Sinds juli ben ik trotse eigenaresse van mijn mini appaloosa Fleur. Zij is eigenlijk altijd aan de diarree en door haar few-spot kleur heeft ze veel last van snot oogjes.
Nu ben ik sinds een tijdje met haar aan het werk, voor de kar, aan de longe, vrijspringen etc. en na het werk plast zij standaard. Vorige week viel het ons al op dat haar urine zo donker was. We zochten er niks achter, misschien iets te weinig gedronken?
Nu kwam ik vandaag terug na een kort rondje mennen en had ik haar afgetuigd op de stenen en ook nu ging ze plassen. Helderrood was het! Ik heb meteen de vorige eigenaar gebeld en die kwam langs om haar temperatuur te meten. 37.6, dus prima. Hij wist niet wat het was, dus raadde me aan de DA te bellen. Ik heb dit ook meteen gedaan.
http://i62.tinypic.com/33cn8mp.jpg
Om 16:00 kwam de DA en die dacht aan een eventuele spierziekte/spierverzuring een mogelijkheid omdat Fleur nooit veel gewerkt heeft en sinds een tijdje wel aardig wat beweging krijgt en is afgevallen. Maar ze heeft verder niets geen last. Ze is vrolijk, oogt helemaal niet ziek en loopt ook goed. Nogmaals getempt, weer 37,6.
Ze heeft vervolgens een inwendig onderzoekje gedaan, hier voelde ze dat er iets niet goed zit bij het bekken. (Wat overigens oud nieuws is, Fleur kan ook niet zelfstandig veulenen en de eerste keer dat zij een veulen kreeg is hier misschien de oorzaak wel van). Ook voelde zij bij de blaas een grote 'slijmerige' bal/prop zitten. Omdat Fleur zo vaak plast en ook nu weer vieze urine plaste, kan het een blaassteen zijn. Dit komt niet zo vaak voor, maar het kan. Ook is er een kans dat het een tumor is...
Maandag om 16:00 heb ik een afspraak gepland staan op de dierenartsenpraktijk voor een echo, hier zal hopelijk meer duidelijkheid uitkomen. Duimen jullie mee?
Mijn droom zal toch niet in duigen vallen, na 4 jaar verzorgen is ze eindelijk van mezelf, ik hoop echt dat het meevalt..