Je mooiste / leukste / grappigste kerst herinnering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Je mooiste / leukste / grappigste kerst herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 14:37

Hallo bokkers…

Vanmorgen reed ik naar het werk en had zin in kerst liedjes..
Toen ik daar na aan het luisteren was moest ik aan kerst 2024 denken…

Vorig jaar waren we met kerst op Texel en in een klein kerkje was een zangdienst waar we heen gingen met de kinderen.
Mijn zoontje was toen net drie geworden….

Tijdens de dienst werden er dus alleen maar liederen gezongen en naar elk lied ging mijn zoontje heel enthousiast in zijn handen klappen om daarna heel hard te roepen; mama ze zijn klaar, we kunnen naar huis!

Na drie liederen ben ik het kerkje uitgegaan omdat ik snap dat andere mensen daar niet op zitten te wachten maar moest er vanmorgen met een glimlach en een gevuld hart aan terug denken….

Wat is jou leukste / grappigste / dierbaarste kerstmoment?
Barst los!

Groetjes Alja

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:00

Oh heerlijk!!! :+

Een van mijn grappigste herinneringen is dat mijn vader en ik bedachten dat we wel een kerstdiner zouden koken omdat oma dat niet meer kon. Niks voorbereid of voorgekookt of langer dan 10 minuten over nagedacht.
Het was echt heel slecht allemaal, maar we hebben lol voor tien gehad! Het toppunt was een soort erwtenpuree wat in soort torentje zou moeten blijven staan. Maar het werd een soort uitgezakte groene, smakeloze smurrie. Maar opa, met zijn slechte tanden, zat er heerlijk van te smullen :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:04

Het mooiste moment is dat ik zelf kon beslissen om het niet (meer) te hoeven vieren. Elk jaar weer heerlijk om iedereen als een kip zonder kop om je heen te zien rondrennen voor één dagje volvreten, terwijl de dag erna de supermarkten gewoon weer open zijn. :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:05

Niet perse grappig maar ik vind het wel leuk.

Toen ik net op mijn zelf ging wonen heb ik altijd gezegd dat ik met kerst altijd een KDB'pje wil. Dat staat voor Klein Dik Boompje :P
In het rood met slingers en ballen en cadeautjes onder de boom.

Elk jaar hetzelfde en elk jaar ben ik er blij mee XD

2025
Afbeelding

2024
Afbeelding

2023
Afbeelding

Woon al langer op mezelf maar kan geen foto's meer vinden

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:12

Ik werkte mer een vriendin op een revalidatie. Zij de ene afdeling, ik de andere. Niemand wilde eerste kerstdag een late, wij zouden dat samen doen. Omdat er veel revalidatie naar huis gingen werkten wr maar met 2. We hadden er zin in, in overleg met de revalidanten stelden we een kerstmenu samen en we zouden samen op 1 afdeling gaan.
Iedereen had er zin in.....

Eerste kerstdag: noro-uitbraak (lees: erg besmettelijke diarree en braken, alle revalidanten aanwezig, geen extra personeel en isolatie).

We hebben de buren onze boodschappen gegeven en gesmeekt war extra's te koken voor de paar mensen die wat binnen hielden. En bouillon te maken voor de rest.

We hebben de benen onder onze kont gelopen. Niet gegeten, nauwelijks gedronken.
Na onze late dienst zijn we naar de Mac gegaan waar we een half uur de slappe lach hebben gehad. 20 jaar later nog bevriend.
Het was memorabel, het wat verschrikkelijk, al die zieke mensen, maar er hing een kerstsfeer en ik ben nog nooit zo zinnig geweest met kerst als dat jaar.
We grinniken er trouwens nog elk jaar om.

Notch

Re: Je mooiste / leukste / grappigste kerst herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:56

Jaren geleden gingen we met de hele familie van kerst tot oud en nieuw naar Ameland. Mijn toenmalige vriendje en ik sliepen boven de hotelkamer van mijn broer en schoonzus en hun peuterzoon die absoluut niet wilde slapen.
Halverwege de nacht besloot mijn exvriendje (toen 19) een rotje door het hotelkamerraam naar buiten te gooien.

De volgende ochtend bij het kerstontbijt kwam mijn broer met wallen tot op zijn bovenlip aan tafel zitten.
"Toch niet normaal! Had ik eindelijk dat kind in slaap, Gooit een 1 of andere imbeciel midden in de nacht een rotje langs mijn hotelkamerraam. Ik ben dus echt de hele nacht wakker geweest. Ook goeiemorgen trouwens. Echt wie doet nu zoiets?"

Wij kwamen als pubers niet meer bij van het lachen, broerlief en zijn vrouw hadden er minder pret in :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:45

Wat een mooie byzondere en grappige verhalen al.

Hier wat me nog steeds bijstaat is de grieks orthodoxe godsdienstleraar die we op school hadden. Die had ons uitgenodigd eens de kerstavond door te brengen bij zijn kerk. Wat een mooie warme belevenis was dat. Iedereen welkom <3 ongeacht ras, geloof, leeftijd of wat ook. Hoe dan ook van toen ik klein was. De nachtdienst en daarna worstenbroodjes eten.

Kerst avonden en eerste kerstdag in de camper met een kerstbal en duitse frikadellen als kerstmaaltijd. :Y) of kerstavond eten bij de mac onderweg naar overal en nergens.

Kwa oud en nieuw met stip de avond dat we door slecht weer en teveel files na een vakantie niet thuis haalden en onderweg in duitsland een slaapplek moesten zien te vinden en eten. Dat bleek een redelijke onmogelijkheid. -O- Tegen 15.00 begonnen met zoeken. Elk dorp waar we doorkwamen stoppen en vragen bij zimmer frei, hotels, motels maar alles zat vol of was dicht. Tegen 21.00 uur kwamen we aan bij een hotel waar een groot silversterfeest bezig was en het hele hotel afgehuurd bleek.

We zagen er kennelijk zo wanhopig uit inmiddels dat het was. Een kamer is niet verhuurd want die is niet in orde en onverhuurbaar maar jullie mogen er wel slapen. *\o/* Maar let wel het is boven de feestzaal. Geen koelkast, geen koffie of thee, alleen een douche bed en dat was het. Geen eten te krijgen want het besloten feest was echt besloten. Maar het was dat of in een fiesta moeten slapen die nacht. :x

Ze belden nog naar een pizzaria of die nog open was en ja die was tot 21.30 open. :+ Dus echt zoef daarheen simpele pasta konden ze nog net maken om mee te nemen met wat wegwerp bestek mee. Dat opgekauwd in de hotelkamer. Daarna de sauna van het hotel ingedoken tot 23.30. Om daarna het schaarse vuurwerk te bekijken dat om 0.10 al weer over was. Geen snacks, alleen water uit de kraan. Onder de kamer ging de ontzettend foute duitse schlagermuziek maar door en door met vals meekwelen. Op de tv alleen foute duitse programmas met dezelfde foute schlagermuziek.

Slapen was zowat onmogelijk. Uiteindelijk in de ochtend zo brak als wat door gebrek aan slaap. We zagen eruit alsof we een enorme kater hadden. :') Geen eten, alleen water als ontbijt. En 1 januari alles dicht. Uiteindelijk bij een tankstation wat eetbaars kunnen vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:19

Ik ging ooit met een vriendin haar vriend weer terugbrengen naar zeehondencrèche Pieterburen. (hij liep daar stage) Haar vader reed ons daarheen. Dat was op eerst kerstdag geloof ik. Het was ver rijden vanaf Leusden. :+

We kwamen daar rond etenstijd aan en ze vroegen of we wilden blijven eten. Dus we schoven aan voor het kerstdiner. Aparte plek om kerst te vieren vind ik nog steeds. :D Het was super gezellig en we leken één grote familie. Dit was echt zeker 20 jaar geleden maar het blijft bijzonder. Ook nog een rondleiding gekregen trouwens.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:07

Jaaaren geleden kwam er om 5 uur op kerstochtend een kerstkoor in de straat kerstliedjes zingen. Met zijn vieren uit het raam om te kijken en soms sneeuwde het ook nog. Dat was nog eens kerst <3

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 18:54

Wij vierde altijd kerst bij familie in Italië <3 met z'n alle in een veel te klein appartement maar gewoon zo gezellig. Naar de nachtmis en daarna lag het hele huis vol met cadeautjes. En de dag erna moe op de piste staan want er moest nog gespeeld worden met de cadeautjes haha. [&]

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 19:53

Elk jaar eerste kerstdag vroeg in de ochtend het muziek korps door het dorp <3 zonder dat geen kerst

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:17

Mijn man probeert voor kerstavond, dan komen de kinderen eten en logeren, altijd een rare en de hoop op een bizarre kerstfilm te vinden.

Wat jaren geleden kwam de vriendin van onze oudste zoon voor het eerst mee. Zij keek met haar ouders altijd naar feel good kerstfilms.

De film die ze bij ons te zien kreeg was verre van dat, het was even wennen voor haar en voor ons was haar reactie erg grappig :D

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 23:46

Mijn tante met een verstandelijke handicap kwam altijd eten met de kerst en zei dan altijd “ Lekker Dien “.We hebben het nog jaren na haar dood tijdens de maaltijd gezegd. Mijn moeder hete Diny.