Deze zomer leek mijn paard mok te hebben op haar achterbeen. Dit ben ik gaan behandelen. Dit been eindigde toen als einschusbeen, dus toen heb ik de veearts erbij gehaald en die is dit gaan behandelen. Ze kreeg ontstekingsremmers en vochtafdrijvers, hiernaast kreeg ze toen ook nog drie dagen antibiotica gespoten en 1 dag antibiotica pasta. De mok ging niet over, dus ongeveer een week later heb ik weer de veearts laten komen. Toen heb ik weer voor vier dagen antibiotica pasta's gekregen en ook is haar bloed onderzocht. Uit de resultaten hiervan kwam niets bijzonders. Wel knapte haar been weer iets op, maar na een paar weken was het weer foute boel. Ze had weer allemaal open plekken in haar kootholtes, dus ik heb toen weer de veearts laten komen. Ze heeft toen weer antibiotica gekregen, een ander soort met prednison. Ook zijn er toen biopten genomen voor onderzoek. De wonden knapten toen goed op en uit de biopten bleek dat ze een bacterie had van verbranding door de zon. Ik was toen opgelucht, want de herfst en winter waren inmiddels in aantocht. Hierna ben ik begonnen met de afbouw van prednison, van 4 pillen naar 3 en hierna naar 2. Toen ontstond er weer een wond op haar been. Ik heb hierop weer de veearts laten komen. Die adviseerde de prednison weer op te bouwen naar 4. De wond is nog steeds niet over en lijkt spontaan soms open te barsten. Inmiddels ben ik radeloos, dus daarom mijn vraag of iemand ervaring heeft hiermee en weet wat de oorzaak hiervan nou kan zijn. Ik wil eventueel nog meer gegevens opvragen bij mijn veearts en een second opinion bij een ander doen, of naar Utrecht gaan, want ik heb het idee dat mijn eigen veearts eigenlijk ook niet weet wat er nou precies aan de hand is met haar. Tussen de antibiotica kuren door ben ik trouwens ook gestart met een drainagekuur, deze moest ik staken ivm antibiotica.
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop heel erg dat iemand ideeën heeft!
De foto is van gisteren.