Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kabouterdans schreef:Mijn pony had ook deze tandziekte.
In eerste instantie 2 tanden laten verwijderen in Bodegraven eind augustus 2016.
In februari 2017 zette de ziekte zich heftig door, hij viel af en de rest van zijn tanden moest eruit.
In overleg met thuis besloten (en met begrip van Bodegraven) hier niet meer aan te beginnen. Hij heeft nog een maand op metacam gestaan zodat we aan het idee konden wennen dat er een afscheid aan zat te komen.
Ik vond het egoïstisch van mezelf om hem de ingreep te laten ondergaan omdat ik hem niet kan missen.
[ [url=m/y5XOdu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Saar88 schreef:Zelf geen ervaring maar wel een oud stadgenoot wiens paard dit heeft. Ik wilde je in ieder geval laten weten dat dit paard het echt prima doet zonder tanden. Grazen gaat wat lastiger, maar hij krijgt nog steeds ruim voldoende binnen; hooi eet hij zonder problemen. Het enige dat je aan hem merkt is dat hij zijn tong niet zo goed binnen kan houden
AS1999 schreef:Dankjulliewel voor de antwoorden!
Ik ben niet op zoek naar een tandarts, maar zoek ervaringen met dierenartsen van die 3 kliniekenIk moet namelijk naar een kliniek waar én foto's gemaakt kunnen worden én tanden getrokken kunnen worden, en deze 3 raadde mijn tandarts (Mark Hoyer) aan.
Ik weet dat paarden zonder tanden goed kunnen leven van langer gras en hooi.
Kabouterdans, wat afschuwelijk, sterkte nog
Jaimy, kan ik je even appen?
superpony schreef:Silly1972 schreef:geen ervaring met EOTRH, maar Emmeloord is een hele fijne kliniek
Dat is wel heel persoonlijk. Zowel ik als anderen hebben er niks goed over te vertellen.
Zoals overal wel, moet je het treffen. Maar ze gaan hier vaker dan 1x de mist in.