[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 21:24

Ik heb foto's terug gekeken. De deuk/knik in de rug lijkt in Utrecht ontstaan te zijn.
Ook terug gedacht en na laatste bezoek aan Utrecht is ze in de neerwaartse spiraal terecht gekomen. Terwijl ze daarvoor juist heel goed ging.
Dus wat hebben ze toen gedaan? Ze heeft sedatie gehad, dat lijkt mij niets te doen. In de darm zitten voelen, wroeten en doen. En aan de darm/stoma zitten trekken, misschien dat dat toch weer een trigger is geweest? :\

Hierbij ook weer wat foto's

Yes mest komt er weer soepel uit.
Afbeelding

Buikwond
http://boktimg.nl/img/m/YxmUv5.jpg
Afbeelding

Van het fistel zie je niets meer!
Afbeelding

En stoma
http://boktimg.nl/img/m/3EDteg.jpg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-05-19 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link geplaatst

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 21:25

YvonneV schreef:
dat is wel de hele nacht droogvoer terwijl ze verspreid over de dag natvoer krijgt


De volle bak grasmix, lucerne etc weekt ze heel braaf zelf. Staat naast heeeele grote waterbak en ze is een sopperd. :D
En de grasbrok is geweekt, ook flinke bak vol. :)

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:37

Utrecht bellen en dossier door laten mailen met de opmerking dat je exact wil weten wat er precies gedaan is bij de controle.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:06

Heb je niet eerder twijfels gehad of de Compact gras wat irriteerde? Staat mij iets van bij?

Dit probleem moet toch ook te tackelen zijn? Jullie hebben al zoveel overwonnen!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:18

Even hardop meedenken.. Sedatie kan wel degelijk invloed hebben op de flora en fauna in de darmen. Krijgt ze nog probiotica of evt een kuurtje? Krijgt ze nog Gastro plus?

Mijn koliekoperatie paard mocht wel degelijk meerdere keren per dag beweging hebben om de darmen te ondersteunen. Drie of vier keer per dag tien a vijftien min stappen maakte alles uit tijdens zijn rust periode. En in deze fase mocht ik al op hem stappen en draven. Dat is natuurlijk lastig met de buikwond maar beweging is essentieel voor goede darmwerking zeker als het even minder gaat.
Iets meer olie om te helpen twee maal daags is ook zeker een optie.

Heel veel sterkte, fijn dat het al weer wat beter gaat en het is vaak toch een kwestie van nog verder afstemmen. Hopelijk lukt dat ook nu. Dikke knuffel, het is zo'n mooierd.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:35

Oké, ik ga even heel “dom” meedenken. Misschien zeg ik gekke dingen, want zoveel verstand heb ik er niet van. Maar is het in de buurt van het SI-gewricht? De masseur die vaak bij mijn paard komt, heeft het daar vaak over. Ik kan haar wel even de foto doorsturen met de precieze plek? Geen idee of pijn bij SI invloed kan hebben met het mesten?

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:41

Kan hengstigheid misschien meewerken aan de buikpijn?

Ik weet niet goed hoe het met een paard zit. (waar de eileiders precies zitten enzo)
Maar als ik zelf ongesteld ben, dan heb ik ook geregeld problemen met mijn darmen.

En bij ons op stal zijn momenteel veel merries ontzettend hengstig.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:47

Stille meelezer komt even binnen vallen :o

Wat is het risico van een behandeling van de osteopaat? Mijn pony heeft twee keer koliek gehad dit jaar en is daarna binnen een week behandeld, dat deed hem beide keren enorm goed. Hij had een vrij stille blinde darm (?) en daar deed zij iets mee, na de behandelingen merkte ik direct verschil. Hij is overigens niet geopereerd, maar heeft ook heel snel last van droge mest.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:02

TS wat hier boven benoemd is zou ook idd kunnen dat het met de hengstigheid te maken heeft! Ik kende een merrie die leek of ze elke hengstigheid dood neer zou vallen van koliek maar na een paar dagen weer over. Mss heeft het er wel wat invloed op icm wat ze allemaal te voortduren heeft gehad! Ik zou denk ik ook even rustig proberen te longeren in haar gekke dagen op de wei leek het ook beter te gaan mss heeft ze afgelopen dagen toch wat minder bewogen?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:12

2 weken terug was ze hengstig geloof ik, ze toont dat niet heel erg. Ook maar bij gaan houden.

Ze kreeg tot gisteren nog gastro+, nu hebben we even bonpard opgevoerd kijken of dat verschil geeft.

Geen idee of het bij SI is, heb net geprobeerd snel op te zoeken maar kon zo snel niet vinden waar dit zit.

Osteopaat wil niet komen -O-

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:15

mirjamalvaro schreef:
2 weken terug was ze hengstig geloof ik, ze toont dat niet heel erg. Ook maar bij gaan houden.

Ze kreeg tot gisteren nog gastro+, nu hebben we even bonpard opgevoerd kijken of dat verschil geeft.

Geen idee of het bij SI is, heb net geprobeerd snel op te zoeken maar kon zo snel niet vinden waar dit zit.

Osteopaat wil niet komen -O-


Er zijn toch genoeg osteopaten?!
Ik hoop van harte dat je je mooie merrie weer op de rit zal krijgen.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:16

Waarom niet? Zo raar is een stoma toch niet voor de behandeling?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:18

Ik moet nog even op zoek naar een ander ja. Maar ken verder niemand en wie is er goed? :')

Furrow; eng, morele kwestie, gevoelens. Ze vond het duidelijk ook niet paard waardig oid.

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:22

Welke osteopaat wil er niet komen? Ik ken er nog wel een aantal in de regio, dus misschien kan ik je wat namen geven.

Balen dat ze een terugval lijkt te hebben. Hoe is het nu met de wond? Geneest het nu opnieuw wel weer mooi?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:24

Amanda schreef:
Welke osteopaat wil er niet komen? Ik ken er nog wel een aantal in de regio, dus misschien kan ik je wat namen geven.

Balen dat ze een terugval lijkt te hebben. Hoe is het nu met de wond? Geneest het nu opnieuw wel weer mooi?


PB!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:26

Oh en voor degene die over craneo huppeldepup begon, als je goede weet regio Zuid-Holland. Want op dat gebied weet ik al helemaal 0.0 -O-

(Baal als een stekker dat osteo niet wil :o )

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:28

mirjamalvaro schreef:
Oh en voor degene die over craneo huppeldepup begon, als je goede weet regio Zuid-Holland. Want op dat gebied weet ik al helemaal 0.0 -O-

(Baal als een stekker dat osteo niet wil :o )


Kiara van grevenbroek sport horses

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:28

Waar zit je precies Mirjam? Mag via PB natuurlijk ;)
En welke osteopaat wil niet komen? Dan weet ik of ik degene aan moet raden waar ik zelf aan denk :)

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:34

Je hebt een pb terug :j

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:41

Eerst ff haar moeder op gaan halen, dan ga ik weer bijlezen. :D

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:29

Taru Kalimo is ook goede revalidatie arts, fysio, chiro en acupuncturist weet niet of ze in jouw regio zit.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:36

mirjamalvaro schreef:
Heel eerlijk sta ik daar heel kritisch in met dat soort dingen. :o

Effe terug gekeken, begin februari geopereerd, dus 3 maanden nog maar.

Geeft niet, ieder zijn ding!

Ik vind 3 maanden eerlijk gezegd wel heel erg kort om haar nu al aan het werk te zetten en te longeren.... Lijkt mij nog te kort om van binnen al voldoende (helemaal?) hersteld en geheeld te kunnen zijn. Wat dat betreft mis ik bij zo'n ernstige aandoening waarbij ze zo slecht is geweest rustige opbouw met bijv aan de hand stappen wat in het algemeen toch wel gebruikelijk is.
Heeft Utrecht je daar niks over geadviseerd of een opbouwschema gegeven?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:59

Je hebt pb van mij.

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:32

Stille meelezer hier

Ik hoop dat ze betert en een chiropractor / osteopaat haar kan gaan helpen waardoor ze zich weer beter gaat voelen! Jullie hebben samen al zoveel overwonnen dat ik duim dat jullie ook dit te boven mogen komen!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:17

Chantal Rijkhoff is een heel fijne osteopaat/ acupuncturist en vee-arts die ook verbonden is aan de praktijk van Erik Laarakkers. Geen idee hoe zij staat tegenover paarden met een stoma, maar qua kennis en kunde ken ik geen betere en breder onderlegde.