Ontzettend stinkend geslachtsdeel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Ontzettend stinkend geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:31

Hallo,

Mijn verzorgshetlander (ruin) heeft een stinkende penis. Vandaag rook ik het al vanaf een paar meter en ik ging bijna over mijn nek.
Hij schopt er ook steeds naar, en zwaait er naar met zijn staart. Er zitten bulten op, rode plekken, en het ziet er niet echt gezond uit.
Ik ben bang dat hij ontstoken (?) is, of er is iets anders aan de hand. Het ziet er in ieder geval naar uit dat hij pijn heeft.
Is er een manier om dit op te lossen (schoonmaken o.i.d.)? Of moet je toch echt een dierenarts laten komen voor een speciale behandeling?
Alvast bedankt!

BiBiQ

Re: Ontzettend stinkend geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:32

Ik zou zeker even met de eigenaar van je verzorgshet dit bespreken, niet zelf de arts bellen. Maar dit klinkt echt niet goed. Een ontsteking zal het denk ik wel zijn, zeker omdat het ook zo stinkt. Hopelijk onderneemt de eigenaar snel iets.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:33

Nou het lijkt mij zaak dat je ZSM een dierenarts belt. Als het zo stinkt is het goed ontstoken lijkt mij. Zijn koker+penis moeten ook worden schoongemaakt! Als t diertje echt pijn heeft lijkt t me beter dat je de DA belt.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:35

Een beetje gênant om met de eigenaar over te praten, maar ik ga het zeker doen! Ben benieuwd of ze actie ondernemen, deden ze vorige keer pas na 1 maand nadat ik hen had ingelicht over zijn hoefbevangenheid.

Hij heeft echt pijn, lijkt me. Plassen is zeker niet fijn, soms staat hij ook zo raar. Ik zie hem amper plassen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:35

de eigenaar bellen en dan de DA bellen , het is goed ontstoken zoals ik lees. wss krijgt hij pijnstillers + ontstekingsremmers en moet je het goed schoonmaken

edit: hoezo is het genant?
Laatst bijgewerkt door Thenexttry op 13-06-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

ik zou ook als de gesmeerde bliksem de eigenaar bellen zodat die de Da kan bellen....zeker met die warme weer kunnen ontstoken wonden heel ranzig worden incl. maden.

Niks gênant aan! beestje heeft pijn, dus er maar overheen zetten!

Elleen

ik zou zijn eigenaar zo snel mogelijk infomeren.
En hou het goed in de gaten :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:36

Als hij de boel heel erg ontstoken heeft, lijkt t me dat ie pijn heeft met plassen.. Raar staan ze meestal, en dat je hem niet ziet plassen zegt imo niet echt wat. De eigenaar zsm laten bellen en anders zelf even bellen, al is het maar voor advies!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:37

Ga er maar niet zelf aan zitten! Je schrijft dat hij nu al trapt, en als jij eraan komt is het natuurlijk pijnlijk voor hem... Als hij je raakt ben je nog verder van huis.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:37

Gênant, omdat het lijkt alsof ik er dan zo vaak naar kijk ofzo?
Maar bedankt voor de tips, ik wil niet dat hij pijn lijdt. Ik heb het gevoel dat dit al langere tijd aan de hand is, in de winter zag het er ook niet zo lekker uit.
Ik raak het zeker niet aan!

MiniLoe

ik zou het ook eerst met de eigenaar bespreken.
Heeft dit geen gewenst effect en doet deze er niets aan, dan zou ik gewoon melding maken bij de dierenbescherming, hij kan gestoken zijn door steekbeesten of een ontsteking hebben, beide niet prettig en pijnlijk

MickeyenVici

Ik zou ook meteen de DA bellen en het is te hopen dat de eigenaar ermee in stemt want daar moet je niet te lang mee wachten!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:38

Irmy schreef:
Maar bedankt voor de tips, ik wil niet dat hij pijn lijdt. Ik heb het gevoel dat dit al langere tijd aan de hand is, in de winter zag het er ook niet zo lekker uit.

Een ruin moet je af en toe gewoon de koker schoonmaken :) dat hoort bij een ruintje... en dat is niet genant hoor, als je het ruikt kijk je toch niet?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:38

ik vind zoiets niet genant maar gewoon oplettendheid, als het paardje steeds naar trapt richting zn geslachtsdeel, onrustig is met de staart en raar loopt, dan trekt dit natuurlijk de aandacht omdat dit afwijkt van zijn gewone gedrag, en dan is het gewoon zoeken waardoor de pony zo doet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:39

Arme pony, hopelijk neemt de eigenaar wel snel actie.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:41

Oké, ik zal wel weer de verantwoordelijkheid op me nemen. Hij is niet de gezondste (hoefbevangenheid, redelijk slechte tanden, nu dus weer dit). Ik word er wel een beetje ziek van dat de eigenaren dit zelf nooit zien. Snap ook niet dat ze een pony hebben eigenlijk, hij staat trouwens ook alleen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:41

Irmy schreef:

Nee, het geeft alleen maar aan dat je goed let op de gezondheid van je pony :)

Misschien maakt deze anekdote je wat gemakkelijker...
Ik rij een paard van 18, een ruin... Hij is al jaaaaaaaaaaren ruin. Hij heeft wel een dochter, dus hij weet hoe het moet.
Maar nu is het dus zo, dat altijd na het rijden, zijn piemeltje naar buiten komt, omdat hij opgewonden wordt van de gedachte aan dat hij een beloning krijgt. (een appel, een wortel, gewoon een snoepje)
Maf paard.

Gewoon snel contact opnemen met de eigenaar, en desnoods zeg je het heel to the point.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:44

Er is wel een probleem, die man weet dan nog het 'meest' van paarden, alleen ik kan hem niet goed verstaan (hij praat apart) en heeft een gehoorapparaat waardoor ik alles 2/3x moet zeggen.
Zijn vrouw versta ik wel, maar zij weet niet zo veel van paarden. Dan zegt ze: 'ik bel de dierenarts deze week nog wel' en dan komt het er nooit van. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:44

Irmy schreef:
Er is wel een probleem, die man weet dan nog het 'meest' van paarden, alleen ik kan hem niet goed verstaan (hij praat apart) en heeft een gehoorapparaat waardoor ik alles 2/3x moet zeggen.
Zijn vrouw versta ik wel, maar zij weet niet zo veel van paarden. Dan zegt ze: 'ik bel de dierenarts deze week nog wel' en dan komt het er nooit van. :n

Dan ga je gewoon naar ze toe toch?

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:49

Janine1990 schreef:
Dan ga je gewoon naar ze toe toch?

Ja, maar ik kan de man niet verstaan en de vrouw draait eromheen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:51

Zou het toch maar snel zeggen want er kunnen serieuze problemen komen of aan de hand zijn. Voor een paar maand terug kwam ik op mijn werk en viel het me ook op dat een paard zijn geslachtsdeel heel smerig was en naar rook. Ook was de koker dikker en wat warm. Bleek dat het dier een gigantische ontsteking van een oude castratiewond had. Die was naar binnen gegaan en dier had zo'n verschikkelijke pijn. Metaan kwam de reden dat hij moeilijk ondertrede naar boven. Ze hebben zijn koker helemaal gespoeld en dat was verschikkelijk, het was voor hem pijnlijk en de lucht was echt niet te houden. Nu is er niets meer aan de hand en gaat het weer helemaal goed.

Het is belangrijk om het wel in de gaten tehouden en schoon te houden. Succes met hem.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:53

Kan de dierenarts wel helpen? Want er zitten echt (grote) bulten op. Maar wel zielig ja, ik wil niet dat hij pijn lijdt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:55

ja natuurlijk kan die beste man/vrouw helpen! Hij heeft daar toch voor geleerd!

Als dat beestje een gruwelijk ontsteking heeft lijdt hij nu pijn!

Hij heeft AB en pijnstillers nodig

Waar wacht je nog op? Laat anders je ouders bellen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:56

kom je alleen achter door een dierenarts te laten komen.
Niet zelf gaan proberen of experimenteren. Ik denk als je een dierenarts al belt en het uitlegt, die zo al wel kan beoordelen of hij moet komen of niet ( ik denk dat het geen overbodige luxe is dat deze komt )

bij mijn pony had de veearts er al gestaan, maar lastig dat het je eigen pony niet is maar ik zou zeker niet niets doen of zelf wat proberen, begrijpt die man je niet dan trek je hem mee naar de weide en laat je het zien, wilt ie niet mee dan breng je die pony naar hem toe

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:57

anders loop je met de pony naar de eigenaren om het te laten zien. Als de afstand te overbruggen is tenminste!