[VOLG] Chronisch letsel tussenpezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: [VOLG] Chronisch letsel tussenpezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:15

Ik zou hem persoonlijk weg zetten, maar alleen als hij nu redelijk pijnvrij is.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:29

ApplePapple schreef:
ik heb vanochtend contact gehad met de dierenarts nadat ze het filmpje heeft gezien.
Ze gaf 2 opties, optie 1 is om pijnstilling te verhogen en te kijken hoe hij dan gaat lopen (ze verwacht weinig verschil)
Optie 2 is om hem een tijd op de weide te zetten en te kijken wat hij over een tijd doet. Wel is het van belang dat hij niet op een vette wei staat want ze is bang voor de kilo's die dan eraan gaan komen.
Ik stelde voor om werken aan de hand te gaan doen, dit vind ze een goed idee, zodat hij leert hoe hij z'n benen moet gebruiken zonder dat er gewicht op zit en ook nog balans moet houden enzo.
Dit niet te vaak per week zodat hij wel tot rust kan komen.
Na een paar maanden aquatraining opstarten en dan vanuit daar weer opbouwen.
Mijn keuze is optie 2. Nog meer pijnstilling om er perse mee te moeten rijden vind ik niet oké...

Ik ben ondertussen echt radeloos, waar doe ik nog goed aan? Ik zou dus nu weer een andere stalling moeten zoeken...

Pff wat enorm lastig! ik snap hoe radeloos je je nu voelt :(:) . (hier ook de tussenpezen bij mijn ruin, helaas allebei achter.. |( )

Ik zou ook gaan voor wegzetten aangezien hij helemaal niet meer wilt draven? ook aan de longe niet?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 21:40

Ondertussen staat hij alweer 3 weken op het weiland met een shetje. Hij hoeft nu helemaal niks te doen. Dus ik ben benieuwd hoe het hem afgaat als ik hem over een tijdje weer op pak.