Elke keer vieze koker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Elke keer vieze koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:40

Mijn paard stond een maand geleden met een enorm dikke koker. Ik dacht op zijn minst dat hij een dikke ontsteking had _O-
Ik heb de dierenarts maar laten komen, en die heeft mijn paard gesedeerd en kon toen de koker en penis goed schoonmaken. Er was geen ontsteking te zien, ik heb een zalfje gekregen zodat de koker slonk.
Na een goede week was de koker weer normaal.

Na dit grapje let ik beter op zijn koker en wat me opvalt is dat hij elke keer een enorme vieze koker heeft, er bungelt echt vieze rotzooi voor zijn koker in zijn vacht gesmeerd?
Hoe kan het dat mijn paard dat zo vaak heeft?
Is het een optie om zijn koker vaker te gaan wassen met spul van bv de paardendrogist?

shilady

Re: Elke keer vieze koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:44

Ik weet niet waarom hij dat zovaal zou hebben meschien is hij gewoon wat vatbaarder dan andere paarden..
Ik zou gewoon regelmatig in zn koker met de afspuit spuiten en eens in de tijd goed schoonmaken met betadine

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:45

In een maand tijd heb ik dat al 2 x gedaan! Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft behalve de ene keer dat het dik is geweest.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:53

Ga maar een bij elk willekeurig paard kijken. (ruin of hengst dan he?!)
Bij vrijwel elk paard is die koker enorm smerig.
Ik was bij mijn ruinen altijd begin en eind zomer de koker eens helemaal goed uit, met hygienic wash van Cavalor. Dat raadde mijn DA een keer aan.
Ze hebben nog nooit een ontstoken koker gekregen op deze manier.

Toen ik nog bij een manege gestald stond, moest ik alleen even timen wanneer ik dat ging doen want ouders van kleine kindjes stonden toch wel heel raar te kijken. :o

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:56

ehhh wij hebben voor het eerst een ruin
hoe was je een koker ????
kan dat gewoon met koud water?? spons of zo ...
ga je er in met je hand of zit ik mis...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 15:04

Ik doe met mijn hand een beetje betadine erin en dan goed laten soppen en dan met de tuinslang schoonspoelen.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:08

Geen koudwater, kun je een bijbal ontsteking van krijgen gewoon een doek met lauw warm water erdoor halen, net zolang tot je een schone doek hebt.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:28

ergens 40 graden water dacht ik dat ze ergens te hebben gelezen dat ze aanraden om te gebruiken (best eens nagaan). Anders houden ze misschien het zaakje extra stevig binnen omdat het niet prettig is.
met een spons er gewoon in wrijven en laten wennen. Als ie het aanvaard zal ie mogelijk gewoon uitschachten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:30

Het verschilt per paard, ik heb er nu ook eentje die vaak smerig is.
Ik was het regelmatig met groene zeep en warm water.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:37

the_titan schreef:
ergens 40 graden water dacht ik dat ze ergens te hebben gelezen dat ze aanraden om te gebruiken (best eens nagaan). Anders houden ze misschien het zaakje extra stevig binnen omdat het niet prettig is.
met een spons er gewoon in wrijven en laten wennen. Als ie het aanvaard zal ie mogelijk gewoon uitschachten.

40 graden?? Houd daar eerst zelf je handen maar eens in dan, dat is hartstikke heet! Gewoon lauw water nemen hoor, en ik gebruik altijd babyshampoo (dat spul zonder zeep zegmaar)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:50

Lida3 schreef:
Geen koudwater, kun je een bijbal ontsteking van krijgen gewoon een doek met lauw warm water erdoor halen, net zolang tot je een schone doek hebt.

Het lijkt me sterk dat een ruin een bijbal-onsteking krijgt, die heeftie nl niet meer.

Maar echt koud water vindt een ruin niet lekker, dan trekt hij de boel zover op, dat je niet tussen alle lagen komt.
Lauwwarm werkt meestal het best, dan ontspannen ze misschien zelfs nog een beetje, hoewel er ook ruinen zijn die alle aandacht aan hun koker niets vinden en nooit vrijwillig zullen ontspannen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:03

Hihi en hier staat als reclame onder "standaard of exclusieve kokers. Bestel nu direct online!".
_O- . Dat zal wel niet hetzelfde type zijn!

TS als de koker echt dikker wordt van de rotzooi, dan zou ik het dan toch maar vaker schoonhouden.