Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 20:07

Hmm sushi. Lekker!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 20:16

Dubaichocolade is wel echt heel lekker :D
Tenminste wel met goede kwaliteit chocola.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 20:34

Zalig sushi!!! We maken het ook weleens thuis en dat gaat verrassend goed eigenlijk, alleen moet ik nog een nieuwe rolmat halen maar zelfs zonder lukt het prima.

(dikke hint dus voor mijn secret santa, sushi toebehoren zijn echt top)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 21:07

Chanen, gefeliciteerd!

Ik ben echt een enorme fan van pistache crème/pasta, dus die Dubairepen spreken me wel aan.

Sushi vind ik ook heerlijk. Ik heb het ooit in mijn studententijd zelf gemaakt en vervolgens ben ik gruwelijk over mijn nek gegaan, dus sindsdien bestel ik het maar gewoon of ga ik naar een all-you-can-vreet-sushitent. Je maakt mij dus niet blij met een DIY-kit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 21:21

Ik heb van t weekend een browni dubai taart op. Het was lekker, maar niet wauw. Doe mij maar de gewone browni vlaai van de vlaaienboer!

Sushi, blugh... ben geen vis of waterdierliefhebber en de structuur van zeewier vind ik ook lastig :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 21:24

Van sushi vind ik alleen die ene met kip en crunch lekker. En de California roll.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 22:00

He bah, sushi.

En die hele pistache hype snap ik niet zo.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 22:01

Saul, was jij zondag toevallig ook jarig? Zo ja, dan ook nog van harte gefeliciteerd.

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties. :)

Dubai chocolade heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben er wel nieuwsgierig naar, maar het is me eigenlijk te duur om zo even te proberen.

Sushi heb ik weleens zelf gemaakt, maar dat is al heel lang geleden. Zat me gisteren wel te bedenken dat het wel weer eens leuk is om te proberen. Het rolmatje heb ik geloof ik nog wel liggen.

Op dit moment vooral weer bezig met mijn eigen zuurdesemstarter en -broden. Vandaag weer eentje klaargemaakt om morgen af te bakken.
Speciaal daarvoor heb ik eigenlijk alleen nog maar een (rond) rijsmandje. Bakbenodigdheden daarvoor, zoals een doek voor in het mandje of een goed mes om het deeg in te snijden zijn ook altijd welkom.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 00:10

Nog gefeliciteerd Chanen.

Sushi vind ik erg lekker.

Dubai reep heb ik niet gegeten.
Het trekt mij ook niet zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:00

Sushi *\o/* Heerlijk! De vega variant dan ;)
Ik maak ze regelmatig zelf. Meestal met komkommer en avocado :9

Dubai chocolade is me te duur.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:14

Ik moest toch bij Lindt bestellen dus dacht, ik probeer het gewoon. Maar het is idd wel dure chocolade...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:39

zei hier iemand Dubai? :9

Ik vind chocolade echt heel erg lekker... wit.. melk... alleen geen puur... en sinds ik vorig jaar voor het eerst een dubaireep op heb, ben ik verslaafd... heerlijk! Dat is een van de weinige dingen waar je me letterlijk 's nachts voor wakker mag maken... <3

Sushi eet ik niet (ben vegetariër)... mn man zn zoon maakt het wel eens als hij bij ons is, en dan maakt hij speciaal voor mij een paar vegarolletjes... erg lekker... alleen blijf ik moeten wennen aan de smaak van die groene vellen eromheen...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:43

Ik was afgelopen week in Athene en hebben toen met een boot een eiland bezocht waar blijkbaar pistache het main export product is. Toen wel echt lekkere dingen kunnen proeven daar!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:18

Straks zit er bij iedereen een Dubai reep in het pakket :') aldi had volgens mij ook zo’n reep in de folder afgelopen week.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:48

Sushi vind ik niet veel aan..Dubai repen ook niet, ik houd helemaal niet van repen chocolade.. gelukkig maar, moest gisteren een reep kopen omdat ik wat ging bakken met mijn zoon, maar choco is onbetaalbaar geworden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:50

Renee schreef:
Straks zit er bij iedereen een Dubai reep in het pakket :') aldi had volgens mij ook zo’n reep in de folder afgelopen week.

en wie geen dubai lust, mag m dan altijd wel naar mij sturen Y;(

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:28

Zo ik ben weer bij ;) sinds de afgelopen 2 weken weer aan het werk na 7 maanden zwangerschaps/baby verlof :') Ik kan je vertellen, dat is ff wennen zeg :+ Ik vind het lekker hoor weer aan het werk zijn maar stiekem had het verlof ook nog wel even mogen duren :D

Ok de vragen van de week even beantwoorden

Ochtend of avond mens? Avond, ik ga slecht op de ochtend :') Het duurt echt eeuwig voor ik "aansta" maar het duurt dus ook wel even voor ik uitga hahaha

Lievelingsgeur; vind het lastig, mij valt mega snel de honig op in bv parfum, en nee dat vind ik absoluut niet lekker :') Maar fris, fruit met vleugje hout daar ga ik goed op.

Wat ik wil leren/weer oppakken; het rijden (ik vind momenteel dat ik nog niet het goede gewicht heb om fanatiek aan de slag te gaan onder het zadel, maar met afvallen daar ben ik mee aan de slag)
Het leren? Mennen, stiekem wil ik toch eens zien of die wipkip van mij voor de wagen kan gaan lopen. Jaren geleden mijn fjord voor de wagen gehad maar toen leende ik de wagen van stalgenoot dus dat verwaterde snel. Nu toch aan het overwegen om zelf wagentje aan te schaffen en dan maar eens zien wat het gaat doen. Beleren ga ik gedeeltelijk zelf doen en verder overlaten aan ervaren menner :') :j Zadelmak maken geen probleem, dat heb ik echt al tig keer gedaan, voor de wagen vind ik wat anders.

Ooowww chocolade, heerlijk goede donkere melk bv. Maar liever geen mierzoete wit of echt bittere puur. Maar alles ertussen +:)+ Dubai is ook lekker (maar dan wel van de Bonte Koe, fantastisch lekker maar dat is echt gewoon niet leuk te betalen) maar bv de nieuwe van Ritter Pistache met zout is ook echt super lekker := (en voor iets van €2 eeen heel stuk leuker te betalen)
Maar ook Tony's bv gaat lekker erin hoor haha

Oow en Sushi, jaaaa kan je me voor wakker maken. Net als goed vlees van mijn Kamado, stuk longhaas, Bavette of spareribs die uren hebben gelegen, jamjamjamjam *\%/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:47

De Dubai reep heb ik nog nooit geproefd. Ik ben bang dat hij óf niet lekker is, óf dat hij zo goed smaakt dat hij binnen no-time op is. In beide gevallen vind het zonde van het geld.

Wat ik wel heeel lekker vind, zijn de musketkransjes van de Aldi met pistachesmaak.
Daar heb ik me vorig jaar echt klem aan gegeten dus ik hoop heel hard dat die er dit jaar ook weer zijn.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 10:44

Weekvraag week 37
Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?

Zoals veel mensen vind ik dit een moeilijke vraag! Maar dat komt omdat ik nog zoveel wil doen..

Ik wil heel graag leren surfen! Dat heb ik echt als doel voor zomer 2026. Verder ben ik vorig jaar begonnen met bachata dansen, en wil ik nu ook mijn Salsa skills uitbreiden. Ik zou ook heel graag weer wat meer gaan tennissen, dat mis ik echt! Verder zou ik ook heel graag leren springen, maar mijn eigen paard heeft artrose in haar voorbeen en hoewel ik daar echt nooit iets van merk, ga ik het risico niet lopen om met haar te springen.

Ik zou ook graag een creatieve hobby hebben, maar ik ben gewoon echt niet creatief aangelegd. Jammer want het lijkt me heerlijk om savonds in de winter lekker aan de eettafel te freubelen!

Edit: De Dubai reep heb ik nog nooit op, terwijl ik toch zo'n beetje naast de bonte koe woon. Het trekt me gewoon niet zo

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 10:49

Oooh ManonGrr... ik zou alleen maar daarheen gaan... elke dag 2x ofzo :)) Heb daar zelf ook redelijk vlakbij gewoond.... maar toen was de dubaireep er nog niet (ben in 2008 verhuisd naar het hoge noorden)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:05

Moest even googlen wat de bonte koe is, maar daar wil ik ook wel naast wonen haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:09

sushi, brr, nee dank u :+ , ben vegetariër maar lust wel vlees ( vd zomer waren buren aan het bbq-en, man wat had ik trek in lekker satestokje :') rook zolekker over de shcutting.) maar ja dat werd hem dus niet, sushi, noop, dat vind ik gewoon helemaal niks :D gewoon vies :+ .

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:29

Ik las sushi en krijg al direct honger. Eet het zo graag, zeker minstens 1x om de maand dat we hier sushi eten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:47

Sushi vind ik ook wel lekker, alleen dan de vleesvarianten. Vis is echt niet mijn ding. Van vis lust ik alleen lekkerbek of kibbeling, maar of dat echt nog vis eten te noemen is :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:22

Chanen schreef:
Saul, was jij zondag toevallig ook jarig? Zo ja, dan ook nog van harte gefeliciteerd.

100 punten voor jou :D en dank 8-)

Jolien, musketkransjes met pistache smaak bij de aldi? Nohh dat klinkt echt heerlijk, nog nooit gezien! En gehad dus.

Wij hebben nog kruidnoten van vorig jaar in de kast liggen :=
Taai taai ben ik dan wel weer echt verzot op :9