Ik heb ooit een paard meegemaakt waarvan ik zou zweren dat hij de paardenversie van het syndroom van Down had. Zowel qua uiterlijke als innerlijke kenmerken leek hij op mijn overbuurjongetje die dit syndroom heeft.
Hij had ook echt een typisch hoofd (mijn moeder die niets van paarden afweet vroeg zelfs of dat hij down had)
Was klein gebleven, had dun en glad haar, ontzettend flexibel, soms had ik het idee dat hij over zijn eigen benen struikelde..
Hij was al 5 jaar maar zag eruit alsof hij nog 3 moest worden.
Hij produceerde ontzettend veel slijm, zowel met het bit als tijdens het eten.
Hij was super aanhankelijk, traag van begrip, en kreeg het voor elkaar om dingen die hij aan het leren was spontaan te vergeten.
Hij zeurde echt om aandacht, maar kon ook erg agressief zijn (kon ook zijn omdat hij hengst was)
Had de voorkeur voor een persoon. kon soms erg depressief overkomen...
Nou ja, ik twijfelde er altijd aan, ik was ook de enige die dat dacht, pas toen ik zei van "het lijkt soms alsof die Down heeft" gaven mensen mij enigszins lachend gelijk...
Eniewaii vandaag moest ik er weer aan denken, en ik dacht ik vraag het eens op bokt.
Heb namelijk geen flauw idee of paarden een 21e chromosoon hebben, laat staan 3 daarvan
Waarschijnlijk kunnen paarden net zo goed als mensen afwijkingen hebben in hun chromosomen. Maar ik vind het wel een hele goede vraag er is op internet niet echt veel over te vinden. Ik denk persoonlijk dat het heel goed mogelijk is dat het paard waar jij het over hebt ook echt downsyndroom had hoor. 

,maar ik begrijp wel wat je bedoelt
)
)