Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:57

Ja Ravi houdt van karton en papier slopen. Ik wat minder ivm de snippers die ik door het hele huis heen vind :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:00

DJ houd ook vqn cadeaus uitpakken al denkt hij als hij een pakketje ziet dat het voor hem is

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:19

Nardxash, dat denkt Mona ook altijd! Zolang ze mag scheuren vind ze het leuk, het maakt dan ook niet uit meer wat er uit dat pakje komt.
Eerst moet het papier klein gescheurd voor ze naar de inhoud kijkt :+

Santa, ik loop hopeloos achter met de vragen. De afgelopen weken zijn erg druk geweest, maar niet voor niks, want ik ga begin volgend jaar verhuizen! **\O/**
Ik ga morgen er even voor zitten, en wat vragen beantwoorden!

Mijn pakket voor ons lootje raakt al aardig vol, veel te leuk weer!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:24

kanjerroos schreef:
We kunnen gaan aftellen voor het versturen! Super leuk!
Er schoot mij nog een vraag binnen (misschien hebben anderen daar ook wat aan; houdt jouw hond van het uitpakken van pakketten of cadeautjes?

Bailey normaal niet, maar vorig jaar met d'r Santa pakket werd ze ineens fanatiek en werden er cadeautjes open gescheurd. :))

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 18:24

Sky is vooral nieuwsgierig, die wilt altijd meteen met zijn neus erin om te kijken wat erin zit, het uitpakken zelf vind hij niet zoveel aan

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:02

Mijn pakket kan aankomende week ook op de post, hier ook de laatste dingen in huis, maar het allerbelangrijkste is dat wij vorige week donderdag, 20-11-2025 ouders zijn geworden van onze ravhtige dochter Lotte. Ze doet het super, maar bovenal zijn we zo trots op onze Noa van 1,5 jaar oud die zo rustig is & telkens even komt kijken naar Lotte.

Vandaag zijn we een stukje wezen wandelen buiten & alsof ze nooit anders had gedaan liep ze super langs de kinderwagen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:39

Imke95 schreef:
Mijn pakket kan aankomende week ook op de post, hier ook de laatste dingen in huis, maar het allerbelangrijkste is dat wij vorige week donderdag, 20-11-2025 ouders zijn geworden van onze ravhtige dochter Lotte. Ze doet het super, maar bovenal zijn we zo trots op onze Noa van 1,5 jaar oud die zo rustig is & telkens even komt kijken naar Lotte.

Vandaag zijn we een stukje wezen wandelen buiten & alsof ze nooit anders had gedaan liep ze super langs de kinderwagen.

Van harte gefeliciteerd met je dochter

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:11

Van harte gefeliciteerd Imke! *D
Wat fijn dat Noa zich goed aanpast, en dat je er al weet eventjes op uit kunt samen :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:54

Gefeliciteerd met Lotte!

Qua cadeautjes uitpakken vinden zowel dieke maar vooral Jeppe papier helemaal het einde. Maar eigenlijk vooral als ze het niet mogen :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:57

Gefeliciteerd met Lotte *\o/*

Ik ga morgen beginnen met inpakken en hopelijk past het allemaal in de doos :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 22:51

Imke95 schreef:

Van harte gefeliciteerd! <3

Edit: Is dit de eerste Dog SS baby dan? Mogen we die titel claimen?! :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:24

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lotte! Heb je nog een heftige bevalling/tijd gehad door /tijdens de opname of is het uiteindelijk meegevallen? (Alle begrip als je dat te persoonlijk vind overigens)

Zelf ben ik aardig ziek geweest en voel ik me vandaag pas weer wat beter. Een soort griep die eindigde met een longontsteking. Maar ik heb eindelijk de laatste cadeautjes ingepakt zonder dat iemand nog wat heeft gejat. Hoax is echt zo'n topper geweest afgelopen 2 weken. Zo lomp als hij kan doen om me te activeren als onderdeel van z'n werk heeft hij het echt heel goed door als ik echt ziek ben en veranderd dan in een levensgroot knuffelbeest op bed. M'n moeder heeft ook nog een electrische kruik gesponsord voor in m'n rolstoel zak maar die heb ik dus in bed gehad ook afgelopen week en dat was wel een discussie puntje met Hoax. Daar moet je ofc pontificaal boven op gaan liggen ondanks dat er ook een electrische deken ligt. (Mijn voeten worden echt heel slecht warm. Vorige winter lag Fiet altijd onder de deken bij m'n voeten als levend kruik je maar ja. Die ben ik nu kwijt...)

Afbeelding

Je ziet het niet heel erg goed maar ik heb dus een loopband speciaal voor honden in huis. Zo kan ik Hoax in ieder geval z'n conditie op peil houden als ik ziek ben of als ik om wat voor reden niet de gemiddelde 15 km per dag kan voldoen die hij normaal loopt. Hoax is helaas een hond met gebruiksaanwijzing die ik niet durf mee te geven aan onbekenden. Hij krijgt dan dus z'n beweging op de band, krijgt voer speeltjes en ravot lekker in de tuin. En helpt mij veel meer met spullen aangeven en oppakken etc.

Afbeelding

Afbeelding

Anyhow. Het pakket staat braaf klaar om weggebracht te worden. Ik kijk nu al uit naar alle verslagen straks van het uitpakken.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 15:09

Gefeliciteerd met de geboorte van Lotte, Imke95. En wat fijn en mooi dat Noa het zo goed doet!

Beterschap Villaneusjes! Wat een lieve en zachte blik heeft Hoax zo. Super handig die loopband voor zulke dagen!

Hier staat het pakket ook klaar, zin in!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 15:56

Wat onwijs rot dat je zo ziek was Marije! Hopelijk zet het beter voelen door en kun je snel weer lekker met Hoax naar buiten, al geloof ik niet dat hij binnen iets te kort komt als ik het zo lees.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 13:17

Imke95: gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!

VillaNeusjes: beterschap :(:) en er wordt hier nog steeds met erg veel plezier gebruik gemaakt van het mandje wat je vorig jaar hebt gemaakt.

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:33

Sharani schreef:
VillaNeusjes: beterschap :(:) en er wordt hier nog steeds met erg veel plezier gebruik gemaakt van het mandje wat je vorig jaar hebt gemaakt.

[ Afbeelding ]

Ahw wat ontzettend leuk om te zien dat het mandje zo goed bevalt. Het was toch een erg speciale SS voor mij dat ik precies jullie mocht krijgen als lootje!

Door een gesprek met iemand buiten bokt om die nog geen vuurwerk had gehoord dit jaar: Hoe gaat het bij andere bokkers momenteel met vuurwerk? Hier (Nieuwegein) knallen ze er namelijk al sinds begin oktober elke avond rustig een lading vuurwerk af. De eerste illegale voorraden zijn ook al gevonden. Hoax geeft er gelukkig geen jota om. Maar een kennis was geheel verbaasd omdat bij haar nog niets werd afgestoken en ze dus ook niet weet hoe haar pup gaat reageren wat voor mij weer bizar is om voor te stellen..

Dus hoe gaat dat bij andere bokkers? Welke regio woon je en is het al een gekkenhuis?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:56

Hier in Noord-Oost Friesland ook al vanaf begin oktober vuurwerk elke avond. Vesper is dit jaar onwijs bang geweest waarbij ze rilt en hijgt en met samengeknepen billen midden in de kamer stond :knuffel: savonds naar buiten voor een plas kon ook niet meer. Gelukkig hebben we nu een workaround waarbij we haar stress significant kunnen reduceren en gebruiken we supplementen. Ze schiet nu niet direct meer in de paniek gelukkig, en we kunnen ook weer buiten een plas doen :)

Sinds vorig jaar half december is het mis voor haar. Daarvoor gaf ze er nooit wat om.

Fijn dat Hoax er niks om geeft! Lijkt me dat het zijn werk ernstig kan belemmeren als dat wel zo zou zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:06

Hier word ik er af en toe echt gek van, maar goed ik ben zelf als de dood zo bang voor vuurwerk…
Ik woon in de stad. Hier gaat het elk jaar flink los en dat begint in augustus / september en word erger als de klok verzet is.

Ravi is er niet bang voor en dat hou ik graag zo. Hierom ben ik niet thuis dit jaar, want ik verwacht dat het echt heel erg is.
Ze blazen de afgelopen 2 jaar ook de brievenbussen op in ons portiek.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:18

Hier al vuurwerk. Nog niks te extreem, maar al wel de nodige knallen. Tot groot plezier van de jongens, want echt goede harde knallen = snoep scoren bij mij _O- Zij linken vuurwerk aan lekkers, dus ik heb in elke kamer van het huis lekkers liggen voor ze zodat ik meteen kan belonen. Ben blij dat hun hoofd nog altijd zo simpel werkt :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:00

Hier zuid oost Friesland en op af en toe wat knallen na lijkt het nog wat mee te vallen.
Blue is er absoluut geen fan van maar sinds dat Nuts volledig doof is gaat het een stuk beter. Die was echt bang en kroop onder het nachtkastje van ellende.
Daardoor is Blue nu ook wel wat rustiger maar leuk vind hij het niet..

Goede tip Tigress! Ga ik hier ook proberen er in te bakken.
Hoe doe je dat dan met oud en nieuw? Heel oudejaarsdag snoep uitdelen? :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:43

Wij gaan het zien met oud en nieuw.
Deuren, ramen, roosters en rolluiken dicht, muziekje op en commando "feestjeeee!" als het echt hard gaat. Dat is dat je snel een hand brokjes rondstrooit als er iets engs gebeurt. :')

We wonen in een vrij afgelegen buitenwijk, wel dichtbij een tunneltje waar het nu al wel eens knalt.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:34

Hier regio Amersfoort en sinds begin oktober al bijna iedere avond knallen. Gelukkig gaan we de laatste week van december ergens anders heen, zodat we het ergste hopelijk vermijden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 21:39

Hier zijn ze in regio den haag ook al flink bezig en moet zeggen dat DJ het maar niks vind.
Voor nu is het plan dat DJ naar mijn ouders gaat aangezien ik zelf ook moet werken met oud en nieuw en duimen dat het daar mee valt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 21:45

Hier helaas ook al behoorlijk wat knallen, thuis kijkt ze alleen op, maar als ze niet thuis is gaat ze er wel van blaffen. Brokjes doen dan gelukkig wonderen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 22:32

Ik woon in de achterhoek (buitenaf) en heb nog geen vuurwerk gehoord. Meestal als ik wat hoor is het altijd ver weg en alleen rond oudjaarsdag en speciale feestdagen van het dorp.
Op oudhaarsdag zijn er wel wat uit de buurt die carbid schieten, maar ook dat is prima de toen.

Heel vaak gaan we zelfs nog op jacht met zhena op oudejaarsdag. Zij vind knallen en schoten sowieso niet eng, daar is ze mee getraind van jongs af aan.

Knal = wild halen = leuk