Kat heeft onbekende aandoening

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loverdd

Kat heeft onbekende aandoening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 12:24

Hallo.
Ik weet niet of ik hier mag praten over een kat ipv paarden. Mocht dat het geval zijn dan mag dit bericht verwijderd worden.
Maar mijn probleem is mijn 2 jarige poes heeft ongeveer sinds oktober/november extreem raar gedrag gekregen. Laat ik bij het begin beginnen. Toen we haar kregen was ze super sociaal echt de perfecte kitten. Ze speelde graag, at goed en leek super in der vel te zitten. In augustus/september begon ze met afentoe plassen naast de kattenbak. Wij hebben 3 katten en wisten niet wie de 'dader' was. We zijn erachter gekomen dat het dus onze jongste was. Wij naar de dierenarts maar die kon zo snel niks afwijkends vinden. Wij gingen op vakantie en mijn broer en schoonzus pastte op de katten. Ze had een laptop met snoer laten liggen en daar is onze poes doorheen gerend en heeft vermoedelijk de laptop op haar lijfje gekregen. Ze deed dit niet expres natuurlijk. Sindsdien is ze niet meer de kat die ze was. Ze kreeg gedrag problemen. Agressie en erge angst nu deed ze ook elke dag naast de bak plassen. Poepen doet ze om een of andere reden wel in de bak. Ze plast en poept heel weinig. Ze eet en drinkt amper en zit heel de dag op dezelfde plek. Nergens intresse in. We zijn naar de dierenarts geweest en hebben een echo latem maken van haar nieren/blaas. Een CT-scan meerdere keren bloedonderzoek, urimeonderzoek. Geen resultaat. Hebben metacam geprobeerd en nu aan de gabapentine 3x per dag. Ze wordt hier nog slomer en moeier van. Ze heeft ook zo'n 1 x per maand (soms vaker soms minder) een soort epileptische aanval. Ze rent door de kamer heen zeer ongecontroleerd ze sloopt alles en lijkt net of ze geen controle over haar zelf meer heeft. Je mag haar ook NIET oppakken. Als je dat probeert gaat ze keihard blazen/grommen, bijten en slaan. Wij wetem echt niet meer wat te doen. Ik hoop dat ik alles zo duidelijk mogelijk heb beschreven. Heeft iemamd zoiets meegemaakt. We zitten met de handen in ons haar. We hebben al meerdere keren beslotem haar in te laten slapen. Maar t is zo zomde want ze was zo ontzettemd leuk. Vandaar dat ik op deze manier toch nog een oplossing probeer te vinden. Vergeten te vermelden dat ze wel op de bak gaat als er geen grint of korrels inliggen. We hebben al op wondjes gecontrolleerd onder haar pootjes wat misschien pijn zou veroorzaken
Laatst bijgewerkt door Loverdd op 22-04-20 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Re: Kat heeft onbekende aandoening

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:26

Hoi hoi ik doe dit bericht even temmen zodat een moderator het in de goede groep neer kan zetten..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:33

Drie katten, ook drie kattenbakken?

Loverdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 12:34

bigone schreef:
Drie katten, ook drie kattenbakken?

We hebben 5 katten bakken. Vier dichte 1 open. Alleen de open bak gebruikt niemand

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:34

Kun je het niet filmen wanneer ze zo'n aanval heeft en het aan een gedragsdekundige of je dierenarts laten zien?
Klinkt echt heel vreemd!

Loverdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 12:36

Cayenne schreef:
Kun je het niet filmen wanneer ze zo'n aanval heeft en het aan een gedragsdekundige of je dierenarts laten zien?
Klinkt echt heel vreemd!

Zo'n aanval is zo plotseling. We proberen het wel. Ander gedrag zoals extreme agresiviteit hebbem we wel op film. De gedragsdeskundige zegt inslapen. Dierenarts ook. Ben bang dat er niks anders opzit...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:37

Aangezien dit topic op Beestenboel hoort maar de topicstarter daar niet de benodigde berichten voor heeft kan ik dit topic niet verplaatsen en moet ik hier een slotje op zetten.