Zwakke achterkoten

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:58

Kelly_ann schreef:
Dat hij wat week gekoot is is denk ik je minste probleem.

Zijn rug is zorgelijke, hij is twee zei je?

Pfoe, ja, die rug vind ik ook wel opvallend en eng voor een jong dier... Dat vind ik wat meer dan 'een zwakke rug' zo op die foto. Kan volledig pijnloos zijn overigens hoor, maar een 'ideaal recreatiepaard' zie ik hier nu niet staan op de foto. Ook een recreatiepaard moet gewoon gezond genoeg zijn om een ruiter te kunnen dragen.
Is de dierenarts er nog opnieuw bij geweest sinds hij bij jou is? osteopaat ook nog een keer daarna? Wat zeggen die van de eventuele progressie van de rug en van de beenstand nu de zorg beter is?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:08

@evaart zou met deze zelf vooral flink gaan wandelen wanneer hij zich lekker genoeg voelt, en over platte grondbalkjes gaan wandelen aan de hand ook. Kijken of die rug daarvan bijtrekt qua bespiering. De wonderen zijn - zeker met een jonkie - de wereld nog niet uit natuurlijk! Onbelast flink beweging en lekker wandelen over gevarieerd terrein, zou mijn 'poging' zijn...

edit: wandelen aan de hand overigens, ik weet dat in Belgie 'op wandeling' betekent wat wij 'op buitenrit' noemen ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:12

EvaArt schreef:
Dierenarts is dezelfde als de osteopaat. Maar die is ondertussen al 3 keer terug langsgeweest. En vond zijn rug inderdaad heel week. Vond wel dat er al verbetering was en raadde ons aan goed te trainen op zijn rug later. Nu weet ik het zelf niet zo goed, omdat mij dus verteld is dat we later gewoon kunnen rijden maar wil dit niet doen als dit teveel invloed gaat hebben op zijn rug en of benen. Wil hem liever lang pijnvrij hebben zonder te rijden als dat ik hem hierdoor vroeger zal moeten afgeven. Heeft nergens pijn wel niet, maar wil wel dat dit zo blijft...

Ik ben geen dierenarts, maar voor je gaat rijden ooit, zou ik wel aanraden om foto's van de rug te laten maken. En echt niet opstappen voor je die rug beter hebt - als dat al lukt. Heftig hoor! Ik wens je echt veel wijsheid en kracht met dit project! Genieten van zijn goede karakter, dat kan natuurlijk gelukkig wél :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:15

Sintara schreef:
Zolang hij nog zo kreupelt zou ik echt geen balkjes lopen hoor. Afentoe paar minuten aan de hand stappen en dat langzaam opbouwen zou ik eerder denken. Beetje aan de hand grazen tussendoor.. Zulke dingen.
Moppie is pas twee en kent niks joh

Vandaar ook 'als hij zich lekker genoeg voelt' ;)
Is vaak namelijk wel een hele goede manier om de achterhand te trainen, zonder ruiter erop dus he.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:08

EvaArt schreef:
Hevonen schreef:
Eens dat ook zijn rug er slecht uit ziet, maar hij is als geheel erg onbespierd, denk dat er heel veel aan te verbeteren valt; zou niet direct wanhopen. Die voet moet wel gecorrigeerd, hopelijk kan dat, anders krijgt hij schade.

Veel succes met hem!

Ben wel beetje aan het wanhopen nu.. Al gewoon voor hem een pijnloos leven te geven...
En het is wat zoeken met een hoefsmid.. We hebben er al verschillende meten komen... De een zei dat het niet ging, de ander dat het geen probleem was en we het er wel uitkregen en de ander had het alleen over zijn zwakke achterkoten, maar niet zijn steile hoef.. Dus weet niet zo goed waar we daarin nu staan.

Stuur de foto's eens naar Wesley de Candt , hij heeft echt wel kennis van hoeven en vooral ook van probleemhoeven. Misschien kan hij iets betekenen of kent hij iemand in jouw buurt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:37

Duhelo schreef:
Ts: contacteer Wesley De Candt. Hij is top en neemt graag probleemgevallen op. En anders kan hij je zeker doorverwijzen.

Dat zei ik ook inderdaad. Zit in België. Heeft kennis van zaken én een enorm netwerk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:38

EvaArt schreef:
Duhelo schreef:
Ts: contacteer Wesley De Candt. Hij is top en neemt graag probleemgevallen op. En anders kan hij je zeker doorverwijzen.

Ik heb hem net even gegoogled en kom bij iemand uit Duffel uit, dit gaat over dezelfde persoon?
Want dan zal ik hem zeker eens contacteren.

Ja die inderdaad!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie