Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 14:33

Wat zijn jullie plannen met de feestdagen? Weg of juist thuis blijven? Naar familie of vrienden of alleen of met zijn tween of het eigen gezin? Vuurwerk of geen vuurwerk?

Kortom ik ben benieuwd hoe bokt de dagen doorbrengt.

Waar ik normaal al jaren over de grens ben meest met kerst en oud en nieuw. Wordt het dit jaar lijkt het in nederland om bij/met vaders de feestdagen door te brengen. Geen idee in welke vorm. Met zijn allen bij elkaar of apart van elkaar? Dat moeten we nog gaan bekijken. Vooral omdat we pas heel kort van te voren kunnen gaan bepalen over het wat waar en hoe . Het zal wel wat raar en wennen zijn om dat zo te doen, maar nu kan het nog hopen we. :j

Vorig jaar was al voor het eerst in heel lang oud en nieuw in nederland omdat we standbye moesten blijven voor iemand voor het geval dat en hebben we de camper op een rustige plek geparkeerd, vuurwerk gekeken op afstand en een rustige nacht gehad. Geen vuurwerk hier. Op een afstand door proffesionals afgestoken gaat nog wel.

lor1_1984

Re: Wat zijn jullie plannen met de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:47

De 24e en 25e ben ik alleen thuis.
Dan ga ik Harry Potter marathon houden op de bank met een dekentje en grote pot thee. <3
Nog ff kijken wat ik ga eten dan, maar iets vrij makkelijks denk ik zo.
En tussendoor lekker wandelen met de honden.
De 26e ga ik naar mijn ouders, daar gaan we gourmetten en films kijken ofzo.

Oud&nieuw heb ik nog niet gepland, maar ik verwacht eigenlijk een hoop ellende omdat het het laatste jaar is dat er nog vuurwerk afgestoken mag worden.
Dikke kans dat ik thuis blijf.
Ga ik 's morgens heel vroeg een eind lopen met de honden, op de terugweg langs de oliebollenkraam en dan nog een paar uurtjes mijn bed in.
Dan brunchen en hapjes klaarmaken voor de avond.
Tussendoor nog een paar korte uitlaatrondjes lopen met de honden en verder lekker op de bank onder een dekentje films kijken ofzo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:47

Kerstavond doe ik niets.
Ik heb eerste kerstdag mijn achterbuurman uitgenodigd om te komen gourmetten.
2e kerstdag ben ik lekker alleen thuis. Dagje in huispak series/films kijken met wat lekkers.
Oud en Nieuw heb ik niets mee dus ben alleen thuis tot het lawaai af is en dan lekker slapen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:10

1e kerstdag ga ik uit eten met mijn man en moeder.

2e kerstdag vieren we het met mijn moeder, schoonouders en schoonzus, zwager en de kinderen.
Dat doen we eigenlijk altijd met z'n allen omdat ik dan jarig ben :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:25

24 december vieren we lekker samen en met de dieren.
1e kerstdag gaan we (met de hond) ‘s avonds bij mijn vader (in Nederland) eten, hier zijn mijn broertje, zusje en opa en oma ook. Mijn vader kennende wordt het uitgebreid én laat. Hij vroeg of we wilden blijven slapen, want dan konden we allebei wat drinken maar:
Tweede kerstdag moeten we dan rond 11 uur weer bij mijn schoonouders (in Duitsland) zijn (weer met hond), voor een kalkoen tussen de middag afgetopt met minimaal 2 stukken taart (want ze is teleurgesteld als ik na 1 stuk zeg dat ik vol zit :+ ). Daarna rijden we weer naar huis en maken we zelf een pan glühwein en kijken we kerstfilms.

Oud & nieuw vieren we samen, waren wel bij vrienden (in Nederland) uitgenodigd. Maar ik verwacht ontzettend herres in dat dorp qua vuurwerk, en wil onze hond een enigszins rustig oud en nieuw geven. Hier in huis horen we amper vuurwerk en we steken zelf ook niks af. Het enige wat knalt is de champagnefles om 12 uur, maar dat geluid kent Snuf al wel. :')

Paar jaar geleden waren we in Edinburgh met kerst en dat beviel me nog het beste. Vind die familiebezoeken altijd erg intens en zo verplicht. Weet nu al dat mijn schoonmoeder teleurgesteld gaat zijn als we na de taart gaan, maar we willen ook een beetje tijd voor onszelf hebben.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 12-11-25 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:25

1e kerstdag gourmetten. 2e kerstdag lekker niks.

Oud en nieuw is altijd een ding. Heb 4 honden waarvan 1 heeeeeeeeeel erg bang. Eentje alleen rond 12 uur, eentje vindt het wel oke en de 4e geen idee want die heb ik pas sinds Maart dus ik denk dat ik vooral niks ga doen haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:35

Weten jullie dat nu al?
Ik heb er nog niet over nagedacht, maar zit dan sowieso propvol.
Alleen vanuit m'n vriend al heb ik naar z'n vader, z'n moeder en z'n vriendengroep. En dan zelf nog m'n ouders. Dus dat is 4x kerst vieren :=

Oud&nieuw plannen nog niet over nagedacht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:44

Mijn ideale kerst: Kaasfonduen met de teckel op de bank. Onder een deken. In matchende Takkie kersttruien. Afgewisseld met wandelingen en veel snacks.

De realiteit: één avond met m’n familie. En een vriendin van me heeft niet echt een groot netwerk (alleen haar zusje en ik dan). Dus als zij wil haal ik haar een dag / avondje op. Ze heeft geen auto dus ik moet dan taxi spelen (25 min rijden enkele reis). Bij haar zitten is geen optie want haar katten krijgen stress van de dikke teckel. :=

Als ik er ben vind ik het vaak gezellig maar ik kan ook erg goed alleen zijn. :P

Oud en nieuw denk ik bij m’n ouders. Maar meer omdat in mijn dorp alle fatsoen dan afwezig is en het opeens oorlogsgebied is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:24

Hier nog geen plannen. Kerst met de familie is op 21 december. 27dec gaan wij op vakantie.
Een van de kerstdagen denk ik naar de schoonfamilie en de rest lekker rustig.
Zoals ik het liefste heb eigenlijk :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:32

Kerst avond met mijn familie, eerste kerstdag met de familie van mijn vriend en 2e kerstdag op hondje van vrienden passen en lekker thuis chillen met zijn 2e.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:43

1e kerstdag naar mijn vriendin toe incl onze partners en er komt nog een vriendin.
We vieren het al heel lang samen en 2e kerstdag met mijn paps en man naar "Vandaag" in Leek lekker uit eten met zijn drieen en de rest van het weekend niets.
Misschien nog ergens mijn schoonouders maar daar spreken we meestal 2 januari mee af omdat mijn schoonvader dan jarig is.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:53

Eerste kerstdag komt de familie bij ons eten. Tweede doen we lekker niks. Oud en nieuw blijf ik thuis en ik zie het met angst en beven tegemoet omdat we een pup hebben. Het is hier niet normaal meer met vuurwerk en nu er mogelijk een verbod aan komt verwacht ik dat ze er nog een schepje bovenop doen met afsteken. Ik heb nog gezocht naar een huisje in de stilte maar ik heb het nog niet kunnen vinden, althans niet wat ook nog een beetje betaalbaar is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 16:59

Dat is een ding waar ik blij mee ben. Ik vind het nog steeds afschuwelijk zonder huisdieren. Maar met de periode van vuurwerk ben ik er erg blij mee. Geen gestreste diertjes meer :knuffel:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:08

Helemaal niks en niemand, kerst vieren hebben we jaren geleden afgeschaft en dat is de beste keuze ever. _O_ Heeeerlijk die rust ipv rennen van familie naar familie en allemaal sociale verplichtingen.

Thuis op de bank in een onesie met de hondjes. <3

Oud & nieuw zijn we nog in dubio om op wedstrijd te gaan of niet. Als niet dan lig ik al voor twaalf uur in bed, ook heerlijk. Om twaalf uur TV hard, hondjes steunen en een half uurtje later lekker slapen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:17

ik heb mijn rooster nog niet dus geen idee of ik de 24e en 31e moet werken. Maakt ook niet uit want dat is tot 17 uur en beide avonden ben ik toch alleen thuis. 1e kerstdag ga ik bij mijn oudste dochter eten en daar komen mijn zoon en jongste dochter dan ook heen met aanhang

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:35

Ivm onregelmatige diensten van mijn zus vieren we kerst met mijn familie op 21 december. Daardoor hebben we tijdens kerst vaak een dag over, dus kerstavond en tweede kerstdag zijn we lekker met z’n vieren thuis. Eerste kerstdag komt mijn schoonmoeder langs en eten we gezellig samen.

Oud en nieuw vieren we met vrienden en tussen alle feestdagen door is onze dochter nog jarig dus in het tussenweekend hebben we ook nog feest :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:38

Ik zou het zo vermoeiend vinden om daar nu al mee bezig te zijn, het is net herfst joh :')

Als antwoord op de vraag; ik maak nooit plannen. Ik weet namelijk helemaal niet of ik daar dan wel zin in heb (dat geldt trouwens voor iedere afspraak die niet spontaan of meer dan 2 dagen vooruit is). Maar misschien ben ik een geval apart.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:41

Hier beginnen we aankomende zondag met Thanksgiving met vrienden. Eigenlijk vooral omdat het met de kerst altijd lastig is om uitgebreid te koken en dat altijd wel heel leuk vind om te doen. Daarom nodigen we elk jaar ruim voor kerst (rond US Thanksgiving) vrienden uit voor een vroege Kerst.

Kerst wordt dit keer wel druk, omdat we de afgelopen jaren in Canada waren en dus geen kerst met de familie konden vieren.
Op kerstavond gaan we met de honden naar de schoonfamilie (3 broers + aanhang + schoonouders + 5 kinderen). Volgens mij wordt het zoals altijd gourmetten, al eet iedereen van te voren altijd zoveel hapjes dat er weinig echt wordt gegeten. We blijven dan slapen, omdat we de volgende dag naar mijn moeder in Nederland vertrekken (daarom mogen de honden ook mee naar de schoonouders, die wonen al op de weg naar NL). Daar doen we denk ik (door gebrek aan tijd) eten met alleen dingen die we er heel lekker uit vinden zien van de AH feestfavorieten. Op tweede kerstdag gaan we even bij de weduwe van mijn vader langs (denk ik) en daarna rijden we door naar de Ardennen voor een weekendje gezellig weg met de honden.

Oud en Nieuw nog niet over nagedacht eigenlijk. Zowiezo mijden we vuurwerk, dus denk dat we thuis blijven.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:47

Kerstavond alleen met mijn vriend, 1e kerstdag schoonfamilie en dan maken we allemaal tapas is voor nu het plan. 2e kerstdag naar mijn familie en dan uit eten. Oudjaar met mijn vriend maar daarvoor hebben we eigenlijk nog geen idee hoe en wat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:50

Goof schreef:
Ik zou het zo vermoeiend vinden om daar nu al mee bezig te zijn, het is net herfst joh :')

Als antwoord op de vraag; ik maak nooit plannen. Ik weet namelijk helemaal niet of ik daar dan wel zin in heb (dat geldt trouwens voor iedere afspraak die niet spontaan of meer dan 2 dagen vooruit is). Maar misschien ben ik een geval apart.

Ik kreeg die vraag begin augustus al van mijn vader. :') Want dan konden zijn vrouw (in de zorg) en mijn zusje (in de horeca) nog op tijd vrij vragen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:52

Kaitlyn schreef:
Goof schreef:

Ik kreeg die vraag begin augustus al van mijn vader. :') Want dan konden zijn vrouw (in de zorg) en mijn zusje (in de horeca) nog op tijd vrij vragen.

Ja hier ook zoiets. Iedereen heeft het druk dus moeten alles op tijd weten ook voor overnachtingen etc.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:07

Ik heb ook in september aangegeven aan mijn moeder dat ik daarheen wilde met de kerst.
En in oktober nogmaals, omdat ze het erover had mss weer met haar andere dochter af te gaan spreken.
Mijn 'maar ik ben al 2 jaar niet bij je geweest met de kerst en vind dat ik eigenlijk wel weer aan de beurt ben' terwijl ik grote puppy-ogen opzette deed het hem. _O-

Starspangled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:10

Kerst nog geen idee, met oud en nieuw zit ik in Sydney.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:12

Kerstavond rustig thuis. 1e kerstdag bij mijn broer eten. 2de kerstdag weer rustig thuis, 3de kerstdag naar schoonfamilie in Leek. Daar blijven we ook overnachten en komen 4de kerstdag dan weer thuis.
Oud en nieuw vieren we thuis, misschien dat we de buren uitnodigen, en anders komen die na middernacht wel langs. Hond is bang van vuurwerk en thuis is wel voor haar het veiligste plekje.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:14

Wij moeten in de planning rekening houden met ex, dus altijd op tijd plannen. Wij doen 1 dag met familie (ouders van beide kanten en de puber), tweede dag zijn we met zijn tweetjes (puber bij moeder) dus dan is het denk ik een kwestie van wijnen in de pyjama {:}

Oud en nieuw nog geen idee. Eerste jaar in nieuwe huis. Zijn wel thuis ivm de katten, puber is wederom niet hier dus maar zien wat we doen. Ik denk wijnen :') en na 12 uur ff de straat op om iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen.