Bij mijn shet is afgelopen donderdag maanblindheid vast gesteld in de kliniek in Utrecht. Nu heb ik een aantal keuzes gekregen: 1. bij een aanval druppelen, 2. oog er uit, 3. implantaat of 4. vectronomie. Mijn keuze gaat uit naar het implantaat aangezien vectronomie in NL nogal prijzig is, zeker voor een shetje die als gezelschapspony dient en zonder papier is. Het moet natuurlijk wel reëel blijven.
4x per dag druppelen bij een aanval is niet te doen voor mij en oog er uit vind ik altijd nog kunnen...weg is weg... en de kans dat het 2e oog het ook krijgt is gedurende zo'n 2 jaar na de eerste aanval van het 1e oog aanwezig. Genoemd implantaat geeft gedurende 2 jaar antibiotica af en lost op. Er zouden paarden zijn die zelfs veel langer dan 2 jaar er baat bij hadden (7 jaar) en nooit meer last hadden.
Zijn er mensen die paarden hebben en vanwege maanblindheid een implantaat (antibiotica) hebben gekregen? Hoe gaat het daar mee? Succesverhaal of juist niet? Hoe lang heeft het paard dat implantaat dan al? Heeft het paard sindsdien nog een aanval van maanblindheid gehad? Ben erg benieuwd naar jullie verhaal mbt het implantaat.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 21-06-12 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek.