Overige Kerst deco in en rondom het huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Overige Kerst deco in en rondom het huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 19:04

Er is een Kerstboom topic, een Kerstdorp topic, maar misschien is het leuk om een algemeen kerst deco topic aan te maken ook, waarin we de rest van de kerst 'aankleding' in en rondom het huis kunnen showen.

Ik zal met aan met wat foto's delen van onze deco. Momenteel nog volop bezig met plek creëren en alles opzetten weer.

Benieuwd wat voor leuks jullie allemaal hebben staan voor Kerst, en ook qua verlichting etc.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-11-25 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 19:06

We hebben zojuist deze 50x75 lijsten gevuld met 2 prints.
Normaliter zitten daar foto's in en hangen ze horizontaal, maar ik kwam deze toffe prints tegen (het is een set van 3 maar ik heb maar 2 lijsten) en dacht dat het wel leuk zou zijn om die er tijdelijk nu in te hangen boven de bank. Zo gaat het hoekje bij de bank straks volledig in kerst sfeer zijn <3

Afbeelding

Er is dus nog een 3e print, maar daar heb ik geen lijst voor. Misschien dat ik die wel nog ga bij kopen bij IKEA, zodat we er een 3 luik van kunnen maken. Na de kerst, wilden we de foto's sowieso gaan vervangen door prints, dus dan kan ik wat anders erin gaan doen. Misschien per seizoen dus wisselen.

In de keuken heb ik ook alle kerst spulletjes alweer staan op een paar dingen na die nog op zolder staan. De rest moeten we nog. Daar hopen we morgen dan verder mee te gaan (en dan volgend weekend de bomen).

LisaVH96

Re: Overige Kerst deco in en rondom het huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:20

Leuk, ik volg even. Geen ruimte voor een kerstboom, dus dan maar met decoratie. Wil morgen alvast wat uitzoeken en neerzetten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:19

Ik heb nog 3 mooie guirlandes liggen, ik wil er eentje over de kast draperen en wat ballen inhangen. Verder leg ik nog kerstballen in een schaal. (daar ligt nu nep herfstfruit in)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:21

Ik volg ook. Ik wil een mini kas in m’n vensterbak zetten met een kerstlandschap er in. Moet dat alleen even kopen en maken. _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 23:17

Dit is het hoekje in mijn slaapkamer:
Afbeelding
Die kerstboom heb ik gisteren binnengekregen, ik had alleen niet gezien (of onthouden) dat hij vol met glitters zit wat hem extra fout maakt. _O-

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:56

Ik ben vandaag alvast lekker bezig geweest.

Afbeelding

De trap heb ik eigenlijk het hele jaar een lichtsnoer omheen zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:04

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 17:07

LisaVH96
Wat een leuke deco overal! Zo'n trap kun je idd ook erg leuk versieren zo he. Lijkt me ook erg mooi om dan zo in huis te zien. Die schaal en de kaarsenhouders en porceleinen boompjes erop zijn ook erg mooi. Strikken vind ik ook altijd een leuke aanwinst. Ik heb toevallig onlangs een hele grote strik gekocht nog, een stoffen. Die moet nog een leuk plekje krijgen. En heb van voorgaande jaren ook nog wat strikken liggen.

Bellatrix
Schalen zijn inderdaad ook altijd erg leuk om zoiets in te leggen ja. Ik doe dat ook wel eens met glazen vazen (&evt een licht snoertje erin ook). Guirlandes ben ik ook gek van, maar we hebben daar te weinig van vind ik haha. Ik heb er nu maar 1tje, welke op het tv meubel ligt altijd. Maar zou er graag nog wel wat meer willen. Ziet er echt super leuk uit zo!

MarlindeRooz
Dat klinkt heel leuk dat idee van die mini kas. Ik vind het sowieso mega gezellig als mensen de vensterbank 'aankleden'. Ik heb het meestal wat minimalistisch op de vensterbank met wat stickers op het raam, maar zou ook graag eens willen uitbreiden. Een van m'n beste vriendinnen maakt het een heel dorp ook op de vensterbank. Ziet er zo fantastisch uit als je van buiten naar binnen kijkt. Met hoogteverschil erin/bergen en vanalles doet ze ermee.

[b]lor1_1984)
Glitters horen erbij toch hihi. Erg leuk allemaal, de slinger is ook erg mooi vind ik.

--

Ik ben jammer genoeg nog niet zo opgeschoten als ik had gewild dit weekend. Dus komende week even tussendoor proberen te doen.

Heb het koffie/thee hoekje wel redelijk klaar nu. Heb 1 van m'n nieuwe prints ipv ingelijst, nu daar in het hoekje erbij geplakt

Afbeelding

Eetkamer stoel hoezen welke ik vorig jaar kocht, zitten er ook weer om
Afbeelding

Momenteel staat er dus overal al nergens al een beetje, maar nog niet echt complete beelden omdat we nog een deel boven op zolder hebben staan wat nog naar beneden gehaald moet worden. Daar hoop ik dan wel echt komende week alles van af te maken, zodat we volgend weekend de bomen kunnen doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:15

Er moet eigenlijk nog een lichtsnoer in ja, maar op batterijen want ik heb geen stroom daar in de buurt. Moet dus nog even langs de Action ofzo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:09

Thnx. :)

De decoratie komt allemaal van AliExpress/Temu, de slinger moet eigenlijk een guirlande voorstellen waar de lampjes al in zitten. :)

@bellatrix, je hebt van die lampjes op batterij bij de Action voor ik dacht 80-90 cent.
Gaan 2 AA-batterijen in geloof ik en ze zijn een meter of 2 lang, zowel in (warm) wit als multicolor verkrijgbaar.
Voor de guirlande zou ik er persoonlijk 2 meenemen, al kom je met eentje ook al een eind schat ik zo in.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:15

Leuke dingen komen er voorbij zeg! <3

Ik ben van plan mijn hertjes/rendier collectie nog een beetje uit te breiden.
En met de komst vh kleine boompje is de start van de gingerbread collectie ook opgestart.
Nu zag ik op Temu al hertjes in gingerbread thema, denk dat ik die ga bestellen voor het hoekje bij de gingerbread boom, dan gaan de huidige hertjes naar de woonkamer.

Mijn collecties breid ik jaarlijks een beetje verder uit.
1-2 dingen per jaar zegmaar en alleen als ik ook iets tegen kom wat ik echt leuk vind.
Zo heb ik ook horen-zien-zwijgen rendiertjes in glimmend wit keramiek met goudkleurige neusjes. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:18

lor1_1984 schreef:
Thnx. :)

De decoratie komt allemaal van AliExpress/Temu, de slinger moet eigenlijk een guirlande voorstellen waar de lampjes al in zitten. :)

@bellatrix, je hebt van die lampjes op batterij bij de Action voor ik dacht 80-90 cent.
Gaan 2 AA-batterijen in geloof ik en ze zijn een meter of 2 lang, zowel in (warm) wit als multicolor verkrijgbaar.
Voor de guirlande zou ik er persoonlijk 2 meenemen, al kom je met eentje ook al een eind schat ik zo in.

Ja klopt, kost geen drol. :D
Daarom volgende week even langs.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:19

En dan met een tas vol spullen thuiskomen en de lampjes vergeten zijn zeker? _O-
Dat overkomt mij altijd. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:19

Waarschijnlijk. :D
Of ik heb juist veel te veel lampjes. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:22

Ook herkenbaar :')

Ik heb met de gingerbread boom deze binnengekregen:
Afbeelding
Voor onder de kerstboom :))

Afbeelding
Voor langs een muur

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 20:11

Heel leuk die cadeautjes en lampjes!
Ik heb ook zo'n cadeautjes set, maar dan met gewoon 1 kleur.

--

Ik heb eindelijk alles leeg qua meubels, dus kan weer verder met aankleden. Wil deze week toch echt alles af hebben, en op z'n minst een begin hebben gemaakt met de bomen, zodat ik die volgende week kan afmaken. Loop wat achter op mijn schema door drukte jammer genoeg.

Ik heb ook nog even raam stickers besteld voor het raam aan de voorkant, dat vind ik toch ook wel leuk om te doen. Zo kun je redelijk simpel toch weer wat meer aankleden. En ik heb onlangs nog een katten tunnel binnen gekregen voor om de boom heen te leggen. Ik ben benieuwd of dat echt zo leuk is als het op de foto's altijd uit ziet haha. Deze:

Afbeelding
In het ergste geval kan ie nog als gewoon kussen of gewone tunnel gebruikt worden, maar hoop dat ie goed om de boom gaat passen eigenlijk.

Voor het boompje van onze zoon kochten we dit jaar nog een standaard. Ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat gaat staan. Lekker kitsch, maar wij hebben sowieso een vrij bonte kerst deco in huis (veel groen, rood, goud en wit) en de boom van m'n zoon is al helemaal een kermis met allemaal kleuren lampjes dus dan kan dat ook nog wel :') Dit is het ding:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:53

Lampjes erin gehangen, staat toch wel sfeervol vind ik.
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:57

Leuk, ik krijg ook zin om de kerst spullen tevoorschijn te halen.
We zijn alleen een paar maanden geleden verhuisd. En er zitten nog aardig wat spullen in dozen, waaronder de kerst spullen.
Dus binnenkort maar eens kijken in welke dozen die zitten :D

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:59

Ik kom volgen! Van het weekend wilde een van m'n jongste zusjes "Kerstspul scoren", dus foto's volgen :D

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:07

Heel leuk Bellatrix! Lichtjes geven voor mijn gevoel toch meer sfeer en diepte.

Lor1 die lampjes vind ik ook wel heel tof.

Curse breaker, jou koffie hoekje is echt leuk geworden. Zou er zelf eigenlijk niet aan denken om zoiets te doen, maar dit geeft wel inspiratie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 21:24

TinkerTreas
Ohh wel leuk om in jullie nieuwe huisje dan nu je kerst spullen te gaan uitstallen <3

Goudhaan1
Altijd leuk, kerstspul scoren! Benieuwd naar de foto's.

LisaVH96
Ja, je kunt er echt alle kanten mee op. Vorig jaar had ik ook nog potjes met mini marshmallows erbij staan enz. Nu heb ik er vooral m'n theetjes staan die ik momenteel het meeste drink naast de koffie.

--

Ik ben vandaag nog even een lijstje gaan halen voor de laatste print welke ik nog wilde ophangen. Die had ik onlangs gekocht. Vind het erg leuk zo om als sfeerplaatje op te hangen. <3

Afbeelding

En ik kocht vandaag nog een nieuwe kerst handzeep dispenser. Kon 'm niet weerstaan :')
De huisjes zijn opberg potten, daar heb ik o.a. nog zakjes thee in zitten momenteel haha.
Afbeelding

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 20:33

cursebreaker schreef:
Normaliter zitten daar foto's in en hangen ze horizontaal, maar ik kwam deze toffe prints tegen (het is een set van 3 maar ik heb maar 2 lijsten) en dacht dat het wel leuk zou zijn om die er tijdelijk nu in te hangen boven de bank. Zo gaat het hoekje bij de bank straks volledig in kerst sfeer zijn <3

[ Afbeelding ]

Er is dus nog een 3e print, maar daar heb ik geen lijst voor. Misschien dat ik die wel nog ga bij kopen bij IKEA, zodat we er een 3 luik van kunnen maken. Na de kerst, wilden we de foto's sowieso gaan vervangen door prints, dus dan kan ik wat anders erin gaan doen. Misschien per seizoen dus wisselen.

In de keuken heb ik ook alle kerst spulletjes alweer staan op een paar dingen na die nog op zolder staan. De rest moeten we nog. Daar hopen we morgen dan verder mee te gaan (en dan volgend weekend de bomen).

Heel leuk! Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag? O:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 22:24

_Nancy schreef:
cursebreaker schreef:

[ Afbeelding ]

Heel leuk! Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag? O:)

Ik zal je de linkjes even sturen via pb :j

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 15:42

Ik kom ook volgen en mijn inspiratie delen!
Wij zijn voor het eerst sinds een paar jaar niet in Noorwegen met de feestdagen (sad!!), dus ik kan nu als troost thuis lekker los gaan!!!
Waarschijnlijk geen kerstboom, want dat past niet in ons huisje. Dus veel versieringen door het huis heen. Ik ben gek op cottage core achtige versiering.

Vandaag begonnen met het drogen van sinaasappels en grapefruit voor een kerstslinger.
Afbeelding

Inspiratie:
Afbeelding

We hebben elk jaar een verlicht rendier aan de gevel hangen.
Afbeelding

Edit:
Ik maak ook elk jaar een kerstkrans voor aan de deur.
Afbeelding