Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:- Dreigen met bijten bij aanraking van de hals
maria1990 schreef:En hoe lang is "in het verleden" geleden?Voor nu is er alleen kissing spines geconstateerd
Hals is in het verleden op de foto's geweest zonder bemerkingen of artrose
Roodvos schreef:Citaat:- Dreigen met bijten bij aanraking van de hals
Dit vind ik wel erg extreem voor alleen KS. Weet je zeker dat alleen KS het probleem is en er niet ook nog een probleem speelt met artrose op de hals?
Ik heb eentje die in eerste instantie ook gediagnosticeerd was met (beginnende) KS, maar waarbij de behandeling onvoldoende aansloeg (inspuiten tussen de wervels).
Bij een second opinion werd ook echo gemaakt van de hals en bleek niet de KS het probleem te zijn maar zat er ook zware artrose op een halswervel.
Paard is afgekeurd voor de (dressuur)sport en wordt nu al jaren alleen nog maar recreatief ingezet en aan de hand gewerkt.
Maar dat is dus mogelijk omdat dit paard wel KS heeft maar daar geen last van heeft en in de (hals)houding mag lopen die aangenaam/haalbaar is.
Sterkte.
maria1990 schreef:@Olijf, Ja en nee. Ik ben er nog niet over uit
Eerst maar eens zorgen dat alles goed verloopt via het opbouwschema en vanuit daar verder kijken wat de mogelijkheden voor ons zijn.
maria1990 schreef:@olijf, Ik wist dat erin sommige landen Kissing spines operatie succesvol werden uitgevoerd. dat dat nu in Nederland ook mogelijk is wist ik niet.