Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:06

Ik breng mijn pakketje naar het PostNL punt. Ik heb alleen het adres van mijn SS erop. Geen afzender. Volgens mij komt mijn adres er dan ook niet op? Als ik hem daar breng?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:09

Bellatrix schreef:
Ik breng mijn pakketje naar het PostNL punt. Ik heb alleen het adres van mijn SS erop. Geen afzender. Volgens mij komt mijn adres er dan ook niet op? Als ik hem daar breng?

Als er überhaupt geen afzender op staat, dan kan het pakket verloren raken als het niet bezorgd kan worden, niet handig dus.

En het gaat erom of je het label via de app hebt gemaakt of niet. Via de app komt er altijd een afzender bij te staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:11

Ik maak nooit een label, ik ga altijd naar het punt toe.
Maar ik heb de T&T dan toch gewoon? Dus kan ik het wel volgen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:13

Maar als er geen afzender is, kan postnl het nergens naartoe brengen als het niet opgehaald wordt op een pakketpunt, etc.

En daar is die tip dus voor bedoeld, als afzender kun je evt het adres van de ontvanger opgeven.

T&T is niet heilig, want als er iets gebeurd moet jij aantonen dat je de afzender bent en zonder afzenderadres wordt dat een uitdaging. :+

Overigens kun je ook als afzender gewoon je postcode en huisnummer invullen, dan moet de ontvanger gewoon niet te veel gaan zoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:25

Dat laatste wilde ik dan doen ja. :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:56

Ik doe eigenlijk altijd de ontvanger ook als afzender vermelden... heb daar nog nooit problemen mee gehad :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 10:14

Dan zet je toch als naam van afzender: secret santa cat

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 12:46

Ik kom hier straks even op terug. Ben nu aan het werk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 13:44

Citaat:
Weekvraag:

Zijn de katten of is de kat die je nu hebt je eerste? Zo niet, hoeveel heb je er hiervoor al gehad?

Nee, dit zijn niet onze eerste katten... :)

Mijn eerste kat was toen ik kind was... Dorus... toen mn moeder zwanger was van mij, ontwikkelde ze een allergie voor katten en toen moest hij weg... naar een tante van ons... mn ouders zijn elke week een stuk biefstuk voor hem blijven kopen, tot zijn dood aantoe.

Toen ik mn man leerde kennen, had hij een kat.. Peewee (Pietje)... die lag ineens een keer dood bovenaan de trap... toen kwamen er daarna 2 Noorse boskatten: Rody en Raffy... toen die overleden waren, kwamen Buddha en Livia... mn man wou altijd al een Maine Coon.. dus toen hij er vlakbij ons een nestje van op MP zag staan, zijn we gaan kijken en zo is Happy erbij gekomen.

Toen Buddha overleed, wou hij er toch weer een 3e kat bij... hij kon kiezen tussen een grijze en een zwarte... maar hij kon niet kiezen, dus kwamen ze allebei bij ons wonen: Prince en King. Mn man heeft altijd al geroepen dat hij een kitten wou als een bepaalde poes van die fokker een nestje zou krijgen... en 1,5 jaar later kregen we een appje dat er uit het nestje van die poes een mannetje over was... zn oren stonden wat te rechtop voor de fok, en hij was wat kleiner.. of wij er nog belang bij hadden... lang verhaal kort: Tommy kwam bij ons wonen. Het kleine heeft hij overigens al ingehaald.. hij is nu een half jaar, en hij is al bijna net zo groot als Prince :D

Livia is helaas in de tussentijd ook overleden (acuut nierfalen), dus nu hebben we een echt mannenhuishouden... 3 'echte' Maine Coons, en 1 'neppe' :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:25

BarbaravdW schreef:
Citaat:
- Het verplicht dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!

Ik zat even de spelregels door te lezen en heb even een error hierop. Hoe moet ik dit nou doen? Gaat het er over dat het adres waarvandaan ik verzend hetzelfde is als waar ik straks mijn pakket op ga ontvangen? #noob #durftevragen

Je kan het beste een verzendlabel aanmaken via de website:
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/

Dus NIET via je app of inloggen op de website!
Je moet dan adres opgeven van de ontvanger (duhuh) en (niet verplicht) een mailadres van de ontvanger. Je kan hier je eigen mailadres opgeven of deze overslaan.
In de daarop volgende stap moet je jouw adres als afzender opgeven met een mailadres (voor de T&T). Je geeft hier NIET jouw adres op, maar nogmaals het adres van je lootje.
Bij het mailadres geef je een eigen mailadres. Je krijgt daarin een link met de T&T.
Deze T&T link aanklikken, het adres kopiëren en via Lootjestrekken aan je lootje sturen.

Ga je naar een pakketpunt, dan krijg je een kaartje. Volgens mij staat daar een (QR- of zebra?-)code op waarmee je naar de T&T informatie kan gaan. In dat geval hoef je alleen de laatste regel uit te voeren.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 19:38

Dank je wel roodvos voor de uitleg.

Ik heb inderdaad wel eens vaker met secret pakketten gewerkt en van een aantal mensen staan adressen online dan heb je zo achterhaald wie je SCS is. Dat is gewoon jammer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:59

Ik heb schijnbaar over een heleboel dingen heen gelezen in de OP. :o

Ik zie nu versturen tussen 6 en 13 dec, dat wist ik maar ik zie dat we het pakket pas mogen openen vanaf de 20e? Dus dan staat het pakket een aantal dagen te wachten. Als je pech hebt en je krijgt hem heel snel dan moet je 2 weken wachten. :+ Dat ben ik helemaal niet gewend, we doen altijd openen zodra je hem binnen krijgt.

Ik wil helemaal niet wachten als ik hem binnen heb. _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:32

Dan maak je hem toch lekker eerder open? Plaats je het verslag vanaf de 20e.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:33

Dat zou kunnen maar dan moet ik nog steeds wachten om mijn foto's te delen. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 09:50

Goed dat je het zegt, ik had er over heen gelezen. Waarom is de regel dan pas openen vanaf de 20ste? Reguliere SS is gewoon openen zodra je hem binnen hebt.

Of ivm het raden van je SS?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:24

Maar dat maakt toch niet uit?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:25

Wel als je als laatste je pakketje hebt. Dan is het makkelijk raden. Maarja, ik lees nooit wie wie heeft. Ik raad altijd zelf :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:26

Ohja dat is waar maar hebben we dat probleem ook gehad bij de reguliere versie dan? Ik heb hier serieus nooit over na gedacht. _O-

Maar goed, als het niet eerder mag dan niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 10:33

Zou mijn SS dan op mijn doos ook met KOEIENLETTERS willen zetten dat het voor Secret Santa Cat is. Ik krijg regelmatig pakketten binnen namelijk :')

Zou een beetje banketstaaf zijn als ik m gelijk heel enthousiast open ruk :))

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:55

Zou iemand dat secret santa ook bij mij op de doos willen zetten graag? anders is die of te vroeg geopend of m’n vader (komt nog regelmatig klussen in m’n huis) ruimt hem zo goed op dat ik hem misschien pas in het nieuwe jaar terug vind :+

Mijn pakketje staat klaar, ik denk dat Nova graag kennis wilt maken met haar lootje :D
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:00

<3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:10

loadihra schreef:
Zou iemand dat secret santa ook bij mij op de doos willen zetten graag? anders is die of te vroeg geopend of m’n vader (komt nog regelmatig klussen in m’n huis) ruimt hem zo goed op dat ik hem misschien pas in het nieuwe jaar terug vind :+

Mijn pakketje staat klaar, ik denk dat Nova graag kennis wilt maken met haar lootje :D
[ Afbeelding ]

<3
Hoeft niets meer bij hoor, mag je zo naar mij toe sturen. Mijn jongens zullen dit geweldig vinden *\o/* .

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:51

Roodvos schreef:
loadihra schreef:

[ Afbeelding ]

<3
Hoeft niets meer bij hoor, mag je zo naar mij toe sturen. Mijn jongens zullen dit geweldig vinden *\o/* .

Ik zal haar zo op de post doen, stuur je d’r wel weer terug dan na het spelen :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:55

Ik heb mijn bijna klaar pakket achter glas moeten zetten in mn Lego kast! De katten waren veel te geïnteresseerd :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:55

Dei van mij staat in de trapkast, ook weg van kattenklauwtjes. :D