United's revalidatie, herstellen na een zware koliekoperatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

United's revalidatie, herstellen na een zware koliekoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:02

Ik open dit topic om medebokkers te laten zien hoe de revalidatie van mijn paard, united (havidoffxjazz 8jarige ruin), verloopt.
Voor informatie voor mensen die het zelfde (gaan) meemaken. Em natuurlijk voor tips voor mezelf van mensen die het al meegemaakt hebben. :)

United een maand voor de operatie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het verhaal:
Op 2 augustus sloeg het noodlot toe, een stuk dunnedarm is klem komen te zitten in een holte die zich bij de lever bevindt in de buikholte. United is geen paard dat snel pijn aan geeft of gaat rollen... en ook is het een veelvraat die ondanks pijn gewoon blijft eten.
Met als resultaat dat het de volgende ochtend ontdenkt werd, veearts is erbij gekomen en hij werd snel ingestuurd naar utrecht omdat z'n darmen helemaal niet meer op de juiste plek lagen. Ook was zijn urine donkerbruin en 'stonk' hij heel erg. De staleigenaresse is toen snel met hem naar utrecht gereden... aan haar hebben we toch ook wel zijn leven te danken. ;)

Eenmaal in utrecht aangekomen bleek het allemaal nog erger te zijn dan we vermoedden. Het vocht wat ze uit de buikholte haalden met punctie was oranje en hij zag er vreselijk slecht uit.
Dus ging hij de operatietafel op. :(:) ik heb de operatie bij mogen wonen... en het eerste moment was net een horrorfilm. Ze sneden zijn buik open en de gehele dunne darm en een gedeelte van de dikke darm kwamen naar buiten, door de hoge druk die erop stond. De darmen waren helemaal overvuld met gas. ;(

Tijdens de operatie vonden ze dus de beknelling. Maar zagen ze ook dat de darm op 2 plekken geperforeerd was en zijn maag overvol en gekanteld was omdat hij door is blijven eten.
Het slechte stuk darm kon er niet uit omdat het te diep in zijn lichaam zat. De gaatjes hebben ze gehecht en de operatie werd afgerond. :\

Nadat hij erg snel bij was gekomen mocht ik bij hem. Toen ik en mijn vriend de trap van de uitslaapstal op kwamen hinnikte hij heel hard en probeerde hij naar me toe te komen lopen.
Hij is daarna naar de ic stal verhuisd.
Het leek erg goed te gaan de eerste dag, hij was vrolijk en zeurde continu om eten... het infuus had hij op een of andere manier te pakken gekregen en gesloopt, iets wat herkendbaar is voor mijn hooligan :D

De tweede dag ging het erg slecht, hij had zware bloedvergiftiging opgelopen, door de bacteriën die uit zijn darm waren gekomen. Zijn tandvlees en oogwit was paars tot bijna zwart, en hij rook erg vreemd.
Hij was duf, maar wilde perse zelf staan. Ook reageerde hij er goed op als we er waren.
De vooruitzichten waren erg slecht... in de nacht was het nog slechter gegaan. En ik had voor mezelf al een beetje besloten dat het genoeg was. De artsen hadden dat ook wel. ;(

De volgende ochtend kwam ik bij hem, in mijn achterhoofd houdend dat ik nu misschien een moeilijke beslissing zou moeten nemen.
Toen ik hem zag was het een hoopje ellende... maar dat draaide snel bij toen hij mij zag. Hij kwam vrolijk bij mij en de arts staan en bedelde om eten. Je zag aan zijn ogen hoe slecht het met hem ging... maar toch bleef hij vrolijk.
Samen met de artsen werd er besloten dat bij een paard dat zo graag wil en zo veel vechtlust heeft het niet eerlijk is om hem niet nog een kans te geven.
Dus kreeg hij bloedplasma van een ander paard toegedient.

United op de 'slechtste' dag:
Afbeelding

Toch nog vrolijk kijken...
Afbeelding

Eten? :')Afbeelding

In de komende weken gebeurde een soort wonder, united bleef opknappen en zijn eetlust werd steeds groter. Het slechte stuk darm begon weer wat te functioneren en mesten ging ook goed.
Meerdere malen kreeg ik te horen dat hij het eerste paard was die zoiets heeft gered.
Wel bleef zijn temperatuur schommelen en door het weinige eten wat hij mocht hebben viel hij vreselijk af. Ook had hij erg grote doorlig en drukplekken gekregen... vooral op zijn zij en hoofd, doordat hij geen vet en spier meer had om op te liggen. Ook werd zijn vacht heel dof en gelig.
Daarbovenop kreeg hij ook nog eens een allergische reactie... heeft hij wel vaker gehad in zijn leven, maar nu was het toch wel extra sneu voor hem :(:)
En wat zag hij er slecht uit...

Mijn brookshospital paard...
Afbeelding

Blij kijken of er eten aan komt :Y)
Afbeelding

De kilo's die eraf zijn, zijn goed te zien.Afbeelding

Na 3 weken mocht hij naar huis, juist op die dag ging het opeens niet goed met hem.
Er bleek een ontsteking te zitten in zijn huid bij de operatiewond.
Uni moest daar dus nog even blijven.

De zwelling en de doorligplekken.
Afbeelding

Afbeelding

*kus*
Afbeelding

Na twee weken later was hij weer helemaal opgeknapt en mocht ik hem ophalen.
Nog even snel over de weegschaal gelopen... hij was ruim 100kg kwijt geraakt :oo
Met mijn eigen brookshospital paard gingen we weer op weg naar Den Haag.
Toen ik hem uitlaadde kwamen er erg veel geschrokken reacties... en andere stalgenoten herkenden hem niet eens :+
Maar ook heel veel blije mensen die wisten wat een geluk het was dat hij nog leefde.
United kreeg wat muesli en ruwvoer verdeeld over de dag, wat langzaam opgebouwt werd.
Citaat:
2x 2plakken hooi pd en 3x per dag 1/2 schepje meusli
+ slobber met lijnzaad, thrive en olie.

De laatste dag op de kliniek... hoopten we ;)
Afbeelding

De eerste maand hebben we aan de hand gestapt, en aan de hand gegraasd, daarna mocht ik gaan longeren maar aangezien united altijd extreem gestoord is met longeren heb ik met de artsen afgesproken dat niet te doen. Nog een maandje extra stappen en daarna mocht ik erop.
Hij bleef erg mager, maar verder begon hij er steeds beter uit te zien.

Citaat:
2x 2balen kuil pd en 2x per dag 1 schepje meusli, 1xpd 1/2 schep
+ slobber met lijnzaad, thrive en olie.

United eindelijk weer op stal
Afbeelding

En nog steeds erg mager...
Afbeelding

United is toen nog een keer terug geweest, hij was wat koliekerig en omdat ik het niet vertrouwde is hij terug gegaan naar utrecht. Wederom de staleigenaresse als reddende engel omdat ik, wanneer ik eerst mijn veewagen moest ophalen, er veel later moest zijn. Zij heeft hem weer naar utrecht gereden.
Het bleek daar dat het gewoon een onschuldig kramp koliekje was. *zucht van opluchting*

Maar omdat hij zo mager bleef hebben ze daar gecontroleerd het voer opgebouwt. Daar konden ze kijken of hij en zijn bloed goed bleef bij de grotere hoeveelheid krachtvoer. (biks en meusli)
Dat bleef allemaal prima... dus na enkele dagen mocht mijn wonderpaard weer mee :D
Ook de open plekken begonnen te genezen, en er was wonder boven wonder geen wit haartje te zien ;)

Citaat:
2x pd onbeperkt kuil pd en 3x per dag 1 schepje biks, 1xpd 1/2 schep meusli
+ slobber met lijnzaad, thrive, maagcompositum en olie. En 1x pd een emmer lucerne.

Uni weer terug in utrecht... en meteen de boel slopen natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

De eerste keer was geweldig, eindelijk weer op mijn paard :)
In de tussentijd (8 september) moest ik ook mijn merrie op 29 jarige leeftijd in laten slapen...
Dus weer eens op een paard zitten was wel heel bijzonder.
Volgens schema hebben we opgebouwt, en ook net iets rustiger aan gedaan dan mocht ;)
Ik doe er liever wat langer over dan dat we straks weer terug bij af zijn.
Eerst een lange tijd stappen, waar meneer het trouwens niet mee eens was. Elke keer willen aandraven en als je hem terug zette ging hij grommen en ook kreeg ik een paar keer een bok naar mijn hoofd.

Uni weer iets aangekomen en zijn vacht is weer normaal.
Afbeelding

grasjes :Y)
Afbeelding

Het eerste drafje in november was onstuimig, maar hij was zo blij dat hij weer mocht lopen. :Y)
Ik ben begonnen met 1 rondje en heb het langzaam opgebouwt. Ze zeiden dat ik goed moest voelen wat mijn paard mij ingaf... maar dat was waarschijnlijk al veel meer dan goed voor hem was :+ Dus heb ik het maar rustig opgebouwt.
Vanaf 1 december mochten we galopperen, hetzelfde aangepakt als draf... dus eerst 1 rondje linksom en 1 rondje rechtsom. United vond het geweldig en werd jolig.
Toen hij terug moest naar draf gromde hij, pakte het bit vast en galoppeerde nog een korte zijde door :')
Ondertussen was hij onder het zadel steeds meet op zijn brutale zelf gaan lijken.
Nog heel zwak en scheef, maar wel brutaal en de karatekid uithangen als je een tikje erbij krijgt.
Ook hebben we al lekker door het bos gestapt en een klein stukje gedraaft. United geniet hier echt van, want na 5 maanden niet in het bos te zijn geweest is dat wel een verademing :D

Dat is dus hoe ver we nu zijn... hij zal ook weer wat meer voer gaan krijgen en we gaan rustig aan opbouwen. :)
Je gaat elke keer een stap vooruit, en in mijn achterhoofd moet ik houden dat hij 100 stappen achteruit is gegaan. Hij heeft meerdere jasjes uitgedaan. En is veranderd in een echte teddybeer terwijl hij normaal geen wintervacht heeft :+
Maar ik ben zo vreselijk blij dat hij er nog is :+:
Citaat:
2x pd onbeperkt kuil pd en 2x per dag 1 schepje meusli, 1xpd 1/2 schep en 1/2 schep biks
+ slobber met lijnzaad, thrive, maagcompositum, silenium en vit E en olie. En 2x pd een emmer lucerne.

Ik zal het verloop hier blijven posten... en natuurlijk ben ik heel erg benieuwd naar mensen die dit ook mee hebben gemaakt? Of er nog mee bezig zijn.
Hoe hebben jullie opgebouwd, wat kregen jullie paarden te eten? e.d. e.d. :)
Even een uitleg over de suplementen die hij krijgt:

Maagcompositum en tegen het maagzuur en andere ongemakken van de maag e.d.
United is een luchtzuiger en met dit middel en genoeg uitloop zuigt hij niet.

Thrive een klei-vezel poeder om de darmpassage te bevoorderen

Selenium en vitamine E krijgt hij voor zijn spieren, daardat hij alles kwijt is en weer aan het opbouwen is geef ik dit preventief tegen verzuringen e.d.

ReGirl

Re: United's revalidatie, herstellen na een zware koliekoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:14

wat een verhaal he chan als je het zo terug leest! Het is gewoon een wonderpaard :D blijf net zo lang duimen tot jullie weer terug op niveau zijn!! ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:15

ja het is me een lap tekst :=
Heb even de suplementen nu ook erbij gezet... ben benieuwd wat andere paarden krijgen :D

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:20

Jee, wat een verhaal. Wat een levenslust zeg.
Heel bijzonder!
Hopen maar dat het zo goed blijft gaan allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:23

Jeetje wat hebben allemaal jullie meegemaakt zeg! Maar goed dat hij nu weer op de goede weg is :)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:24

Jeetje wat een verhaal! Hopen dat het zo goed blijft gaan!

Moest wel lachen om het stukje dat hij steeds alles bleef slopen, en met die foto erbij. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:29

Ja dat is zo mooi aan hem... hij blijft ondeugend, dat is ook de reden waarom die altijd verschillende halsters om heeft op foto's
Als hij erbij kan komen scheurt hij ze door midden :')

maar ook deuren, regenpijpen en bakranden zijn niet veilig.
Dat merk ik nu met opbouwen ook weer.
Sinds we draven begint hij steeds meer energie en praatjes te krijgen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:29

Wonderpaard! :+:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:41

Puissance schreef:
Wonderpaard! :+:

Ja zeker als je kijkt hoe hij nu opknapt en het "werk" oppakt.

Ik heb trouwens nog een foto gevonden, 2 dagen voor zijn koliekoperatie:
Afbeelding

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:42

Het is en blijft een bijzonder verhaal. United is een vechtertje en hij is door zijn wil weer op de goede weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:48

Wauw, wat een enorme vechter is je paard! :wow:
Ik heb enorm veel respect voor jullie allebei. :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:15

Ja een vechter is het zeker... al is dat onder het zadel niet altijd even geweldig in combinatie met z'n brutaliteit en hooligan gedrag :')

maar zijn er meer mensen waarvan het paard een soortgelijke of lichtere koliekoperatie achter de rug heeft?

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:30

Hoi, mijn drachtige merrie is 2maanden terug aan koliek geopereerd, beetje hetzelfde verhaal. Alleen is bij haar nu de buikspier bijna volledig afgescheurd, zit nog 3mm aan elkaar. Ze moet nu nog 2 maanden strikte boxrust en houden en weinig eten en het is al zo'n hoopje ellende. Het veulen gaat ook steeds meer van haar vragen, dus ik ben er nog niet van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen. Omdat ze zich erg alleen voelt heb ik nu een bejaarde shetlander voor haar gekocht ( samen in een grote box) en dat vind ze toch wel prettig.

Ik ben blij voor je dat het met jou paard nu zo goed gaat, ik hoop dat dat moment voor mij ook gaat komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 20:12

Oeh dat is niet best met die buikspier... Heeft ze nu ook zo'n bel onder d'r buik hangen?
United heeft wel een ontsteking in de buurt gehad, maar verder zag het er gelukkig goed uit.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:34

Hallo

2006 was voor de pony van onze dochter een rampjaar:
- in april geopereerd van koliek (invaginatie)
- in mei weer geopereerd van kolike
- in september vergiftiging opgelopen

Zij werd geopereerd bij Tom Mariën in België.
Na de tweede operatie woog ze nog slechts 240 kg, nu weegt ze meer dan 450 kg (de afgelopen maanden is ze enorm bijgekomen).

Via mijn onderschrift kan je het hele verhaal lezen!
Veel succes met het herstel en blijvende gezondheid van je paardje, wij weten hoe het is! Op sommige momenten kan je van de omgeving zulke negatieve reacties krijgen, maar als je voelt dat jij en je paardje ervoor willen gaan, doe het dan!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 23:54

wat jullie hebben meegemaakt is idd niet niks. 2x een operatie.
In mijn omgeving krijg ik eigenlijk alleen maar positieve reactie's of de vraag waarom hij zo mager is... of zelfs 'welk paard is dat?' terwijl ze united al 3 jaar kennen :')

United en ik zijn trouwens weer wat verder in het opbouwen.
We galoperen alweer enkele rondjes en het draven wordt wat uitgebreidt. Het gaat hem allemaal verbazend goed af :j
*klopt af op hout := *
Deze week ook voor het eerst weer les met hem gehad, omdat ik sommige zaken betreft het rechtrichten graag onder begeleiding wilde doen. Ik ben altijd een muts die bang is het te verpesten ;)
En onze instructrice en vorige eigenaar van united was aangenaam verrast.
Wel moet hij nog steeds begrensd worden bij het lopen, als je United z'n gang laat gaan gallopeerd hij een uur lang :')
Ook zijn we vanmorgen voor de 2e keer het bos in geweest en we hebben zelfs een klein stukje gegalopeerd in de vrieskou.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:04

Fijn te horen! De meeste koliekverhalen lopen slecht af, maar daar mag je niet aan denken!

Succes met het verdere herstel en mocht je vragen hebben over het één of ander, mag je me altijd PB'en!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:11

Ik ben blij dat het weer goed gaat met United.Het is nogal wat om mee te maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 01:09

Ik zal morgen weer even wat foto's van hem maken, hij begint nu nl weer wat aan te komen. Qua bespiering, vet helemaal eigenlijk nog niet. Maar in zijn hals en achterhand komt weer wat vorm.
Verder is het een teddybeer :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 01:38

Maar weer eens een update van united. :D

Het herstel gaat nog steeds voorspoedig. *klopt 100x af op hout* :')

Hij blijft ons verbazen hoe snel hij alles oppakt.
Ook onder het zadel is het gevoel van een wiebelige 3 jarige aan het verschuiven naar zijn eigen eigenwijze zelf. De kracht die hij heeft wordt ook steeds meer, vooral achter is hij nu weer sterker en sneller aan het worden. Hij gebruikt bijvoorbeeld piafferen om onder het werk uit te komen... een oud trucje van hem... die toch wel veel kracht en snelheid vereist.

Ik pak het allemaal rustig aan en kijk elke dag hoe het gaat.
Inmiddels draven we al veel, ook rijden we de nodige figuren in draf. Vooral voltes e.d. om te gymnasticeren. Ook heel veel overgangen om hem achter weer sterker te maken.
Galopperen doen we nu ook alweer meer en ik mocht hem zelfs kleine stukjes gaan verzamelen.
Maar het voelt nu erg goed, maar het blijft een paard waarbij je zelf de grenzen in de gaten moet blijven houden... want zelf denkt hij dat hij morgen de ring weer in kan :')

Qua gewicht gaat het nog steeds met kleine stapjes... spieren beginnen nu wel weer terug te komen, al is het nog niks met wat hij had ;)
Het 'vet' blijft moeilijker... hij komt niet zo heel snel aan. Maar dat was sowieso altijd al bij hem.
Hij heeft wel echt een teddyvacht gekweekt :+:
Deze laat ik er lekker op zitten... blijkbaar heeft hij die nodig. Zweten doet hij nauwelijks met rijden... dus dat is voor mij ook de reden om hem niet te scheren.

Zijn huidige voeding:
Citaat:
2x pd onbeperkt kuil en 1x een plak hooi pd en 2x per dag 1 schepje sport meusli, 3x per dag 1schep biks+ slobber met lijnzaad, thrive, maagcompositum, silenium en vit E en olie. En 1x pd een emmer lucerne. En natuurlijk de nodige grasjes.

Zoals jullie zien krijgt hij aardig wat... maar hij heeft altijd erg hoog in het voer gestaan... hij verbrand erg snel.

Uitleg van de supplementen:
Maagcompositum en tegen het maagzuur en andere ongemakken van de maag e.d.
United is een luchtzuiger en met dit middel en genoeg uitloop zuigt hij niet.

Thrive een klei-vezel poeder om de darmpassage te bevoorderen

Selenium en vitamine E krijgt hij voor zijn spieren, daardat hij alles kwijt is en weer aan het opbouwen is geef ik dit preventief tegen verzuringen e.d.[/quote]

En natuurlijk de foto's :Y)
United mag sinds kort weer los en daar is meneer erg blij mee... zelfs na een uur rijden neemt hij het ervan.
Ook is goed te zien dat hij nu goed aan het aankomen is :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:09

Wat een verhaal!!! Gelukkig gaat je paard weer de goede kant uit.

Ik heb op 26 juni mijn paard laten opereren. Ik kwam met hem van de achttaltraining, hij had prima gelopen, niks op aan te merken. Om thuis te komen moet ik een stukje door het bos en daar begon hij plots te zwijmelen. Maar goed, het was héél warm, en hij was moe... Dus afgestapt en er langs gegaan, na enkele pasjes was hij weer zijn eigen vrolijke zelf. Thuisgekomen, afgezadeld, zoals steeds ging hij gelijk zijn stal in, staan wachten op zijn eten. Appel wou hij wel, wortel ook, brokjes niet. Raar, niet van zijn gewoonte, maar mijn Arab eet ook niet als ze moe is. Dan laat ze haar voer een half uurtje staan en begint er dan aan. Nog niet zo abnormaal dus. Even in de gaten gehouden, en aangezien hij toch maar niet wou eten heb ik zijn halster weer omgedaan en ben ik met hem gaan stappen. Dit was de periode dat er zoveel rhino-uitbraken waren, en eigenlijk leek het meer daarop... Zwijmelen, atactisch, koorts. Geen "typische" koliekverschijnselen zoals willen rollen en naar de buik kijken. De dierenarts gebeld, die kon pas twee uur later komen, maar na tien minuten heb ik haar teruggebeld dat ik zo lang niet kon wachten en heb ik rechtstreeks de dierenkliniek gebeld. De arts was snel ter plaatse en heeft hem opgevoeld: de dikke darm zat gekanteld. Pijnstillers, Buscopan en parafine opgieten... en wachten, wachten, wachten... Twee uur heeft hij nog thuis gelegen (we moesten sowieso wachten tot de verdoving uitgewerkt was), mijn zielig hoopje paard van 1.82 en een kleine 750 kg :s Na die twee uur was er geen beterschap en stelde de kliniek mij voor de keuze: opereren of cremeren... Tja, wat doe je dan? Inladen en maken dat je in het ziekenhuis bent!
Daar ging het allemaal heel snel. Ik kwam met hem binnen en er stonden al anesthesisten en artsen op hem te wachten. Hij werd gelijk verdoofd en geschoren in hals voor baksters en dergelijke. Ik ben hem dan gaan inschrijven en dan mocht ik nog even afscheid nemen voor ze hem gingen opereren. Ik ben gebleven tot hij op de operatietafel lag, daarna zijn we naar huis gegaan (is maar tien minuutjes van ons thuis). Ze zouden bellen als het OF hopeloos bleek, OF als hij wakker was. Na vele bange uren afwachten kreeg ik om 4h30 telefoon dat hij op zijn benen stond! Blijkbaar was de dikke darm niet enkel gekanteld, maar zat er ook een lus in - dat had met parrafine nooit kunnen genezen!
De volgende ochtend mocht ik hem al bezoeken, toen was hij nog een beetje suf maar tegen 's middags vond meneer het wel en begon hij de stal af te breken :+ Een dikke week heeft hij in het ziekenhuis gestaan. Daarna mocht hij mee naar huis en werd hij gedoemd tot 2 maand stalrust met elke dag 2x 10 minuten rustig stappen (moet je eens proberen met zo'n kolos...). Daarna mocht hij op een kleine paddock staan gedurende een maand. De vierde maand mocht hij in de wei bij de anderen (héél stil opgebouwd) en mocht ik rustig terug gaan longeren. Mijn eigen dierenarts raadde aan om hem nog wat extra tijd te geven omdat het zo'n zwaar paard is, dus dat heb ik dan maar gedaan. Better safe then sorry. Na vijf maanden ben ik uiteindelijk terug gaan longeren, en een week later zat ik er op... Ik denk niet dat ik ooit al zo gehuild heb van geluk...
Nu, een dikke maand later, zijn we volop aan het conditie opbouwen. Door de sneeuw liggen we er weer even uit maar goed, dat gaat de ramp ook niet maken. Ik ben al lang blij dat hij er nog is. Hij doet het weer als vanouds, ik heb wel de indruk dat hij rustiger geworden is... Meer gelaten...

Succes met je paardje!!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:44

Die van mij is iig niet rustiger geworden.... hij heeft precies dezelfde brutale streken als daarvoor :+
Maar 1m82 is idd niet niks met een operatie.
Ik ben bij de operatie gebleven, iig vanaf een kamertje boven konden we kijken hoe het verliep. Echt heel bizar om je paard daat te zien liggen :\

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:45

Chan wat ziet hij er alweer goed uit, nu ik hem weer een tijdje niet heb gezien! Ga je woensdag nog de les in?? Wil misschien wel komen kijken dan :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:56

Ja hij gaat er nu weer echt als paard uit zien :+
De ribbetjes zie je nog wel, maar de rest wordt weer ronder.
Vet komt er gewoon niet zo snel bij, bij hem.

Even offtopic in mijn eigen topic _O-
Ja woensdag ga ik de les in, die is nu om 20:15. Zal ik je anders rond 19:00 ophalen?

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:12

Ja hij ziet er echt al wat ronder uit, en al wat meer spier. Vind zijn schoft ook al een stuk minder dan heel in het begin!! Maare woensdag 19:00 is helemaal prima, vind het wel leuk weer even mee te gaan! Btw had je laatst mijn smsje nog gehad over mijn zwarte deken? ;)