Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
irmaz schreef:Ik ben trouwens benieuwd waar de DA het op baseert dat het een klophengst zou zijn. Hij lijkt me nog een beetje erg jong om nu al over klophengst te praten.
Marjolijnvdh schreef:Hallo, ik heb je filmpje bekeken, mijn eerste gevoel is dat het in de rug zit. Misschien een ostheopaat inschakelen?
Ik wens je er heel veel sterkte mee.
Mirranda schreef:Resultaat: Helaas als 4 jarige laten inslapen.
Naar onze mening de enige juiste beslissing, paard zou nooit normaal kunnen lopen en zou ook niet fair zijn om ook maar iets van hem te verwachten. Kliniek stond hier volledig achter.
Hard gelach als je je 4 jarige moet laten gaan welke je geboren hebt zien worden.
Hoop overigens dat je meer geluk hebt dan wij destijds .
setteke schreef:Misschien een goed idee om de achterbenen (kogel, sprong en knieën) op de foto te zetten?
Kost wel wat, maar dan weet je ook weer een hoop meer.
Misschien zitten er ocd's waar hij last van heeft.
_Lorette_ schreef:Ai, ik heb een 2-jarige die atactisch en behoorlijk kramperig is sinds zijn castratie, maar die heeft nog nooit zo gelopen als die van jou. En dan bedoel ik dat die van mij heel wat beter is. Heb je al contact opgenomen met de fokker? Je kan nog hopen dat het tijdelijke slapte is door een enorme groeispurt. Bij die van mij was dat in elk geval niet zo, die was klein en blijft klein, nooit hard gegroeid.
Suzanne F. schreef:Jeetje, waarom heb je hem sowieso gekocht? Ik kan me niet voorstellen dat de fokker dit niet geweten heeft.
Heb je hem nu 2 maanden? Heb je geen recht om hem terug te brengen? Dit ziet er niet goed uit.
Mirranda schreef:8 jaar geleden een mooi hengstenveulen gekocht welke bij ons op stal was geboren. KWPN-er uit mooie lijn en kon goed bewegen. Nog in het eerste levensjaar begonnen de problemen. DA erbij en die zei dat het z'n knieen waren die op slot schoten, dat zou beslist goed komen. We hebben hem gewoon in de opfok gedaan, tussentijds wel steeds laten checken, maar conclusie bleef gelijk.
Als 3 jarige weer naar huis gehaald en hij liep werkelijk heel slecht. Leek alsof hij zich geen raad wist met zijn benen achter. Eerst maar naar Utrecht geweest en ook zij bevestigden dat de knieen hier de oorzaak zouden zijn en dat we vooral maar lekker met hem aan de slag moesten gaan. Door spierontwikkeling zou het probleem met een paar maanden weg zijn .
Eerst 4 maanden aan de longe gewerkt, maar weinig verbetering te zien. Toen toch maar ingereden. Hij was superbraaf, deed geen stap verkeerd, maar liep nog steeds heel moeilijk.
Na een aantal maanden geen verbetering volledig op de foto laten zetten. Totaal geen afwijkingen aan botten, geen ocd niets, allemaal 1-tjes, DA zag weinig zulke goede foto's. Maar toch liep hij niet goed. Deze DA spraak wel uit dat het wellicht een neurologisch probleem kon zijn.
Weer verder aan het werk.Geen verbetering. Uiteindelijk nog naar andere kliniek geweest en zeer uitgebreid onderzoek gedaan.
Conclusie: Ernstig neurologische afwijking en paard zal nooit geschikt zijn als rijpaard (werd ook sterk afgeraden). Men verbaasde zich er zelfs over dat hij al die tijd zo braaf was met rijden. Eigenlijk kwam het erop neer dat zijn hersenen geen coordinatie hadden over zijn achterbenen.
Resultaat: Helaas als 4 jarige laten inslapen.
Naar onze mening de enige juiste beslissing, paard zou nooit normaal kunnen lopen en zou ook niet fair zijn om ook maar iets van hem te verwachten. Kliniek stond hier volledig achter.
Hard gelach als je je 4 jarige moet laten gaan welke je geboren hebt zien worden.
Hoop overigens dat je meer geluk hebt dan wij destijds .
Ariebren schreef:Ik pak één regeltje uit de openings post.
"Zijn mest is gecontroleerd "
Maar juist die jonge dingen zitten vol met ingekapselde bloedwormen.
En dat zie je niet in de mest.
sliert schreef:selenium tekort geeft ook zo'n beeld! Heb een driejarige gehad die zo liep. Na twee maanden vit e. + selenium bijgevoerd te hebben was het een totaal ander paard! Misschien eens bloed laten testen? Mijne kreeg Myocare E bijgevoerd.
Marjolijnvdh schreef:Hallo, ik heb je filmpje bekeken, mijn eerste gevoel is dat het in de rug zit. Misschien een ostheopaat inschakelen?
mrie schreef:Ik heb begrip voor het feit dat je zegt hij is nu mijn paard en mijn verantwoordelijkheid. Gevoelsmatig is dat natuurlijk ook zo. Maar als je het zakelijk bekijkt kun je stellen dat je wellicht een kat in de zak gekocht hebt en is het verstandiger hem terug te brengen. Het verdriet aan het einde van het verhaal wordt er namelijk niet minder op. Ja nu is het zo dat jij de controle houd over wat er met hem gaat gebeuren, maar dat betekent ook dat je de kosten krijgt, pijnlijk beslissingen moet nemen, het risico loopt teleurgesteld te worden en uiteindelijk opnieuw zult moeten beginnen. Weet dus ook wat deze keuze inhoud en beklaag jezelf niet als het uiteindelijk niet leuk is.
onley schreef:Marjolijnvdh schreef:Hallo, ik heb je filmpje bekeken, mijn eerste gevoel is dat het in de rug zit. Misschien een ostheopaat inschakelen?
hier denk ik ook aan
ik zou ook een erg goede ostheopaat bellen
maar ik vind ook dat zijn knieën erg gezwollen uitzien?? of lijkt dit maar zo ( achter)
switt schreef:Ik heb de fokker net aan de telefoon gehad. Hij zei dat hij er als veulen nooit wat aan gezien heeft maar hij zag nu in het filmpje ook niets raars...
Rianneke schreef:switt schreef:Ik heb de fokker net aan de telefoon gehad. Hij zei dat hij er als veulen nooit wat aan gezien heeft maar hij zag nu in het filmpje ook niets raars...
Ik zou bijna denken dat de fokker zoiets zegt omdat ie em juist niet terug wil hebben en het dus aangeboren isWant dit veulen loopt echt niet zoals een gezond veulen hoort te lopen
![]()
Een bloedje zou ik zeker laten trekken ivm tekorten. Al zou het me wel een beetje verbazen aangezien hij veulenbrok krijgt...
En over die grote gewrichten... Als je zijn afstamming weet kun je een hele hoop nazoeken vwb grootte en het beenwerk van de dieren uit die lijn.
switt schreef:Ik weet helaas als geen ander wat deze keuze inhoud. Heb vorig jaar mn merrie in moeten laten slapen na een jaar dokteren, hoop, verdriet en een hoop kosten. Ik mocht haar destijds ook terug brengen en ben nog steeds blij dat ik dat niet heb gedaan. Ik begrijp heel goed dat mensen dat anders zien maar hij is nu van mij, ik zorg voor hem. Dit had ook pas over een jaar kunnen gebeuren..dan had ik hem ook niet terug kunnnen brengen. Ik heb muis beloofd dat ik voor hem zou zorgen en daar houd ik me aan. Ik begrijp dat dit stom klinkt..ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem terug geef en niet weet wat er met hem gebeurd.