Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kanjerroos

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 20:51

Waarom doe jij eigenlijk mee aan deze Secret Santa Dog Edition 2025 en ben je nieuwkomer of heb je vaker meegedaan?

Dit is nu de derde keer dat ik mee doe. Ik vond de vorige edities heel erg leuk, veel voorpret met het maken van een pakket en het verzinnen van de hints en genieten van hoe Marlo geniet van het krijgen van een pakket!

Heeft jouw hond ook een knuffeltje of speeltje dat al 10 operaties heeft gehad ter verlenging van zijn leven? (Of in het geval van minder slopende honden : welk speeltje heeft ie al het langst mee gesjouw door het leven)

Nee eigenlijk niet!

Ik vind de vragen inderdaad ook erg leuk! Voelt niet als een verplichting en kost inderdaad maar heel weinig tijd wat mij betreft. Leuk dat het zo een beetje actief is in het topic. Ik begrijp dat het voor sommigen misschien niet haalbaar is om alles te beantwoorden en denk dat dat ook niet hoeft maar als je je aanmeldt ga je toch wel een beetje akkoord met regelmatige bijdrage. Jammer voor je Santa als dat toch niet lukt.
Ik zou het nog wel leuk vinden als de vragen iets meer zouden bijdragen aan het samen stellen van het pakket, nu is het er meer op gericht om je lootje te leren kennen, ook leuk, maar ik mis soms wel wat input voor mijn pakket.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 22:11

Dit is mijn eerste keer en ik moet zeggen dat ik de honden editie echt leuker vind tot nu toe dan de gewone editie qua input van de mensen.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 14:55

Ik loop weer echt schandalig ver achter :( Sorry Santa!!

Citaat:
#snuffelsanta week 42 Woensdag schreef:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

Vier Gotcha day en verjaardag beide :j En met kerst kan een cadeautje ook niet ontbreken

Heerlijke feest foto's komen daarop voorbij zeg *\o/*

VillaNeusjes: nog gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Volgens mij jat hij ieder jaar een cadeautje of ben ik nu in de war met iemand anders?

Citaat:
#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Doen we hier nog niet zo veel mee, heb nu wel een voerbal, ook om even te zien of dat handiger is bij de hoopers les, moeten we alleen nog even mee aan de gang :+

Tigress: dat filmpje, schattig en hilarisch tegelijk <3

Citaat:
#snuffelsanta week 43 woensdag+1 schreef:
Wat is het favoriete speeltje van je hond?

Geen :+

Citaat:
#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:
de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

De tuin is al het regent is volgens Sigi niet nodig. Verder wil hij altijd mee op pad, maakt niet uit wat voor weer het is. Als het regent krijgt ie wel zn regenjas aan. (ook zodat ik niet elke keer met een natte hond in de auto zit)

Citaat:
#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

In t weekend mag Sigi in mn bed. Doordeweeks ligt ie op de overloop in zijn mand. Als m'n vriend naar z'n werk gaat dan mag Sigi altijd nog even bij mijn in bed liggen tot ik er ook uit moet.
Op de bank moet Sigi ook altijd met zn hoofd op een kussentje, of op een been, dat is ook prima :D

Citaat:
#snuffelsanta week44 Woensdag schreef:
Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Deze voeg ik zo even via mn telefoon toe. Foto van vakantie, had mn vriend de camera in zn handen gedrukt omdat ik eigenlijk nooit zelf op de foto sta. Sta hier voor mijn doen best oke op en Sigi kijkt zo ontzettend blij <3

Afbeelding

Wat een hoop mooie/lieve/grappige fotos komen er voorbij!!

Citaat:
#snuffelsanta week 44 zondag: schreef:
Heb jij al kerstplannen waar je hond bij betrokken is? Of blijft de hond thuis tijdens het familiediner bij je <vul in: familielid>?

Hoop eigenlijk alle verplichtingen met kerst dit jaar te kunnen ontwijken :+

Luna: wat een droppie zeg <3

Citaat:
#snuffelsanta week 45 Woensdag: schreef:
Show ons je mooiste Blooperfoto's, in kerstsfeer is bonuspunten (en omdat 1 zo moeilijk kiezen is en we allemaal wel lekker willen lachen doen we er max 5 ) :+

Heb ik niet :+

Citaat:
#snuffelsanta week 45 Zondag schreef:
Waarom doe jij eigenlijk mee aan deze Secret Santa Dog Edition 2025 en ben je nieuwkomer of heb je vaker meegedaan?

Denk dat ik vanaf de 2e editie mee doe. Vind het erg leuk om een mooi pakket samen te stellen wat passend is voor de hond :j Ook altijd veel plezier met de voorpret, hints bedenken etc

Laatste vraag is nvt omdat Sigi niet aan speeltjes doet :+

Zag ook nog wat santa post voorbij komen, helemaal leuk.

Volgens mij ben ik weer bij ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 15:47

Ik doe al jaren mee aan de gewone ss en deze ,alleen vind ik de de gewone ss wat te druk kwa hoeveelheid en is deze nog wel te behappen.
Ik vind het voor de honden ook leuk want ze krijgen dan net even wat andere dingen als waneer ik dingem voor ze koop dus toch weer wat meer afwisseling.
En leslie is dol op het cadeaupapier haha

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 15:48

Cadeaus voor het lootje liggen hier al klaar
Heb alleen een hekel aan inpakken
En ik kan nog niks bedenkan betreft hints had wat bedacht maar ai generstor werkt niet mee

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 17:52

Tis dat Harlingen voor mij erg ver weg is, ik ben dol op inpakken en had je graag geholpen :D

Ik moest vandaag extra lichtjes voor de kerstboom halen bij Groenrijk en ik kon het weer niet laten om in de koopjesbak te duiken... Weer iets meegenomen voor lootje. Het is ook gewoon allemaal veel te leuk dat spul!

Mijn partner zei toen ik thuiskwam ook echt zo "Leuk! Is dat een cadeautje voor *naam lootje*?"
Die weet dus gewoon hoe m'n lootje heet :')

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 19:39

VillaNeusjes schreef:
Wij hadden dubbel feest vandaag.

Want niet alleen is Hoax vandaag jarig en 4 jaar jong geworden. We hebben ook weer training gehad met onze Coach en vandaag mochten we ons basis diploma in ontvangst nemen van stichting Dutch Assistance Dogs. En daar hebben we na veel tegen al voor geknokt de afgelopen 4 jaar. Nu gaan we ons klaarmaken voor de certificering test en dat houd in dat we alle puntjes op de i gaan zetten voor specifieke hulphond taken. Dat houd oa in : spullen aangeven, boodschappen pakken, helpen met de was en aan en uitkleden, DPT toepassen, paniek signaleren, uitgang zoeken etc. Eigenlijk kunnen we dat allemaal al maar er moet een half jaar zitten tussen basis en certificering dus gaan we vooral verscherpen van deze oefeningen.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat goed! Gefeliciteerd *\o/*

#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Snuffelspelletjes hebben we regelmatig gedaan, maar nu bedenk ik me dat het alweer veel te lang geleden is. Denkspelletjes vindt ze iets minder, je merkt dat ze dan wel snel geïrriteerd raakt. Ik zou het wel weer opbouwend willen oppakken.

#snuffelsanta week 43 woensdag+1 schreef:
Wat is het favoriete speeltje van je hond?

Jady is gek op knuffels, en eigenlijk valt elke nieuwe knuffel die ze krijgt wel in de smaak. IK heb weleens geprobeerd om in de winkel haar iets uit te laten zoeken, maar dan toont ze eigenlijk nooit ergens echt veel interesse in. Behalve de snacks, maar ook dan maakt ze niet echt een keuze :P

draaakje schreef:
Hier is het meest nieuwe speeltje meestal favoriet _O- Ze is ook gek om van die dingen die knisperen, en een piep weet ze ook heel goed te vinden. En de lotusbal die bij hoopers gebruikt wordt met een snoepje erin vind ze ook enorm leuk.

Haha hier inderdaad ook, maakt ook niet uit wat voor nieuwe het is. Inmiddels heeft ze ook een giga mand vol.

#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:
de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

Jady vindt regen niet heel erg, wel zijn we een beetje aan het rondkijken voor een regenjas en een badjas. Maar puur omdat het toch we praktisch is. Verder heeft ze een lichtgevende halsband, maar ook die vind ik eigenlijk heel onhandig, maar zo'n enkel lampje vond ik dan weer te weinig.

#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

Jady slaapt beneden, ze komt eigenlijk niet boven. Ze heeft nog een bench, eigenlijk wilden we ervanaf maar het is wel echt 'haar plekje'. Maar haar deurtje is wel altijd open. Tegenwoordig mag ze wel op de bank, dus op de camera heb ik weleens gezien dat als we niet thuis waren ze daar languit op ligt te slapen. Maar 's avonds kiest ze toch altijd voor de bench.

#snuffelsanta week 44 zondag: schreef:
Heb jij al kerstplannen waar je hond bij betrokken is? Of blijft de hond thuis tijdens het familiediner bij je <vul in: familielid>?

Onze kerstplannen staan nog niet geheel vast, maar Jady zal er bij zijn :D Bij beide families is ze welkom en zijn er ook andere honden.

Dit is nu mijn derde jaar, ik ben gek op kerst en verrassingen. Dat moment om samen met Jady haar pakket uit te pakken vind ik ook zo onwijs leuk. En alle verslagen zijn ook zo onwijs leuk om te lezen!

Uiteraard is het pakket samenstellen ook erg leuk, maar toch ook wel spannend of je voor het juiste gekozen hebt :P

Ik ga even foto's speuren maar het was hoog tijd om weer even bij te lezen en de vragen te beantwoorden!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:46

Respect voor jullie bijleesposts, Suusw en Damelza!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:50

Ik moet ook nog inpakken en hints maken. Nog even tijd en energie voor vinden. Komt wel goed, ga morgen beginnen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:25

@suusw Hoax jat veel en vaak. Hij kan best vorig jaar ook een cadeautje hebben gejat. De tuin hierachter is zijn schatkamer. Vroeger moest ook alles kapot en tot confetti gemaakt, nu vind hij dat niet meer zo nodig blijkbaar. Misschien wordt hij volwassen.

Ik ben echt enorm chaotisch met mij ADHD. Ik heb op harde zure wijze geleerd m'n schoenen hoog op te bergen (menig Croc overleeft 't wel maar m'n dure Panama Jack's was een pijnlijke les) maar hij verzameld dus vanalles. 1 keer in de zoveel tijd trek ik de tuin leeg van alle speelgoed, lege flessen (beste goedkope speelgoed ooit) en random objecten. De tuin is geheel betegeld maar ik denk dat als hij kon hij 't ook zou begraven. Je leert wel een beetje opruimen er van. Een beetje :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:44

Ik ben per abuis gister vergeten te posten.
#snuffelsanta HUISHOUDELIJKE MEDEDELING schreef:
Wij gaan er vanuit dat iedereen zijn pakketje ondertussen al zo goed als klaar heeft en dat de vragen niet echt meer op dat gebied wat toe voegen voor het verzinnen van de hints of bedenken wat je gaat kopen voor je lootje. Daarom laten we de vaste vragen dagen vanaf nu los maar staat het jullie natuurlijk wel vrij om lekker door te kleppen over alles over onze harige helden en onszelf en de spanning van de laatste lootjes tot we onze pakketje mogen versturen en ontvangen. KimD en ik zijn natuurlijk bereikbaar voor last minute vragen en om te helpen bij problemen die zich de kop op steken. En stel vooral zelf ook de vragen die je gemist hebt tijdens de afgelopen weken/maanden of waar je nieuwsgierig naar bent.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:49

Hier vanwege het invullen van "lootjestrekken.nl" met de cadeauzoeker voor de familie lootjes nog wat tops bedacht, al zijn het allemaal "duurdere" dingen dus tweedehands is absoluut geen probleem: Ik vind boeken over trainen/trucjes leren/hersenwerk etc bij honden heel leuk, en ben ook gek op hebbedingetjes met spreuken als "dog mom" of zo'n definitie van woof op een mok of weet ik het heel leuk. Of een leuke sjaal met (herders) honden of pootjes motief <3

Ik snap echter dat bovenstaande ook meer voor mezelf is ipv voor het hondenkind, dus mocht je er iets aan hebben, top! Zo niet, ook helemaal prima.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 21:46

Ik heb er zoveel zin in :D *\o/*

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 22:37

Hier ook zoveel zin in!
Komende nachtdiensten maar eens goed gaan zitten voor de hints!

Ik heb wel vanavond nog een blooper foto gemaakt die ik wel wou delen haha. Die hond kan er zo raar bij liggen als die ontspannen is.
Hij heeft een elektrische boven deken van mij gekregen als koukleum dat die is. Valt in de smaak

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 23:03

Eloya schreef:
Hier ook zoveel zin in!

Ik heb wel vanavond nog een blooper foto gemaakt die ik wel wou delen haha. Die hond kan er zo raar bij liggen als die ontspannen is.
Hij heeft een elektrische boven deken van mij gekregen als koukleum dat die is. Valt in de smaak

[ Afbeelding ]

<3 <3 <3 Helemaal zen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 08:05

Ahhh <3 puur geluk, helemaal in dromenland!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 11:07

Ik moet de electrische deken ook delen met Hoax haha
Afbeelding

Hij is echter ook een beetje gecamoufleerd

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 11:15

Eloya schreef:
Hier ook zoveel zin in!

[ Afbeelding ]

Wat een heerlijke foto. :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 11:28

Ahh, hoopje Hoax :+:

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:19

VillaNeusjes schreef:
Ik moet de electrische deken ook delen met Hoax haha
[ Afbeelding ]

Hij is echter ook een beetje gecamoufleerd

Eloya schreef:
Hier ook zoveel zin in!

[ Afbeelding ]

Beter verwend dan verwaarloosd zullen we maar zeggen. <3

Zo! De laatste cadeautjes zijn ingepakt, de hints uitgewerkt en de doos dichtgeplakt!
Ik moest bijna nog opzoek naar een grotere doos maar met een beetje schuiven is het gelukt! :D

Kan niet wachten tot we mogen gaan versturen en uiteraard ontvangen en uitpakken! *\o/*
Vond het best spannend zo het eerste jaar om mee te doen maar als ik naar de gevulde doos kijk denk ik dat ik een mooi pakket heb kunnen samenstellen voor ons lootje!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:37

Aaah zo lief met Hoax <3

En die foto van eloya <3 Slapende honden kunnen zo schattig zijn <3

Hier enkel nog hints verzinnen. Eens even kijken wat we ervan kunnen maken _O-

Ik moet mijn infrarood mat delen met Parker :') Mankepootje vind het echter een geweldig idee en ligt heerlijk te snurken elke keer _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:01

Als ik deze foto's aan Plucky laat zien wordt 'ie jaloers :')

Ik ben ook nog bezig met de hints, maar wel bijna klaar :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:54

Ooo ik word zelf jaloers van deze heerlijke foto’s :')

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:38

Ah heerlijk al die opgekrulde honden <3 ik zit er zelf ook aan te denken om een warmtekussen aan te schaffen voor op de bank, maar denk dat ik hem dan ook heel snel kwijt ben :o

Gefeliciteerd met je verjaardag Ineke2 *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:01

Gefeliciteerd Ineke! :# Y)(^)