Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:10

Een grote reep chocolade met noten. Want je mag maar 1 ding meenemen, dus welk eten bedoelen jullie met 'eten'? Noten schijnen gezond te zijn, en chocolade heeft ook van alles wat je nodig hebt: vet,suiker, enz. En het is ook erg lekker natuurlijk.

Ik wil ook heel graag een notitieboekje en pen meenemen. Maar helaas, mag maar een ding kiezen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:13

Een ding… hmmm, geen mens of dier dus?

Dan denk ik dat ik voor iets praktisch zou gaan. Zoals een visnet of een waterfilter om van zout water drinkwater te maken.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 04:53

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38
Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.

Telt mijn man ook als ding?

Anders een multitool met vuursteen denk ik (ziet zich al helemaal survivallen, ik vermoed dat het een korte ervaring word :') )

8nnemiek

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 06:25

Grappige weekvraag :))

Aan een telefoon heb je toch weinig, want er staat geen zendmast :Y)

De vraag is; ben je gestrand zonder dat iemand weet waar je zit.. of ga je gewoon een weekje om te relaxen?
Als ik gestrand ben dan neem ik graag een Epirb mee.
En anders ga ik denk ik voor de zonnebrandcreme, of een doos notenrepen als het een eiland zonder kokos/bananen/fruitbomen is :Y)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:06

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38
Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.

Gewoon een boek. Ik heb niet de illusie het te gaan overleven daar, dus laat ik dan maar gewoon even genieten van een goed boek en dan zien we het vanaf daar wel weer :=

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:24

Jemig wat een weekvraag weer ik denk dat ik dan maar mijn camera mee neem. Heb ik mooi iets te doen en kan ik filmen.. .. of praktisch een vuursteen , maar goed ik denk dat ik het na een paar dagen alleen wel erg zat ben

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:34

Ik ging voor mijn duikuitrusting. Als de flessen leeg zijn en ik dus niet meer kan vullen kan ik in ieder geval nog snorkelen. En met Hookah kun je vis vangen, dus dan heb ik ook meteen wat te eten.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:34

dieseltje09 schreef:
Oow bedenk trouwens nog wat ik de categorie iets dat ik nog wel eens wil leren; Haken!

Ben al paar keer begonnen maar het lukt me gewoon echt niet. Kom niet uit, tel blijkbaar niet goed ofzo(en eerlijk hoe moeilijk kan tellen nou zijn :') ) maar het lukt gewoon echt niet…

En ik wil zo graag knuffeltjes kunnen maken ala

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik hou van knuffeltjes <3 .

Edit: Jolien die jij gemaakt hebt is geweldig <3

Wie ik mee zou nemen naar een onbewoond eiland: germie, want zij kan vis vangen. En wat ? Een grote knuffel, een eenhoorn ofzo.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:54

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38

Dat hangt van het eiland af:

Is er geen zoet water/weinig regen - water zuiverings tabletten
Is het in een koud/winter gebied - iets om vuur te maken
Is bovenstaande niet van toepassing - een mes

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:14

Oeh de weekvraag. Lastig. Ik kies voor een plaid. Het maakt mij niet uit hoe warm het is, ik leef met een dekentje. En als het s avonds afkoelt, kan ik ook nog enigsinds lekker slapen haha.

De dubaireep trekt mij niet. Ik denk dat ik het too much en te zoet vind. Sushi is niet mijn ding.

Haken kan ik helaas niet :') Ben sowieso niet heel creatief aangelegd.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:42

Op de weekvraag zou ik zeker zeggen: mijn gezin. Maarja, das geen ding :')

Ik denk dat je met een mes nog het verste komt.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:35

haken is iets wat ik stiekem wel zou willen leren, ben best heel creatief maar bij haken krijg ik op de 1 of andere manier error.. terwijl je zo leuk wat kan creeeren en wat volgens mij niet eens heel moeilijk is, maar ik moet dat denk ik echt 1 op 1 leren.. ik vind diertjes maken van vilt wel leuk, zeker in de winter vind ik het heel fijn om creatief bezig te zijn.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:00

Lastige week vraag weer %) . Ik denk dat ik dan ook maar voor een multitool ga. En inderdaad ook met een vuursteen erin. Dan heb je denk ik alles bij de hand wat je moet hebben. (Ga er voor het gemak maar vanuit dat er iets te eten en drinkwater op het eiland zijn O:) )

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:30

Hmmm de weekvraag is lastig haha. Ik denk dat ik toch voor een waterfilter achtig iets ga.. en tijd zonder eten kan wel. Maar water is wel nodig.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 17:24

Wat ik mee zou nemen naar een onbewoond eiland: een survivalpakket ligt voor de hand, maar een leuker antwoord is mijn camera of een deken. Ohh brr ik moet er niet aan denken om in de kou te zitten hahaha

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:45

Haha zo’n multitool klinkt wel als de beste optie hè? Maar ik denk ook niet dat ik ga overleven dan.

Ik was vandaag in de kringloop en ik hoop dat mijn lootje van tweedehands houdt! Ik wel echt, is zeker welkom.
Ik ben overigens fan van Harry Potter maar heb liever niet dat er geld uit wordt gegeven aan iets wat daar mee te maken heeft. Iets met liever geen geld naar JKR krijgen :j

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:53

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38

Oeh leuke vraag! Als persoon m’n vriend of m’n moeder.. <3
Als voorwerp dan m’n kindle, kan ik mezelf verliezen in een andere wereld. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 20:06

Wat een lastige maar leuke week vraag!

#hardopdenkend onderstaande getypt#
Ik zocht het in de hoek met de gedachte 'wat moet nu echt ALTIJD mee, al is het maar 1 nachtje ergens anders slapen'... en dan zijn er wel wat dingetjes waaronder m'n fleecedekentje die op bed ligt {:} maar goed, heel praktisch of doordacht is dat op een onbewoond eiland wellicht niet. In de hoek van mijzelf bezig houden een ereader vol met oneindig veel boeken dan. Lekker lezen in net zonnetje <3 Al is qua praktisch en slim de multitool misschien ook handig.... oeh, nu ik terug denk aan m'n tijd in de rimboe in Kameroen heb ik wel een uitvinding van de eeuw; een hoofdlampje! Dat was echt een redding en waar we echt niet zonder konden! Op een onbewoond eiland dan wel graag met oneindige batterijen graag :Y)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 20:11

Citaat:
Weekvraag week 38

Dat ene ding bestaat uit meerdere onderdelen: mijn beestenboel... ik kan echt niet zonder ze... mn ouders en mn man zou ik via flessenpost of postduif wel laten weten dat alles goed gaat... maar mn dieren en ik gaan echt nooit uit elkaar <3

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 23:59

Oh de weekvraag vind ik ook lastig als het een specifiek ding zou moeten zijn.

Ik denk dat toch ook iets handigs als een multitool of een waterzuiversysteem :j
En anders boeken, een hele lading boeken, ik hou van lezen.

En stiekem zou ik toch een manier zien te vinden om mijn partner en beestenbende mee te smokkelen want maanden zonder ze dat trek ik sowieso niet :o

Oooh die gehaakte kerststal is echt geweldig <3 Ik heb heel wat spul liggen voor haken, en ze hebben van die leuke pakketten altijd bij de action en de xenos, maar helaas laat de chronische pijn in mijn handen het niet toe om te doen.. Ooit had ik het graag willen leren, maar dat zal wel bij ooit blijven

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 06:04

Ohja dieren hahahaha, ik kan misschien beter mijn kippen meenemen, dan heb ik altijd nog eieren om te eten!

Tweedehands is voor mij trouwens ook prima.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 08:40

Ik ga voor de weekvraag niet voor iets praktisch om te overleven, maar iets wat dagelijks in mijn handen geplakt zit. En dat is mijn goed gevulde e-reader, er even vanuit gaan dat dit het enige is wat je dan dagelijks kan gebruiken en dus niet leeg raakt. :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 08:59

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38

Een foto van mijn man en zoontje denk ik :j

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:14

Ik zou ook een boek meenemen.

Een boek of mijn gitaar.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:40

Ik zou voor een boek en wat eten gaan. Met honger/ trek ben ik echt verschrikkelijk :+

Ik heb nu appel/ peer crumble in de airfryer als toetje voor vanavond. Bakken op zijn tijd vind ik ook wel leuk (en lekker) :-)