Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 10:33

Ik woon in noord holland (ong 20 min vanaf amsterdam) hier knallen ze af en toe maar het valt me alles mee. Zws wonen wij in een doodlopende straat en is de meerderheid hier 65+ dus het is altijd van verder weg. Sky vind het niet leuk maar meer dan ernaar blaffen is het niet gelukkig.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 10:54

Hier in Zuid-Limburg knallen ze af en toe ook al flink, maar Ax geeft er gelukkig helemaal niks om. Zelfs toen we vorig jaar met oud op nieuw langs de boer wandelden die aan het karbid schieten was liep hij erlangs zovan "oh, boem, okay... spelen nu?" *\%/* _O-

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 11:21

Kijk wat ik net binnen krijg van de fotograaf van onzd fotoshoot van laatst <3
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 12:44

Ik heb alle cadeautjes ingepakt, nu nog de hints toevoegen en dan kan het op de post :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 13:25

nardxash schreef:
Kijk wat ik net binnen krijg van de fotograaf van onzd fotoshoot van laatst <3
[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 13:35

Hier nog weinig vuurwerk, Jady geeft er over het algemeen niet veel om. Alleen laatst was het opeens heel plotseling op een random avond en toen schrok ze toch even van de knal. Maar ik schrok er zelf ook van :P

Wat vinden jullie wel en niet werken?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:42

Ooh wat een prachtige actiefoto!!!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:11

Hier was het deze week weer tijd om met de adventkalender te beginnen :D doen jullie ook zoiets?

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:14

Ahhh dat koppie <3
Wij hebben geen adventkalender, hij wordt iedere dag verwend :')

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:34

Ik had wel een adventkalender op het oog, die kwam niet op de website maar via social werd het gedeeld hoe en waar je die kon bestellen. Maar uiteraard net gemist dus ik was te laat.

We hebben nu wel een simpele katten en honden adventkalender, maar denk dat ik die volgend jaar niet meer doe. Even uitzoeken wat nou de goede zijn :P

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:16

Aah Leuk! Jaa, wij hebben 1 van ODE Dog Enrichment <3 Meeste pakketjes kan ze zelf uitpakken zo leuk! :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:51

Haha nee, Ravi krijgt iedere dag al wat lekkers <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:03

Afbeelding

Plucky kreeg net zelfs een eigen kerstboom!

(De betrapte blik is omdat hij de ster van het topje er al af aan het slopen was haha :') En ja... Hij mag wel weer eens naar de trimmer :=)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:50

Hier ook 1 van ode dog enrichment, echt super leuk. Elke dag een cadeautje met iets lekkers erin of voor bij het voer.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:55

Die klinkt ook leuk! Waar kun je die kopen? Misschien leuk voor volgend jaar.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:17

Wij hebben die van Durks, Odin is zo blij met elke dag een snackje

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:19

Vuurwerk. Hier wordt al mega geknald. Beide honden zijn in huis niet bang. Buiten is Saar heel bang en Senna interesseert het niet.

Adventkalender: ik heb de kalender van bobboa-soapbars en die van kwispel en relax.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:45

Mandarijn schreef:

Gewoon in haar eigen webshop! Zat een heel leuk persoonlijk kaartje bij ook. Zeker doen volgend jaar! Originele snackjes en toppers ook <3

Hier pakje van 4 december.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

10/10 would recommend.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:37

Jeppe heeft geen last van vuurwerk gelukkig en mijn ouders wonen op een boerderij waar we heen kunnen.

Jeppe heeft een advent van Durk dog snacks!
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:21

Leuk hoeveel mensen er ook bij Ode bestellen. Ik ken haar vanuit ons ras waardoor ik altijd even blijf hangen op evenementen en we lekker staan te babbelen als we elkaar tegen komen :D Het persoonlijke kaartje vind ik ook altijd zo leuk bij de bestellingen :))

Hier geen adventkalender. Iets met een lade vol met snacks die ook op mogen _O- en dan zou ik er denk ik twee moeten halen, want ja...twee smekende hondjes voor wat lekkers uit de kalender :')

Maaaarije, het is met oudjaarsdag idd wel écht een feestdag voor ze :') Scheelt wel dat we in de weken er naartoe werken. Dus wat nu spontaan en luid is, is op oudjaarsdag best normaal al. En zo verleggen we steeds de grens met wat een koekje waard is. Maar gedurende oudejaarsdag krijgen ze likmatten en hersenwerkjes, waardoor ze zo lekker moe zijn dat ze door knallen heen slapen daarna. Om middernacht krijgen ze een bevroren kong. Zijn ze vaak een minuut of 20 mee bezig, dus met alle knallen op dat moment hebben ze echt de jackpot voor hun neus :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:30

Ik vergeet adventskalenders. :o

Vind ze wel echt heel leuk. Maar dit jaar niet aan gedacht.

Jozi is echt panisch panisch voor vuurwerk. Hij kan dan al terug naar z’n baasjes maar die wonen in een woonwijk. Ik ga denk ik naar een vriendin toe die op een boerderij woont. Met twee honden die niet doodsbang zijn. Dus ik ga daar denk ik heen met hem denk ik. In overleg met z’n baasjes natuurlijk.

Het enige wat helpt bij hem is een hele gore stinkende snack. En dan onder een deken dicht tegen me aan met alle gordijnen en alles dicht. Helaas woon ik in een boerendorp waar ze heel lang en veel knallen. Dus na 20 december oid is het hier elke avond enorm raak.

Hier echt hele drukke tijd gehad. Grote verandering vanaf komend jaar op m’n werk. Wat vast heel goed gaat uitpakken voor mij. Maar ik was even klaar met alle veranderingen. :P

Jozi is hier nu sinds vorige week woensdag. Hij draait al helemaal weer mee in m’n ritme. Hij vindt enig kind zijn fantastisch en ik hou van verwennen. :D

Jozi krijgt heel vaak een kuipje nat voer als snack / eten op een likmat. Hij is ook dol op z’n bal met brokjes erin. Alleen een kong is stom of zo? :P

Denkspelletjes en snuffelmat zijn favorieten! Hij is alleen wel erg slim! :P

<<)
Afbeelding

Met m’n wekelijkse uitlaathondje sinds kort, Senna. Senna is 1 jaar oud en heel druk. Jozi “haat” haar. Stiekem vindt hij het wel gezellig om samen te wandelen. :D
Afbeelding

Jozi met zijn laatste aanwinst Purk. En z’n favoriet hier. (van mij gekregen)
Afbeelding

Hij is eindelijk weer de baby in huis.
Afbeelding

Knappie!
Afbeelding

Hier morgen nog wat laatste dingen verzamelen. En de hints. En een doos vinden. Zucht. :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 05:58

Cody heeft ook erg schrik van vuurwerk. Normaal leeft hij heel het jaar buiten maar dan met oud en nieuw slaapt hij een nachtje binnen en is het ok.

De chihuahuas kijken er niet naar om. Die vinden het wel gezellig. Er is die dag natuurlijk heel veel lekkers voor hun.
Suki zullen we weten met nieuwjaar :+

Adventkalenders zijn super leuk maar ik zou het vergeten. Hier krijgen ze sowieso veel snoepjes

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:44

VillaNeusjes schreef:
Door een gesprek met iemand buiten bokt om die nog geen vuurwerk had gehoord dit jaar: Hoe gaat het bij andere bokkers momenteel met vuurwerk? Hier (Nieuwegein) knallen ze er namelijk al sinds begin oktober elke avond rustig een lading vuurwerk af. De eerste illegale voorraden zijn ook al gevonden. Hoax geeft er gelukkig geen jota om. Maar een kennis was geheel verbaasd omdat bij haar nog niets werd afgestoken en ze dus ook niet weet hoe haar pup gaat reageren wat voor mij weer bizar is om voor te stellen..

Dus hoe gaat dat bij andere bokkers? Welke regio woon je en is het al een gekkenhuis?

Wij wonen in een klein dorpje in de gemeente Zaltbommel. Oud&Nieuw begint hier altijd al in september lijkt het wel. Vorig jaar was het vanaf september elk weekend wel raak (vrijdagavond en zaterdagavond, zondag niet, want gelovig hier).
Ik durf het bijna niet uit te spreken, bang dat ik het dan jinx, maar dit jaar begon het 'pas' eind oktober en toen waren we met Fudge al ruim een maand bezig met Puur Tranquil.

Fudge is vreselijk bang voor vuurwerk en Ginger interesseert het vrij weinig. Die schrikt wel even als er een mega knal is onverwachts (van de week liepen we net de deur uit voor onze avondronde en BAM, dan schiet Ginger even vooruit, maar daarna niks meer aan de hand).

Fudge krijgt dus de vuurwerkbundel van PUUR (Tranquil, Nervo, Calm) in combinatie met de Hushmuff.
Daarnaast verplaatsen we onze eettafel altijd als de kerstboom opgezet wordt, daardoor kunnen we een mooi beschut holletje bouwen onder de tafel. Daar zoekt ze regelmatig haar veiligheid.
Ook hebben we gemerkt dat wanneer de knallen gebeuren tijdens het wandelen, dat ze meestal na een tijdje wel weer eruit weet te komen, maar thuis in huis lukt haar dat moeilijk.

Vorig jaar waren we naar een huisje in een gemeente met een vuurwerkverbod, dit was alsnog een drama.
Daarom dit jaar besloten de meiden naar het Hondenhotel te brengen. Ik verwacht namelijk dat het dit jaar extremer wordt dan vorig jaar. En hier vliegen elk jaar al standaard meerdere auto's in de fik.

Mandarijn schreef:
Hier was het deze week weer tijd om met de adventkalender te beginnen :D doen jullie ook zoiets?

Jaaaa, mijn familie en vrienden kennen mij als Femke de Adventskalender koningin.
Voor Fudge en Ginger heb ik die van Ode Onyx
Voor onszelf heb ik die van De Notenshop
En daarnaast heb ik er 5 gemaakt voor familie en vrienden.
En heeft mijn zusje er een gemaakt voor mij.

Mandarijn schreef:

In eerste instantie kregen alleen haar vaste klanten de kans. Maar ze had te veel ingeslagen, waardoor er ook nog een paar in de shop kwamen. Die waren binnen een paar uur uitverkocht geloof ik. Gekkenwerk :')

Maar echt de moeite waard om volgend jaar te doen. Sowieso is het echt mijn favoriete (snack)hondenshop.

Deze is voor 2 honden voor 24 dagen:
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:18

:wow:
Wat gaaf!

Wat balen dat het bij jullie zo tekeer gaat Fem, zeker als je een bange hond hebt, maar ook gewoon voor jezelf. Hopelijk zitten ze jn het hondenhotel wel lekker rustig.

Jozi heeft het maar getroffen met jou, Marlinde! :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:38

Flux schreef:
Fijn dat Hoax er niks om geeft! Lijkt me dat het zijn werk ernstig kan belemmeren als dat wel zo zou zijn.

Aedan (Hoax z'n voorganger) is dus angstig geworden omdat jeugd rotjes voor z'n poten gooide. En ja hulphonden zijn getraind, en ja ze zijn ook goed met herstellen van schrik reacties maar het zijn ook levende wezens met grenzen.

Gevolg was dus dat Aedan vuurwerk doodeng vond en ik dus niet 100% op hem kon rekenen. Het was te doen totdat de vuurwerk verkoop start en de knallen vaker komen. Dus de afgelopen jaren zat ik op Texel met oud en nieuw met vriendin en haar hulphond met hetzelfde euvel. Ik heb voorlichtingen gegeven samen met bureau Halt bij jongerenclubs in Zwolle nog daarover. Dan blijkt 't echt te gaan veelal om tieners die daar niet over nadenken.

Ik was eerst bang voor Hoax dat ie 't misschien zou ontwikkelen maar hij vertrekt geen spier. Andere dingen zijn interessanter. Je zou bijna denken dat hij doof is maar de koelkast hoort ie ook vanaf de andere kant van de woning :')

Met hem is 't gevaar meer dat ie op rotjes zou af rennen om er mee te gaan spelen ofzo...

Oh en ik lees dat veel mensen op moment van knallen gaan spelen met de hond... Een vriendin (die van Texel) heeft dat ook gedaan met de opvolger van haar hond. Die deed niet met een knal maar zij zelf reageerde erop door na elke knal ineens uitbundig te sjoelen en tot spel uit te dagen. De hond is nog steeds niet bang van vuurwerk maar gaat nu bij elke knal uit z'n plaat omdat ie heeft aangeleerd dat je dan gek moet doen en blaffen. Bij de training waar we nu zitten heb ik Di avond les en als er een knal valt gaat ook iedereen ineens joelen en uitdagen en gek doen. Ik doe dat dus niet en toen zei de trainster dat ik dat ook moest gaan doen.

Nee? Als je hond tekenen geeft dat hij het spannend vind en niet weet wat hij er mee moet dan snap ik 't. Maar ik ga m'n hond geen ongewenst gedrag aanleren als ie er juist niets om geeft en compleet negeert. Hadden ze blijkbaar nog nooit meegemaakt ofzo..

En nu heeft ie het gelukkig enkel bij training gelinkt maar als er een knal gaat daar zit hij nu gelijk te kijken wie er "raar" uitbundig gaat doen.

Adventkalenders: heel leuk. Maar ik vergeet ze open te maken dus dan is 't minder leuk en er zijn er maar weinig die ik echt zou willen hebben. Als ik ooit de jackpot win dan wil ik er eentje van Lush

Ik had eentje van ikea gekregen. Die heb ik maar gewoon leeg getrokken in een schaaltje ik ken mijzelf te goed dat ik m anders volgend jaar pas vind ofzo (en dan weer vergeet)