Kerstsfeer in een klein huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Kerstsfeer in een klein huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 08:32

Hoi allemaal!
Ik woon op een appartementje van ongeveer 56m2. Ik heb een ruime eetkamer/woonkamer/keuken, maar gezien hier ook mijn thuiskantoor(aka bureau met kastjes opslag, printer, etc etc) staat is het toch best vol. Voeg hier nog een aantal aquaria en 2 poezels aan toe en er is weinig extra ruimte voor bijvoorbeeld een kerstboom. Dit in combinatie met 2 onbevreesde boeven (die in het verleden trouwens wel respect hadden voor een kerstboom hoor), maar dit alles maakt wel dat ik niet echt zit te wachten op een kerstboom. Een grote boom is zo goed als niet mogelijk en een klein boompje (op tafel bijvoorbeeld) zullen ze omgooien gok ik. Ik heb wel van die kerst-lichtslingers door de kamer hangen, maar die hangen er het hele jaar door. Het is dus niet zo dat deze nu in december extra sfeer brengen perse. Ik zat zelf aan een garland te denken maar weet dan weer niet zo goed waar ik die zou ophangen/doen.

Nou de situatie is geschetst :Y) Ik ben heel benieuwd naar hoe andere bokkers met beperkte ruimte toch de kerstsfeer in huis brengen? Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's/ideeën!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:38

Zoiets? :D
Afbeelding

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:38

Mijn zus heeft in haar kleine appartement een hele grote kerstkrans die ze net zoals een kerstboom decoreert. Ook kan je misschien normale kerstkrans aan de deur hangen?

Foaly

Re: Kerstsfeer in een klein huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:44

Heb je een leeg aquarium waar je een kerstsdorp in kunt maken? Is het gelijk veilig voor de katten :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 08:48

Iets aan de muur? Tak of krans of iets dergelijks, lichtjes erbij en meteen sfeer.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:33

Afbeelding
Zoiets neemt ook niet veel plaats in

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 09:37

Thanks voor alle snelle reacties!

De kerstslinger van Bellatrix zou ik ook wel kunnen maken inderdaad! Dat is wel echt een goed idee.

Ik vrees dat de boom van pluisbeer hier niet gevuld zal blijven, de poezels zijn best braaf, maar als er iets moois glimt willen ze dat graag pakken om mee te spelen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:51

Hoe zijn je katten met kartonnen dozen? Zijn het papierversnipperaars, of zijn dozen vooral leuk om in te springen/liggen?

Wellicht, bij dat laatste, een paar dozen inpakken met kerstpakpapier?

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:03

Afbeelding

Dit hebben wij aan de muur.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:14

Wij hadden vroeger thuis (naast een kerstboom) een kerstkrans aan het plafond hangen. Die krans hing horizontaal, dus als een soort kroonluchter maar dan van dennetakken, en op vier punten zat hij vast aan kabels (omkleed met kerstlint) die naar 1 punt in het plafond gingen. En daar ging dan allemaal kerstmoois in inclusief kaarsen. Is zoiets niet wat voor je, als je plafond hoog genoeg is? Geen idee hoe groot hij was, alles wat je nu ziet is kleiner dan het was toen je het als kind zag. Maar ik schat zo'n 70 a 80 cm in doorsnee.

Overigens hier kerstdeco in de vensterbank en het boompje gaat deze week op. Dat stond vorig jaar op een kastje en is ze netjes af gebleven. Ik heb een actieve kat (actief ras, ze jaagt en speelt graag) en nooit problemen met dit soort dingen. Maar ook een kat gehad die de ballen uit de boom mepte en daardoor jarenlang geen boom in huis gehad. Met boom is het toch gezelliger... maar niet zo gezellig als wel een boom en geen kat *insert kattensmiley*

Mocht je toch graag een boom willen dan schijnt het te werken dat je eerst de boom kaal neerzet. Als ze dat een paar dagen hebben verkend en eraan gewend zijn doe je bij voorbeeld de lampjes er in. En als dat ook vertrouwd is de ballen en andere dingen die je wil ophangen in de boom, en dan niet te laag. Zorg dat onderin niet-breekbare dingen hangen, bij voorbeeld kerstkransjes (koekjes), decoraties van stro of riet of wat je maar hebt dat enigzins sloopproof is. Dan is het niet erg als ze ze toch uit de boom vissen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 11:02

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 11:09

Ik woon ook niet zo groot (75 m2) heb een klein kerstboompje, een guirlande op het tv meubel en het slaapkamerraam een beetje versierd.

Mini takkie boompje
Afbeelding

Op het tv meubel
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkamerraam
Afbeelding
Inmiddels een LEGO krans ipv de ster.
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 11:21

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 13:38

Kerstboom ondersteboven aan het plafond hangen in een hoek?
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 15:08

Hee en anders kun je ook je poezels een eigen boom geven. Werkt enorm goed in het heel houden van de kerstboom. Kijk maar:

:D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 15:21

Mijn katten hebben een eigen boom op hun kamer. :D Daar is er eentje 1x ingeklommen. Daarna nooit meer.

2 weken later heb ik de nieuwe boom in de woonkamer gezet. :))

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:15

Ik heb geen boom, maar wel veel van die uitvouwbare kerststerren, die hang ik langs een muur met verder hier en daar wat decoraties door het huis heen.

Ik heb totaal 61m2 dus ook niet groot en geen plek voor een boom.

Hier onder een impressie. Het is hier nog een beetje puinzooi want ik was nog bezig alles op te hangen en de verlichting in de sterren is nog niet aan.

Afbeelding