NewChapter schreef:Update:
Op advies van de dierenarts heb ik van die zachte lemieux kappen besteld. Hij loopt momenten goed maar ook momenten dat hij weer zo’n hipje heeft. Ik merk wel dat op die momenten bij mij een beetje de moed in mijn schoenen zakt omdat ik het zo vervelend vindt als hij ergens last van heeft. Het is voornamelijk op het zachte en ik denk dat het zand dan tegen de zool aandrukt en de zool irriteert.
Heeft iemand ervaring met hoelang het duurt voordat de zool wat dikker wordt. De da geeft aan dat ik hem gewoon beweging mag geven maar op het moment dat hij zichtbaar last krijgt, dan gelijk stoppen.
Soms is dat wel moeilijk want als ik bijv begin met longeren en hij heeft in de paddock veel gelopen, dan begint hij eigenlijk al niet goed. Andere keren merk je dat hij bij het begin goed loopt en dat hij opeens minder graag loopt en een beetje een hipje krijgt en dan stop ik.
Hebben jullie nog adviezen of wil ik gewoon te snel? Dat idee krijg ik iig wel van de dierenarts
Tijdens zo'n hipje trapt hij misschien net op iets harders? Je kunt je je hoefsmid vragen om zooltjes te plaatsen, dan zijn zijn zolen nog beter beschermt. Mijn pony heeft ook enorm gevoelige zolen maar gelukkig niet op zand of een vlakke ondergrond maar een onreglmatiheidje in de bodem zie je direct aan haar, hoefijzers hielpen uiteindelijk ook niet meer. Ik heb nu voor buitenritten hoefschoenen en dat gaat super!