Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 21:28

Wat doen ze wat ze niet mogen?

Uhm ze mogen eigenlijk alles wel. Alleen niet bedelen en niet op tafel als we eten.

Verder ben ik niet zo moeilijk.
Ooh ja Lanah die vreet plastic… daar ben ik niet zo blij mee…. Moet altijd oppassen als ik aan het knutselen ben. En ze mogen niet op de hete pers springen :')

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:33

BrankaZ schreef:
Bellatrix schreef:
Week vraag:

Wat voor dingen doen jullie katten die niet mogen?

Op de eettafel zitten en lopen. Aan de eetkamerstoelen krabben. De planten aanvreten. Over de schoorsteenmantel lopen. Op mijn cameratas gaan liggen.

Ze mogen heel wat en op veel plekken liggen, maar dat wat we eigenlijk liever niet zien is natuurlijk het leukste. En gaandeweg zijn onze grenzen al opgerekt :+

Bedenk mij er nog eentje: het dekseltje van het doucheputje jatten....

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:33

Die van mij mogen absoluut niet in de keuken op het aanrecht springen. En daar houden ze zich prima aan, zolang ik in huis ben :+ Ik heb camera's in huis en soms sneaken ze nog wel eens het aanrecht op _O-

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:04

BrankaZ schreef:
Bedenk mij er nog eentje: het dekseltje van het doucheputje jatten....

Oja! Ook die van de gootsteen overigens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:06

Dat doen die van mij niet. :D
Ze jatten hier eigenlijk niets op tampons na. (doosje zit nu dicht haha!)

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:19

Dobbelstenen zijn overigens ook niet veilig in huis. Die worden ook ontvoerd }:)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:48

Wij hebben een klinker van 4 kg op het putje liggen omdat we anders het dekseltje kunnen zoeken. Maar als die niet goed erop ligt klooien ze net zo lang tot ze het dekseltje te pakken hebben.
Lichtere klinker werd met gemak van zijn plek geschoven.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 16:42

Bellatrix schreef:
Week vraag:

Nova is eigenlijk het meeste stout, die weet waar hun snackies staan dus die trekt gewoon het kastje open om vervolgens op het gemak in het kastje stiekem te snacken, ze steelt de keuken doeken, en hangt in de schone was. Als ze in de badkamer weet te komen steelt ze het doucheput dekseltje of zit zelf onder de douche, om vervolgens heerlijk zeiknat de rest in de badkamer en boven ook nat te maken -O- ook bemoeid ze zich graag met de nieuwe duettes :roll: en ze eet het beleg tussen je brood uit als je niet oplet.. totaal niet gevoelig voor correcties op welke manier dan ook, dat vlees of kaas moet en zal ze hebben

Maya is minder ondernemend qua dingen pikken maar die is wel erger in de dingen doen wat ze niet mag, die durft nog wel eens lelijk uit te halen en bijten. En soms steelt ze een spons, of zit aan het droog boeket te plukken dat op tafel staat, want ze krijgt natuurlijk nooit eten thuis :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 18:23

loadihra schreef:
Bellatrix schreef:
Week vraag:

Nova is eigenlijk het meeste stout, die weet waar hun snackies staan dus die trekt gewoon het kastje open om vervolgens op het gemak in het kastje stiekem te snacken, ze steelt de keuken doeken, en hangt in de schone was. Als ze in de badkamer weet te komen steelt ze het doucheput dekseltje of zit zelf onder de douche, om vervolgens heerlijk zeiknat de rest in de badkamer en boven ook nat te maken -O- ook bemoeid ze zich graag met de nieuwe duettes :roll: en ze eet het beleg tussen je brood uit als je niet oplet.. totaal niet gevoelig voor correcties op welke manier dan ook, dat vlees of kaas moet en zal ze hebben

Maya is minder ondernemend qua dingen pikken maar die is wel erger in de dingen doen wat ze niet mag, die durft nog wel eens lelijk uit te halen en bijten. En soms steelt ze een spons, of zit aan het droog boeket te plukken dat op tafel staat, want ze krijgt natuurlijk nooit eten thuis :')

_O-

Die van jou zijn best erg. :=

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 22:33

loadihra schreef:
Bellatrix schreef:

_O-

Die van jou zijn best erg. :=

Maak je geen zorgen, zelf spelen ze de vermoorde onschuld..
Afbeelding

Maar idd het mag wel wat minder :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 12:57

Lanah houd van de zon <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:59

Lekker!!! <3
Ik wou dat ik thuis was...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 07:55

Nova houdt van water. Drinkbakjes hebben we dus lang geleden verbannen want altijd een waterballet. Water is dan niet om te drinken maar om het hele bakje leeg te splashen met je poten en als het dan spettert moet je daar ook gek van springen, soms met 4 poten tegelijk in het water.

Bowie heeft uitgevonden hoe hij het voerklepje van het aquarium open krijgt. Dat staat nu meerdere keren per dag open en ook steeds water ernaar. Gelukkig zijn de garnalen hem te snel af.

Kimi mag s ochtends niet meer naar buiten. Hij is echt een super rustige kat die niks stouts doet en nooit hoort. Maar als hij in de ochtend naar buiten mag vindt hij dat de hele buurt een serenade van hem mag krijgen. Helaas zingt hij nog steeds vals.

De jongste twee zijn ook echt nog wel kittenboefjes. Hangen soms in de gordijnen, springen nog op tafel als wij er bij zijn (ik waan me geen illusie dat de rest het niet doet als we er niet zijn, maar die snappen al een aantal jaar wel dat het niet de bedoeling is om te doen als wij het zien), raggen wel eens iets kapot omdat ze achter elkaar aan het racen zijn en dan alleen elkaar nog maar zien en geen mensen, stoelen of mooie kandelaars en vazen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:23

Hmmm, die van mij blijken vooral geen dingen te doen die niet mogen omdat ze daar niet mogen komen...

Dit weekend was ik druk en veel weg (was gisteren met mijn paard op concours) dus ze mochten vrijdag al mee naar boven toen ik aan het thuiswerken was.
En het weekend mochten ze in de slaapkamer toen ik daar met was ed bezig was.

Nou, dat heb ik geweten!
Taran ging steeds op mijn toetsenbord zitten. Super handig als je bezig bent met een belangrijk rapport met een deadline *not*.
Ondertussen probeerde Ravi in de boekenkast te klimmen.

Taran hielp mee met de was door in de wasmand te springen. En met het wisselen van het beddengoed.
Ondertussen gooide Ravi de vaas met kunstbloemen van het ladekastje.

Daarna terug in de kamer probeerde Taran de stukjes schors uit de pot van een pas gekregen orchidee te vissen. De hele pot viel om en ik heb maar net de plant kunnen redden.

Toen ik even rust nam op de bank kwam Taran mij een pluche knuffel brengen. Waar hij die zo snel heeft gevonden is mij een raadsel. Maar dat is dus geen katten speelgoed.

Ik heb net de kerstboom neer gezet. Eerst alleen de boom. De lampjes zitten er vast in. Die sluit ik voorlopig niet aan. De plantenspuit staat er ook al bij. Ben benieuwd hoe dat er morgenochtend uit ziet }:0 .

Op mijn werkkamer
Afbeelding

Ff gezellig na het eten
Afbeelding

En nu ga ik nog even mijn pakket verzendklaar maken *\o/* .

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:35

Ohw ja…. Die stukjes schors in de pot van de orchidee…. -O-
Poosje terug 2 nieuwe gekocht (waren in aanbieding bij Lidl). Om de ene pot zat een soort pantykous, om de andere niet. Dacht dat ik dat kousje er nog af moest halen. Doe ik maar niet :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 08:39

Slim. :D

Weet iemand nog een weekvraag?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:53

Misschien iets over hoe lang we al katten hebben en of/hoeveel katten je voor de huidige had?

Hier trouwens klaar met inkopen en ready voor inpakken! Denk dat ik best een leuke hint heb :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:59

Weekvraag:

Zijn de katten of is de kat die je nu hebt je eerste? Zo niet, hoeveel heb je er hiervoor al gehad?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:01

Ik heb m'n hele leven katten gehad. M'n ouders hadden er meestal 4 tegelijkertijd.
Toen ik uit huis ging heb ik er eentje meegenomen (een Siamees) en die is toen 17 geworden. Nadat die overleden was, heb ik de huidige 2 monsters genomen O:) Die zijn pas 2 dus die moeten nog heeeeeel lang mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:04

Ik ben opgegroeid met een Main Coon poes. Die was van mijn moeder. Toen die overleden was geen katten meer gehad tot ik eindelijk op mezelf woonde. Toen kwam Lexi. Daar kwam later Nuray bij en weer later Skylar. En in 2012 Faerytail.

Lexi is op 19 jarige leeftijd vlak voor mijn verhuizing overleden.
Nuray een jaar later op 18.
En afgelopen juli Skylar.

Sinds 10 aug dit jaar heb ik Farrah en Fayelinn erbij om Tail gezelschap te houden.
Foto's van de overleden poezen staan in mijn profiel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 11:17

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Zijn de katten of is de kat die je nu hebt je eerste? Zo niet, hoeveel heb je er hiervoor al gehad?

Ik ben opgegroeid met katten! Onze eerste katten waren twee zwarte joekels uit het asiel, twee broers. Tommy en Bo. Beiden groeiden uit tot flinke jongens van 8-11 kg. Prachtige luie beesten waren het. Daarna kregen wij een kitten erbij, Felix. Via een vriendin die een nestje had. Dat vond ons Bo niet zo'n succes dus die is "weggelopen" naar de buren schuin tegenover :') Die mensen vonden het prima en in goed overleg heeft hij zijn dagen daar mogen slijten (wij betaalden gewoon voor DA kosten). Bo is uiteindelijk een jaar of 17 geworden.

Tommy hebben we helaas op 11 jarige leeftijd in laten slapen, hij had een enorme tumor in zijn maag.

In de tussentijd mocht ik nog een kitten uitzoeken en dat werd Maxie, helaas broodfok maar toch meegenomen. Een grijswitte poes. Zo hadden we nog Felix en Maxie.

Maxie hebben we op 29 april 2024 heel onverwachts moeten laten inslapen, ze was 15 jaar oud en echt mijn zielskat. Ik ervaar hier nog steeds heel veel verdriet van. De hele situatie was traumatisch voor mij.. |(

En Felix is op 29 november 2024 ingeslapen, hij is ruim 21 geworden. Mentaal ging hij nog goed, maar helaas gaf zijn lijf het op. Ik heb altijd geroepen dat hij 24 zou worden en als zijn lichaam dat nog aan had gekund, dan was dat zeker gebeurd.

Vlak na het overlijden van Maxie is Poes bevallen van 3 kittens, waarvan ik er 2 heb gehouden. Dus ik heb eigenlijk nooit zonder katten gezeten :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 12:03

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Ja Muis is mijn eerste eigen kat.
Ik ben wel opgegroeid met katten. Maar Muis heb ik zelf gekocht en staat op mijn naam :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:42

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Ik ben opgegroeid met katten in huis, eerst Oude Poes, een driekleurig lapje. Toen ik een jaar of 8 (?) was, overleed zij en kwamen er twee kittens; een klein kortharig zwart poesje (Wolfi) en een grote langharige tabby kater (Borka).

Toen ik 16 was had ik een knetter van een depressie en op advies van de psycholoog kwam er een kat voor mij speciaal. Dat werd een sorrel somali poes, Ucky. Zij bleek achteraf chocolate maar ach ja kniesoor die daar op let :) Ucky sloot sociaal niet lekker aan bij Wolfi en Borka (die "vuilnisbakkies" spreken blijkbaar een andere taal dan Hare Raskattige Majesteit) dus moest er een andere somali bij komen. Dit werd een fawn somali poesje Joyce, en daar is het fokkersballetje gaan rollen!
Daarna veel nestjes gehad, allerlei kleurtjes en vachtlengtes (regelmatig een uitstapje naar een kortharige papa gedaan dus variantjes gefokt). We hebben regelmatig een kat gehouden, ofwel voor de fok ofwel omdat ie 'overbleef' door een schoonheids of gezondheidsfoutje, ofwel gewoon omdat dat kitten zo bijzonder was. Zo zijn Kras en Roderick (Krazny en Machiel, K en M nest) bij mij komen wonen aangezien ik al uit huis was.
Een jaar of 10-12 geleden zijn we (mijn ouders en ik) gestopt met fokken (na het N nest) en nu dit weer opgepakt met nieuwe fokpoezen en het O en P nestje dit voorjaar!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 16:08

Thuis ben ik opgegroeid met een kat. Toen ik mijn eigen plekje kreeg kwamen er na een tijdje 2 katten zodat die gezelschap aan elkaar hadden als ik niet thuis was. De heren Tommie en Grover. Toen die 15 waren ging ik samenwonen en verhuisden zij mee. Tom overleed helaas kort na de verhuizing, Grover heeft daarna nog ruim drie jaar als koning geleefd. Deed het alleen bijzonder goed, mede omdat er bijna altijd iemand thuis was. Na zijn overlijden een poosje geen katten omdat vriend en ik het niet eens konden worden over wel of niet naar buiten. Ik durfde het risico niet aan, dus dan maar geen. Katten.
Tot we het nestje van de dames tegenkwamen. We waren beide verkocht, maar ze kwamen al buiten. Dus die discussie leek ik te verliezen. Maar jonge kittens laat je na een verhuizing niet meteen buiten en daarna was het wachten tot ze gesteriliseerd waren, enz. Tot mijn schoonmoeder opmerkte dat we ze niet buiten moesten laten. Zonde als aangereden zouden worden. Tja, daar kon mijn vriend niet tegenin gaan.
De dames zijn ondertussen 3,5 jaar en vermaken zich binnen prima.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:11

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Toen ik werd geboren hadden we een rode kater genaamd Moortje. Onwijs lief dier en 16 geworden.

Nu sinds een maand mijn eigen schatjes. Nuka en Vitani.