Mijn paard heeft het laaste half jaar een paar keer last gehad van een allergische reactie (vermoed de DA) en heeft hierdoor steeds bultjes. Nu is het alleen zo dat de bultjes niet zoals meestal bij een allergie snel weer weg trekken. Ze heeft er na 1 of 2 dagen geen last meer van (jeuk) maar ze zitten er nog wel een paar weken. Het nadeel is dat door de druk die er op de bultjes komt te staan ze kale plekjes krijgt en het haar groeit er ook niet snel weer terug (duurt meestal wel lang bij haar, de plek van een wondje op haar been van vorig jaar mei is ook nog steeds zichtbaar).
Nou vroeg ik mij af wat of er misschien ideeën zijn waardoor de bultjes sneller weg zullen trekken?
Ze is bijvoorbeeld allergisch voor de mugjes maar staat wel ingepakt voor het grootste deel. 2 a 3 weken geleden stond ze een keer zonder deken en toen was het gelijk raak met bultjes op haar hals maar ze trekken maar niet weg.
En in de winter hebben we ook een reactie op iets (we weten niet wat) een paar keer gehad waardoor haar rug onder de bulten zat. Heel vervelend maar ook toen was na 1 a 2 dagen de jeuk weg maar soms bleven ze nog wel langer dan een week zitten.
Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en wat jullie er aan doen?