een aantal jaar geleden ook al een keer een topic gemaakt, dit was in 2014. Toen had Zac een tumor bij zijn 3e ooglid dat is verwijderd.
[MD] Ervaringen paard met tumor op 3e ooglid
een paar jaar later heeft hij nog 2 plekjes gehad, 1 op zijn neus en 1 op zijn bil. deze zijn weggesneden en opgestuurd om te bevestigen dat we hier (weer) met plaveiselcelcarcinoom te maken hadden en dit bleek het geval te zijn helaas.
Toen een aantal jaar rustig geweest maar ik ben er altijd alert op bij het poetsen, en nu is er 2 weken geleden weer een plekje ontstaan.
Maar dit keer op een plek waar niet zo makkelijk te 'snijden' is, namelijk op zijn hoofd, ongeveer op de plek waar de (hoge) neusriem over de neus gaat. (zie foto, de 'kaalheid' komt omdat zijn weidegenoten graag aan zijn vliegenmasker lopen te sjorren)

Hier zit je natuurlijk vrijwel direct op het bot dus weinig vel over om het weer te hechten na het verwijderen.
Ik heb in principe voor volgende week een afspraak staan, maar ik hou er rekening mee dat de dierenarts komt en me verteld dat dit niet weg te snijden is.
Ik ben dus een beetje op zoek naar ervaringen van andere behandelingen, ik las al ergens iets over stikstof? bevriezing? Chemo heb ik ook voorbij zien komen maar dat vind ik wel heel erg heftig.
Wellicht dat iemand met ervaring me meer kan vertellen? want van google word ik nog niet heel veel wijzer.
Gewoon ervaringsverhalen zijn ook meer dan welkom, baal ervan dat het steeds terugkomt toch.