Bloed aan koker, DA op bezoek maar nog steeds niets...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Bloed aan koker, DA op bezoek maar nog steeds niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:52

Hoi bokkers,

Ik maak me behoorlijk ongerust nu, mijn 23jarige ruin heeft sinds een paar weken bloed aan zijn koker. Toen we het de eerste keer zagen hadden we niet meteen door dat het bloed was en maakte we het gewoon dagelijks schoon om te beginnen. Na een paar dagen nog steeds geen verbetering en wisten we dat het bloed was dus hebben we meteen de DA gebeld. Die constateerde dat het om een soort van herpes ging waarbij er allemaal kleine blaasjes op de penis kwamen en dat dit mede veroorzaakt werd doordat mijn paard in zijn koker plaste... We kregen dus als opdracht om het elke dag uit te wassen met lauw water en isobetadine zeep. Ook had hij op het moment zelf een verdoving gegeven zodat hij helemaal uitschachtte zodat de DA heel zijn zaakje eens goed kon wassen en er een bepaalde zalf op smeren, weet de naam niet. Ook kreeg hij een ontstekingsremmende injectie. Als het niet beterde moesten we terug bellen en zou hij de behandeling komen herhalen.

Dat hebben we twee tot drie keer moeten doen omdat er geen verbetering, maar ook geen verslechtering kwam in de situatie. Nu zei de DA dat zolang het niet opnieuw begon te stinken er niets aan de had was en dat het normaal was dat er nog wat bloed uit kwam, maar als het weer begon te stinken er dus weer opnieuw een ontsteking was. Het stonk niet meer dus dat was goed, maar nu zei de DA ook dat dit eventueel een voorteken kon zijn van een tumor, aangezien de problemen maar niet verdwenen en mijn paard al een dagje ouder is. Nu ben ik dus echt héél ongerust dat mijn paard een tumor heeft... De DA komt maandag nog eens langs en neemt dan waarschijnlijk een biopsie van de plaats waar volgens hem de infectie zou moeten zitten, ik hoop dat de test geen slecht nieuws naar boven brengt...

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik ben echt super ongerust ;( Help me alstublieft!

Heleennn

Re: Bloed aan koker, DA op bezoek maar nog steeds niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 23:15

39 mensen lezen dit en niemand kan me helpen? :\ Ik hoop echt dat er mensen zijn die ervaringen hebben en willen delen, want ik voel me nu al seen vis op het droge...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:27

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 23:46

Dat is een hond? :? En het komt niet echt uit zijn penis maar meer vanuit de binnenkant van zijn koker.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 09:15

Niemand anders met tips en/of ervaring? Ik ga er vandaag heen dus zou de tips meteen in praktijk kunnen brengen :j

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:46

Geen ervaring maar ...je zou met de DA kunnen overleggen om een bloedproef te nemen, aan de witte bloedlichaampjes kun je dan wel zien of er een actieve ontsteking zit...

Verder als de DA denkt aan een herpes infectie dan zou je kunnen vragen of het zin heeft om L-lysine bij te voeren, dit wordt voor katten en mensen gebruikt bij herpes.

Mystene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:47

Wat een verveldende situatie. Wacht eerst de diagnose van de dierenarts af, voordat je allerlei akelige dingen in je hoofd haalt :)
De Dierenarts zegt ook dat hij het niet helemaal weet, maar hij wil wel uitsluitsel hebben.

Zolang je paard er geen last van heeft en goed plast zonder dat hij pijn heeft met het in en uitschuiven dan is er nog niet veel aan de hand.

Bekijk even of de huid bij de koker door de behandeling van de DA droger is geworden, meer gerimpeld of schilverig. Een aangedane huid heeft al een lage weerstand en kan dus ook door het wassen iets beschadigen waardoor er toch wat bloed zit.

Tot slot, koop bij de drogist Echinacea voor je paard, dat verhoogt zijn weerstand en kan hij zelf beter zijn wondjes, infecties etc. genezen.

Laat weten wat de uitslag is van de DA...ik ben benieuwd.

Mystene
http://www.paardenhomeopaath.nl

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 15:01

De huid rond de koker of in de lies is niet uitgedroogd of schilverig...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:10

ervaring... tja wij hadden een pony op stal staan die ook een tumor had, echt op zijn eikel zeg maar. daar zaten meerdere bij elkaar waardoor hij ook niet meer goed kon inschachten heeft er wel jaren mee gelopen maar in mijn optiek was het te lang. heb ook een keer gelezen van een paard die hetzelfde had en daar hadden ze de penis geamputeerd en een omleiding gemaakt naar onder de anus, die plaste dus als merrie zeg maar. maar is allemaal al jaaaaaaren terug

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 15:19

Onze DA zei dat we dat konden doen als het een tumor was, maar hij gaat waarschijnlijk al gauw naar het rusthuis en het is een risicovolle operatie...Hij vond dat dat niet meer de moeite was omdat mijn paard er niet echt last van heeft. Misschien klonk het gemeen toen hij dat zei, maar hij zei ook dat hij toch geen jaren meer mee zal kunnen gaan dus dat we hem beter rustig zijn laatste jaartjes laten beleven...

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:39

http://horsebodybalance.com/
Laat haar eens kijken, ze erg kundig!
Herpes komt heel veel voor bij paarden nl.
En is wel degelijk te bestrijden. :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:44

Sonita, goede tip om Jeanette uit te nodigen als de DA niet verder komt :j

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:38

Het is nu al veel beter, er komt af en toe nog wat helder rood bloed uit maar geen klontertjes pus met bloed erbij zoals vroeger, ook heb ik een wondje aan de buitenkant van zijn koker gevonden. Het was geen echt bloot vlees maar een stukje waar de bovenste huidlaag af was zeg maar... Een beetje zoals bij ons als we bv. een los velletje bij onze nagel wegtrekken... Hij staat nu ook wel heel de dag buiten, want mijn moeder gooit mijn paard en de pony van mijn vriendin rond acht uur 's morgens snel op de wei zodat ze niet binnen hoeven te staan met dit weer :D kan dit kwaad of is het juist goed om hem buiten te hebben?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:02

Balen... Ben op vakantie nu en kreeg net een bericht dat het erg slecht ging met Markus... Gaat liggen, eet niets, kortom niet goed dus. Koker is ook weer opgezwollen.

Ben als de dood dat het toch een tumor is ;(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:10

Nou sterkte in iedergeval. Heel sneu, maar misschien maar beter dat hij het een soort van zelf opgeeft.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:15

pipo schreef:
Nou sterkte in iedergeval. Heel sneu, maar misschien maar beter dat hij het een soort van zelf opgeeft.

Hoe bedoel je zelf opgeeft? Toch niet dat hij vanzelf doodgaat? :?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:21

Heleennn schreef:
Balen... Ben op vakantie nu en kreeg net een bericht dat het erg slecht ging met Markus... Gaat liggen, eet niets, kortom niet goed dus. Koker is ook weer opgezwollen.

Ben als de dood dat het toch een tumor is ;(

oh meisje toch :(:)
sterkte ermee :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:23

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:23

Dankje... Voel me best rot ;( Duimen dat ik zo meteen een beetje positief nieuws krijg...

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:23

Kan het geen zware ontsteking van de koker zijn? En dat hij zich daardoor helemaal ellendig voelt....Wanneer komt de DA?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:25

xJitskee schreef:
Dit is dat topic van de operatie,misschien heb je er wat aan?
[PP] Ruin wordt merrie...

Jeetje... Onze DA vertelde deze optie ook al maar zei dat het eig niet meer zoveel zin had om zo een zware operatie te laten uitvoeren omdat hij al oud is en er toe niet zoveel last van had...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:28

Habore schreef:
Kan het geen zware ontsteking van de koker zijn? En dat hij zich daardoor helemaal ellendig voelt....Wanneer komt de DA?

Ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het! :s
We hebben net vanuit Frankrijk meteen de DA gebeld die hem daarvoor ook behandelde, helaas was deze op vakantie tot maandag. Er is dus meteen een collega vertrokken die ging er binnen een halfuurtje zijn dus ik neem aan dat hij er nu ongeveer wel zal zijn...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:50

Ga zo meteen nog eens even bellen om te kijken war de DA ervan zegt...

EDIT

DA is geweest en heeft bloed getrokken, het wit van zijn ogen was namelijk een beetje gelig... Weet iemand wat dit betekent?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:25

Gele kleur kan wijzen op een leverprobleem. Sterkte, je moet zowat gek worden van zorgen nu.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:47

Heleennn schreef:
pipo schreef:

Hoe bedoel je zelf opgeeft? Toch niet dat hij vanzelf doodgaat? :?

Als een dier voelt dat t hopeloos is geven ze zich vaak over,vechten ze niet meer, is de levenslust eruit. Ik wil niet beweren dat het hier ook het geval is, maar je kan beter realistisch zijn en weten dat het KAN gebeuren. Niets en niemand heeft het eeuwig leven helaas.Jouw paardje is al 23, een mooie leeftijd en menig paard is daar jaloers op.
Nogmaals ik hoop echt met heel mijn hart dat het niet zo zou zijn, maar bedenk altijd dat je soms niet anders kan dan een lieverd te laten gaan. De medici weten een hoop en kunnen veel, maar alleen jij/jullie kunnen een beslissing nemen als dat aan de orde zou zijn. Een beslissing over de dood.. maar ook over het leven ,al dan niet met pijn of vreugde. Ga na wat jezelf zou willen.Hij loopt er al een paar maanden mee, en het gaat niet echt vooruit. Nogmaals ik hoop dat het allemaal meevalt en hij 43 jaar wordt in goede gezondheid,maar hou het wel in je achterhoofd.