Ik kom niet uit een familie waar veel (of ook maar iets) met paarden wordt gedaan en ben er daardoor ook niet mee opgegroeid. Al jaren lang verzorg ik de paarden van anderen, en er is één ding dat ik mij altijd afvraag, namelijk: hoe weet je nou precies wat je paard nodig heeft aan voeding.
Ik heb zoveel verschillende manieren van voeren voorbij zien komen; paarden op alleen ruwvoer en gras, paarden met ruwvoer en brok, paarden die ook nog extra muesli krijgen of supplementen hier en daar, of een "mineralen buffet" in water emmers.. En dan nog maar niet te praten over de verschillende soorten en kwaliteiten ruwvoer. Ik voel me een beetje verloren daarin.
Ik kan me indenken dat je over de jaren tips krijgt van de dierenarts ed over wat je paard wellicht mist, (dat is ook wat eigenaren mij vaak vertellen als ik ernaar vraag) maar stel je hebt een nieuw paard gekocht, neem je blindelings over wat de vorige eigenaar deed of hoe ga je hiermee om? Hoe kom je erachter wat goed is voor je paard qua supplementen en hoeveelheid brok bijvoorbeeld?
Ook zeker een vereiste voor mij om te weten mocht ik ooit een eigen paard aan willen en kunnen schaffen uiteraard