Ervaringen Hippozorg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BosscheBol

Ervaringen Hippozorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:05

Weet niet of goed staat!!

Heb 3 verzekeringen bij Hippozorg lopen en ben niet altijd tevreden over de wijze waarop Hippozorg communcieert.

Om voorbeeld te geven:

1. Heb door verhuisstress mijn factuuradres 1 maand te laat doorgegeven.Heb deze alsnog doorgeven toen ik de factuur, via nieuwe eigenaren van het pand heb ontvangen. Mijn excuus aangeboden en direct voldaan
2. Vraag kopie facturen op. Zij zeggen deze niet te kunnen verstrekken, omdat deze al voldaan zijn.
3. Erg verwijtend. Ik geef aan dat het mij ten zeerste spijt dat ik wijziging factuur en staladres vergeten ben door te geven, krijg negatieve reactie.

Ik heb uitgerekend dat ik ruim € 8000 aan verzekeringen heb uitgegeven en (gelukkig) nog geen € 1 heb gedeclareerd. Komt wel onvriendelijk over dat ik dan niet eens een kopie factuur kan ontvangen. Iets wat voor een adminstratie niet correct is, want dit moet immers ook aan de Belastingdienst overhandigd kunnen worden ( als deze dit verzoekt).

Wat zijn jullie ervaringen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:14

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ze ben, mijn paard is meerdere malen langdurig geblesseerd geweest en ik heb alles kunnen declareren zonder vragen, soms was ik wel erg laat met indienen van de declaraties (= lees maanden) maar ze zijn allemaal in behandeling genomen en uitbetaald. Ook de betalingen kwamen vlot binnen.

Ook tijdens de afkeuring van mijn paard geen negatieve dingen meegemaakt, werd allemaal snel en correct afgehandeld. Omdat het een grote bedrag was hebben ze zelfs nog gecheckt of het bankrekeningnummer wel juist was.

Al met al heb ik volgens mij alles wat ik aan premie heb betaald ook (zelfs meer) uitgekeerd gekregen door deze blessures en afkeuring, dus aan mij hebben ze weinig verdient :o (ik had het overigens liever anders gehad)

Ik heb echter niet meegemaakt dat ik te laat betaalde, dus daar kan ik niets over zeggen.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 19-07-11 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BosscheBol

Re: Ervaringen Hippozorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:16

Thanks Ingvdh, uiteraard moeten facturen op tijd worden betaald.

Ben zelf kandidaat deurwaarder, dus streef dit altijd na. Echter begrijp ik hun beredenering niet dat ik geen kopie factuur kan krijgen. Anyway, fijn dat je in het verleden gelden heb uitgekeerd gekregen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:18

ik vind het wel vreemd idd dat ze geen kopie factuur kunnen geven, bij de meeste bedrijven is dit mogelijk.

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:25

ingvdh schreef:
ik vind het wel vreemd idd dat ze geen kopie factuur kunnen geven, bij de meeste bedrijven is dit mogelijk.

Mijn ervaring ook. Ben bijna geneigd, om te zeggen dat het van de zotte is. Heb zelf nog nooit meegemaakt dat het niet mogelijk is.

Nog even ter aanvulling, heb het eerder verkeerd opgeschreven. Ik heb de 1ste herinnering via de nieuwe eigenaren gekregen. Zij hebben per reguliere post, geen factuur van Hippozorg ontvangen.Ik heb dit direct betaald en daarom kopie facturen verzocht.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:25

Tja ik heb zeer goede ervaringen met Hippozorg, maar heb dan ook nooit kopiefacturen nodig gehad, alleen uitkeringen van DA kosten en verzekeringgeld ivm inslapen van mijn paard en dat was zeer netjes geregeld.
Ze stonden me begripvol en netjes te woord aan de telefoon.

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:06

Update.

Kopie facturen zijn nu wel mogelijk, na wat aandringen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:16

Ik heb alleen goede ervaringen met Hippozorg. De verzekering was snel geregeld, controleur was ook vrij vlot op stal, goed aftespreken, communicatie altijd keurig in orde en snel. Ook bij het opzeggen van de verzekering ivm verkoop weer snel bevestiging per mail en per post en ook binnen een week restitutie van de teveel betaalde premie.
Niets dan goeds :D

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:56

Ik heb een heel slechte ervaring met hippozorg.

Casus: Een paard, met luchtwegenproblemen. Verzekerd voor de "dood".. In de polis staat dat wanneer het niet meer humaan is, het paard wordt overgenomen en dus afgemaakt wordt. Dit is ook bevestigd door medewerkers van hippozorg zelf..
Dit paard is al jaren onder behandeling, en al vanaf veulen verzekerd bij hippo (inmiddels 17 jaar). Nu is de toestand van het paard dusdanig verslechterd dat het niet meer kan. Het dier zit dik in de vacht, kan amper van stal naar wei, staat in een hoekje weg te kwijnen.. Het is gewoon genoeg geweest, alles geprobeerd dus de eigenaar heeft hem alle kans gegeven, en vind nu dat het paard te "
op" is om te laten leven..

Er is een (niet paarden)mannetje van hippozorg komen kijken, en vond dat "hij er nog best goed uitzag" , hij was niet mager ed :? ...
Een hoop getouwtrek, en het advies om het paard nogmaals te behandelen.. Uit goodwil van de eigenaar is het paard voor de zoveelste keer behandeld, in de hoop het dier te helpen.. Helaas hielp het (weer)niet, de dierenarts heeft een rapport geschreven waarin hij zegt dat hij het paard afkeurt en rara wat zegt de hippo? Er blijkt niet dat het paard geen humaan bestaan meer heeft, dus zoek het maar uit...

Op de vraag aan de tussenpersoon "Wat moet ik dan?'' zeggen ze doodleuk "ja, wacht maar tot hij dood neervalt" ..

duss, -:(- hippozorg -:(-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:58

Ooh?? Dat is bij mijn paard toch heel anders gegaan toen is er niet eens iemand wezen kijken.

Een hele vriendelijke inspecteur heeft de papieren van de dierenarts gekregen, alles bekeken, ook de rontgenfoto's (terwijl het euvel daar niet eens zo heel goed op te zien was) en ging akkoord met het euthaniseren zonder langs te hoeven komen.
1,5 week later had ik het verzekeringsgeld al binnen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:21

dat is inderdaad een wereld van verschil!! kan het misschien aam de tussenpersoon liggen.. ? hoewel, nu is het een andere, endat is ook de snuggerste niet ..

hoe lang is dat geleden?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:29

Zie onderschrift, nog geen jaar geleden dus.
Mijn Da kon hem al heel lang dus denk dat hij er al een tijd zit.

Zou het misschien regiogebonden zijn welk persoon je krijgt?
Ik ben echt door iedereen super geholpen daar, ook toen mijn paard de trailer niet inwilde om naar de slacht te gaan, en toch geeuthaniseerd moest worden.
Nee alle respect over toen ik geholpen werd, had jouw geval niet mee willen maken inderdaad.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:40

Esmir: Het heeft misschien alles te maken met de gekozen dekking, "dood" keert nl alleen maar uit als het paard letterlijk dood neervalt en dan vallen dit soort dingen niet onder de dekking en doen ze moeilijk (maar ik weet niet precies hoe de verzekering was, ik kan het dus mis hebben).

In mijn geval heb ik het attest in laten vullen door de DA en tesamen met een brief van de DA met verdere uitleg werd het zo geaccepteerd, ik heb niemand van de verzekering langsgehad. Ik spreek overigens van ong een maand terug. (nog vrij vers dus)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:56

dat dacht ik in eerste instantie ook. maar de hippo zegt dat als het niet meer humaan is, het paard wordt overgenomen., dus aan de vorm vn verzekering ligt het niet, maar aan de vraag : wat is humaan?
en volgens afdeling kantoormiepen kan het allemaal nog best zo.. :(

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:31

Ik heb mijn paarden al jaren bij hun verzekerd, nooit problemen gehad, aardig wat kosten moeten declareren voor mijn haf, zonder problemen geld waar ik recht op had teruggekregen.

Als ik even niet kan betalen, bel ik ze op, maken ze een notitie, ook geen probleem.

@esmir : wat erg zeg! heb je al een klachtbrief gewaagd aan hun? Zou dit zeker NIET accepteren, zeker niet nu er een brief door de dierenarts is opgesteld.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:37

ik heb echt nooit geen klachen gehad over hippozorg.....
heb best al aardig wat gedeclareerd bij ze en het is altijd netjes en snel uitbetaald....
ook een keer een flinke kostenpost gemaakt en zonder ze van te voren hierover in te lichten, ook dit netjes en zonders vragen en gezeur afgehandeld....

en ik moet heel eerlijk zeggen, mocht het zover komen dat het echt niet meer zou kunnen met mn paard als hij zodanig wat mankeerd wat niet meer goed komt, ik laat hem dan inslapen, en daarna licht ik de verzekering pas in.......
ik zie dan wel of ik wel of niet wat vergoed krijg, maar ik ga niet dat beest onnodig laten lijden, en wil ook niet dat de verzekring gaat beslissen wat er met hem gebeurd.....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:39

Ik heb ook juist hele goede ervaringen met Hippozorg. Ik heb al ontzettend veel gedeclareerd.. en nog nooit gezeur gehad. Ze zijn ook bizar snel met terugbetalen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:41

KellyG schreef:
ik heb echt nooit geen klachen gehad over hippozorg.....
heb best al aardig wat gedeclareerd bij ze en het is altijd netjes en snel uitbetaald....
ook een keer een flinke kostenpost gemaakt en zonder ze van te voren hierover in te lichten, ook dit netjes en zonders vragen en gezeur afgehandeld....

en ik moet heel eerlijk zeggen, mocht het zover komen dat het echt niet meer zou kunnen met mn paard als hij zodanig wat mankeerd wat niet meer goed komt, ik laat hem dan inslapen, en daarna licht ik de verzekering pas in.......
ik zie dan wel of ik wel of niet wat vergoed krijg, maar ik ga niet dat beest onnodig laten lijden, en wil ook niet dat de verzekring gaat beslissen wat er met hem gebeurd.....

Bij Hippo mag je zelf weten wat er met hem gebeurd hoor.
Hun bepalen niets, heb het zelf mee gemaakt dus daar hoef je je echt niet druk om te maken

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:47

@silly: ik weer zelf niet uit ervaring hoe dat allemaal gaat hoor, maar ik hoor weleens verhalen dat de verzekering gaat bepalen of hij wel of niet afgemaakt mag worden of dat hun hem op komen halen.....
om dat voor te wezen, ga ik ze pas na "de daad" inlichten.....

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:50

Hier ook goede ervaringen met Hippo maar ik moet zeggen de meeste slechte ervaringen met verzekeringen ontstaan vaak bij mensen niet bij de dierenartskosten maar bij het uitkeren van het gehele paard

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:53

ohh? hoezo? Ik heb daar geen enkele last mee gehad

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:15

ik heb totaal geen problemen gehad met uitkeren van het hele paard, als je de hele papierhandel maar in laat vullen door de DA.

@kellyG, met deze handelwijze ga je tegen de voorwaarden in en dat zou kunnen betekenen dat ze heel lastig worden.
Bij mij werd gevraagd wat ik wilde, ik mocht hun alles laten regelen, hem zelf wegbrengen naar hun slachthuis of het zelf helemaal regelen (dus terugkopen van de verzekering), in dat geval mag je ook nog beslissen dat het paard bij jou op de wei nog een paar jaar mag staan zolang je hem maar niet verkoopt of uitbrengt op wedstrijden.
Je krijgt als je het zelf helemaal wil regelen alleen minder uitkering ivm de opbrengsten die ze mislopen als ze het paard hadden laten slachten.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:17

zal hooguit geen uitbetaling krijgen maar dat zal me dan een worst zijn.....
beest gaat voor ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:20

Maar je loopt geen enkel risico! Jij beslist wat er gebeurd. In mijn geval hebben ze binnen twee dagen contact opgenomen, als het echt heel snel moet is een belletje voldoende.

Waarom heb je je paard dan verzekerd? Ik snap dat niet hoor, als het je niet om de uitkering gaat zou ik mijn paard niet verzekeren, dat is zonde geld.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:34

heb hem voor de ziektekosten verzekerd voornamelijk........ ;) (en dat haal ik er ieder jaar toch wel flink uit gelukkig)

en ik ken iemand waar ze het paard echt op kwamen halen en zelf had ze er geen zeggenschap meer over.....
wil dat risico gewoon echt niet lopen....