Paard voelt zich beroerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:41

Ai :( ik hoop op een goede afloop :( sterkte

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:58

Consulteer een andere dierenarts, misschien weet die het. Ik heb het vaak gedaan en het was meestal verhelderend.

Sterkte!

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:59

Toen ik het las dacht ik aan rhino maar dat strookt volgens mij niet met de verschijnselen.
Wellicht inderdaad even overleggen met een andere dierenarts, wat die ervan denkt.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:05

Hoefbevangen?

Veel drinken: nierfalen?
Verkouden: Droes? Rhino?

Ik zou bloed trekken..

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:10

Er zijn twee verschillende praktijken geweest. Ze hebben het ook besproken met andere collega's.. Ik heb het besproken met drie hoefsmeden :+. Feit is dat Mel er een is die het laat merken als er iets aan de hand is. Haar een aansteller noemen gaat me te ver, tot nu toe was er altijd daadwerkelijk iets.

Rhino en hoefbevangenheid zijn uitgesloten. Snotneus is helemaal weg en de koorts is ook nog steeds weg..

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:11

er was eerst gaskoliek toch.
hoe is het nu met de darmen dan?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:12

ellepel schreef:
er was eerst gaskoliek toch.
hoe is het nu met de darmen dan?

Ja klopt. De geluiden waren de volgende dag alweer goed. Ze mest ook nog steeds goed

Blijf allemaal vooral ideeën spuien hoor! Het helpt me echt.
Jullie zijn lief <3

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:14

ze mest ook goed, heb je een zandtest gedaan?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:18

Het eerste waar ik aan denk bij een paard met steeds koliek, die opknapt en weer net zo snel terug keert is zandkoliek.
Ik hoop voor jou dat de DA gauw iets vindt en je paard verlichting kan geven. Sterkte ermee! :knuffel:

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:18

ellepel schreef:
ze mest ook goed, heb je een zandtest gedaan?

Ja. Zandtest gedaan al een paar dagen (niks) met mestonderzoek door het lab ook niks gevonden. Voor de zekerheid krijgt ze nu wel ook een zandkuur sinds 2 dagen, maar dat doe ik nu heel voorzichtig want ze beweegt natuurlijk slecht en ik wil geen verstopping veroorzaken met de kuur

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:21

suffie schreef:
Het eerste waar ik aan denk bij een paard met steeds koliek, die opknapt en weer net zo snel terug keert is zandkoliek.
Ik hoop voor jou dat de DA gauw iets vindt en je paard verlichting kan geven. Sterkte ermee! :knuffel:

De koliek is niet teruggekomen, maar ze oogt nog ongeveer hetzelfde als toen ze het wel had idd. Het enige verschil is dat de darmgeluiden, mest, temperatuur etc wel goed zijn nu. De pijn lijkt helaas wel weer gelijk

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:28

Zandkoliek is heel sluimerend. Het beste is om de mest een paar dagen achter elkaar te testen of een röntgenfoto te laten maken van de buik, dan heb je zekerheid.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:30

suffie schreef:
Zandkoliek is heel sluimerend. Het beste is om de mest een paar dagen achter elkaar te testen of een röntgenfoto te laten maken van de buik, dan heb je zekerheid.

Snap ik, daarom heb ik de laatste dagen dat ook gedaan. In combinatie met de kuur en de darmontspanner eerst had ik alleen toch wel iets moeten vinden inmiddels als dat het was.. Meestal iets van 3 korrels. Een keer waren het er misschien tien. Andere keer echt niks

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:36

Heb je misschien een filmpje van hoe raar ze liep?

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:37

wel vreemd dat je paard niet fit blijft.
wat voor ruwvoer krijgt het?

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:51

Ik heb ooit zoiets gehad, toe ging het om nierstenen.
De darmontspanner die voor koliek werd gegeven maakte dat de stenen (waarschijnlijk kleine) uitgeplast werden. Die heeft ze dus een paar keer gehad.
Plast ze normaal?

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:11

Is er bloedonderzoek gedaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:14

Ik zou haar opladen en naar de kliniek gaan. Er is te veel onduidelijkheid.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 20:44

Ik ben net weer geweest, is enorm opgeknapt van de buut. Liep zowaar rad in draf toen ik aankwam (net metacam, buut en hoefschoenen)

Ze plast normaal inderdaad. Misschien ietsje meer maar nja dat is ook niet gek..
Laatst bijgewerkt door Sintara op 30-08-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:46

Sintara schreef:
Er zijn twee verschillende praktijken geweest. Ze hebben het ook besproken met andere collega's.. Ik heb het besproken met drie hoefsmeden :+. Feit is dat Mel er een is die het laat merken als er iets aan de hand is. Haar een aansteller noemen gaat me te ver, tot nu toe was er altijd daadwerkelijk iets.

Rhino en hoefbevangenheid zijn uitgesloten. Snotneus is helemaal weg en de koorts is ook nog steeds weg..


Hoefbevangen zou ik niet uitsluiten ookal zeggen meerdere artsen het. Ondertussen al bijna 4 jaar terug was mijn haflinger bevangen geraakt maar er zijn 3 verschillende dierenartsen en een hoefsmid bij geweest NIKS wat op bevangen lijkt te zien. Hij stond niet typisch, geen hartslag in de koot of verder in het been, hamer op de hoef slaan en op knijpen met tang in de hoef reageerde hij niet. Tot hij na 1.5 week nog een keer bij de hoefsmid en de hoefsmid zei maar hij is weldegelijk zwaar bevangen en kijk hij krijgt ontschoening. Als je een beetje haar op tilde zat er een miniscuul wondje die na het bezoekje van de hoefsmid rap open ging(hij ging knabbelen aan de wond). Snel paard naar de kliniek gebracht en 5 dagen later kon ik hem laten inslapen omdat het hoefbeen bijna door de zool ging.
Ik zou of naar een kliniek gaan of voor de zekerheid het paard voeren als bevangen...

Edit: ook mijn pony liep in de 1.5 week voor de kliniek afentoe rad met voldoende pijnstillers.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 20:48

tirzasarah10 schreef:
Sintara schreef:
Er zijn twee verschillende praktijken geweest. Ze hebben het ook besproken met andere collega's.. Ik heb het besproken met drie hoefsmeden :+. Feit is dat Mel er een is die het laat merken als er iets aan de hand is. Haar een aansteller noemen gaat me te ver, tot nu toe was er altijd daadwerkelijk iets.

Rhino en hoefbevangenheid zijn uitgesloten. Snotneus is helemaal weg en de koorts is ook nog steeds weg..


Hoefbevangen zou ik niet uitsluiten ookal zeggen meerdere artsen het. Ondertussen al bijna 4 jaar terug was mijn haflinger bevangen geraakt maar er zijn 3 verschillende dierenartsen en een hoefsmid bij geweest NIKS wat op bevangen lijkt te zien. Hij stond niet typisch, geen hartslag in de koot of verder in het been, hamer op de hoef slaan en op knijpen met tang in de hoef reageerde hij niet. Tot hij na 1.5 week nog een keer bij de hoefsmid en de hoefsmid zei maar hij is weldegelijk zwaar bevangen en kijk hij krijgt ontschoening. Als je een beetje haar op tilde zat er een miniscuul wondje die na het bezoekje van de hoefsmid rap open ging(hij ging knabbelen aan de wond). Snel paard naar de kliniek gebracht en 5 dagen later kon ik hem laten inslapen omdat het hoefbeen bijna door de zool ging.
Ik zou of naar een kliniek gaan of voor de zekerheid het paard voeren als bevangen...

Oh ook een eng verhaal.. Ik voer idd alsof ze bevangen is, op de antizandkuur na dan

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:13

Die van mij was atactisch en had een halstrauma. Zag er volledig uit als een koliek. En 3 keer foute diagnose.
Later bleek hij een gebroken halswervel te hebben.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard voelt zich beroerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:35

Tjeetje wat rot voor je Sintara dat Mel steeds wat heeft en ziek is. Omdat je haar nog maar zo kort hebt, kan het misschien zijn dat de vorige eigenaar haar daarom heeft weggedaan, maar dat niet tegen jou heeft gezegd? Heb je haar laten keuren toen je haar kocht? Klinisch, bloed, röntgen? Hoop dat je een oorzaak vindt en het kan behandelen. Hoop dat jullie nog heel veel mooie jaren kunnen gaan hebben.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 12:33

Ja ze is gekeurd bij aanschaf. Ze lijkt nog niet helemaal comfortabel maar loopt ook zonder schoenen en op het zachte wel aardig.
Ze is erg chagrijnig, vond het niet tof dat dr schoenen uit moesten

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:41

Sintara schreef:
Ja ze is gekeurd bij aanschaf. Ze lijkt nog niet helemaal comfortabel maar loopt ook zonder schoenen en op het zachte wel aardig.
Ze is erg chagrijnig, vond het niet tof dat dr schoenen uit moesten



Pijn? Hoefbevangenheid wellicht toch licht ook al is dat uitgesloten?