Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Wie nog meer alleen met de jaarwisseling? Klets gezellig mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:01

Kippen controleren en moestuin morgen. Hoop alleen dat de verspeelde regen meevalt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 17:17

Hoe doen je kippen het met vuurwerk eigenlijk?

Ik heb hier de kippensoep op staan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:20

Ik ben ook gewoon thuis bij de hond, katten, paarden, kippen en geitjes. Niet helemaal alleen, mn dochter is er ook, maar voor mij is het ook vooral zorgen dat we er met elkaar goed doorheen komen in plaats van feesten hoor. Dochter en ik gaan straks gourmetten, hadden we met kerst niet gedaan dus daar hebben we beide wel zin in en daarna maar een beetje kijken wat er op tv is en wachten tot 12 uur. Dan gaat dochter voor het huis vuurwerk kijken en moeders achter bij de paarden opletten tot het rustig wordt. Het knalt en giert al flink in de buurt, ik ben wel bang dat dit een heftig vuurwerk oud&nieuw wordt. Ik woon niet ver van de Duitse grens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:30

Ik heb lang geleden gehoorbeschadiging opgelopen omdat een grapjas een strijker in de auto gooide. -:(- %) Mijn destijds schotvaste jack russel panisch gemaakt voor geknap dankzij een tegen haar aan gegooid rotje door een straatjochie van een stukje verderop. En al eens een lawinepijl in de brievenbus gehad. Dus nee vuurwerk in handen van eikels. Liever niet _-:(

Ik heb appeltaart gebakken van tgtg appels. :D En er is gravat lax klaar voor vanavond. En ik ga zo toastjes maken van een restje stokbrood op de houtkachel. :Y)

Morgen hangt af van het weer. De voorspelling is vannacht mist met nachtvorst en morgen mist, en of sneeuw en of ok weer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:36

Bellatrix schreef:

Knalt hele jaar door dus die zijn er wel gewend aan.

Dubbelzinnig kipsoep. :+ :P

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:37

Ik pas op het paard van vriendin en haar poesjes dus morgenochtend breng ik hondje naar ouders, zet dan op stal alles buiten en stalletje doen en dan door naar haar caravan om poezels los te laten, dan mijn eigen beestjes verzorgen en eind middag gourmetten bij ouders.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:45

Bellatrix schreef:

Ik denk dat de kipjes liever vuurwerkstress hebben dan in de kippensoep drijven. :')

Benzz schreef:
Ik ben daar de afgelopen week eens ingedoken, ook kijkend naar peilingen die hierover zijn gedaan.

70 tot 75% van de mensen geeft aan zich te gaan houden aan het verbod.
15 tot 20% geeft aan zich er niet aan te gaan houden. Die groep is een stuk kleiner waardoor het makkelijker handhaven is. Ook is het bezit van vuurwerk strafbaar en kom je voor bij de snelrechter. Plus een aanteking op je strafblad wat gevolgen gaat hebben voor het verkrijgen van een VOG. Plus dat je uiteindelijk ook groepsdruk krijgt en je een loser wordt als je het wel afsteekt.

Volgend jaar zal het niet stil zijn, maar ik verwacht binnen nu en 5 jaar wel.

Dat zijn opbeurende berichten. :D

Met de invoering van het rookverbod leek dat ook onmogelijk/onvoorstelbaar. Maar nu, ruim 15 jaar later, ben je al bijna asociaal als je op een terras rookt. Dan was bijna invoering toch onvoorstelbaar? Ik heb goede hoop dat t met vuurwerk ook zo gaat.

Morgen opruimen, alles weer zoals t hoort. En vanaf 2 januari opleiding weer oppakken. Pfff. Maar vanavond nog even niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 17:49

Sorry voor mijn kippensoep opmerking. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:50

Bellatrix schreef:

:') _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 17:51

Ik had het echt even niet door. :o

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:55

Ik ben alleen. Nou ja met de kinderen die hun eigen ding doen maar wel tot 00:00 wakker willen blijven. En met onze 2 honden die al dagen overprikkeld zijn door het geknal.

Ik heb zelf weinig met O&N. Wel lekker om bank te hangen, filmpje te kijken etc. Ik ga zo wel gourmetten met de kids.

Als vrienden of collega's vragen wat ik voor leuks heb gedaan met O&N kijken ze me altijd vol medelijden aan als ik zeg dat ik niets bijzonders heb gedaan en gewoon thuis was.
Daardoor heb ik wel jaren gehad dat ik me er voor schaamde, dat ik dit wel prima vind zo. Inmiddels kan het me weinig schelen, zolang ik het zelf maar prima vind.

Ik hang hier ook wel lekker rond vanavond :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:04

Bellatrix schreef:
Wat doen jullie op nieuwjaarsdag?

Ik ruim dan altijd de kerstboom op en ga dingen opruimen en anders zetten. Een nieuw opgeruimd begin van het nieuwe jaar zeg maar.

Opruimen en nieuwjaarsrit in de ochtend :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:05

Bellatrix schreef:
Ik had het echt even niet door. :o

Geen probleem toch! Ik vond erg grappig _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:07

Toch officieel is 6 januari drie koningen en dan daarna pas boom en kerststal opruimen :P

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:09

Moeten we dan niet van het stigma af dat alleen zijn op een feestdag zielig is. Waarom zou je iets moeten doen of samen moeten zijn op een feestdag en anders best je zielig.

Is juist die tv programmering er niet naar dat je juist gezellig op de bank kan gaan zitten met wat lekkers? Oke er is weinig wat me trekt maar het is er wel.

Wat ik morgen ga doen. Zoals elke donderdag gewoon mijn huis de wekelijkse schoonmaak beurt geven en ik denk een paar uur gamen. Mijn moeder is ondertussen al een week verkouden. En ik heb de kerst overleeft zonder door haar aangestoken te worden en ik geloof niet dat ik morgen het lot weer tart. Wel jammer want mijn vader is oliebollen aan het bakken. Maar ik vraag wel of er 3 in de diepvries kunnen tot ze niet meer verkouden is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:10

Morgen ga ik als koopjesjager kijken of er leuke aanbiedingen zijn, ik zag dat kruidvat bijvoorbeeld nieuwjaarsaanbiedingen heeft, misschien zijn er meer winkels met interessante acties. Verder heb ik geen plannen, voor mij is het een dag zoals andere alle andere dagen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:10

Dan moet ik werken en opleiding weer gestart. Dus 1 januari alles netjes dan begin ik georganiseerd aan t nieuwe jaar.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:14

Wij zijn oud en nieuw met zijn tweetjes, en een ouder, bang hondje. Het hondje heeft al kalmerende medicatie op, en hopelijk redt ze het met oud en nieuw.
Het knalt hier al aardig en zal nog wel heviger worden tussen 24.00 en 2.00

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 18:17

Officieel is het tot 3 koningen ja maar mijn boom staat al 7 weken dus ik vind het wel mooi geweest. :=

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:24

Mijne is ook vrijwel weg.
Takken zitten in tassen. En de 'boomstronk' staat nog. Maar nu geen puf om hem op te ruimen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:25

Ik duim hard dat jij gelijk krijgt Benzz en niet ik. Heb zo te doen met alle dieren die er zo'n last van hebben. Mensen kunnen nog maatregelen nemen maar voor (wilde) dieren wordt dat lastiger.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:30

Ik ben nu nog alleen. Dochter komt rond 23 uur thuis van haar werk. Dit jaar geen doodsbange katten, de laatste is een tijdje terug overleden. Vuurwerk is minder frustrerend zonder bange huisdieren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:31

Hier ook alleen. De meest langste dag van t jaar. Ik lig op de bank met een bange kat onder t dekentje en kom er zo min mogelijk vanaf om hem niet t3 storen. Dus doom scrollen, films kijken en hopelijk dat t snel 2 uur is. Vorig jaar gingen ze echter hier om de hoek nog tot 3 uur door dus hou m'n hart vast. Afgelopen nacht ook al ruk geslapen door hele nacht vuurwerk...

Geloof dat m'n ouders nog even willen langskomen voor 12 uur, weet niet of dat handig is met de kat....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:31

friezenfan2 schreef:
Moeten we dan niet van het stigma af dat alleen zijn op een feestdag zielig is. Waarom zou je iets moeten doen of samen moeten zijn op een feestdag en anders best je zielig.

Dat stigma probeer ik al jaren te bevechten :D

Toen op werk werd gevraagd: Ga je leuke dingen doen met kerst? Ja, heerlijk op de bank in mijn oude kloffie, lekker films kijken, lekkere hapjes en met de hond naar het bos.

Jij moet zeker alle verplichtingen weer af en braaf gezellig doen terwijl dat het niet is :Y)

Die koppen zijn dan echt geweldig! Alleen mijn directeur zei: fiets, iḿ jealous!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:34

Hier ook alleen met oud en nieuw. Ik kijk nu naar Ella Enchanted op tv.
Vind het niet erg om alleen te zijn. Als ik bij familie ben, dan moet ik in de avond terugrijden, en dat is of lang wachten of door vuurwerk en stapels brandende houtstapels rijden. Blijven slapen vind ik ook zo'n gedoe, eigen bed slaapt beter.