help wie denk het zelfde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ship

help wie denk het zelfde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:21

oke om een lang verhaal erg kort te houden.

mijn paard kamp met een pees probleem al bijna een jaar staat alleen maar op rust en doet geen werk, maar het andere probleem is dat ze februarie ook is begonnen met hoofdschudden nou pollen kunnen het echt niet zijn soort zomerexeem zal via bloed test uitwijzen die tip had ik al gekregen en ga hier mee aan de slag.

maar pollen zou nu over moeten zijn lijkt mij dus sluit dat eingelijk uit maar zou dit ook een pijn actie kunnen zijn aangezien ze wel soms last heefd van de rug (zadel is aangepast) en word nu toch niet gebruikt maar toch blijft ze schudden tot ergenis aan toe vind het voor haar zo vervelend DA weet het momenteel even ook niet meer..

nu denk ik er aan een ostiopaat te laten komen en haar ff te laten behandelen hopen dat hierdoor het probleem is doorstaan maar hoe dan ook het blijft vervelend zijn hier mensen met dit probleem waar door de ostio dit heeft opgelost en weet eventueel een goeie in omgeving drenthe die echter niet al te duur is (spaarpot raakt aardig leeg zo met de DA kosten)

ps merrie is nu 12 en heeft hiervoor nooit geschud maar sins de pees is dit begonnen

Searcher

Re: help wie denk het zelfde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:28

Marleen Noordhof uit Niebert zou je kunnen bellen, vind ik erg goed.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:34

oke die is redelijk te betalen? kan momenteel miss net 80 euro missen dan wel incl de reiskosten..

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:38

Dat hangt er ook een beetje vanaf hoe ver je van Niebert woont.
Ze is op zich niet duur maar 80 euro is gewoon niet heel veel.
Vaak is t goedkoper als je naar de behandelaren toe kunt komen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:39

Marleen neemt geen nieuwe klanten meer aan omdat ze het ontzettend druk heeft

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:42

jah ik zit in hijken en aangezien mijn paard een trailer probleem heeft en ik geen E is het handiger aan huis en hoor veen over albert van es die zit eventueel dichtbij.

humzz geen nieuwe klanten dan heeft het weinig zin te bellen denk ik..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:45

Kijk even op www.icreo.com voor behandelaren die in jouw provincie werkzaam zijn.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:02

Cassidy schreef:
Kijk even op http://www.icreo.com voor behandelaren die in jouw provincie werkzaam zijn.

dank je ga ff kijken of er iemand is die tijd heeft voor mijn paard ben momenteel wel ff ten einde raad..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:11

Pollen kan nog wel hoor, mijn oudje heeft ook sinds een paar jaar een allergie ervoor. En die kwam gister piepend van de wei af ;( Ik zelf heb ook hooikoorts en merk op het moment dat het weer erger is, en ik zag vanmiddag op de trekker dat het gras ook weer zaden zet.

Allergietest kost bij mijn DA 40 euro. Ze hebben nl net bij een andere merrie van me bloed afgenomen om dat te onderzoeken.

Kwa osteopaat kan ik je niet helpen, maar heb je al eens aan Schriel (zit dacht ik in Ruinerwold) gedacht??

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:29

oke en die van jou schud ook 24 uur per dat zonder pauze?
neem aand at dit ook via bloed te vinden is over 2 week word er bloed getrokken om te testen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:38

Als het echt headschaking is, dan zou ik het paard inladen en naar een dierenkliniek brengen voor diagnose en eventuele medicijnen.
Tot die tijd in een donkere stal zetten en allen 's nachts op de wei zetten.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:43

Cassidy schreef:
Als het echt headschaking is, dan zou ik het paard inladen en naar een dierenkliniek brengen voor diagnose en eventuele medicijnen.
Tot die tijd in een donkere stal zetten en allen 's nachts op de wei zetten.

ja kijk daar is al het probleem mijn paard kun je echt niet overdag alleen binnen laten en de overige naar buiten doen overdag die breekt echt de tent af en idd over 2 week weer eigen DA nog geen vordering ga ik naar wolvenga toe met haar..voor meer onderzoek...doe echt alles voor der om der beter te krijgen...

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:12

Het kan heel goed komen door pijn in de spieren in de regio schoft/ schouder, dit zie je wel vaker als paarden schudden met het hoofd.

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:54

annemarie nijhof kun je ook vragen.
ik heb haar ook al een paar keer gehad.
ik ben heel tevreden.
zij kost 75 euro.
als ze niet met spoed hoeft te komen en ze je gewoon in kan plannen tenminste.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:48

Oke das een betaalbare prijs bij sommige Ben ik als ze komen meer als 100 euro kwijd zal haar ff contacten bedankt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:57

Annemarie Nijhoff is prima hoor :j Die komt ook bij ons. http://www.beterdier.nl/ Misschien zit er bij de atlas iets niet lekker, dat ze daarom zo schudt.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:55

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:58

Staat ze de hele dag in die stal?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 22:02

hihih nee gelukkig nie ze staat vanaf 8 uur ochtend tot 6 uur avond soms later buiten in de wei maar ook in de wei doet ze dit..

moet wel ff toevoegen gezien het filmpje lijkt de stal klein maar is dit echt niet ze is kleiner gewend heeft nu luxe stal is wel 2,5 bij 3...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:00

Op het moment dat jij een fotosensitief paard overdag en in zonnig weer buiten zet, moet je niet verwachten dat de irritaties die door de fotosensitiviteit optreden, meteen over zijn als je haar 's nachts op stal zet....

Dit paard doet hetzelfde.

http://www.youtube.com/watch?v=XocobZhS ... re=related

Wanneer heb je een afspraak in de dierenkliniek?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:25

jou link lijkt idd het zelfde over 1,5 week komt mijn eigen DA voor der pees terug en ga eerst met hem in overleg en laat hem de bloedtest afnemen..mijn beste maatje komt morgen terug van vakantie die gaat metmij mee naar de kliniek dus kan nu ff niet plannen om heen te gaan maar ga op zeer korte termijn..

maar gezien je filmpje zal een ositiopaat ook geen baat hebben?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:35

Het paard op het filmpje heeft een aandoening aan de trigeminus zenuw in zijn gezicht. Ik denk niet dat je uit het bloed veel gaat kunnen aflezen. Een paardje dat zo staat te schudden heeft pijn. Ik zou geen weken gaan wachten op je eigen DA, inladen en naar een dierenkliniek toe.

Nogmaals, je paard heeft pijn. Niet langer wachten!!!!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:38

dan zou het dus uit de pees komen en zal wel moeten wachten tot morgen er zijn al zoveel onderzoeken geweest en wolvega is voor mij rijbaar (heb zelf geen e rijbewijs) en ben een klein beetje afhankelijk maar als het moet rij ik er heen ( wel zeg ik er bij ze is onder behandeling van een zeer goede DA) zeg dit toch even dat ik er alles aan doe..

maar dacht plaats toch even een filmpje meerdere ogen zien meer als 1 persoon ga morgen in overleg kwa vrije dagen en dan naar wolvega toe...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:47

Een irritatie aan een zenuw in het hoofd kan bijna niet met een blessure aan een pees in het been te maken hebben. Maar goed ik ben geen arts. Een UV kap op het hoofd kan verlichting brengen, en er zijn medicijnen te krijgen. Paard tot je naar de kliniek kunt op stal laten staan, alles dicht, zo donker mogelijk.
Alleen 's avonds naar buiten. En soms is zelfs een lamp op stal al teveel.

Succes ermee.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:53

ik neem je tips ook echt serieus kap alles heeft ze maar helpt echter niet helaas maar neem dit mee de irritatie aan de zenuw en laat het onderzoeken paard is mij alles en zal er ook alles aan doen om haar een paardwaardig bestaan te geven...

alleen het stallen is gewoon een probleem als ik haar op stal laat en de overige 30 gaan naar buiten breekt ze de tent af dat is alleen wel een probleem...