penis schoonmaken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

khalid

penis schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:13

beste mensen,

ik heb 'n vraag waar ik niet echt aan uit komt. Vele mensen zeggen tegen me dat je de penis van je paard regelmatig 1 keer per 3 maanden bijv. moet schoonmaken. Andere mensen zeggen me dat ze dit nooit doen. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee?
Wat doen jullie? :)

amyz

Re: penis schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:17

Ik heb t nog nooit gedaan eigenlijk, maar zit ergens ook weer te twijfelen. Ik lees iig even mee. Vraag me af in hoeverre het nou echt nodig is namelijk...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:20

bij de hengstenhouderij is het wel standaard om in ieder geval voor het dekseizoen de koker te wassen, de reden lijkt me duidelijk. Bij mijn ruin heb ik het echter nooit gedaan, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Als de vellen er echt aan hangen, dan haalde ik dat wel voorzichtig weg als mijn ruin tijdens het borstelen uitgeschacht stond.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:21

Volgens mij moet je de koker af en toe schoonmaken.
Wat ik wel eens heb gezien, met de waterslang erin (geen harde straal natuurlijk).
Met betadine shampoo wassen, dus ook met je handen in de koker en dan uitspoelen.
Sommige doen ook als de penis er helemaal uithangt, de velletjes eraf halen.

(gelukkig heb ik een merrie :') )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:21

Deed het af en toe met een washandje met gekookt water (uiteraard afgekoeld }:0 )
Sommige doen een klodder vaseline in de koker en dan komt bij het uitschachten het vuil goed los. (maar die van mij reageerde daar allergisch op............... Hij heeft toch een dikke koker gehad.....)
Sommige doen het met betadine, maar dat moet je niet te vaak doen, want dat droogt heel erg uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:24

Washandjes zijn ideaal! :j
De ruin van mijn zus destijds was echt een viespeuk... Daar moesten we iedere 2 weken de urine korstjes vanaf halen... bah...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:24

Bij onze 22-jarige ruin hebben we dit nog nooit gedaan (hebben hem nu 12 jaar). Hij zou je der zo uittrappen..
Bij hem werkt het zaakje nog helemaal prima!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:25

mika11 schreef:
Volgens mij moet je de koker af en toe schoonmaken.
Wat ik wel eens heb gezien, met de waterslang erin (geen harde straal natuurlijk).
Met betadine shampoo wassen, dus ook met je handen in de koker en dan uitspoelen.
Sommige doen ook als de penis er helemaal uithangt, de velletjes eraf halen.

(gelukkig heb ik een merrie :') )

Betadineschapoo kan ik niet echt aanraden op zo'n gevoelige plek: het droogt de huid wat uit, waardoor het ruw wordt, dat geeft wrijving waardoor het gaat irriteren. Lijkt me niet zo prettig voor je hengst/ruin :x

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:27

Natuurlijk moet je die regelmatig schoonmaken, ooit wel eens een paard zijn eigen penis zien likken / schoonmaken? Nou sorry, ha ha maar ik niet.

Wij zetten altijd een zachte straal op de koker en het paard laat dan vaak zelf zijn penis wel zakken. Dan kan je dus met je handen gewoon schoonmaken. Ik zou niet met zeep doen, kans op irritatie is dan groot natuurlijk. Water volstaat prima.

Dus ik zou zeggen spoelen met die piemels :P

YvonneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:27

mijn ruin vond het alles behalve leuk dat ik het schoon maakten zodra hij uitschachten probeerde ik voorzichtig schoon te maken maar dan trok hij hem pardoes weer in,.. Had zo veel geprobeerd tot dat hij er achter kwam dat water er over heen wel erg lekker was dus het was standaart procedure dat hij alles ontspande en ik het rustig kon afspoelen met een zachte straal en daar werd hij gelukkig wel schoner van. Schaamde me echt rot op concours zodra hij moest plassen.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:29

Carmy81 schreef:
Natuurlijk moet je die regelmatig schoonmaken, ooit wel eens een paard zijn eigen penis zien likken / schoonmaken? Nou sorry, ha ha maar ik niet.

Wij zetten altijd een zachte straal op de koker en het paard laat dan vaak zelf zijn penis wel zakken. Dan kan je dus met je handen gewoon schoonmaken. Ik zou niet met zeep doen, kans op irritatie is dan groot natuurlijk. Water volstaat prima.

Dus ik zou zeggen spoelen met die piemels :P

Hihihi zie het al voor me. Paardje beentje omhoog..
Nee de onze heb ik het nog nooit bij gedaan.

madelief88

Na het lezen van vele topics hier op bokt had ik bij mezelf ook maar eens besloten zijn zaakje schoon te maken, al van die verdovende gel in huis gehaald omdat meneer nooit uitschacht.
Maar eerst toch maar geprobeerd om elke keer in de wasplaats de slang met het warme water zachtjes in zijn zaakje laten lopen, en het helpt want hij heeft nu weer een schoon zaakje :D

Sowieso is het in principe niet nodig als ie gewoon schoon is, maar anders zou ik eerst gewoon met de waterslang proberen :j

amyz

:')

Gewoon met water spoelen dus? Pfft dat wordt nog wat met woeste harry... Mag overal aan zitten, zo lang het maar niet met water is :') Nja, wie weet :=

Die van mij zou er trouwens lenig genoeg voor zijn hoor :+

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:31

Mijn ruin was vrij makkelijk, in de spuitplaats hing hij hem er altijd al uit en dan kom ik m zo pakken :+ Beetje losse vellen eraf, spons met water er overheen.. en weer schoon.

Nooit geen zeep of iets gebruikt :n

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:32

Ik maak zelf de penis van mijn ruin ook wel schoon als hij uitgeschacht staat, maar deze reden is natuurlijk de grootste onzin:

Carmy81 schreef:

Hoe doen ze dat dan in de natuur?! Vragen of hun moeder/vriendje/concurrent de boel wil uitsabbelen? Dacht het niet!

Ik haal overigens de losse vellen er met een washandje af en spoel er met zachte straal water overheen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:33

Zal de andere hengsten op stal eens vragen of ze de boel schoon willen likken, wordt vast erg gezellig dan :=

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:34

amyz schreef:
:')

Gewoon met water spoelen dus? Pfft dat wordt nog wat met woeste harry... Mag overal aan zitten, zo lang het maar niet met water is :') Nja, wie weet :=

Die van mij zou er trouwens lenig genoeg voor zijn hoor :+

Watervrees.... spoel je ook nooit de benen dan bijvoorbeeld?
Want dan kan je gewoon steeds in etappes hoger gaan natuurlijk ;)

shilady

Ik blijf er lekker vanaf ;)
als hun pielemoos er onder het wassen uit komt zal ik een poging wagen door er met de slang op te spuiten maar meer ook niet ..............

_Noor

amyz schreef:
Zal de andere hengsten op stal eens vragen of ze de boel schoon willen likken, wordt vast erg gezellig dan :=

:D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:35

Moet je eigenlijk bij merries dan ook de uiers schoonmaken?
Dat heb ik wel eens iemand zien doen, die zei dat dat ook noodzakelijk is.
Maar bij mijn merrie heb ik dat nog nooit gedaan, ook nooit over gehoord, behalve die ene keer.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:35

amyz schreef:

Whahahaha ik zie het al voor me...... :9

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:37

mika11 schreef:
Moet je eigenlijk bij merries dan ook de uiers schoonmaken?
Dat heb ik wel eens iemand zien doen, die zei dat dat ook noodzakelijk is.
Maar bij mijn merrie heb ik dat nog nooit gedaan, ook nooit over gehoord, behalve die ene keer.

Neej doe ik nooit.... komt toch ook eigenlijk nooit viezigheid of wat dan ook uit...
Integenstelling tot de piemels onder ons.

Gelukkig ik ook merrie, maar ik was weleens de piemel van onze hengst op stal, vandaar dat ik het weet :)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:38

Wassen hoeft denk ik niet zo nodig als hij hem schoon houdt. Wel zou ik leren dat je eraan mag zitten. (de reden waarom je er misschien een keer moet wezen kunnen zeer divers zijn)

Hengstenveulentjes hier leren vanaf dag 1 dat mensenhanden er aan mogen zitten. Met merrie''s hetzelfde maar dan aan de uier. Ze moeten gewoon toestaan dat je er wat bij aan het doen ben. 1 dame gaat er echt voor staan dat je op de tietjes kriebeld maar dat is ook een gek beest.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:38

Ach joh, 2 volwassen hengsten en 2 kleintjes bij elkaar, what can go wrong? :')

Watervrees is t niet echt hoor.. En wassen doe ik best vaak (althans, afspuiten enz, je moet wel met een schimmel) maar hij vindt t gewoon niks :+ Maar wie weet wat ie ervan vindt als ik op zn koker spuit... T is een rare dus zou me niks verbazen als ie t dan ineens allemaal prima vindt :+

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:39

_Noor schreef:
Ik maak zelf de penis van mijn ruin ook wel schoon als hij uitgeschacht staat, maar deze reden is natuurlijk de grootste onzin:

Carmy81 schreef:

Hoe doen ze dat dan in de natuur?! Vragen of hun moeder/vriendje/concurrent de boel wil uitsabbelen? Dacht het niet!

Ik haal overigens de losse vellen er met een washandje af en spoel er met zachte straal water overheen.

Daar zijn geen ruintjes en dekken de hengsten, daardoor houden ze hem zelf schoon...

Bij merries tussen de uiers heb ik ook altijd gehoord dat je dat een beetje bij moet houden :j
En dat is nog een stuk makkelijker dan de ruinen/hengsten lijkt mij :D