Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:13

Waarom vertel jij eigenlijk nooit wie of wat je bent Bigben? Want eerlijk, we kunnen van jou ook zeggen dat 'mensen zoals jij' geen enkele kennis hebben van anatomie of biologie,.. Hoe heb jij dat dan wel? Ben jij een dierenarts? Puur uit interesse want je schetst hier andere mensen af als onkundig, maar waarom weet jij het dan wel? :+

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:47

Hee Bigben, dan even een vraagje aan jou. Hoe verklaar je dat mijn pony zo erg erop reageerde? Dat we de darmen te keer hoorden gaan, dat ze ineens mestte op de stenen wat ze nooit doet en het zo’n enorme hoop was, wat ik ook totaal niet van haar gewend ben. Waarom gaapte ze, likte ze, knarste ze? Doet ze niet bij gewone massage, fysio, osteopaat, of dierenarts. Sterker nog, ik heb haar nog nooit haar tong zo ver uit haar mond zien steken. Waarom viel ze in slaap bij de eerste de beste aanraking?

Kijk ik weet nog niet wat het gaat brengen, maar mijn pony leek er echt op te reageren.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:51

Slmt9 schreef:
Word je als mens alleen behandelt door op je rug te liggen? En wat als de klachten dan zitten op je rug? Dat zie ik namelijk op veel plaatjes. Net zoals dat mensen kleding aan kunnen houden, is het dan daardoor heen te voelen?

Wordt er dan gekeken naar fysieke blokkades, zoals spierspanning? Tot in hoeverre kan het centrale zenuwstelsel hiermee beinvloed worden?

Ik stel deze vragen uit oprechte interesse voor mensen met bijv. fibromyalgie en/of mensen met chronisch pijn (centrale sensitisatie).


Ik heb een behandeling cs zelf gehad en mocht mijn T-shirt aanhouden maar geen vest etc. Ze begon onder in mijn rug (waar van alles vast zit bij mij) en werkte door tot in mijn nek waar je schedel vast zit. Hoger kan ook maar dit was voor voor eerste keer genoeg. Sinds dien heb ik geen steenkoude voeten meer en kan ik makkelijker loslaten in mijn heupgewricht.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:40

Myrth97 schreef:
Hee Bigben, dan even een vraagje aan jou. Hoe verklaar je dat mijn pony zo erg erop reageerde? Dat we de darmen te keer hoorden gaan, dat ze ineens mestte op de stenen wat ze nooit doet en het zo’n enorme hoop was, wat ik ook totaal niet van haar gewend ben. Waarom gaapte ze, likte ze, knarste ze? Doet ze niet bij gewone massage, fysio, osteopaat, of dierenarts. Sterker nog, ik heb haar nog nooit haar tong zo ver uit haar mond zien steken. Waarom viel ze in slaap bij de eerste de beste aanraking?

Kijk ik weet nog niet wat het gaat brengen, maar mijn pony leek er echt op te reageren.

Ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van.
Als ik moest gokken, wat dat gapen en slapen betreft, pure verveling ?

Maar omgekeerd, ik heb nooit begrepen waarom mensen denken dat gapen, slapen, mesten of de tong uitsteken tijdens een behandeling het bewijs zijn dat de behandeling effect heeft. Ik bedoel maar, ik zie mijn paarden op de wei regelmatig gapen, slapen, mesten of hun tong uitsteken, maar ik heb nog nooit gedacht dat het gras op dat plaatsje dan wel een bijzondere medicinale werking moest hebben.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:47

Weten jullie een cranio in west Brabant of Rotterdam voor mensen? Voor mijn paard ben ik zeer tevreden met Kiara maar die doet geen mensen en nu ik zelf zn pijn aan Mn rug heb is het wellicht eens te proberen?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:48

Sorry Bigben, met al jouw kritische verklaringen (ik sta er echt wel achter om kritisch te zijn hoor) vind ik dit toch wel echt een ‘flauwe’ redenatie. Niet goed onderbouwt. Verveling? Pony die ineens een enorme hoop stront legt uit verveling? Sorry, maar als je dan met kritiek komt, onderbouw het dan ook goed! Ik sta namelijk nog steeds open voor goede verklaringen

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:54

BigBen schreef:
Ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van.
Als ik moest gokken, wat dat gapen en slapen betreft, pure verveling ?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:20

Lootje1991 schreef:
Weten jullie een cranio in west Brabant of Rotterdam voor mensen? Voor mijn paard ben ik zeer tevreden met Kiara maar die doet geen mensen en nu ik zelf zn pijn aan Mn rug heb is het wellicht eens te proberen?



Lisette doet ook mensen maar dat is in Wernhout. ( Belgische grens)
Weet niet of dat te ver voor je is?

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:26

BigBen schreef:
Taffje schreef:
Maar even terug waar het over ging.
Je hart zit ook niet overal en toch kan je het in het hele lichaam voelen dit omdat het bloed pulserend door de aderen vervoerd wordt.
Het CS ritme wordt doorgegeven via de fascia (bindweefsel) door het hele lichaam, een vlies rond spieren, botten, gewrichten en lichaamsholtes. Het geeft doorgang aan zenuwen en bloedvaten en maakt beweging in spieren en organen mogelijk. Het ritme verplaatst zich dus via de fascia door het lichaam als golvend water en komt dus overal. Op het moment dat er een blokkade ziet in het systeem voel je dit omdat de doorstroming anders is.



De cerebrospinale vloeistof vloeit rond de hersenen en het ruggemerg.
Er bestaat geen enkel, maar dan ook geen enkel verband tussen de cerebrospinale vloeistof en de fascia.
Het idee dat het ritme van de cerebrospinale vloeistof zich via de fascia door het lichaam beweegt is anatomische waanzin. Het is kul. Het is eenvoudigweg fysisch onmogelijk, omdat fascia en de cerebrospinale vloeistof nergens met elkaar in contact staan of komen.




Hier zegt Bigben dat er geen enkel contact is tussen cerebrospinale vloeistof en fascia.
Tom Myers (Anatomy trains) vindt dat je ongelijk hebt Bigben.
quote:
Defining Fascia

‘Fascia’ has many designations for different areas, topologies, and histologies within our biological fabric. Traditionally, ‘fascia’ as a medical term applies only to certain dissectible bits of fabric within the body. Thoracolumbar fascia, the fascia lata, the pannicular fascia, the fascia profundis – these are recognized by science to be fascial sheets.
Here, though, and increasingly in scientific and research circles and professionals worldwide, ‘fascia’ has a wider definition: all the collagenous-based soft-tissues in the body, including the cells that create and maintain that network of extra-cellular matrix (ECM). Answering the question “what is fascia?” with this new definition includes all the tissues traditionally designated as ‘fascia’ in classical anatomy, plus all the other very similar tissues arrayed in different ways around the body; tendons, ligaments, bursae, and all the tissue in and around the muscles – endomysium, perimysium, epimysium. They are all made out of largely the same stuff and created in such the same way.

Also included would be the fascia around the organs: the coelomic bags that hold the organs in the peritoneum and mesentery in your abdominal cavity, the mediastinum, pericardium, and pleura that hold the organs in the chest cavity, and the membranes – dura and pia and perineuria – that surround the brain, spinal cord, and peripheral nerves.
unquote.
en dan heb ik de quote nog voortijdig afgebroken want eigenlijk vallen kraakbeen en bot ook nog onder de wijdere definitie van fascia.
Voor wie dat verder wil lezen link hier : https://www.anatomytrains.com/fascia/

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:15

tylando schreef:
Lootje1991 schreef:
Weten jullie een cranio in west Brabant of Rotterdam voor mensen? Voor mijn paard ben ik zeer tevreden met Kiara maar die doet geen mensen en nu ik zelf zn pijn aan Mn rug heb is het wellicht eens te proberen?



Lisette doet ook mensen maar dat is in Wernhout. ( Belgische grens)
Weet niet of dat te ver voor je is?


Heb het even opgezocht dat is ong 40 min van mijn nieuwe huis dus zeker de moeite waard om eens op te zoeken :)

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:20

Myrth97 schreef:
Sorry Bigben, met al jouw kritische verklaringen (ik sta er echt wel achter om kritisch te zijn hoor) vind ik dit toch wel echt een ‘flauwe’ redenatie. Niet goed onderbouwt. Verveling? Pony die ineens een enorme hoop stront legt uit verveling? Sorry, maar als je dan met kritiek komt, onderbouw het dan ook goed! Ik sta namelijk nog steeds open voor goede verklaringen


Ik heb altjd de aanname gedaan dat likken en kauwen ontspanning is. Maar nu we het toch over onderbouwing hebben, ging ik er eens op google. Het eerste onderzoek dat ik tegen kwam gaf juist aan dat paarden dit mogelijk juist doen na een stressvolle gebeurtenis en voor de ontspanning intreed (al is de laatste zin van mijn quote tegenstrijdig met wat ze eerder zeggen):
http://www.aardvanhetpaard.nl/kauwen-va ... an-stress/

Citaat:
Ook ontdekte het Noorse team dat paarden kauwen ná een spannend moment en vóórdat de ontspanning optreedt. De onderzoekers concluderen dat paarden het mogelijk doen om speeksel aan te maken, omdat ze door de stress een droge mond hebben gekregen. Deze reactie zou dan worden gestuurd door het sympatisch en parasympatisch zenuwstelsel.

Het Noorse team erkent dat er meer onderzoek nodig is naar stress in relatie tot kauwen en likken. Volgens Margrete Lie zegt het huidige onderzoek niet dat het een reactie is op de ontspanning of dat het helpt te ontspannen. Niettemin maakt het onderzoek duidelijk dat kauwen en likken indicaties kunnen zijn voor een stressvolle gebeurtenis.


Neemt niet weg dat ik de beredenatie van verveling en gapen onjuist is als ik dit artikel lees. Daarin wordt ook uitgelegd dat er eerder wordt gedacht dat het gaat om discomfort dan comfort. Maar er is nog niets van bewezen:
https://www.google.nl/amp/s/www.bitmaga ... 26693/amp/

:
Citaat:
Het is zeker dat er paarden zijn die gapen wanneer ze koliek hebben, maar er is niemand die zeker weet waarom het paard reageert door te gapen, of wat de geeuw zou kunnen doen om hem beter te doen voelen.

Paarden gapen waarschijnlijk ook als teken van tandpijn en er zijn ook paarden die gapen na het afdoen van het hoofdstel, om hun kaakspieren te stretchen

Een ding wat we zeker weten is dat de trigger om te gapen niet hetzelfde is als bij mensen, bij ons is het namelijk een recatie op een daling van zuurstof in het bloed. De grote inname van verse lucht verhoogt het zuurstof in de longen en in het neurovasculair systeem (een gezamenlijke benaming voor de hersenen, het zenuwstelsel en het hart- en vaatstelsel). Paarden inhaleren echter niet wanneer ze gapen.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:22

Myrth97 schreef:
Sorry Bigben, met al jouw kritische verklaringen (ik sta er echt wel achter om kritisch te zijn hoor) vind ik dit toch wel echt een ‘flauwe’ redenatie. Niet goed onderbouwt. Verveling? Pony die ineens een enorme hoop stront legt uit verveling? Sorry, maar als je dan met kritiek komt, onderbouw het dan ook goed! Ik sta namelijk nog steeds open voor goede verklaringen


Ik heb altjd de aanname gedaan dat likken en kauwen ontspanning is. Maar nu we het toch over onderbouwing hebben, ging ik er eens op google. Het eerste onderzoek dat ik tegen kwam gaf juist aan dat paarden dit mogelijk juist doen na een stressvolle gebeurtenis en voor de ontspanning optreed (al is de laatste zin van mijn quote tegenstrijdig met wat ze eerder zeggen):
http://www.aardvanhetpaard.nl/kauwen-va ... an-stress/

Citaat:
Ook ontdekte het Noorse team dat paarden kauwen ná een spannend moment en vóórdat de ontspanning optreedt. De onderzoekers concluderen dat paarden het mogelijk doen om speeksel aan te maken, omdat ze door de stress een droge mond hebben gekregen. Deze reactie zou dan worden gestuurd door het sympatisch en parasympatisch zenuwstelsel.

Het Noorse team erkent dat er meer onderzoek nodig is naar stress in relatie tot kauwen en likken. Volgens Margrete Lie zegt het huidige onderzoek niet dat het een reactie is op de ontspanning of dat het helpt te ontspannen. Niettemin maakt het onderzoek duidelijk dat kauwen en likken indicaties kunnen zijn voor een stressvolle gebeurtenis.


Neemt niet weg dat de beredenatie van BB over verveling en gapen onjuist is als ik dit artikel lees. Daarin wordt ook uitgelegd dat er eerder wordt gedacht dat het gaat om discomfort dan comfort. Maar er is nog niets van bewezen:
https://www.google.nl/amp/s/www.bitmaga ... 26693/amp/

:
Citaat:
Het is zeker dat er paarden zijn die gapen wanneer ze koliek hebben, maar er is niemand die zeker weet waarom het paard reageert door te gapen, of wat de geeuw zou kunnen doen om hem beter te doen voelen.

Paarden gapen waarschijnlijk ook als teken van tandpijn en er zijn ook paarden die gapen na het afdoen van het hoofdstel, om hun kaakspieren te stretchen

Een ding wat we zeker weten is dat de trigger om te gapen niet hetzelfde is als bij mensen, bij ons is het namelijk een recatie op een daling van zuurstof in het bloed. De grote inname van verse lucht verhoogt het zuurstof in de longen en in het neurovasculair systeem (een gezamenlijke benaming voor de hersenen, het zenuwstelsel en het hart- en vaatstelsel). Paarden inhaleren echter niet wanneer ze gapen.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:14

Een groot overlevingstactiek van het paard is om te “isoleren”.
Bv. binnen de dynamiek van een kudde als ze een zwakker dier verstoten.
Dezelfde techniek van isoleren passen ze ook toe binnen hun eigen systeem ( lichaam ).
Wanneer een onderdeel niet goed functioneert willen ze deze “isoleren”.
Het is dan van belang dat met name roofdieren de zwakte niet signaleren.
Door te gapen zend het paard een empatisch signaal uit, tenslotte werkt het aanstekelijk.
De andere paarden gaan ook gapen en zo krijgt de hele kudde een mindset waardoor ze voor de roofdieren een ander signaal afgeven.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:26

Ik volg je beredenatie niet. Als er een roofdier komt gaan paarden gapen? Een roofdier betekent ook stress, bedoel je daarmee dat gapen een reactie is op die stress?

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:32

Nee, een paard dat pijn heeft, bv. Koliek, en daardoor ten prooi kan lopen aan een roofdier kan ( tot op zekere hoogte ) deze pijn isoleren en daardoor ook de signalen die hij afgeeft isoleren.
Door te gapen geeft hij een contrasignaal af,( hij doet het tegenovergestelde van wat hij voelt ).
Hiermee red hij zichzelf van het roofdier, red zichzelf van het verstoten uit de kudde en red de hele kudde door de hele kudde op hun gemak te houden waardoor er ook geen signalen doorkomen voor het roofdier bij andere kuddedieren.
Een roofdier kijkt nl. niet alleen naar 1 zwakke maar naar de hele dynamiek van de kudde.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:36

Ah :)* nu snap ik het. Denk ik. Want hoe weet ik dan dat hij het aan ons niet als contrasignaal geeft, want san betekent het dus dat hij zich er helemaal niet prettig bij voelt maar ons het signaal geeft dat hij het wel prettig vindt.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:45

het contrasignaal is een visuele waarneming, toch zie en voel je wel wanneer een paard werkelijk ontspannen is.
Een paard wat bv. gaapt maar tergelijk zakt met zijn hals waarbij zijn spieren zacht aanvoelen zijn signalen van een paard die wel werkelijk in ontspanning is.
Het gapen van een paard met koliek ziet er doorgaans minder ontspannen uit.
De registratie in de hersenen van dieren zijn heel primair, in tegenstelling tot de mens, wij kunnen veel meer waarnemen en ons dus ook realiseren dat het een contrasignaal is of kan zijn.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:06

Clasical schreef:
Een groot overlevingstactiek van het paard is om te “isoleren”.
Bv. binnen de dynamiek van een kudde als ze een zwakker dier verstoten.
Dezelfde techniek van isoleren passen ze ook toe binnen hun eigen systeem ( lichaam ).
Wanneer een onderdeel niet goed functioneert willen ze deze “isoleren”.
Het is dan van belang dat met name roofdieren de zwakte niet signaleren.
Door te gapen zend het paard een empatisch signaal uit, tenslotte werkt het aanstekelijk.
De andere paarden gaan ook gapen en zo krijgt de hele kudde een mindset waardoor ze voor de roofdieren een ander signaal afgeven.


Bij mensen heet dit dissociatie.
Je eigen pijn, angst etc compleet weg blokken en vriendelijk glimlachen of hoe het maar uitkomt. - 'met mij gaat het goed'.
In bepaalde situaties het verstandigste wat je kunt doen.

Ik heb zelf nooit cs therapie gehad, maar wel andere vormen bodywork laten doen.
...en wat ik wel herken is een soort van "patroon" van
eerst "lig je op tafel en iemand is iets aan het doen"
op gegeven moment kan het zo zijn dat je je ongemakkelijk voelt naar aanleiding van een lichte aanraking
'er bouwt zich spannening op'
en daarna ga je geeuwen, of rillen, of huilen (of boeren laten of winden) - en daarna voel je je heerlijk loom en prettig.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:21

Paarden gebruiken gapen en likken ook om spanning af te laten vloeien en los te laten.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:41

Taffje schreef:
Paarden gebruiken gapen en likken ook om spanning af te laten vloeien en los te laten.


Niet om vervelend te doen, maar is dit een mening of een feit? Zie ook mijn eerdere post, ik kan daar namelijk helemaal geen onderbouwing van vinden.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:09

elbony schreef:
BigBen schreef:
De cerebrospinale vloeistof vloeit rond de hersenen en het ruggemerg.
Er bestaat geen enkel, maar dan ook geen enkel verband tussen de cerebrospinale vloeistof en de fascia.
Het idee dat het ritme van de cerebrospinale vloeistof zich via de fascia door het lichaam beweegt is anatomische waanzin. Het is kul. Het is eenvoudigweg fysisch onmogelijk, omdat fascia en de cerebrospinale vloeistof nergens met elkaar in contact staan of komen.

Hier zegt Bigben dat er geen enkel contact is tussen cerebrospinale vloeistof en fascia.
Tom Myers (Anatomy trains) vindt dat je ongelijk hebt Bigben.
...
en dan heb ik de quote nog voortijdig afgebroken want eigenlijk vallen kraakbeen en bot ook nog onder de wijdere definitie van fascia.
Voor wie dat verder wil lezen link hier : https://www.anatomytrains.com/fascia/

Jij gebruikt de ene kwakzalver om de andere te ondersteunen :D .

Het maakt uiteindelijk weinig verschil hoor.
Je mag fascia nog extra ruim definiëren, dat verandert niets aan het feit dat de cerebrospinale vloeistof niet in contact komt met andere lichaamsstructuren, en nauwelijks in contact met andere lichaamssystemen.
Dat is ook vrij logisch.
Het centraal zenuwstelsel(hersenen-ruggemerg) is extreem belangrijk, en wordt dus zo goed mogelijk afgeschermd. Afgeschermd tegen beschadiging van buiten uit, maar net zo goed tegen eventuele infecties van binnen in.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:10

Clasical schreef:
Nee, een paard dat pijn heeft, bv. Koliek, en daardoor ten prooi kan lopen aan een roofdier kan ( tot op zekere hoogte ) deze pijn isoleren en daardoor ook de signalen die hij afgeeft isoleren.
Door te gapen geeft hij een contrasignaal af,( hij doet het tegenovergestelde van wat hij voelt ).
Hiermee red hij zichzelf van het roofdier, red zichzelf van het verstoten uit de kudde en red de hele kudde door de hele kudde op hun gemak te houden waardoor er ook geen signalen doorkomen voor het roofdier bij andere kuddedieren.
Een roofdier kijkt nl. niet alleen naar 1 zwakke maar naar de hele dynamiek van de kudde.

Ik heb er niet veel verstand van, maar dit klinkt mij wel erg vergezocht.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:29

Jammer dat je niet reageert op mijn vraag. Jij verklaart mensen voor kwakzalvers en wat jij zegt klopt volgens jou wel. Maar hoe kan jij dit staven? Ben je dierenarts, osteopaat,...? Ik vind het bijzonder dat je je eigen uitspraken voor waarheden neemt, en die van andere mensen zo tot onzin verklaard.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:34

BigBen schreef:
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven.
Neem een anatomische atlas.
Zoek een betrouwbaar plaatje van de bloedsomloop, en van het cerebrospinaal systeem.
Leer kijken, vaststellen, en denken !

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:43

k_m schreef:
Jammer dat je niet reageert op mijn vraag. Jij verklaart mensen voor kwakzalvers en wat jij zegt klopt volgens jou wel. Maar hoe kan jij dit staven? Ben je dierenarts, osteopaat,...? Ik vind het bijzonder dat je je eigen uitspraken voor waarheden neemt, en die van andere mensen zo tot onzin verklaard.


Bb heeft in ieder geval bijzonder weinig praktijk kennis van paarden , dat is mij wel overduidelijk geworden.
De meest simpele basis handelingen met daarop response van paard kent ie niet, laat staan de rest.

Het is een doorlopende presentatie in azijn pissen, respectloos anderen onderuit halen, en alles wat niet zijn denk straatje past wegzetten als kwakzalvers of oplichters.
Ladingen boekjes wijsheid en/of eenzijdige info van internet geplukt komen er langs, echt meer is het niet.

Ik heb er verder geen zin meer in om mijn tijd hieraan nog te besteden.