Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:14

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Zijn de katten of is de kat die je nu hebt je eerste? Zo niet, hoeveel heb je er hiervoor al gehad?

Ik ben opgegroeid met Duitse herders, konijnen, parkieten, een kraai en schildpadden. Toen ik 14 was kwam er ook een pony.
Kortom, van alles en nog wat, behalve katten.

Voor Taran en Ravi heb ik 3 katten gehad.

Poes, van de boerderij waar mijn paard in pension stond. Poes was toen ze bij mij kwam 3 jaar oud. Ik kende haar al vanaf het moment dat ze geboren was in een voerbak in de ponystal.
Helaas is Poes maar 10 jaar oud geworden. Ze kreeg acuut nierfalen.

Het was stil in huis na het overlijden van Poes. Ik wilde graag een Noorse Boskat en dus kwam Giovanni (Gio).
En daar moest natuurlijk gezelschap bij. Ik reed op dat moment een paard voor iemand anders. Als ik aan het opzadelen was kwam er een mooi blauw kitten op mijn voeten zitten. En zo kwam Spook bij mij. Na 3 dagen waren het 8 pootjes op 1 buik en dat is nooit meer veranderd.
Gio is medio mei dit jaar overleden en Spook 7 weken later. Ze zijn allebei 17 jaar oud geworden.

Taran is gekomen om Spook gezelschap te houden na het overlijden van Gio.
Ik zocht er nog een kitten bij waar Taran mee kon spelen en opgroeien. En dat werd Ravi.
Spook is overleden exact 1 week nadat Ravi in huis gekomen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 07:13

Heeeeeel vroeger hadden we een zwart/witte kater die Poes heette. Die werd oud, en was op, dus werd ingeslapen. Daarna kwam Bram, een rode kater die de buurt op stelten zette dus die hebben we naar een ander plekje gebracht. Toen hebben we heel lang geen kat gehad, tot dat ik stage ging lopen in een dierenasiel. Mijn moeder zei nog; je komt NIET met een kat thuis!

Maarja, daar zat Nida. En Nida met d'r scheve koppie, die konden we niet laten zitten <3

Afbeelding

Nida heeft niet heel lang bij ons gewoond, ze kreeg helaas acute nierfalen en moest ingeslapen worden.

En ja, als je dan zo gewend ben aan een kat in huis, is het zonder kat zo leeg...
Dus kwam Lily in ons leven:

Afbeelding

En daarmee was de liefde voor de Birmaan geboren :') . Lily is ook een herplaatser, en woont nog steeds bij mijn ouders.

Sil & Loki zijn dus wel echt de eerste katten die echt van mij zijn.

Berdien

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:37

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders al katten. Begin 20 ging ik op mezelf wonen, na enkele jaren kwam toen Poes. Een herplaats-Ragdoll van toen 8. Ze is 16 geworden. Na haar dood hebben we Cookie en Fudge gekocht.

Vriendjes <3
Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:59

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders een poes Noushka. Zij had suikerziekte. Daarna kwam Kito toen we gingen samen wonen. Niet gepland maar hij is nu al 14 haar bij ons en ik wil hem nooit meer missen. Daarna kwam Zika. Hij is op 7 jarige leeftijd aan FIP overleden.
Toen was het plan al om een abessijn te nemen en daarmee een nestje te fokken. Alleen ik wilde persé van een vriendin van me een kitten. Na 3,5 jaar is dat gelukt. Toen Zika nog leefde kwam Nishi bij ons wonen.
Zij heeft 2 nestjes kregen en daaruit is bij het eerste nestje Lanah geboren en bij het 2e nestje Elani.

Inmiddels heeft Elani al een nestje gehad en als ze nu krols is mag ze opnieuw naar een kater.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 10:18

Toen ik baby was hadden mijn ouders al 3 katten, perzen. Joris, Jordy en Josje. Helaas was mijn vader altijd al wat astmatisch en bleek dat enorm te verergeren door de katten, dus die zijn herplaatst. We hebben toen schildpadden aangeschaft :Y)

Ik ben opgegroeid in Den Helder, tot we op een gegeven moment naar Friesland gingen verhuizen. We moesten tijdelijk in een vakantiehuis wonen ter overbrugging dus de schildpadden zijn toen naar een grote vijver bij een vriendin van mn moeder verhuisd. Om te kijken of het met medicatie en goede luchtreinigers zou lukken hebben we eerst vogeltjes aangeschaft, zebravinkjes geloof ik. Dat ging goed, dus toen durfde we ook wel een kat aan, dat was Juultje. Een super lief grijs cypers katje. Mijn ouders lieten/laten hun katten echter los rondlopen en Juultje kwam een auto tegen helaas.

Toen we eenmaal in ons nieuwbouwhuis zaten heeft mijn moeder Josie aangeschaft (zien jullie ook iets terugkomen in de namen :D ). Josie mocht een nestje, daaruit hebben we Beau gehouden. Ook Beau mocht een nestje, daaruit hebben we Joy gehouden. (ik schaam me trouwens kapot als ik dit zo lees, ben zelf echt zo anti pretnestje).

Toen ik op mezelf ging wilde ik ook graag een kat. Dat is begonnen met een zwart poesje, Star. Daarna een rode kater, Sky. Uit het asiel Bazoo en Lotus. Lotus bleek FelV te hebben en toen is de echte gekte begonnen want ja, besmettelijk en dus aparte kamer haha. Lotus mocht door haar ziekte ook niet oud worden. 1x een nestje van 3 kittens langs een 80 weg gevonden. Als gastgezin in overleg met het asiel gehouden. Daarvan zelf 1 gehouden en voor 2 een huisje gezocht. Toen Cosmo en Nikki uit het asiel in Sneek waarvan Cosmo dus nog steeds leeft. Sienna is bij me gekomen als herplaatser omdat ze bij een bevriende Heilige Birmaan fokster niet goed in de groep zat. Daarna zijn Nova, Kimi, Bowie en Morris gekomen waarvan het verhaal al in het topic staat.

Al heel wat katjes gehad als je het zo opschrijft :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 19:53

Kijken jullie katten televisie?

Ik ging een kerstfilm kijken Elani vond dat heel interessant.

Afbeelding

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 00:07

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Zijn de katten of is de kat die je nu hebt je eerste? Zo niet, hoeveel heb je er hiervoor al gehad?

Ik mocht bij m’n ouderlijk huis nooit huisdieren, maar zodra ik op mezelf ging kwam er een labradoodle pup Milow, die kon toen mee naar m’n werk of ging gezellig spelen bij de oppas. En bijna tegelijk ook nog 2 konijnen die in huis leefden en zindelijk waren(dat was niet geheel de planning maar soms gebeurd dat), de konijnen zijn vrij kort na elkaar overleden toen ze 12 jaar waren.
Ik kocht ook nog m’n pony Charlie erbij want ja niemand kon me meer zeggen dat het allemaal niet mocht :o en een jaar later nog een Engels volbloed veulen Nala, zij heeft helaas maar 9 jaar mogen worden, en Charlie heb ik alweer ruim 12 jaar.

De hond is inmiddels alweer 13 jaar oud en woont bij m’n ouders omdat ik het zielig vond om een senior weer te verhuizen.(uiteindelijk zijn mijn dieren dus alsnog bij m’n ouders gekomen omdat m’n relatie over ging en ik dus tijdelijk terug moest :') ) later kwam hier de kat van mijn zusje nog bij want die mocht niet mee bij hun op het appartement tot grote ergernis van m’n ouders :+

die kat was een avontuur op zich. Regelmatig was die kwijt en na uren zoeken kwamen we hem, Doerak was z’n naam tegen in het konijnenhok. Vaak lag die dan prinsheerlijk te slapen in het nachthok met m’n konijnen tegen zich aan of er bovenop. Helaas is hij gestolen en nooit meer terug gevonden ondanks chip en een tracker, anders was hij ook nog met mij mee verhuist naar het zuiden
Afbeelding
Geen zorgen over het konijnenhok hoor, dat was een erg groot hok die altijd open stond waardoor ze de hele tuin in gebruik hadden

Dit jaar ben ik verhuisd naar het zuiden des lands en vond het maar ongezellig om in een leeg huis thuis te komen. Toen zijn Nova en Maya eind augustus bij mij ingetrokken. Ik had altijd gezegd als ik een kat neem wordt het een Neva masquerade en dat is in ieder geval gelukt. De pony is ook mee verhuisd uiteraard.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:09

Citaat:

Toen ik geboren werd, hadden m'n ouders al een rode aanloop kater. Die is overleden toen ik 6 was. We hadden ook een hond dus toen geen nieuwe kat gekregen. 10 jaar later was het zeuren succesvol en kregen we een nieuwe kat *\%/* en na een jaar mocht ik daar een vriendje bij zoeken.

Heel stuk later had m'n zus een nestje gehad en zouden m'n ouders er daar 1 ook van nemen. Die laatste hebben wij uiteindelijk meegenomen en is de start geweest van al onze andere katten.

---
Onze katten kijken vooral graag voetbal. Maar soms bemoeien ze zich er ook mee en gaan ze de tv meppen :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:55

Hier vinden ze voetbal op tv ook erg leuk :))

Vandaag grotendeels de boel ingepakt! Alvast sorry voor mijn lootje maar mijn inpakkunsten zijn heel verdrietig _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 16:42

Oh mijne ook hoor. :=
Ik heb er echt geen geduld voor. _O-

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:10

Citaat:
- Het verplicht dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!

Ik zat even de spelregels door te lezen en heb even een error hierop. Hoe moet ik dit nou doen? Gaat het er over dat het adres waarvandaan ik verzend hetzelfde is als waar ik straks mijn pakket op ga ontvangen? #noob #durftevragen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:12

Oh ja huh? :+
Ik doe dat bij de normale SS nooit en nog nooit gehad dat ze dan konden zien van wie het kwam.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:14

Ben nu al blij dat ik niet de enige :o? ben

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:22

Nou als jij bijvoorbeeld je pakketje bij je ouders wil ontvangen had je het adres van je ouders moeten opgeven. Maar als jij het pakketje voor de ander wil verzenden vanaf je eigen adres moet toch kunnen lijkt mij?

Of bedoel je dat niet? :+

Maar T&T anoniem doorgeven heb ik ook nooit eerder gedaan...en ik heb hier helemaal overheen gelezen...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:28

Maar dan volstaat de zin: "adres opgeven waar je het pakket wil ontvangen" toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:32

Ja mee eens.
Even wachten wat xoranlover hierover te zeggen heeft.

Maar een T&T geven heb ik nog nooit gedaan..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:34

Nee ik ook niet. Maar als verzender krijg je wel zo'n kaartje mee als verzendbewijs. Dus misschien moeten we die mailen aan oranlover?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:35

Haar een foto sturen van de T&T vind ik dan wel prima maar naar de ontvanger zelf sturen vind ik niet leuk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:36

Volgens mij wordt er bedoeld: Ik woon op adres A en mijn lootje op adres B.

Als ik mijn pakketje naar adres B verstuur, staat er op het label dat ik, vanaf adres A, het pakket heb gestuurd.

Als het lootje het pakket dan binnen krijgt, ziet diegene dat de Secret Santa op adres A woont. Dan weet je dus direct wie je SS is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:38

Ik kan mij niet herinneren het adres van mijn SS gezien te hebben op de T&T de keer dat ik mee deed...maar ik kan het mis hebben.

Maar zolang je geen gebruik maakt van dat adres om je SS te achterhalen is dat toch niet zo erg?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:40

Het gaat ook niet om de T&T, maar om het pakket zelf :) Daar komt een verzendlabel op.

Net als dat je een pakket besteld bij Zooplus, staat er op het label: Afzender Zooplus + adres.

Als er bij afzender hetzelfde adres staat als bij ontvanger, is het meer geheim.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:42

Oh wacht. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:50

Nou sorry maar ik ga niet moeilijk liggen doen. Ik heb nog nooit gehad dat iemand mijn adres zeg en dacht: hey dat is die en die.

Overigens afzender adres komt nooit op de doos??? Niet als je particulier verstuurd geloof ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:57

Zertab schreef:
Nou sorry maar ik ga niet moeilijk liggen doen. Ik heb nog nooit gehad dat iemand mijn adres zeg en dacht: hey dat is die en die.

Overigens afzender adres komt nooit op de doos??? Niet als je particulier verstuurd geloof ik.

Afzender komt in je postnl app. Dus als je mij hebt en je vult je eigen gegevens in bij het aanmaken van het label, dan zie ik wie het pakket heeft verstuurd. Dat heeft er al een aantal keer voor gezorgd dat ik wist wie het pakket verstuurde voordat ik het in handen had.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:00

In de postnl app kun je zelf alles invullen. Als je pakket klaarstaat en je gaat verder, krijg je dit scherm;
Afbeelding

Door op 'zelf invullen' te klikken, kun je de afzender aanpassen. Soms is het dan genoeg om je naam te veranderen in Secret Santa.

Ik doe vaak het adres van een vriendin of mijn ouders invullen.