Dikke boon uit z'n fluit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Dikke boon uit z'n fluit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 19:10

Ik vond al een poosje dat O z'n fluit wel eens schoongemaakt moest worden. Gelukkig doet hij voor een brokje bijna alles dus ook uitschachten. (al heeft ie dat zelf niet zo in de gaten). O is acht en ik heb zijn fluit nog nooit schoongemaakt, ik vind eigenlijk dat hij daar zelf voor moet zorgen. Maar nu had ik er toch een ander gevoel bij. Waarom weet ik niet maar het was viezer dan ik eerder gezien had en het was me opgevallend dat hij hem vaker half half liet hangen. Dus vandaag even beter geinspecteerd. Er bleek een flinke klont smeermiddel in zijn urinebuis te zitten. Zonder er bij na te denken heb ik een soort 'uitknijp' beweging gemaakt en toen kwam er een klont los ongeveer zo groot als het eerste kootje van mijn duim. (Yek, Eiuw, Brrrr)
Dat zal hem best dwars gezeten hebben. Hebben meer ruinen bezitters dit wel eens mee gemaakt, moet ik hier nog iets mee? Zijn fluit is nu aan de buitenkant nog steeds vies, zal ik dit schoon moeten maken, en hoe?
Kan er nog meer prop in zijn buis zitten en hoe pak ik dat dan weer aan?

Snadrem

Re: Dikke boon uit z'n fluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:13

Ik vraag me toch af hoe je het voor je ziet dat hij dat zelf bij houdt.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:15

Mijn pony begon ineens heel veel te plassen, terwijl hij dat normaal nooit deed. Ik vertrouwde het niet zo en heb toen de da laten komen, die heeft er na verdoving dat zijn piemel slap werd ook zo'n prop uitgehaald als wat jij beschrijft. Sindsdien probeer ik hem regelmatig schoon te maken door middel van uit spuiten of wat velletjes eraf te halen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:19

Snadrem schreef:
Ik vraag me toch af hoe je het voor je ziet dat hij dat zelf bij houdt.

Ik kan alleen maar dingen bedenken waarbij ik erg hard moet lachen.

Ja schoonmaken met gekookt water dat je af laat koelen of babydoekjes zonder parfum (geen Zwitsal oid!)

Niet het leukste werkje maar hoort erbij, helaas.

Als je iets geks ziet aan het urineren van je paard dan zou ik toch even de DA bellen die een kijkje in de urinebuis neemt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 20:09

De ene ruin heeft er een met vellen en toestanden en de fluit van een andere ruin blijft uit zichzelf schoon. Het is net zo iets als tandsteen, de een heeft er veel last van de ander niet... O's Fluit daar zag je vaak wel wat gelige korreltjes tegenaan hangen maar dat was het dan. En aangezien dat 5 jaar lang zo geweest is hield hij hem blijkbaar zelf in conditie. Voordien was ie nog van de hengsten partij, hij speelde zo frequent Jojo met zijn ding dat hij altijd glimmend schoon was...
De buitenkant schoon maken is een fluitje van een cent, maar moet er ook iets gebeuren aan de binnenkant, dus in de urinebuis zelf.... Of komt die prop daar doordat de buitenkant niet schoon is...?
@Goesje Was de 'operatie' klaar toen die prop er eenmaal uit was...Wat voor advies gaf je DA je voor de toekomst??

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:11

IK maak de koker van mijn ruinen regelmatig schoon met afgekoeld gekookt water hoor, niks geks aan

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:40

Rosalie, dat is het probleem ook niet..... Het schoonmaken ansich is peanuts (Wauw engels en duits in een zin gebruikt)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:47

Pas maar op, in de trainingsmethodes botst dat hevig.

Ontopic. Ik had een smeerpijp van een ruin.. die lag met zn fluit uit in stal en die had ontzettend vaak vellen etc. dus die wiebelde ik met regelmaat schoon en ook uitsoppen werd vaker dan ik wou gedaan. Heb ook wel vaker zo'n boontje moeten verwijderen/moeten opletten en daarmee was het klaar. Ik denk dat het afvalstoffen zijn van het lichaam die met de urine mee naar buiten moeten en in de plasbuis blijven "plakken" en samenklonten en door de zwaarte en de kracht van de plas steeds verder naar beneden gaat.. ofzoiets.. (klinkt mij logisch)

Mijn ruin heeft het een paar keer gehad (had hem 11 jaar) en heeft nooit problemen gehad verder met plassen.

Je kan het in de gaten houden.. maar het komt wel vaker voor.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:54

ik had ook een ruin met een boon
was een paard wat snel zweette en veel lichaamsvet had dus ik vermoed dat het dat was
verder lag hij vaak in het zand

zogauw hij zijn staart begon te schuren en niet meer uitschachte met plassen, wist ik hoe laat het was

je hebt speciaal kokerreiniging spul, erg fijn en niet irriterend

Blue schachte ook altijd slecht uit en zweet ook sneller dus bij hem is het ook gauw viezig terwijl ik bij Spatter zelden iets te poetsen heb

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:59

mijn paard had ook boontjes, er kwam 1 grote en 3 kleinere eruit -O-

hij gaf zelf aan dat er iets moest gebeuren :+
hij liet hem half uithangen en stond er tegen te schoppen met de achterbenen ondertussen naar mij kijkend 8-)

ik heb glijmiddel waar ik het mee insmeer ff laat weken en dan met doekje warm water sop ik de hele handel goed schoon
en als hij even later plast dan grijp :P ik hem vast en haal daar voorzichtig de warme natte washand over
en schoon istie *D :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:02

Zou daar de uitdrukking smeerpijp vandaan komen...

Dus eigenlijk zeggen jullie: Boon er uit, in de gaten houden, niets aan de hand....
Nou dat is goed nieuws, weet ik dat ook weer. Thanks girls...

Mirgino, Glijmiddel.. Ik denk dat ik vragen krijg als ik daar mee thuis kom. :')
Misschien is het handig als ik morgen nog even kijk of er niet meer in zit, want blijkbaar kan dat ook....
Laatst bijgewerkt door mrie op 05-06-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:03

Mooiste is als je op de wasplaats de fluit van je paard staat schoon te soppen en 20 pennymeisjes van een jaar of 9 met heeeeeele grote ogen staan te kijken en daarna heel hard weglopen en ieeuwwwww ze zit aan zijn ******!! :')

Glijmiddel.. wat spook jij uit met je lover dat je zulke dingen op stal bewaard mirgino? :=

edit: ja daar komt de uitdrukking smeerpijp vast vandaan :j Ruintje 11 jaar gehad.. is nu 1,5 jaar geleden ingeslapen.. maar ik kan me die lucht aan mijn handen na het soppen en friemelen nog goed herinneren *brrrrrr* -O-
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 05-06-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:05

Bah. Ben blij dat ik een merrie heb ;)
Wel wat ruinen/hengsten gedaan dus t is een bekend werkje, bahbahbah!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:06

:') _O- van de DA een fles gekregen die hij eerst nodig had bij een kolieker
gewoon wit glijmiddel, niks geen rare gedachtes >;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:07

R0X schreef:
Bah. Ben blij dat ik een merrie heb ;)
Wel wat ruinen/hengsten gedaan dus t is een bekend werkje, bahbahbah!

Ja hier ook merrie nu :D maar die moet je ook schoonhouden tussen de tepels en bij t mutsje :o

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:08

Bij ons is de wasplaats gewoon het erf en penny's... die zijn heeeeel zeldzaam bij ons op stal.. Pffff

Citaat:
van de DA een fles gekregen die hij eerst nodig had bij een kolieker
gewoon wit glijmiddel, niks geen rare gedachtes

Jij misschien niet, maar ik wel... Wahahahahahaha, heb nogal een levendige fantasie _O- _O-
Laatst bijgewerkt door mrie op 05-06-12 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:08

spatter, kokerschoonmaak spul? vertel?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:08

:+ Gringo moet ook altijd ff ruiken aan mijn handen en doekje :r
hij kijkt me dan heel raar aan en gaat dan flemen <<)

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:44

mirgino schreef:
:+ Gringo moet ook altijd ff ruiken aan mijn handen en doekje :r
hij kijkt me dan heel raar aan en gaat dan flemen <<)

_O-

Mijn ruin heeft het ook (maar dan wel iets meer dan alleen een paar velletjes, echter geen boinen uit z'n urinebuis), maar laat mij het ook niet schoonmaken. Dan zie ik alle hoeken van de stal.
Ik laat het door de DA doen als hij mijn pony heeft verdoofd om bijv. zijn gebit na te kijken/behandelen. Dan pakt ie z'n pielemuis meteen even mee.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:02

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 23:55

Deb100 schreef:
Mijn ruin heeft het ook (maar dan wel iets meer dan alleen een paar velletjes, echter geen boinen uit z'n urinebuis), maar laat mij het ook niet schoonmaken. Dan zie ik alle hoeken van de stal.
Ik laat het door de DA doen als hij mijn pony heeft verdoofd om bijv. zijn gebit na te kijken/behandelen. Dan pakt ie z'n pielemuis meteen even mee.

Van m'n leven ga ik dat ook niet in de stal proberen. Al is O nog zo braaf. Gewoon buiten aan een touwtje in de hand. Maar goed wij hebben dan ook wel de grote uitschachttruuk voor een brokje, dat scheelt veel. Op die manier heeft hij de kans om weg te draaien en ik om weg te duiken...

Ik vind die spullie voor het schoonmaken van koker en fluit nogal aan de prijs. Een pakje merkloze babydoekjes past beter in mijn portomonaie...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 00:02

Ik zit je verhaal te lezen en ik denk getsie die moet der vriendje dumpem !

Maarja afijn het gaat toch om een paard hier

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 00:15

Er staan genoeg informatieartikels omtrent het schoonmaken van.
Het vraagt idd gewenning van het paard, maar met een lauwwarm water voorzichtig en rustig aan de ingang van de schacht schoonmaken en dan verder proberen.

Belangrijk is dat het water warm genoeg is. Vaak lukt het uiteindelijk dat ie spontaan uitschacht voor je. Die boon is opgedroogde urine. Bij het verzorgen van ruinen en hengsten word ook vaak geopperd om ook de boon eruit te halen en het inwendige van de schacht te wassen/weken/spoelen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 00:24

Hoi, ik lees hier van alles over zgn "bonen" uit de urinebuis, bedoelen jullie daarmee zo'n grijs, kleverig zacht bolletje ? Erg smerig ! Dit heeft mijn paard wel eens, dat is gewoon smegma (smeermiddel voor 't zaakie). Dit klontert samen en hoopt zich op. Dat komt overigens niet uit de urinebuis zelf, dat zou niet goed zijn ali dat zo was want dan heb je een paard met een verstopte urinebuis als hij zo'n klont uit zou moeten plassen. Die klont zit als het ware "onder" de eikel van de penis. Die kun je een beetje omhoog "klappen" (klinkt eng, maar doet geen pijn) waardoor de urinebuis (dat middelste dunne deel) een beetje bloot komt te liggen, in die holte zit vaak een klont smegma. Verder zit in de koker vaak ook dit spul (zelfs heel diep) wat dus met uitschachten steeds meer naar beneden schuift en daar dus blijft hangen. Die gele velletjes aan de penis heeft mijn paard ook, maar hij vindt het volgens mij erg pijnlijk als ik die eraf pulk. Als ik ze eraf haal smeer ik (als ik nog op tijd ben) daarna een beetje babyolie over zijn penis zodat het een beetje zacht blijft. Ik heb ook een flesje babyoliespray die ik af en toe in de koker spray, zodat met het uitschachten het vuil een beetje mee naar buiten glijdt. Dit werkt best goed !

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 00:38

Grijs en zacht, neu. Hard-achtig geel bruin.
Ik weet niet waar jouw paard dan uit plast, maar de urinebuis eindigd boven op de eikel... Niet onder de rand van de eikel vandaan, of begrijp ik je nu niet goed?