December ergernis…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 07:03

Saul schreef:
Wat ik moet is, cadeautjes regelen, nadenken wie wat krijgt, schoentjes vullen (en vooral niet vergeten) Sinterklaasspelen hier, sintoptocht daar, pietengym zus, buurtvereniging zo. Etc
Plus zijn mijn kinderen althans en 99% in mijn omgeving zo hyper dat de dingen er niet gemakkelijker op worden.

voor mij zijn er veel moetjes en ergernissen. Ik dacht dat het topic hiervoor bedoelt was. Maar blijkbaar mag je niet iedere ergernis delen zonder dat men daar iets van vindt.

Rustig maar, tuurlijk mag je lekker een eind weg klagen. Ik vroeg slechts wat.

Tinkermuts

Re: December ergernis…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 07:16

Ik vind het vooral lastig dat het donker is als ik thuis vertrek voor werk en ook donker als ik thuis kom, moet met zaklamp op mn kippen schijnen om te kijken hoe ze er ook alweer uitzagen haha

Ik heb geen moeite met de feestdagen,lekker paar vrije dagen, gezellig met manlief eten en wandelen met de hond.

Wij hebben beide niet veel naaste familie meer in leven en dat is een groot gemis.
Maar wij hebben hierdoor geen familie verplichtingen meer waardoor de feestdagen heel relaxt zijn.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 07:45

Tinkermuts schreef:
Wij hebben beide niet veel naaste familie meer in leven en dat is een groot gemis.
Maar wij hebben hierdoor geen familie verplichtingen meer waardoor de feestdagen heel relaxt zijn.

Hier hetzelfde. Geen ouders en schoonouders meer. Dus geen gedoe met wie gaat wanneer en wat gaan we doen. Maar ook geen belletje met Oud en nieuw, of het rondje langs de ouders op nieuwjaarsdag. Een beetje dubbel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 09:10

Waar ik me vroeger enorm aan ergerde waren de verplichtingen.
Overal maar op komen dagen, waarbij iedereen vond dat hun het belangrijkste waren. Geen rekening wilde houden met andere.

Tegenwoordig ga ik daar anders mee om. Ik wring me niet meer in bochten en mijn eigen gezin gaat voor in wat wij willen.
Heerlijk!
Nu is het ook wel een stuk makelijker geworden door wegvallen familieleden.

Andere is heen ergenis.
Maar als de kerst voorbij is en alles is weer opgeruimd. Alles is zo kaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 11:24

December ergernis is idd alles achter de schuine kant weg toveren en de doos van de kerstboom moet altijd met veel wurgen door het smalle deurtje..

Maar he het is vanmorgen weer gelukt…

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 11:46

Lieser schreef:
Tinkermuts schreef:

Hier hetzelfde. Geen ouders en schoonouders meer. Dus geen gedoe met wie gaat wanneer en wat gaan we doen. Maar ook geen belletje met Oud en nieuw, of het rondje langs de ouders op nieuwjaarsdag. Een beetje dubbel.

Herkenbaar... En ik ben blij dat ik, toen ze er nog wel waren, iedere Kerst met ze mee mocht maken...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 12:00

Bijna alleen maar kerstfilms op tv.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 00:18

Dat er veel te veel lekker eten is en ik vreet me helemaal bol :') :=

Oliebollen, wat een uitvinding is dat!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 00:50

Oud en nieuw is mijn enige decemberergernis.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 05:55

Op recht met stipt op één boodschappen doen voor de feestdagen. Goeiedag zeg wat een drukte en geduw en gehaast. Het lijkt wel alsof de wereld vergaat met dat gehamster, en stel je voor dat Pietje een stukkie vlees meer pakt dan jou. Nee ik heb doorgaans al de schurft aan boodschappen doen maar in december of überhaupt voor feestdagen helemaal.

En dan Sinterklaas ja sorry, nee bedankt. Die kinderen worden helemaal gek gemaakt overal. Ben blij dat het weer achter de rug is en over een paar weken weer vakantie is..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 08:36

Oud eb nieuw en vuurwerk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 08:44

De donkere korte dagen vind ik erg lastig. Ik krijg daar weinig energie van.

En dat je met de feestdagen uit je normale ritme bent is ook irritant.

En vuurwerk. Begint hier al nu helaas.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 08:53

Ik weet niet of het al genoemd is, maar hebben jullie de Macdonalds reclame al gezien? Voor iedereen hier op het lijf geschreven. _O-
Ik kan me redelijk afsluiten van het decembergedoe van andere mensen, hier maakt het niet zo’n verschil. Paar jaar geleden besloten om nooit meer uit eten te gaan, want die diners duren veel te lang en de grote gezelschappen om ons heel waar te veel drank in gaat… nee.
De opmerkingen over januari herken ik helemaal, de kortste dag is eindelijk voorbij, maar voor je echt iets van merkt duurt zo lang.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 09:37

All i want for Christmas is you... {:)-:(

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 10:41

December is mijn lievelingsmaand, ik ben jarig met kerst, wat ook mijn favoriete tijd van het jaar is. Ik hou van de lichtjes, cozyness, muziek etc. Sinterklaas heb ik helemaal niks mee, al vindt ik de cadeautjes wel leuk :')

Mááár.. Ik heb ook totaal geen sociale batterij dus het verplicht gezellig wezen met de familie vind ik vreselijk. Ik zit het liefst samen met mijn vriend, onder een lekker warm kleedje op de bank filmpje te kijken met hapjes, kaarsjes aan en verder helemaal niks _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 11:20

Als ik het zo lees moeten we met ons allen gewoon niet meer meedoen aan familiedingen en de focus daar eindelijk eens af halen. Degenen mét partner/familie vinden het teveel gedoe en verplichtingen en degenen zonder partner/ familie vinden het extra eenzaam.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 11:25

Het zou geen gedoe zijn als er niet zo opgefokt over werd gedaan. Maar die bijna ruzies over wie waar heen gaat wanneer en waardoor andere mensen zich weer achtergesteld voelen en zo.

Zie het als we gaan gezellig ergens eten zonder er een naam aan te plakken met het"moet gezellig zijn grrr%&@#" gedachte erbij

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 11:41

Ik ben erg dankbaar dat ik dat soort mensen niet heb in mijn omgeving. Als ik dat soort mensen wel zou hebben dan ging ik niet meer met ze om. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 11:44

MarlindeRooz schreef:
Ik ben erg dankbaar dat ik dat soort mensen niet heb in mijn omgeving. Als ik dat soort mensen wel zou hebben dan ging ik niet meer met ze om. :+

Ja, dit. Doe gewoon chill, niemand gaat dood als je crème brûlée niet perfect gekarameliseerd is, Truus.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 12:01

Ja alleen het weer eigenlijk. Het is koud en nat. Doe mij maar maart

Ik vind januari dan weer verschrikkelijk. Die gaat maar nooit om. Lijkt wel alsof die maand 60 dagen heeft ofzo pfff. Zie er nu al tegenop

Qua feestdagen, dat vind ik alleen maar leuk en gezellig. Dochter is nu 1,5 jaar dus leuke cadeaus kunnen kopen met Sinterklaas en lekker gegeten met m’n ouders. We hadden lootjes getrokken :j
Kerst vind ik gezellig. Lekker eten met z’n allen. En m’n moeder is een kerstkind dus gelijk haar verjaardag vieren
Oud en nieuw is altijd enorm druk en hectisch. Ik heb een vuurwerk vrije honden/paarden opvang en ook dit jaar komen er rond de 20 honden en nog 2 IJslanders er bij. Vuurwerk en carbid heb ik verder helemaal geen problemen mee. Bij ons wordt niks afgestoken.
De mannen gaan de hele dag carbid schieten ergens in een weiland achteraf en om 12u zijn we bij vrienden in het centrum om van het vuurwerk te genieten :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:32

Ja ik ben erg dol op Sinterklaas vieren. Helaas krijg ik het niet meer van de grond in mijn gezin. Ga het denk ik volgend jaar met twee vriendinnen vieren. :)

Kerst vierden we sowieso al nooit met cadeaus. Was niet Christelijk enzo. En mn verjaardag heb ik niet echt heel veel mee door jarenlang gedoe. :7

En ik vind cadeaus etc kopen en krijgen wel heel leuk. Vooral met een goed gedicht erbij. Dus dat speelt ook wel mee in mijn steeds meer afnemende waardering voor de maand december. :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:43

Ceetje_bokt schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar hebben jullie de Macdonalds reclame al gezien? Voor iedereen hier op het lijf geschreven. _O-
Ik kan me redelijk afsluiten van het decembergedoe van andere mensen, hier maakt het niet zo’n verschil. Paar jaar geleden besloten om nooit meer uit eten te gaan, want die diners duren veel te lang en de grote gezelschappen om ons heel waar te veel drank in gaat… nee.
De opmerkingen over januari herken ik helemaal, de kortste dag is eindelijk voorbij, maar voor je echt iets van merkt duurt zo lang.

Januari bestaat alleen maar uit maandagen. Maar de opluchting als het ergste vuurwerkgeknal voorbij is, maakt januari de moeite waard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 14:17

Zoolgangster schreef:
Maar de opluchting als het ergste vuurwerkgeknal voorbij is, maakt januari de moeite waard.

Dat is vaak ook rond de tijd dat mensen ophouden met "en de béste wensen he!!" roepen. Mooie dagen zijn dat, als alles weer normaal wordt.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 15:08

December een heerlijke maand.
Maar ik ben dan ook gek op kerst liedjes.

Alleen die donkere dagen pfff Alles grijs en grauw niks aan.
Maar vanaf januari kijk ik weer naar het voorjaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 16:10

'Niemand mag met kerst alleen zijn'. Maar de rest van het jaar is het geen probleem hoor.