Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 11:44

Jeetje tigress.. Dat zijn nog flinke gaten in z'n neus.... Hopelijk geen infectie er boven op nog. Honden eten zijn nasty dus advies is wel om altijd antibiotica te halen bij de DA.

Hoe is hij er verder onder? Soms merk je er verder niets van/ hebben ze het af geschud en sommige honden worden vet onzeker naar andere honden. Bah. Gelukkig dat hij z'n jasje aan had. Als je dichterbij woonde had ik die wel kunnen repareren voor je

Geef m maar een dikke knuffel.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 12:13

Kijk DJ dan net voorproefje gehad
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:01

Wat een leuke foto nardxash! <3

En thanks allemaal <3
Konstantine schreef:
Jeetje Tigress, dat is schrikken! Arme Jarvis :(:)
Geluk bij een ongeluk dat het jasje de meeste schade heeft voorkomen.
Werd hij zomaar uit het niets aangevallen?

Ik heb het vermoeden dat het de hond achteraf ging om de stok die hij eerder met zich mee droeg.
De hond liep los op het verharde pad. Wij liepen op het zandpad, daartusssen zitten wat bosjes die hij heeft overgestoken om aan onze kant te komen. De hond waar we mee samen liepen, liep voorop. Ik had Jarvis aangelijnd omdat ik de hond niet kende. Een wat in the face ontmoeting gebeurde voor ons maar verder kalm. Vervolgens liep hij naar ons, Jarvis reageerde neutraal op hem (terwijl hij anders altijd wel alvast een duidelijke nee laat merken als hij het niet vertrouwd). Met die gedachte dat hij het goed vond en dat de andere hond ook verder geen gekke dingen deed, heb ik hem los ook weer los gedaan. Dan waren ze iig weer gelijk daarin. De andere hond negeerde hem verder, deed lekker z'n eigen ding. Niet opdringerig verder qua interactie dus dat leek goed. Ik ken de baas wel, hebben we training van gehad, dus zij riep Jarvis bij zich om even te knuffelen. Daar leek de hond ook geen probleem mee te hebben. Het probleem kwam toen hij besefte dat de stok die hij eerder mee droeg, nu bij Jarvis lag (die aan het genieten was van kontkriebels en dus echt hele andere prioriteiten had :') ). Op dat moment heeft de hond zich omgekeerd en Jarv gepakt. Jarv heeft zich dapper verweerd, en was uiteindelijk zo pisnijdig dat ik hem echt even uit de adrenaline moest halen. Toen zij hun hond hadden, leek Jarv te zeggen ''mooizo. Hou hem vast, mijn beurt :Y) ''.
Gauw de boel gecontroleerd, en toen bleek hij dus toch wel schade te hebben :(:) Gelukkig niks ernstigs wat meteen DA handelingen nodig had. We hebben daarop besloten onze wandeling af te maken, want we waren echt nog maar net op pad. Gelijk even leukere herinneringen erover heen. Hij heeft nog even lekker gerend en een beetje gespeeld met zijn corgi vriendinnetje, die hem zo lief uitnodigde tot spel en toch ook zijn grenzen respecteerde <3 De honden die we daarna tegen kwamen waren gelukkig geen probleem.

Degene met wie ik liep is toevallig ook DA, en die had nog wat dingen bij zich. Bij de check terug bij de auto zagen we de schaafwond bij zijn hals, en toen hebben we toch besloten even een pijnstillende/ontstekingsremmende prik te zetten. Ze zei al, als ik een klant was geweest die had gebeld met dit verhaal had ze dat ook uit voorzorg gedaan. Vandaag hebben we vooral rustig aan gedaan, is ie mee geweest naar een vergadering/lunch en heeft dus extra veel liefde ontvangen <3
Verder ook nog geen warme plekken, bulten of raar lopen gezien. Ook geen nieuwe wondjes die zijn opgevallen. Het lijkt met een sisser af te zijn gelopen gelukkig! Maar ik hou het in de gaten idd, want het zijn wel nare plekken geworden.

De baas was echt ook geschrokken, die zag Jarv z'n neus en wilde meteen mijn nummer hebben zodat we contact konden houden en kosten vergoed konden worden waar nodig. We hebben dat heel fijn afgerond. Ze heeft vandaag ook nog even gevraagd hoe het met hem was, dus da's wel lief.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:12

Poeh dat is wel enorm schrikken Tigress, gelukkig lijkt het allemaal wel mee te vallen alsnog. Fijn dat het baasje van de andere hond wel hulpvaardig was enzo, dat scheelt veel extra stress.

Wat een leuke foto nardxash <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:15

Wat fijn dat je met iemand samen was die er direct naar kon kijken en dat het met een sisser afgelopen lijkt te zijn, en heel lief van de baas van de andere hond dat ze meeleeft, dat hoor je ook wel eens anders. :=
Hopelijk geneest zijn neusje vlot, dat is toch een nare plek voor wondjes.

Mooie foto van DJ nardxash! *D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:38

Tigress schreef:
Veel sterkte Imke :(:)

Pfft, ik ben 10 grijze haren rijker, en Jarv heeft nieuwe ''battle scars'' zometeen.
Ben zo blij dat Jarv z'n jasje droeg :oo
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jasje heeft een gat op de rug waar een tand doorheen is gegaan, en onder het fleece zit een beste schaafwond. Dankzij het jasje had de andere hond geen grip op hem. Z'n neusje is heeft de meeste schade en die is gevoelig, maar dat is het enige waar echt schrammen zitten. Dappere dodo heeft zich goed staande weten te houden tegen een hond veel groter en jonger dan hem.

Och arme Jarvis! :knuffel: Wat een nachtmerrie zeg, inderdaad geluk dat hij z'n jas aan had!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 20:35

@Tigress: wat fijn en handig dat je een Pr8ve Dierenarts bij je had :') als 't dan gebeurd dan maar gelijk met hulp erbij :+

En super netjes dat iemand z'n verantwoordelijkheid neemt.

Deze zomer had ik een andere hond niet gezien en had ik Hoax net ff los om te zwemmen. (Was gelijk de laatste keer los ook) waarbij hij op die hond sprong. Niet vals maar wel super lomp enzo. Het eerste wat ik vroeg was of ze haar hond wilde controleren en thuis ook nog een keer en ik heb haar gelijk m'n gegevens gegeven voor Evt dierenarts kosten. Ongelukjes gebeuren soms (het was geen specifieke losloop plek, daar kom ik al nooit omdat Hoax een klojo is) maar die mensen waren ook geschrokken en ze wilde al vol in de aanval tegen me gaan gillen (en alle begrip hoor, 't is je hond immers) maar als je je verantwoordelijkheid neemt dan is de situatie gel8jk al minder heftig. Kan zo boos worden als mensen zonder een kik haastig weg lopen met hun hond....

Dat gezegd. Gelukkig valt 't mee. Ben wel benieuwd hoe z'n neus heelt en of je daar nog wat van gaat zien qua pigment of litteken.. Nooit een wond meegemaakt daar eigenlijk.

Hoax wilde vandaag graag zwemmen na ons IKEA bezoek en dat mocht niet van mij want 't is ijskoud en we moesten nog met de tram, dat vond hij maar stom... Ik laat hem altijd in de vijver van het rijkswaterstaat gebouw zwemmen als we daar zijn geweest maar dan is 't niet koud en lopen we terug

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:09

Ik zie jou nu voor me met een drijfnatte Hoax vol kroos in een ramvolle tram _O-

Hoax is ook wel groot geloof ik hè? Ik zou ook wel schrikken als een veel grotere hond Plucky zou bespringen, zelfs als die hond verder niets doet.

Plucky is ook echt onwijs lomp in zijn jeugdig enthousiasme, dus bij oudere en kleinere hondjes (en kleine kinderen) probeer ik hem ook weg te houden :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:36

Konstantine schreef:
Ik zie jou nu voor me met een drijfnatte Hoax vol kroos in een ramvolle tram _O-

Hoax is ook wel groot geloof ik hè? Ik zou ook wel schrikken als een veel grotere hond Plucky zou bespringen, zelfs als die hond verder niets doet.

Plucky is ook echt onwijs lomp in zijn jeugdig enthousiasme, dus bij oudere en kleinere hondjes (en kleine kinderen) probeer ik hem ook weg te houden :=

Voor een Hollander is Hoax klein eigenlijk.. Hij hangt ook net rond de 25 kilo hij is echter wel oud type qua bouw in tegenstelling tot de werklijnen die veelal wat slanker zijn en hoger op de poten. De bouw heeft ie wat dat betreft van z'n moeder, die valt ook net binnen de rasstandaard. Wel grotere reu geweest maar een goeie match voor verbeteringen. Z'n fokker is heel secuur in haar keuzes. Dat is ook mede een reden dat ik voor haar koos. Verder is ie gewoon een ongelofelijke lompe hannes maar dat heb ik expres niet eruit getraind want die link pheid gebruikt hij ook om mij te activeren als ik begin te dissocieren of als ik moeilijk m'n bed uit kom. Ik krijg een poot in m'n blaas, een voerbak in m'n gezicht gesmeten en hij pakt letterlijk m'n armen en handen vast om me erbij te houden. Nadeel is wel dat ik hem altijd achter een trap hek zet bij bezoek of zorgpersoneel over de vloer.

Afbeelding

Er drijft overigens geen kroos in die vijver. Het is een betonnen soort bak dat om het gebouw heen gaat dat zichzelf filtert met planten. Maar op de rand erom heen kun je zitten en ik kan er dus ook met m'n rolstoel pontificaal naast. Hij gaat dan aan de 10 meter flex lijn en dan gooi ik een bal of iets richting het gebouw. 't is aan de rand ondiepe en 2 meter naar binnen komt ie echt los en moet ie echt zwemmen. Maar het water is dus ook redelijk schoon en stinkt niet en mocht ie mensen te leuk vinden (ook dingetje) of iets anders zien dan zit ie nog vast. Op die manier kan hij dus wel lekker zwemmen wat zijn favo hobby is. En omdat de tram daar op de hoek stopt en ook voor m'n deur is dat op snikhete dagen ook een leuke om af te koelen, maar dan heb ik een handdoek mee voordat we terug gaan in de tram :')

Afbeelding

Afbeelding

Overigens tot nu toe moet iedereen er om lachen en vind 't mooi te zien incl de directeur en beveiligers maar ik houd m uit de planten en hij stoort de vogels niet die aan de hoek zitten etc. Ze vinden 't fijn dat hij als werkhond daar kan afkoelen. (Ik heb 't netjes gevraagd aan de balie paar jaar terug)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 22:44

Oooh wat heerlijk dat dat zo kan!
Lijkt me ook wel een leuk zicht als je daar werkt, een zwemmende hond in de vijver :D

Het klinkt alsof Hoax je perfecte match is :j

Wij hebben het strand op 10-15 autominuten in meerdere richtingen. Het is nu laagseizoen, dus gratis parkeren en honden toegestaan. Gisteren zijn we even geweest en mocht hij lekker even los. Hij is ook gek op zwemmen, maar gelukkig niet in de zee :') Al was ik wel voorbereid met een lading handdoeken in de auto. Je weet het maar nooit, zul je zien dat je niets bij je hebt en hij wel erin duikt.

Eloya

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 03:42

Jeetje wat schrikken Tigress! Hopelijk geneest zijn neus voorspoedig, is wel een gevoelig plekje.
Ik ben ook altijd blij met jasjes ter bescherming van de huid als fijne bijkomstigheid.

Wat een lieve foto van DJ <3

Knap wat Hoax allemaal voor je kan villaneusje!

Ik heb de hints gemaakt! Lang leve de nachtdienst!
Ze zijn hopelijk niet te lastig. Vind dat altijd lastig inschatten, wat voor mij heel duidelijk is hoeft het voor een ander niet te zijn en andersom.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 12:46

Als 't niet lukt kan je hulp vragen aan de anderen in dit topic en je SS kan via lootjestrekken.nl of via mij of KimD altijd nog een boodschap doorgeven. Uiteindelijk lukt het iedereen elk jaar dus het komt echt goed.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:07

Ons pakker voor onze secret santa staat ook klaar

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:59

Zo, ik moet nog even een inhaalslag maken.
Hier een beetje een hectische tijd gehad, lang verhaal kort, geen contractverlenging (ondanks dat ze wel meer dan tevreden waren, iets met hogere hand) en dus opzoek naar een andere baan. Die heb ik gelukkig gevonden, en ik ben er heel blij mee, zit goed op mijn plek en heb leuke collega's. (Om vervolgens opgebeld te worden door mijn oude werk of ik niet terug wou komen... :+ )

Citaat:
#snuffelsanta week 43 woensdag+1 schreef:
Wat is het favoriete speeltje van je hond?

Luna is gek op alles met piep en krinkels, mits het niet te zacht is, want dan worddt het gesloopt.
Nova is gek op haar Kong Traxx, ook het enige speeltje wat nu 1 jaar heeft overleefd. :+

Citaat:
#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:
de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

Luna leeft voor deze temperaturen en is graag buiten.
Nova zet momenteel geen stap naar buiten zonder haar jas, en ligt ook het liefst de hele dag voor de kachel.

Citaat:
#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

Nova en Luna slapen allebei beneden en hebben hun eigen kussens.
Nova heeft ook een slaapzak, daar ligt ze nu heel graag in. :brr:

Citaat:
#snuffelsanta week 44 zondag: schreef:
Heb jij al kerstplannen waar je hond bij betrokken is? Of blijft de hond thuis tijdens het familiediner bij je <vul in: familielid>?

Wij zijn eigenlijk altijd thuis met kerst, dus ze zijn er altijd bij. <3

Citaat:
#snuffelsanta week 45 Zondag schreef:
Waarom doe jij eigenlijk mee aan deze Secret Santa Dog Edition 2025 en ben je nieuwkomer of heb je vaker meegedaan?

Dit is nu denk ik de 3e editie waar we aan mee doen.
Ik zag het topic destijd voorbij komen, en het leek me heel leuk om mee te doen.
En ja, het was zo leuk dat we nu dus bij de 3e editie zijn, haha!

Citaat:
#snuffelsanta week 46 Woensdag schreef:
Heeft jouw hond ook een knuffeltje of speeltje dat al 10 operaties heeft gehad ter verlenging van zijn leven? (Of in het geval van minder slopende honden : welk speeltje heeft ie al het langst mee gesjouw door het leven)

Er is 1 zachte pluche knuffel in huis die hier wel overleeft.
Luna haar Bambino konijn knuffel. Deze wordt elke avond opgezocht en zorgvuldig op het kussen neergelegd als snuitkussen. Nova mag er ook absoluut niet bij in de buurt komen.

Nova haar speeltje uit het nest is al voorbij enige form van redding. :+ :')

Sterkte Imke! :knuffel:

Jeetje wat schrikken Tigress, beterschap voor Jarvis! :knuffel:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:04

Oh, dat is wel even een drukke periode dan ja, Simondesteny! Fijn dat je nu wel op je plek zit :)

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:53

Sorry SS, voor het late bijwerken. Heb ik mijn pakket bijna helemaal klaar, vergeet ik de vragen te beantwoorden. :oo

Hierbij een kleine inhaalslag, volgens mij heb ik de eerdere vragen wel beantwoord allemaal.

Wat is het favoriete speeltje van je hond
Tim speelt eigenlijk met alles, maar balletjes of iets waar een piep in zit dat is fantastisch. Hoewel die piep vaak wel als eerst gesloopt moet om eruit te halen natuurlijk. Al heel wat speeltjes versleten zo.

Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?
Tim is een Podenco.. En heeft z'n eerste jaar ook in Spanje doorgebracht. De herfst/winter in NL is duidelijk niet zijn favoriete seizoen. Met een regenjas/winterjas aan gaat ie graag mee wandelen. Hij is laatst wel teruggerend toen hij met mijn partner mee naar buiten ging en het keihard begon te hozen. Met mij loopt ie wel braaf mee, maar ook niet altijd van harte. :brr:

Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?
Snuffelmatten leiden snel tot frustratie (en dus graven en slopen), denkspelletjes vind ie wel erg leuk en doen we af en aan ook wel. Hij heeft ze echter snel door, dus we maken hier graag gebruik van de denkspelletjes bibliotheek in Den Helder.

Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
Dat ik nog alleen woonde sliep Tim op bed, maar mijn vriend vind dat niet zo'n succes. Hij heeft daarom nu een eigen stretcher (mét dekentje) naast ons bed. Daar slaapt ie.

Heb jij al kerstplannen waar je hond bij betrokken is? Of blijft de hond thuis tijdens het familiediner bij je <vul in: familielid>?
Tim mag 2e kerstdag mee naar mijn moeder, hij is heel erg dol op haar hond ook, dus dan hebben ze kerstfeestje ook met zijn tweeën. Verder is Tim een paar uurtjes alleen als wij op visite gaan bij de schoonfamilie.

Heeft jouw hond ook een knuffeltje of speeltje dat al 10 operaties heeft gehad ter verlenging van zijn leven? (Of in het geval van minder slopende honden : welk speeltje heeft ie al het langst mee gesjouw door het leven)
Tim hééft een "paw ale" pluche flesje wat hij echt al heel lang heeft en een beertje wat al jaren mee gaat. De rest is (helaas) al gesneuveld en moet eens in de zoveel tijd worden vervangen.

Waarom doe jij eigenlijk mee aan deze Secret Santa Dog Edition 2025 en ben je nieuwkomer of heb je vaker meegedaan?
Omdat het me al jaren super leuk lijkt, maar ik eerder de tijd nog niet had om mee te doen. Die ruimte had ik nu meer, alleen qua vragen loop ik dus snel achter.. :o Wel al eerder meegelezen, maar qua meedoen dus een nieuwkomer. Haal erg veel plezier uit het samenstellen van het pakket en het bedenken (nu nog maken) van de hints!

Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Ik denk dat ik dit wel de mooiste (recente) foto van Tim vind. Gemaakt afgelopen zomer in de duinen.

Afbeelding

De blooperfoto's ga ik nog even opzoeken. :=

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:32

Hier vandaag de laatste cadeautjes ingepakt! De doos kan dus bijna dicht. Ik heb er zo veel zin in *\o/*

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 23:32

We kunnen gaan aftellen voor het versturen! Super leuk!
Er schoot mij nog een vraag binnen (misschien hebben anderen daar ook wat aan; houdt jouw hond van het uitpakken van pakketten of cadeautjes?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 05:48

kanjerroos schreef:
We kunnen gaan aftellen voor het versturen! Super leuk!
Er schoot mij nog een vraag binnen (misschien hebben anderen daar ook wat aan; houdt jouw hond van het uitpakken van pakketten of cadeautjes?

JA! *\o/*

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 05:53

Yup! Jatten en wegrennen met de buit, liefst naar buiten naar z'n schatkamer, daar als een idioot rondrennen, terug naar binnen. Besluiten of je wat anders jat en dan herhalen.
En confetti maken. Want wie houd daar nou niet van!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 06:51

Ik weet het nog niet, we gaan het zien :D
Ik heb er zin in, vooral ook in de verslagen in het topic!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 07:35

Ja! Odin denkt ook dat alle pakjes voor hem zijn.
De doos openmaken gaat wel goed, maar de cadeautjes kan hij alleen niet zelf openmaken omdat hij het papier opeet :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 07:45

Het idee dat alles wat hier bezorgd wordt voor hem is heeft Plucky ook ja :')
Als je iets opent staat hij er met zijn neus bovenop.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:03

Saar en Senna houden van pakjes uitpakken!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:27

Jaa hier ook! Maar als het te moeilijk is dan gaat ze zitten zodat ik het open kan maken. Ze denkt overigens dat elke doos die komt voor haar is. (wat 9/10 keer ook zo is, zelf zo erg dat als het wel een keer voor mij is, dat ik haar maar een snoepje geef na het openen van mijn pakketje)