Paard zweet aan 1 kant zonder enkele inspanning!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_Alwin

Paard zweet aan 1 kant zonder enkele inspanning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:19

Bij deze heb ik een vraag, ik loop er al een tijdje mee rond, maar niemand die me nu precies kan vertellen wat het is.
Mijn paard, is een 6 jarige ruin en wordt intensief getraind in de dressuur sport.
Nu is het zo dat wanneer ik hem van de trailer haal, op de zadelplaats heb staan of zelfs af en toe in de stal, dat hij slechts aan 1 kant zweet, zonder dat hij in beweging is geweest..
heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? hij heeft het al vanaf het begin dat ik hem heb.
alvast bedankt!

delerium

Re: Paard zweet aan 1 kant zonder enkele inspanning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 01:02

RT-P -> MD

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 01:32

Waar zweet hij? Hals oid? Zoja, aan welke kant?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:02

Ik geef dit topic even een schopje, ben wel
heel benieuwd of iemand hier een antwoord
op heeft..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:32

Daphne__ schreef:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:37

Is de kant waar hij zweet de "moeilijke" kant? En gebeurt het altijd of soms?
Het enige want ik kan bedenken is dat na een training meer spierpijn kan hebben aan zijn moeilijke kant dan aan zijn makkelijke kant en daardoor meer zweet aan die kant.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:56

Ik heb wel eens gehoord dat dat ook me het hard te maken kan hebben.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:06

Ik meld mij ook, en blijf dit even volgen. Mijn paard zweet zonder enige inspanning vanuit haar lies en loopt richting haar knie waardoor ze daar dagelijks een natte plek heeft, dit is alleen aan de linkerkant vanuit haar linker lies. Dierenarts heeft er al eens naar gekeken maar die kan alleen een overactieve zweet klier bedenken..... Daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:42

1 van mijn paarden heeft vorig jaar in het weiland d'r linkerbroekspier flink benadeeld. Die plek {ongeveer 15 x 8 cm} was telkens nat van het zweet. Afgelopen voorjaar was die plek het eerste vrij van winterhaar. Beetje raar gezicht, een paard met een dik pak haar, behalve dan die plek op d'r bil. Lijkt erop dat die plek sinds dien veel intensiever doorbloed wordt ofzo. {merrie wordt niet meer bereden, alleen voor fok gebruikt}. Dierenarts heeft er naar gekeken en zei dat het wel meer dan een jaar kon duren voor dat dat zweten op die plek over is {als het al over gaat}. Fysio er bij gehad, heeft ook niks opgeleverd. Binnenkort komt er een andere fysio bij. Merrie lijkt er verder weinig last van te hebben, maar vind het toch raar.

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:25

Daphne__ schreef:

linkerkant

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:31

Babootje schreef:
Is de kant waar hij zweet de "moeilijke" kant? En gebeurt het altijd of soms?
Het enige want ik kan bedenken is dat na een training meer spierpijn kan hebben aan zijn moeilijke kant dan aan zijn makkelijke kant en daardoor meer zweet aan die kant.

ja het is inderdaad aan zijn moeilijke kant, alleen ook als hij op de zadelplaats staat (alleen met warmere temp.)
ze hebben me al verteld dat het zo kunnen komen doordat hij gespannen is omdat we net naar een nieuwe stoeterij zijn verhuisd maar het is altijd alleen op de linkerkant van de hals.

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:32

Heukeltje schreef:
Ik meld mij ook, en blijf dit even volgen. Mijn paard zweet zonder enige inspanning vanuit haar lies en loopt richting haar knie waardoor ze daar dagelijks een natte plek heeft, dit is alleen aan de linkerkant vanuit haar linker lies. Dierenarts heeft er al eens naar gekeken maar die kan alleen een overactieve zweet klier bedenken..... Daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

precies het zelfde dus! Die van mij inderdaad alleen op de linkerkant van zijn hals zonder dat ik ook maar iets doe!
Hij is super op conditie want hij wordt behoorlijk getraind maar ik snap er niks van..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:42

Is het paard gechipt? Er is namelijk een soortgelijk verhaal van een paard wat zweet op zijn hals (links) en waarbij het door de chip zou komen.

Zoek maar eens naar Invisio op Google. Bij foto's iets naar beneden scrollen en dan kom je hem wel tegen.

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 12:50

Daphne__ schreef:
Is het paard gechipt? Er is namelijk een soortgelijk verhaal van een paard wat zweet op zijn hals (links) en waarbij het door de chip zou komen.

Zoek maar eens naar Invisio op Google. Bij foto's iets naar beneden scrollen en dan kom je hem wel tegen.

dankjewel !die van mij is inderdaad ook gechipt en die van mij heeft echt precies hetzelfde ! ook op dezelfde plaats
het is verder niks ergs of weet jij daar verder ook niets van?

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 13:50

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de kliniek volgende week woensdag om 13.30 jullie horen van me

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:55

Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen...
succes!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:24

Ben ook heel benieuwd of zijn moeilijke kant en het zweten met chippen te maken heeft!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:34

benieuwd wat het is!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 06:49

Bij ons op stal heeft een ouder paard het ook, op zijn schouder , sinds vorig jaar. DA vermoed "kapotte" zweetklier die te overactief is, niet ernstig.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:06

Wij heben het ook bij onze haflingermerrie op haar schouder. Deze heeft echter een ernstig ongeluk gehad waar bij haar zenuwen op die plaats ernstig kapot zijn geweest. dit is ook de reden van het zweten op die plaats.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:08

En? Wat is er uitgekomen bij de kliniek? Ik ben wel nieuwsgierig hoor

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:12

Mijn paard had daar ook last van, met name van zweten en veelvuldig nazweten op haar rechterschouder daar bleek na onderzoek van een osteopathe een blessure te zitten. Ze liep niet kreupel oid en toonde ook niet pijnlijk op die plek maar na een aantal behandelingen is dit fenomeen wel verdwenen!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:25

Dit fenomeen ken ik wel en heeft bij de gevallen welke ik ken te maken met een een zenuwbeschadiging. Dat zou dus ook het geval kunnen zijn bij paarden die gechipt zijn, dat daarbij een zenuw beschadigd is geraakt en dat dus de zweetplek veroorzaakt. Op zich kan dat ook kloppen met het verhaal van tessacheyenne, daar zal dan waarschijnlijk ook een zenuw in de knel gezeten hebben.
Op het moment dat een zenuw niet goed werkt kan deze dus signalen afgeven en in dit geval het zweten opwekken.
Maar ik ben benieuwd wat de kliniek heeft gezegd hierover!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:29

Hoe is het afgelopen?

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 09:39

hallo allemaal, sorry dat ik zo laat reageer alleen zat er dan ook nog midden in !
Het probleem wordt inmiddels verholpen, ik heb er een vrouw bij gehad die met paarden kan communiceren, je moet er misschien in geloven alleen heb ik haar altijd bij mijn paarden en alles klopt precies! (voor mensen die haar mail adres willen stuur me even een prive bericht! je moet de naam van t paard en geboorte datum doorgeven, je mag wel zeggen dat er iets met m is alleen niet wat!) door deze vrouw in te schakelen komt mijn paard er weer helemaal bovenop, zij vertelde me dat hij ernorm last had van zijn linkerkaak helemaal acherin, wat oorpijn veroorzaakte, we zijn naar de tandarts geweest, en inderdaad hij had helemaal achterin 2 vergroeide kiezen wat hem enorm pijn deed, ik mocht inderdaad niet meer aan zijn linkeroor komen, maar sinds het probleem met de kiezen is opgelost, mag ik daar weer aan zitten. Ook had hij haar verteld dat hij 1,5 jaar bij me was en sinds 6 weken op een andere stal staasiot, wat compleet klopt! hij vond zijn nieuwe stal te donker en voelde zich opgesloten, ondanks dat hij elke dag op hetland staat, hij sloeg daarom heel hard met zijn hoofd tegen het schot waardoor hij een flinke plek boven zijn oog kreeg. Hij staat nu in een veel lichtere stal met een raampje erin waar hij met zijn hoofd uit kan, probleem opgelost! En dan nu.. de reden waarom hij zweet> Doordat hij zo'n enorm last had van zijn kaak, wat uitstraalde naar het oor is hij zijn linkerkant vast gaan zetten, om de pijn te onderdrukken, waardoor ook de hals hierdoor is een spier bekneld geraakt waardoor hij daar zweet! de chip is het niet want dat hebben we laten onderzoeken. hij staat nu onder behandeling bij de Fysio en een paar keer per week heb ik hem onder het solarium waar hij aanzienlijk van opknapt. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, stuur me gerust een prive bericht want deze vrouw kan je ENORM HELPEN! :D ze heeft meerdere klanten bij ons op de stoeterij en ook het verhaal bij hun paardeb klopt helemaal en zijn allemaal opgeknapt! wat het probleem ook is