Bellatrix schreef:Weekvraag:
Zijn de katten of is de kat die je nu hebt je eerste? Zo niet, hoeveel heb je er hiervoor al gehad?
Ik ben opgegroeid met katten! Onze eerste katten waren twee zwarte joekels uit het asiel, twee broers. Tommy en Bo. Beiden groeiden uit tot flinke jongens van 8-11 kg. Prachtige luie beesten waren het. Daarna kregen wij een kitten erbij, Felix. Via een vriendin die een nestje had. Dat vond ons Bo niet zo'n succes dus die is "weggelopen" naar de buren schuin tegenover
Die mensen vonden het prima en in goed overleg heeft hij zijn dagen daar mogen slijten (wij betaalden gewoon voor DA kosten). Bo is uiteindelijk een jaar of 17 geworden.
Tommy hebben we helaas op 11 jarige leeftijd in laten slapen, hij had een enorme tumor in zijn maag.
In de tussentijd mocht ik nog een kitten uitzoeken en dat werd Maxie, helaas broodfok maar toch meegenomen. Een grijswitte poes. Zo hadden we nog Felix en Maxie.
Maxie hebben we op 29 april 2024 heel onverwachts moeten laten inslapen, ze was 15 jaar oud en echt mijn zielskat. Ik ervaar hier nog steeds heel veel verdriet van. De hele situatie was traumatisch voor mij..
En Felix is op 29 november 2024 ingeslapen, hij is ruim 21 geworden. Mentaal ging hij nog goed, maar helaas gaf zijn lijf het op. Ik heb altijd geroepen dat hij 24 zou worden en als zijn lichaam dat nog aan had gekund, dan was dat zeker gebeurd.
Vlak na het overlijden van Maxie is Poes bevallen van 3 kittens, waarvan ik er 2 heb gehouden. Dus ik heb eigenlijk nooit zonder katten gezeten