Ik heb zojuist het topic over Hippo Eczema uit 2008 gelezen. Mijn DA kwam ook met de suggestie het te gaan gebruiken. Mijn vraag is of de gebruikers van toen, het nog steeds gebruiken of niet. Of het heeft geholpen en nog steeds helpt. Ik kan verder weinig over Hippo vinden. Hoe lang gaat het mee, 50 dagen of is dat erg positief geschetst? Ik heb een tinker met zomereczeem, dus ervaringen met koudbloeden en dit middel zou ook fijn zijn.
mariska32
Geplaatst: 23-08-09 10:44
ik had de zelfde vraag......
Jannepauli
Geplaatst: 23-08-09 11:04
Ik heb met één van mijn paarden meegedaan aan de testronde van 2009:
Na de test ( eerst placebo, later het echte spul) kan ik alleen maar zeggen dat het bij mijn paard ( Fries) goed werkte - nu dat ze het niet meer krijgt is ze opnieuw (licht) gaan schuren.
mariska32
Geplaatst: 23-08-09 11:07
JP@ hoe zat het met het gebruik en de werkelijke kosten?
Bari
Geplaatst: 23-08-09 11:09
dit ga ik even volgen...
aisie
Geplaatst: 23-08-09 11:22
Ik heb het vorig jaar gebruikt en toen hielp het eerst wel wat maar later in het seizoen eigenlijk niet meer en dit jaar heb ik het een paar maanden geprobeerd maar toen hielp het niks. Heb het op 2 excemers getest. Dus die van mij staan weer gewoon onder de dekens en gaan om 4 uur op stal en dat helpt tot nu toe het best.
Ik heb er geen kosten aan gehad want de deelnemers aan de test van Utrecht, kregen het middel gratis verstrekt. Ik zou moeten nakijken hoe lang ik met een pot/fles deed: de eerste 10 dagen van de test kreeg het paard een dubbele dosis ( 2 x daags een schepje poeder en een scheutje olie), daarna één maal daags. ik meen dat ik met een verpakking circa 40 dagen deed.
Het is een duur middel en het geneest de ZE niet - het maakt je paard tijdens de muggenperiode wél veel minder (tot geheel niet) gevoelig voor de steken en dus wordt er niet (of veel minder) geschuurd. Als ik je een advies mag geven: ik zou het NU (eind augustus) niet meer gaan gebruiken want de muggenperiode is bijna voorbij en in de afgelopen zomer heeft je paard waarschijnlijk zoveel gevoeligheid 'opgelopen' dat het vechten tegen de bierkaai wordt. Het is verstandiger om dan volgend jaar vroeg te beginnen ( in Maart bv, afhankelijk van het verschijnen van de eerste mugjes) en dan zo de zomer zien door te komen.
Even ter aanvulling: er is nóg een middel tegen ZE wat onze eigen paardenarts uitgetest heeft - ik zal hem morgen wel even bellen om de naam ervan te vragen. Hij had er vrij goede resultaten mee (circa 75%) en het is veel minder duur dan Hippo Eczema.
@ Jannepauli, heet het toevallig cavalesse?? In het topic over ze schrijft iemand dat dat volgens haar da ongeveer 70% van de paarden helpt. Dat kost rond de 70 euro en daar kan je drie maanden mee doen geloof ik.
Het is nu inderdaad pappen en nathouden, hij heeft wel een deken en ik gebruik horsol, maar hij heeft nog wel wat jeuk. Ik ben me idd al vast wat aan het orienteren voor volgend jaar.
selinepien
Geplaatst: 23-08-09 13:20
Ik heb in 2008 mijn paard hippo eczema gevoerd, maar vooral door het (hoge) kostenplaatje dit jaar niet. Mijn paard heeft vorig jaar niet meer geschuurd en haar staart (eerst kaal) was super bijgegroeid. Dit jaar geen hippo eczema gevoerd, maar wel een deken op en natuurlijk dagelijks verzorgen...... het schuren is veeeel minder dan afgelopen jaren, terwijl ik dit seizoen geen hippo eczema voer! (Ik durf natuurlijk niet te stellen dat ze nog amper schuurt omdat ze vorig jaar dit spul heeft gehad, maar het is wel opvallend).
Net als Jannepauli ben ik van mening dat vroeg in het seizoen starten meer effectief zal zijn. Ik heb van maart tot eind september gevoerd, een dik half jaar dus. Ik kwam keurig op 50 dagen uit met 1 verpakking. Na ja dat geeft wel een idee over de kosten.....
Ik denk dat het (goedkopere) middel waar Jannepauli het over heeft, deze maand in de phryso staat beschreven in een artikel. Hierin wordt ook ingegaan op de resultaten van het onderzoek naar hippo eczema. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen en ga dit topic zeker volgen!
Bari
Geplaatst: 23-08-09 19:02
bedoelen jullie wellicht Cojosol? dit heb ik gebruikt bij mijn merrie met ZE en had werkelijk binnen 14 dagen resultaat, nieuwe haargroei en geen schuren meer.
Qua prijs, zou ik denk ik de cavalesse eerder proberen. Ik vind de Hippo eczema erg prijzig. Ik heb twee paarden op pension, waarvan de een in de winter van alles nodig heeft en de eczemer in de zomer.
Kan je de cavalesse bij een da kopen of is het ook regulier verkrijgbaar?
Ben zeer nieuwsgierig wat de resultaten van de HE zijn, vooral als iemand het dit jaar en vorig jaar heeft gebruikt.
Jannepauli
Geplaatst: 23-08-09 23:08
Citaat:
Kan je de cavalesse bij een da kopen of is het ook regulier verkrijgbaar?
Bij de DA of via internet te krijgen - 72,50 euro daaromtrent