Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:03

#snuffelsanta week 46 Woensdag schreef:
Heeft jouw hond ook een knuffeltje of speeltje dat al 10 operaties heeft gehad ter verlenging van zijn leven? (Of in het geval van minder slopende honden : welk speeltje heeft ie al het langst mee gesjouw door het leven)

Blue heeft een schaapje uit het pakket van de fokker die nog steeds leeft, hier en daar een enkele operatie nodig gehad.
Verder vervang ik gewoon en repareer ik niks meer. Toen hij pup was wel een tijdje gedaan maar onbegonnen werk. :')
Nuts is niet echt een speler en ook geen sloper.

Afbeelding

Aangezien hier veel hondenliefhebbers zitten, is er iemand hier die een locatie weet waar je een proefles behendigheid kan doen met de hond? Omgeving zuidoost Friesland of de kop van Drenthe?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:20

Hier zijn er geen speeltjes meer die ze al jaren hebben. Senna sloopt veel en vaak ook zo erg dat ik het niet kan repareren. Probeer het meestal wel.
Saar is erg fan van haar mega olifant van de ikea. Die hou ik ook uit de klauwen van Senna.

Dit is Saar op haar laatste wedstrijd!
Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:55

Ahhh knappe Saar <3

Heeft jouw hond ook een knuffeltje of speeltje dat al 10 operaties heeft gehad ter verlenging van zijn leven? (Of in het geval van minder slopende honden : welk speeltje heeft ie al het langst mee gesjouw door het leven)

Ik repareer ook niets, wat gesloopt wordt vervang ik gewoon. Hij hecht zich ook niet bijzonder aan dingen geloof ik, hij vindt het nieuwste of meest luide speeltje altijd het leukst. :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:49

Heel af en toe reageer ik mee. Maar voornamelijk in meelees modus.

#snuffelsanta week 45 Zondag schreef:
Waarom doe jij eigenlijk mee aan deze Secret Santa Dog Edition 2025 en ben je nieuwkomer of heb je vaker meegedaan?

Ik was een echte diehard en deed vanaf de eerste editie gelijk mee. Jip vond het fantastisch om de doos uit te pakken, er vandoor te rennen met de speeltjes of wat er ook in de doos zat door het huis. Dat werd een kat-en-muis spel dat begrijp je wel. _O-
Ook al is Jipperd er nu niet meer, ik lees nog graag mee. Ik vind het een enorm tof concept en zò hartverwarmend. Er wordt altijd zoveel liefde in de paketten en hints gestoken.

<3

Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:21

Tot nu toe heeft Ravi nog geen speelgoed gesloopt.
Wel kartonnen dozen ofzo :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:32

Odin sloopt eigenlijk niets uit zichzelf (er sneuvelt wel eens wat als we samen spelen) dan laat ik het meestal nog liggen. Soms plukt hij hem dan helemaal leeg en dan gooi ik hem gewoon weg.
Hij had heel lang een schattige Mike wazalski knuffel, maar die heeft de zomer niet overleefd.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 00:58

Waarom doe jij eigenlijk mee aan deze Secret Santa Dog Edition 2025 en ben je nieuwkomer of heb je vaker meegedaan?

Ik doe voor het eerst mee aan de honden editie, de 'gewone' SS editie doe ik al een paar edities aan mee inmiddels. Ik doe mee aan de dog editie om mijn harige kinders nog wat extra te verwennen tijdens de kerst :j Daarnaast vind ik het leuk om voor anderen een leuk pakket samen te stellen natuurlijk <3

Ja Aloy heeft een pengu (pinguïn van Happy Feet) gehad van jongs af aan maar die is na 20 operaties toch definitief overleden. Ik haal bewust nog geen nieuwe speeltjes omdat we ook mee doen aan deze editie en wie weet heeft Santa nog wat leuks in petto.

Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
De honden slapen gezellig bij ons in bed. Ooit gezegd dat er geen honden in bed komen, maar vriendlief (die altijd zei geen honden te willen :+ ) vond het wel lekker gezellig dus ja, een compromis gesloten : Hij vond de honden prima, als ze in bed mochten slapen :+

Die blooperfoto's sla ik even over, ik heb zoveel foto's van de honden en paarden, wel een paar van de afgelopen weken :

Afbeelding
Moira zit vaak zo met de pootjes over elkaar je aan te kijken :D Net zo'n psycholoog die zegt: nou gooi het er maar uit kind

Afbeelding
Of ligt lekker verwaand zo tijdens het oppassen

Afbeelding
Samen serie kijken voor de nachtdienst <3

Afbeelding
Of duidelijk maken aan het vrouwtje dat het tijd is om te gaan wandelen :')

Afbeelding
Hun nieuwe bed moest natuurlijk direct geprobeerd worden

Afbeelding
Aloy haar blik altijd als de baasjes even klef doen 8-)

Afbeelding
Zo liggen vind ze het fijnste

Afbeelding
Doodmoe van het oppassen :+

Ik ga van de week nog even op zoek voor mijn lootje. Dus nog druk in productie !

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:32

Oef nog een maand! Wat gaat de tijd ontzettend hard. 2025 is gewoon bijna al voorbij :wow:

Ik geloof dat wij de eerste editie niet hebben meegedaan omdat ik toen geen hond had :+ Daarna wel elk jaar weer. Ik vind het zo hartverwarmend dat mensen zo bij elkaar komen en elkaar zulke prachtige pakketten geven waar vaak zoveel liefde en tijd in gegaan is. Ik vind het mooi dat je dat voor een ander doet die je niet eens kent (vaak dan). Ook het opnieuw bedenken van een - hopelijk - originele hint vind ik elk jaar weer feest alsmede het snuffelen naar leuke dingen voor een andere ond dan de mijne. Soms is het out of the box denken en soms komt het aardig overeen met wat ik zelf ook zou kopen. En ik heb al heel veel leuke shops mogen leren kennen door de dog secret santa!

Ves had wel een nestknuffel maar die is vooral gebruikt om tegenaan te slapen toen ze nog heel klein was. Daarna wat in de vergetelheid geraakt en uiteindelijk vond ik het maar goor dat ie nog in huis lag en heb ik hem weggegooid. :j Ze vind knuffels wel heeeel leuk maar ze gaan wel allemaal dood binnen afzienbare tijd. Ze sloopt overigens niets van zichzelf, maar de knuffels sterven tijdens epische gevechten (spelen met mij :+ ) :j

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:51

Citaat:

Doe nu voor de 3e keer mee en vindt het iedere keer superleuk! Cadeautjes verzamelen, hints verzinnen en dan hopen dat alles in de smaak valt :)) en Bailey vindt het enorm leuk om het pakket wat ze krijgt uit te pakken, vorig jaar ging ze zelfs helpen en papier scheuren wat ze nog nooit gedaan had dus dat wil wat zeggen. :D

Citaat:

Bailey sloopt weinig, alleen af en toe d'r Duckie. Ze heeft sinds dat ik haar net had een paar kleine eekhoorntjes (uit zo'n verstopknuffel van ZippyPaws) en die sleept ze van tijd tot tijd nog mee. Zijn geloof ik de langst bewaarde knuffeltjes tot nu toe. Samen met Duckie, maar die ruil ik af en toe om voor een nieuwe als ie genoeg te verduren heeft gehad.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:59

Ik vind het een erg leuk concept! En vind het super leuk om cadeautjes voor anderen te kopen.
En de verrassing wat we terug krijgen natuurlijk ook. Eerst deed ik alleen met dieke mee maar nu ook met mijn eigen hondje jeppe. Vorig jaar durfde ik dat niet omdat jeppe na de diagnose van zijn aangeboren rugafwijking LTV niet een hele goede prognose had. Maar nu het heel goed met hem gaat durfde ik het wel aan!

Wel vind ik het erg veel vragen dit jaar vanaf september/oktober al en vind ik dat moeilijk bijhouden. Voel er ook wel druk voor. Dat zou voor mij een twijfelgeval zijn voor komend jaar mee doen als dat weer zo zou zijn. Maar voor nu erg veel zin in dit jaar want het kojmt allemaal dichterbij!! Ik moet nog even opzoek naar leuk inpakpapier en bezig met de hints!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 16:56

Ik heb vandaag inkopen gedaan voor mijn Secret Santa & morgen de laatste dingetjes halen :D Dan alles leuk inpakken & de hints uitwerken, zin in.

Citaat:

Dit is de eerste keer dat ik meedoe aan Secret Santa Dog Edition, het leek me erg leuk om een ander te verrassen met een pakket. Daarnaast verdiend Noa straks ook iets extra's omdat ik zelf 3 December uitgerekend ben & er waarschijnlijk veel aandacht van bezoek naar de kleine gaat; al denk ik dat Noa ook de aandacht opeist :')

Citaat:

Ja, de knuffeldokter is hier regelmatig van de partij wanneer ik op tijd genoeg ben om een gat in een knuffel te detecteren, wanneer ik dit niet tijdig genoeg gevonden heb dan is de knuffel klaar voor het knuffelkerkhof aangezien ze dan de hele vulling eruit plukt :D De oudste knuffels zijn nog uit haar puppytijd, dus het kan wel!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:32

Ik zal vandaag of morgen de laatste vragen weer even beantwoorden. Ik heb m'n laatste cadeautje binnen gekregen. Dus nu kan het leuke gedeelte beginnen, de opmaak en de hints :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:31

Eloya schreef:
Wel vind ik het erg veel vragen dit jaar vanaf september/oktober al en vind ik dat moeilijk bijhouden. Voel er ook wel druk voor. Dat zou voor mij een twijfelgeval zijn voor komend jaar mee doen als dat weer zo zou zijn. Maar voor nu erg veel zin in dit jaar want het kojmt allemaal dichterbij!! Ik moet nog even opzoek naar leuk inpakpapier en bezig met de hints!

Het is goed dat je dit aangeeft want dan kunnen wij er iets mee. Ik hoor graag na afloop wat jullie dit jaar vonden van het hele gebeuren en wat je top en flop vond.

Daarbij nogmaals : we verwachten van niemand dat je alle vragen zonder eentje te missen beantwoord. Ik denk dat ik 1 van de weinige ben omdat ik ze post en ook gelijk beantwoord.. Het idee erachter was ook meer omdat er soms mensen inschrijven en vervolgens niets meer laten horen. We gaan er vanuit dat iedereen die mee doet er ook energie in steekt. En dat hoeft niet uren per week te zijn maar door de vragen proberen we iedereen een beetje te betrekken bij elkaar en het kan je Secret Santa leuke ideeën geven voor je pakket. Iedereen verdiend een pakket waar moeite in is gestoken. Niets is zo vervelend om een pakket te krijgen waar geen enkel werk in is gestopt. En dat hoeft echt niet moeilijk te zijn.

We hebben ook gezien dat de maten lijst van het aanmelden weerstand bood voor velen. Dat is waarom we al zo vroeg hebben besloten dat deze niet verplicht is maar wel als referentie gebruikt kan worden als je SS'r maten nodig heeft voor een project. Soms moet je ideeën proberen om er achter te komen of het wel of niet werkt.

Wellicht dat ik na afloop een kleine enquête hier gooi met wat vragen over bijvoorbeeld de hoeveelheid week vragen, de inhoud er van of zoals jij aan geeft of we hier wellicht wat te vroeg mee zijn of wellicht is er iets anders waar je graag je mening over wilt geven. Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om het plezier van het uitwisselen en de pret tijdens het uitpakken. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er nooit wat zal veranderen voor volgend jaar.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:34

Sastaic schreef:
Ik zal vandaag of morgen de laatste vragen weer even beantwoorden. Ik heb m'n laatste cadeautje binnen gekregen. Dus nu kan het leuke gedeelte beginnen, de opmaak en de hints :D

Ik breek echt al tijden m'n hoofd over de hints maken. Ik heb al aardig terug gezocht in vorige edities voor ideeën maar ik vind dit echt het lastigste gedeelte (al moet ik zeggen dat chatgpt beter kan rijmen dan ik zelf en al menig sinterklaas <:) gedicht heeft weten te verbeteren voor mij zodat 't ook wat lekker bekt :'))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:22

Rijmen kan ik zelf op zich ook wel, ik vind het bedenken alleen zo lastig, zeker hond-gerelateerd, maar misschien denk ik ook gewoon te moeilijk :+

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:35

Mwrk dat ik het vooral laatig vind hoeveel hints er in moeten zitten creatief ben ik zeker en ook genoeg ideen

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 21:19

Snap het helemaal hoor villaneusjes dat er dingen uitgeprobeerd moeten worden. De druk die ik voel ligt ook grotendeels aan mijzelf XD jullie doen enorm je best!

Ik vind de hints altijd het leukste! Maar ik heb ook al een aantal goede eens gebruikt XD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 21:39

Citaat:
#SNUFFELSANTA MEDEDELING
Hallo lieve Santa's {:)

Vanuit mijn kant is het nog steeds stil maar ik spieken wel mee als een soort Big Brother en beantwoord uiteraard nog met liefde de PB's die gestuurd worden. Loop je nog tegen dingen aan, twijfel je nog ergens over, stuur gerust een PB! Zo heb ik al een aantal leuke PB's gehad waar het over de inhoud ging en die PB's stelde zeeeeeer zeker niet teleur. <<)

Ik kom wel weer even binnenvallen om te melden dat het bijna december(!!!) is! <|-

Wederom even een aantal reminders:

:list: Als je een mooie doos hebt uitgezocht voor je pakket, controleer of je eigen gegevens er niet nog ergens op staan!! Makkelijkste hint ooit, minder leuk.
:list: Controleer in lootjestrekken je eigen adres en dat van je lootje (dubbelcheck voor iedereen) mist het adres? Stuur even een PB dan kan ik die SS op de naughty list toevoegen. {:)-:(
:list: Inhakend op het vorige punt, als je bent verhuisd, of je gaat verhuizen, of je weet al dat je niet op je huidige adres aanwezig bent in december. Pas je adres aan! Of zet er een pakketpunt in waar je SS pakket naartoe mag. Het is tot nu toe ieder jaar minimaal één keer gelukt om dit fout te laten gaan, wordt 2025 de eerste editie waar het wél goed gaat? <<)

--> Een maand geleden maar aanleiding van dit bericht slechts één PB gehad, dus dat zou een héél goed teken moeten zijn. =:)

Omdat het bijna verzendtijd is (over een maand moeten alle pakketten gewoon al de deur uit zijn! :oo ), de tips uit de OP nogmaals aangehaald!

Citaat:
#SNUFFELSANTA verzendinformatie, lees het alvast een keer door:
- Het pakket moet verzonden worden tussen 6 december, en uiterlijk 13 december.
Let op: Bij verzenden op 13 december moet het pakket vóór 14.00 uur bij het PostNL punt afgegeven zijn zodat deze pakketten ook echt de 13e mee gaan met de verzending. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het pakket daadwerkelijk binnen deze periode op de post gaat! Verzend je niet binnen het gestelde termijn, volgt uitsluiting voor volgende editie. Lukt het écht niet om wat voor reden dan ook, neem dan even contact op met een van ons, dan zoeken we samen naar een oplossing!
- Na een geniale zet van een Santa in 2024 is het verplicht dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!
- Het pakket wordt verzonden via PostNL, is dit echt niet mogelijk, neem dan even contact op met mij of VillaNeusjes.

Edit, nog even een grappig feitje toegevoegd (naar mijn mening dan!) Het SS topic van de katten en honden zitten beide op 33 pagina's en verschillen slechts enkele reacties van elkaar in hoeveelheid!

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 23:09

:') We lopen achter.. -O-

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 00:09

~~}> ~~}> ~~}> Daar moet verandering in komen :j hups hups.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:03

#snuffelsanta week 45 Woensdag: schreef:
Show ons je mooiste Blooperfoto's, in kerstsfeer is bonuspunten (en omdat 1 zo moeilijk kiezen is en we allemaal wel lekker willen lachen doen we er max 5 ) :+

Ik maak vaak genoeg blooperfoto's, maar die verdwijnen meestal in de prullenbak. Zal eens kijken of ik toch iets kan vinden.
Echte bloopers zijn het niet, maar wel grappige foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

#snuffelsanta week 45 Zondag schreef:

Ik doe mee omdat dit concept op mijn lijf geschreven is. A= Ik hou van kerst, B= mijn honden zijn extreem verwend en ik gun ze nog meer verwennerij, C= ik maak altijd cadeau pakketjes voor iedereen, ik word daar zo enorm blij van. Dit jaar heb ik 6 adventskalenders gemaakt. En het zijn allemaal 'kleine cadeautjes', want het gaat om het gebaar vooral.
Dusja, dit roept 'Fem'.
Zo heb ik 11 jaar meegedaan aan de gewone Secret Santa op bokt, maar de laatste jaren vond ik dat helemaal niet leuk meer qua sfeer.

Met deze Dog variant ben ik ook geen nieuwkomer, dit wordt mijn 3de keer dat ik meedoe.

De Golden van de Ikea, het lukt me gewoon niet om die weg te gooien.
Terwijl ik ondertussen wel echt hetvolgende beleid heb; gesloopte knuffels worden weggegooid, ik koop voor een paar dubbeltjes wel 'nieuwe' bij de kringloop.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:14

Die badjas foto :')

Toevallig heb ik vanmorgen wel onze Ikea Golden in de container gegooid. Hij keek er niet naar om en ik vond hem te groot om zo rond te laten slingeren.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:25

Ik ben volgens mij ook compleet qua cadeautjes en had met verhuizen/huis inrichten al een doos bewaard waar als het goed is het in past *\o/* dus van de week lekker beginnen met leuk inpakken, ik heb leuk inpakpapier gevonden al zeg ik het zelf. :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:40

Ik heb ook echt zin in het inpakken. de hints vind ik altijd wel moeilijk, het moet niet te makkelijk, maar ook niet te moeilijk... Maar komt vast goed :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 18:48

Ik vind de vragen juist wel fijn en ook leuk om alle reacties erop te lezen, geeft me toch een beetje een idee van de persoon/honden achter het bokt account. Ik kijk bijna dagelijks wel even op bokt dus de vragen beantwoorden kost me vaak nog geen 2 min :j

Pakket staat hier al klaar, alles is ingepakt, de hints heb ik al, nu deze nog even leuk en creatief verwerken in rijmpjes en hij kan op de post :j :D