Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn destijds schotvaste jack russel panisch gemaakt voor geknap dankzij een tegen haar aan gegooid rotje door een straatjochie van een stukje verderop. En al eens een lawinepijl in de brievenbus gehad. Dus nee vuurwerk in handen van eikels. Liever niet
En er is gravat lax klaar voor vanavond. En ik ga zo toastjes maken van een restje stokbrood op de houtkachel. 
Bellatrix schreef:Hoe doen je kippen het met vuurwerk eigenlijk?
Ik heb hier de kippensoep op staan.
Benzz schreef:Ik ben daar de afgelopen week eens ingedoken, ook kijkend naar peilingen die hierover zijn gedaan.
70 tot 75% van de mensen geeft aan zich te gaan houden aan het verbod.
15 tot 20% geeft aan zich er niet aan te gaan houden. Die groep is een stuk kleiner waardoor het makkelijker handhaven is. Ook is het bezit van vuurwerk strafbaar en kom je voor bij de snelrechter. Plus een aanteking op je strafblad wat gevolgen gaat hebben voor het verkrijgen van een VOG. Plus dat je uiteindelijk ook groepsdruk krijgt en je een loser wordt als je het wel afsteekt.
Volgend jaar zal het niet stil zijn, maar ik verwacht binnen nu en 5 jaar wel.

friezenfan2 schreef:Moeten we dan niet van het stigma af dat alleen zijn op een feestdag zielig is. Waarom zou je iets moeten doen of samen moeten zijn op een feestdag en anders best je zielig.