Ik heb me veel ingelezen over verzekeringen en ook hier en daar rondgevraagd maar het is mij nog niet duidelijk hoe het nou precies zit.
Stel je hebt een paard verzekerd voor een bepaald bedrag, en je doet aanvullend ziektekostenverzekering er bij, hoeveel procent krijg je dan vergoed als je paard naar DA moet, en wát wordt er dan allemaal vergoed voor hoeveel procent en kan het wel?
Want als je paard nou bijv. geopereerd moet worden wegens een botsplinter oid. tot hoever zegt de verzekering dan dat ze gaan vergoeden? En als ze het niet willen moet je dan zelf betalen of paard afgeven aan de verzekering?
En wat zijn jullie ervaringen met zo'n verzekering?
Daarover kun je toch contact opnemen met de verzekering? Dat is bij alle verzekeraars weer anders. Meestal hebben ze folders of kun je iemand 'aanvragen' die bij je langskomt
Ja daar heb je gelijk in, maar ik wil ook graag jullie meningen horen over tot hoe ver jouw verzekering ging verzekeren, en of ze wel waar maken wat ze zeggen. Ik heb al een aantal folders aangevraagd maar snap er nog niks van dus vandaar dit topic
En oja, hoe zit het dan als je bijv een paard verzekerd voor 1000 euro, en het moet een operatie ondergaan, kunnen ze dan ook zeggen van: hier is je 1000 euro we nemen t paard in beslag oid? En kunnen ze ook vinden dat het paard helemaal niet 1000 euro waard is?
gamble
Geplaatst: 06-03-12 00:01
Wij hebben de "werkende" paarden voor de koopprijs bij hippo verzekerd, rond de 5000/6000euro. 75% van de da koster krijgen we terug, en bij dood de koopprijs min wat kosten. Toevallig laatst bij paard van ons een botsplinter laten weghalen (1750€) keurig vergoed gekregen maar hebben wel de uitgebreide verzekering en zijn ongeveer 50€ per paard per maand kwijt. Ook al 2 paarden zonder problemen af laten keuren en teruggekocht. Een zelf naar de slacht gebracht een staat nu met pensioen en weer alles netjes afgehandeld.
voglens mij is dat bij elke verzerking anders. moon is alleen verzekerd voor 2000,00 en dat is dood, diefstal, brand, operaties en nog een aantal dingen. Je kan ook voor bepaalde dierenarts kosten vergoedingen krijgen.
Alleen geen jaarlijkse inentingen en de normale dingen die je altijd heb (wormenkuren enzo)
excuses voor mijn late antwoord. Maar mij gaat het dus mee rom de ziektekostenvergoeding, als het paard plotseling overlijd oid, hoef ik daar geen geld voor terug te zien, het gaat me dus puur als hij geopereerd meot worden, dat daarvan een bepaald bedrag aan wordt vergoed. ik heb ook wel 50 euro per maand er voor over, maar Fyehrro is bijna 1 dus dan is het niet verstandig om hem voor 2000 euro te vergoeden, toch? Is het dan voor mij makkelijker om hem voor een laag bedrag (tot 1000 euro) te verzekeren en dan een uitgebreide ziekteverzekering er bij oid?