Mijn ruin (3 jr) lijkt dus bloed in zijn koker te hebben. Zelf heb ik het al eens schoon gemaakt met een betadinesopje, maar later zat er weer bloed/ rode prutjes. Toen toch maar de dierenarts gebeld om even te laten kijken. Die heeft zijn zakie uitgebreid onderzocht, kon geen afwijkingen vinden maar wel iets wat op een oud/genezend wondje leek vrij diep in de plooi van zijn koker. In elk geval heeft ook hij de boel goed schoon gemaakt. Een paar dagen later zit het bloed/ rood-roze spul er echter weer.
Degene waar hij aan huis staat zei dat ze hem er ook weer aan heeft zien 'knabbelen' (ja, hij kan erbij met zijn mond). De vorige eigenaar heeft hiervoor ook al eens de da langs gehad en die zei dat paarden de smurrie erg lekker vinden (vraten het ook zo uit zijn handen) en dat Kai waarschijnlijk iets te hardhandig 'snoept'. Ik vind de plek van het wondje daarvoor alleen wel wat raar, zo diep. Maar goed, het zou kunnen. Hij is overigens niet ziek en de koker is niet dik.
Ik twijfel wat nu wijsheid is. Het steeds schoon maken lijkt mij voor de huid & wondgenezing ook niet echt goed. Ernstige afwijkingen heeft de da uitgesloten (maar verder onderzoek/ section opinion kan natuurlijk altijd nog). Mijn vraag is: klinkt dit bekend voor iemand? Zou het iets anders dan bloed kunnen zijn?
Bedankt alvast!