Wat is het geval. Mijn merrie heeft een huge ass bult achter dr oor (eigenlijk aan beide kanten)
Hier heeft ze eigenlijk al jaren “last van”
Het begon met alleen links een bult. We hebben dit laten nakijken. Er is een rontgen en echo van gemaakt. Slijmbeursontsteking zonder verkalking dus het best mogelijke in deze blessure. Deze hebben we behandeld met een laser op stal waar ik toen werkte. Dit hielp naar mijn inziens niet. Ik smeerde er ook compagel op toen. Laseren om de dag en compagel elke dag. Durf zo niet te zeggen hoelang dit heeft geduurd. Minstens een maand denk ik zo. Uiteindelijk stond ze weer terug thuis en heb ik haar tegen beter weten in toch weer opgepakt met rijden. Ze liep heerlijk, lekker lang laag ongedwongen en dit ging goed. Zelfs het idee dat het weg begon te trekken. Ik heb af en toe weer een tube compagel gesmeerd.
Het was toen tijdelijk weg. Haar weer volledig opgepakt en wedstrijden gereden wat super geweldig ging. Stond zelfs zo goed dat ik door kon naar de regiokampioenschappen. Helaas begon ze plots te staken. Echt steigeren uit het niets en ik voelde een gevecht onder me met rijden. Alles ging weer bergafwaarts. Ik ging haar invlechten voor m’n laatste wedstrijd en zag een enorme bult. Dezelfde als toen maar dan groter en rechts deze keer. Toch gestart en heel slecht gereden. Gelijk daarna de dierenarts gebeld want dit kon niet meer. Ze heeft echt pijn.
Dierenarts is gekomen. Weer een rontgen van gemaakt. Beide kanten is de slijmbeurs ontstoken maar deze keer aan beide kanten mét verkalking. Laseren is eigenlijk de enige optie. Dus dit gedaan. Goede kennis van ons heeft een laser dus die heeft haar een tijd gelaserd. Zelf een handlaser aangeschaft ter onderhoud en fanatiek aan de slag gegaan. Ze leek ineens geen pijn meer te hebben. Boog haar hoofd weer alle kanten op en keek anders uit haar ogen. Ze was weer vrolijk en blij. Helaas is de bult niet kleiner geworden en heb ik het eigenlijk eerlijk gezegd opgegeven. We hebben besloten met haar te gaan fokken en rustig aan te doen. Ik longeer haar nog wel. Los in de ring met een halstertje zodat ze helemaal zelf mag weten wat ze met haar hoofd doet.
Heeft iemand hier ervaringen mee. De dierenartsen die ik heb gesproken zeggen dat hier weinig aan te doen is.
Ik heb hieronder wat foto’s van het verloop van het hele proces