Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:46

Cody slaapt in het hooi, of op zijn kinderbed. Daar heeft hij verschillende dekens waar hij naar believen een nest van kan maken.

De chihuahua's hebben verschillende mandjes in het huis maar slapen ook wel op de zetel op een fleece deken.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:55

#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

Overdag liggen de honden op de bank, in hun mand of op hun kussen. Senna ligt ook wel naast mij op de keukenstoel.

In de nacht liggen ze in hun kennels. Daar liggen ze ook als we weg van huis zijn.

Op vakantie hebben ze afgelopen weekend op de slaapkamer gelegen. Senna ligt dan in bed tegen mij aan en duwt mijn man uit bed en Saar wil niet in bed, die blijft braaf op de grond. Dus vannacht weer lekker zonder hond in bed…

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 18:16

#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:
de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

Ik ga in het donker ALTIJD met licht op pad. Zeker om de hond, maar soms ook om mezelf. Verder hebben we een regenjas, dan loopt hij wel wat comfortabeler in de regen anders vind hij zichzelf zielig en loopt hij depressief buiten :')
Verder vind hij het soms nog leuk om achter blaadjes aan te rennen.

Citaat:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

‘s nachts vaak op bed, maar hij kiest er ook wel eens voor om beneden te blijven en in zijn mand of op de bank te slapen.
Maar eigenlijk mag hij gewoon overal liggen, zowel ‘s nachts als overdag :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 18:54

Citaat:

Wij hebben onze slaapkamer beneden en de honden hebben elke aan een kant van het bed een kussen. We hebben ‘s nachts de slaapkamer deur ook dicht ivm de katten dus ze slapen de hele nacht bij ons. Overdag staat de deur open, ik vermoed (aan de hoeveelheid haar) dat Blue overdag òp het bed slaapt. :+
Blue ligt met warm weer ook vaak gewoon op de vloer achter het bed.
Nuts gaat na de laatste maaltijd en plas om 8 uur alvast naar bed. Blue gaat tegelijk met ons.

Ineke2

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:25

Ravi slaapt in een bench in de woonkamer. Eerder stond de bench in mijn slaapkamer, maar ik slaap al heel slecht en meneer kan snurken als een volwassen vent die een bos omzaagt _O-

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 21:28

‘s nachts in de bench naast mijn bed in een mandje wat een soort holletje is, nu ligt de dan ook nog helemaal in een dekentje en een kleedje over de helft van de opening van dat holletje, helemaal ingepakt. Sochtend vroeg mag ze nog even bij mij in bed. En als ik overdag moet gaan slapen gaat ze ook gezellig mee.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 21:39

Ineke2 schreef:
Ravi slaapt in een bench in de woonkamer. Eerder stond de bench in mijn slaapkamer, maar ik slaap al heel slecht en meneer kan snurken als een volwassen vent die een bos omzaagt _O-

Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik hoor dat een hond niet in de slaapkamer mag slapen vanwege zijn gesnurk :') echt briljant. Voor jou minder leuk. Dat dan weer wel.

In de zomer ligt Hoax hier vaker op de grond dan op bed maar je kan merken dat het kouder wordt en de vloer is hier ijskoud..

Mijn kat mag overigens niet in m'n slaapkamer, nou wil ze dat ook niet met Hoax maar als ik weg ga gaat de deur dicht. Ik ben namelijk wel allergisch voor katten maar het is te doen zolang ze niet op m'n bed komt. (Ze is tevens de enige kat hier die er ooit zal zijn, ze slijt haar seniorendagen hier en daarna komt er geen poezebeest meer in huis. Madame Coco is een uitzondering)

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:13

Citaat:

Altijd beneden, hij komt in principe niet boven (alleen heel soms om in bad te gaan :knuffel: )
Hij heeft een fijne mand, ligt op de bank maar eigenlijk ligt hij het vaakst gewoon op de grond of op de mat bij de achterdeur.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:50

Citaat:

Zhena slaapt eigenlijk nooit op bed, we hebben laminaat en Zhena vind de gladde ondergrond te spannend om op af te zetten om te springen.

Polly daarentegen slaapt het liefst tussen mij en m'n partner in (had ik al gezegd dat ze bezitterig is }:0 ) Maar aangezien ik borstvoeding geef en m'n dochter daar ook geregeld ligt is Polly een beetje uit bed verbannen. Soms ligt ze er ineens toch, we slapen beneden aan de woonkamer met de deur meestal open.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:06

Eindelijk, mijn Snuffelsanta bijwerk post!

#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?

Teveel om op te noemen eigenlijk, vooral van Layla! Maar een paar die mij echt bij zijn gebleven.
Beer is eigenlijk een hele brave, die af en toe een beetje een sloeber is (maar het valt in het niets bij zijn zus). Zo was ik een keer eitjes van onze kippen gaan halen, en had ik die per ongeluk bij de deur laten staan. Hij is toen 1 voor 1 de eitjes gaan pakken om in zijn hol in de tuin op te eten. Ik zag hem wel meerdere keren door het raam naar de deur lopen, maar was totaal vergeten dat die eitjes er stonden. Denk dat hij er toen 8 heeft opgegeten.
Of die keer dat hij een maisveld in verdween en 45 minuten lang weg is gebleven (en 6km heeft afgelegd). Hij had toen een tracker om, dus we konden precies zien dat hij precies in het maisveld bleef (achter een konijn aan). Na 30min kwam het konijn het maisveld uit, Beer was nog het spoor aan het volgen en kwam pas een kwartier later.

Waar moet ik beginnen met Layla! Ze is heel goed in de vaatwasser leegroven en dan vooral het bestek naar haar geheime plaats brengen. Als de bestekla opeens heel leeg is ga ik die dan zoeken en vind ik (soms, heb ze niet altijd gevonden) al ons bestek terug. Of hoevaak ze wel niet in de vijver staat om de vijverplanten netjes op het droge te leggen (en er andere dingen in te gooien). Of die keer dat mijn man een prachtige bananenboom aan iemand had verkocht - ze gingen nog even naar andere planten kijken en in die tijd heeft Layla die boom compleet gesloopt (terwijl ze daar normaal geen aandacht voor had).

Een andere memorable moment was onze laatste Barnhunt wedstrijd. We moesten nog 1 qualifying round (2 ratten vinden, 1 tunnel en 1 climb op strobalen in 2.5 minuut) voor onze open title. We waren daar al een tijd mee bezig omdat Layla na een fantastische eerste wedstrijd een jaar ervoor het spelletje wel weer had gezien (je mag alleen met stem belonen en dat vindt ze stom + ze kan niet bij de ratten dus waarom zou ze...). We hadden met moeite 2 Qs (je hebt er 3 nodig) bij elkaar geschraapt, waar onder eentje met 0.1s over. De club had net de High in Class rozetten veranderd en stiekem vond ik die super mooi en wilde ik die heel graag winnen, maar ik gaf het 0 kans (dan moet je de snelste zijn van alle honden in je klasse die dag). We hadden op ons stellar 1ste wedstrijd de oude rozet gewonnen (in haar eerste ronde ooit ook echt), maar sindsdien ging het dus allemaal niet zo. Ik kom de ring in en zeg tegen Layla "als we nu de Q krijgen, dan hoef je dit nooit meer te doen" - publiek en jury hadden echt zoiets van - uhm, hoezo dat dan :+ . Wat volgde was onze beste ronde ooit - binnen 1 minuut hadden we de Q binnen (en later bleken we ook ruim High in Class te zijn, en ook nog best of show - snelste van alle honden die die 3 dagen in die category hadden gestart). Maar een wedstrijd is altijd 2 ronden binnen een category, en ik had me ook voor 2 rondjes opgegeven. Dus 10 minuten later stonden we weer in de ring (want waarom ook niet dacht ik). Ik nog tegen Layla zeggen "sorry meisje, ik had gezegd dat je nooit meer hoefde, maar hierna is het echt klaar".
Ze heeft tot ik zei "laat maar, we stoppen er mee" alleen maar boven op de hoogste strobaal gezeten en pontificaal naar de andere ring gestaard. Iedereen lag echt in een deuk (inclusief jury) en ikzelf ook - want ik had het haar idd beloofd. Uiteindelijk heeft ze met die ene goede ronde dit allemaal gewonnen:

Afbeelding

Een ander echt memorable moment is de zalm explosie. In het gebied waar we in Canada woonden was er elke herfst de salmon run - de zalmen die upriver gaan om in hun geboortewater hun eitjes te leggen (waarna ze overlijden). Er liggen daarom altijd in oktober/ november enorm veel dode zalmen langs de rivieren. Zo ook in het hondenlosloopgebied naast de rivier. Layla deed er alleen weken langs niks mee. Vond de dode vissen totaal niet interessant (in tegenstelling tot het jaar ervoor!). Tot er zo'n 7 weken voorbij waren. Toen waren ze "rijp" genoeg om interessant te zijn. Ze komt opeens aanrennen met zo'n grote stinkende zalm, gooit die in de lucht en de zalm komt op een andere hond terecht en explodeerd over die hond heen. Hond zit helemaal onder, en Layla totaal niet. Die hond was met de dogwalker, en weigerde het water in te gaan om af te spoelen + de dogwalker was met de auto van de baas vd hond en er lagen geen handdoeken in of iets. :D :D :D

#snuffelsanta week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Beide doen beide! We hebben al veel verschillende gehad en ze zijn allemaal leuk. We hebben onze hele collectie aan een asiel in Canada gedoneerd en nog geen nieuwe gekocht, dus nu krijgen ze hun brokjes uit kartonnen dozen met allemaal kleine kartonnen dingen en papier erin. Vinden ze ook helemaal fantastisch. Plastic denkspelletjes werken wel niet met Layla, daar gaat ze op knagen, hout ging wel altijd goed.

#snuffelsanta schreef:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

Wij vieren die zeker! Beide verjaardagen worden "gevierd"! In Canada was dat altijd met een pupcup van Dairy Queen. We hebben sinds onze terug keer 1 verjaardag gehad, en toen hebben we zelf een pupcup gemaakt (met slagroom, eiwit en een koekje). Ook gingen we altijd naar de Dairy Queen op de manier dat de jarige het leukst vond - bij Beer was dat wandelend, en bij Layla met de auto (en het raam open, gelukkig is ze in september jarig!).

Afbeelding

#snuffelsanta week 43 Woensdag schreef:
Wat is het favoriete speeltje van je hond?

Bij Beer is het de bal van het moment. Dat wisselt een beetje, maar vaak 1 vd chuck-it ballen. Hij had vroeger een bal die heel makkelijk piepte en het formaat van een tennisbal had. Die vond hij echt fantastisch, maar helaas is de piep stuk gegaan en was die daarna niet meer leuk.
Layla wisselt ook een beetje, maar over het algemeen knuffels die makkelijk piepen (als ze met haar neus er op drukt moeten ze piepen) en de juiste vacht hebben (niet te glad of kort vooral).
Haar nummer 1 knuffel om mee te slepen is er eentje vd Kringloop in Canada. Piept niet, maar ze vindt hem fantastisch. Die heb ik dan ook (samen met een aantal andere) meegenomen uit Canada.

Afbeelding

Helaas heeft haar favo piep knuffel het niet overleegd (de pieper werkt niet meer). Dat was een groot rond kuiken die makkelijk piepte en medium lang haar had. Daarna is het even het Kong schaap geweest (die was nieuw en piept ook heel makkelijk), maar er zijn heel veel planten en dingen in de vacht gaan zitten en nu is die niet meer leuk.

de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

Niet :D . Wij zijn er nogal makkelijk mee. Beide honden vinden regen en modder prima (al zal Layla niet uren in de tuin zitten in de regen, zoals ze wel op andere momenten doet). Beer heeft al jaren dezelfde badjas die hij soms aankrijgt na wandelen in de regen. Layla houdt niet van dingen om en aan haar lijf, dus die likt zich droog (heeft ook een vacht waar het water niet echt in komt). Ik heb wel paw wax liggen mocht het gaan sneeuwen / ze zout gaan strooien, maar dat was meer voor Canada. Beide zijn dol op sneeuw, al heeft Beer dan wel snel last van ijsklompen tussen zijn tenen, maar ook daar deden we niks speciaals voor. We hebben meerdere keren "lange" sneeuwschoen wandelingen gemaakt, met de honden die heerlijk los door de sneeuw mee gingen.

Afbeelding

Afbeelding

#snuffelsanta week 44 Maandag schreef:

Ze mogen kiezen waar ze slapen! In bed, op de bank, of ergens anders - het mag allemaal. Beer begint meestal bij ons in bed, om daarna naar de bank te vertrekken als hij echt wil slapen. Layla wisselt - die heeft een bedje in haar (vliegtuig) bench, kleedjes hier en daar, logeer bed, ons bed, de bank - je kan haar overal vinden. We hebben nog geen bedje voor haar hier (nadat we haar geliefde bed hebben moeten achterlaten), maar ze ligt overal waar iets ligt, in alle mogelijke houdingen :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:54

Wat een leuke post Osha!
Die sneeuwfoto's <3 Prachtig!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 12:05

Voor de verandering gooi ik er eens iets anders in dan een simpele vraag.

#snuffelsanta week44 Woensdag schreef:
Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Ik zal aftrappen met een foto die Hoax z'n relatie tot water wel goed vast legt. Hij veranderd in de buurt van een waterslang in een soort gremlin of ingeleid projectiel.
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 12:36

Wat een leuke sneeuwfoto's hierboven! :D

Citaat:

Bailey mag op de bank dus daar ligt ze vaak, maar we hebben een hoogpolig vloerkleed en daar is ze ook weg van :)) overigens heeft ze ook een mandje op onze slaapkamer en springt ze soms op bed om bij het voeteneind te liggen. Vinden we allemaal prima.

Die foto ga ik eens naar kijken, wordt een lastige keuze. :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 12:52

VillaNeusjes schreef:
Voor de verandering gooi ik er eens iets anders in dan een simpele vraag.

Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Afbeelding

De mooiste foto die ik van DJ heb is van een poos geleden van DJ op de heide.

Heide is wel een van mij favoriete seizoenen en DJ was die dag zo braaf dat deze foto gewoon iets magisch heeft <3

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:11

Dit is Sky zijn dagelijkse favoriete slaap houding, hij speelt dan graag voor vleermuis :') :j

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:42

Gave post Osha, ik moet ook nog even bijbenen:

#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?

Vesper is eigenlijk totaal niet ontdeugend en heeft ook nooit iets geflikt wat echt memorabel was haha. Ik denk dat de meest memorabele dingen gaan over hoe vreselijk kleinzerig ze eigenlijk is :+ . Zo was ze toen ze een jaar oud was denk ik met haar colliebal aan het spelen toen ze deze in de lucht stuiterde en erachter aan sprong. Op afstand zag ik al dat ze dom terecht zou komen dus ik zie haar zo'n beetje in slowmotion naar beneden komen en eenmaal op de grond krijsen krijsen krijsen en voorpoot in de lucht. Ik schrik me natuurlijk halfdood aan de hand van dat geluid dus ik ren naar der toe en til haar direct op om mee naar binnen te nemen. Krijsen de hele 20 meter en eenmaal binnen neergezet op een zachte mand met een deken. Dat kreng stopt met krijsen, kijkt me aan, en gaat dan heeeeeeeel uitvoerig een holletje uitgraven met die pijnlijke poot (want ik had die deken natuurlijk niet goed gelegd :x ) gaat dan liggen, kijkt me weer 3 tellen aan en begint weer met krijsen en slaat die poot zo naar me toe 8)7 Was dus echt niks mee aan de hand :+

#snuffelsanta week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Niet echt meer. Vroeger maakte ik haar echt blij met een geknoopte handdoek met brokjes/snoepjes erin maar tegenwoordig vindt ze dat haar tijd niet meer waard :') We doen wel af en toe sessies met "freeshapen" waarbij ik vooraf een gedraging uitkies en zij dan door middel van eigen bedachte acties moet "raden" wat ik bedoel. Ik zet bijvoorbeeld een stoel neer en de te raden gedraging is dan bijvoorbeeld "met vier poten op de stoel staan". Vervolgens zeg of doe ik dan helemaal niks maar beloon ik dan elk stukje gedrag (shapen) wat richting dat uiteindelijke doel gaat en door middel van trial and error (problemsolving) weet ze dan uit te vogelen wat ik bedoel. Vind ze ontzettend leuk.

Oh, en omdat ze heel graag karton kapotbijt maak ik ook af en toe nog wel eens een snuffeldoos met brokjes/snoepjes en karton die ze dan helemaal mag verscheuren. *\%/*

#snuffelsanta schreef:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

We vieren dat zeker met wat lekkers en een nieuw speeltje of activiteit. Probeer ook altijd een leuke foto te maken. Soms viert ze haar verjaardag op mijn werk en dan heeft ze super veel hondenvriendjes op haar "feessie" :+

Afbeelding

#snuffelsanta week 43 Woensdag schreef:
Wat is het favoriete speeltje van je hond?

Haar colliebal!

Afbeelding

Wind en regen maakt haar niks uit, dat het eerder donker is wel. Ze houdt totaal niet van donker en wil dan eigenlijk maar een heel kort rondje doen en beter liever helemaal niet meer. Ik trek haar op natte dagen wel een regenjas aan omdat ik dat zo makkelijk vind en hoewel ze dat niet super erg vind had het voor haar ook niet per se gehoeven :

#snuffelsanta week 44 Maandag schreef:

Vesper slaapt altijd in haar bench bij ons in de slaapkamer. Dat is van pup af aan al zo en is ook zo gebleven omdat ze snel geïntimideerd was door onze kat en ze dan op bed sprong om ons wakker te maken :+ Nu is onze kat afgelopen september overleden maar alsnog ligt ze het liefst in die bench.

#snuffelsanta week 44 Woensdag schreef:
Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen.

Afbeelding
Denk deze recente geschoten op de heide. Gewoon zo prachtig in haar gratie, en gewoon heel trots op hoe ze uitgegroeid is <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:48

Onze band is hier al te zien. Pas 9 weken oud <3
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:54

Nou, onvergetelijke ervaringen met onze hond zijn binnen hoor :=
Dinsdag iets (niet eetbaars) van de tafel waar hij nog nooit eerder interesse in had getoond gejat en opgevreten, dus op naar de dierenarts voor een braakprik. Meneer vond het alleen maar heel erg gezellig bij de dierenarts, en toen kreeg hij toen hij eenmaal leeg was ook nog eens een blikje natvoer zodat de misselijkheid zou stoppen, dat was helemaal feest *\o/*

Vandaag presteerde hij het bij het wandelen om zijn toch echt wel goed passende Y-tuig uit te krijgen door ineens vol in de achteruit te gaan midden op straat :oo

Ik ben meteen weer een boel grijze haren rijker :=

Naar een foto moet ik nog even op zoek.
Ik vond gisteren wel een filmpje terug van dag 3 bij ons, daar was hij echt een heel schattig waggelend harig propje :')

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:27

Oooh heerlijke vraag en wat een leuke foto’s komen er al voorbij! Benieuwd waar de rest nog mee komt!
Ik ga voor de grappigste foto: een dogsurvival waar je eerst op een blok moest springen en vervolgens over een randje een waterbak in. Marlo doet dat allemaal veel te snel en zonder na te denken waardoor hij in de lucht pas zag dat er een waterbak was, dit alles perfect vastgelegd door de fotograaf :)
Het is eigenlijk een tweeluik maar ik ben braaf en kies er 1:

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:31

_O- _O- _O-

Eerst doen, dan denken. Heel herkenbaar. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:26

Dit blijft mijn favoriete foto van Cody, nog met mijn allerliefste Billy <3 Hier zie je goed zijn zachtheid en toch de allertheid.
Afbeelding

En deze van Peppy, kijk eens wat een blije gup, zo blij dat hij bij ons is komen wonen.
Afbeelding

En deze van Floki, Floki was zo'n bang hondje toen hij bij ons kwam, zo trots staat hij op deze foto
Afbeelding

Van Chucky heb ik niet zo 1 foto die er voor mij uitspringt. Hij heeft wel fotoshoot foto's maar niet eentje waarvan ik zeg, dat is nou echt chucky :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:39

Phoe! Dat was wel even een om goed over na te denken en in de fotogalerij te duiken.
Ik zie al een boel mooie, lieve en grappige foto’s voorbij komen.
Mijn foto’s heb ik gekozen als mooi, als zijnde het moment of het gevoel wat ze er bij oproepen.

Voor Nuts heb ik gekozen voor deze foto samen met mijn man, Nuts komt uit Roemenië en ik had hem net toen ik mijn man leerde kennen. Hij moest niks van mannen weten; het heeft dus zeker 3 maanden geduurd voordat mijn man hem kon aaien. In het begin kon hij amper naar Nuts kijken of Nuts trok zijn lip al naar hem op en hij heeft in die tijd vaak gezegd dat hij zo benieuwd was hoe zijn vacht zou voelen. Toen dat punt eenmaal bereikt was, was het goed en tot op de dag van vandaag dikke vriendjes. <3

Afbeelding

Voor Blue heb ik gekozen voor een foto met onze pasgeboren dochter, Blue toen zelf nog als “puppy” van net een jaar oud. Ze is thuis geboren en Blue is vanaf dat moment geen tel meer van haar zijde geweest. Hij lag naast haar bedje, de kinderwagen, de box en zodra er een geluidje kwam ging hij direct kijken. Ook die 2 zijn nog steeds zulke dikke maatjes, dochter is inmiddels 3 en ze hebben zoveel plezier samen.

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:57

Lieve ss
Ik krijg het niet voor elkaar om alle vragen bij te houden.

Mocht je prangende vragen hebben. Vind mij via lootjestrekken!

Zal zsm proberen bij te lezen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:20

Konstantine schreef:
Nou, onvergetelijke ervaringen met onze hond zijn binnen hoor :=
Dinsdag iets (niet eetbaars) van de tafel waar hij nog nooit eerder interesse in had getoond gejat en opgevreten, dus op naar de dierenarts voor een braakprik. Meneer vond het alleen maar heel erg gezellig bij de dierenarts, en toen kreeg hij toen hij eenmaal leeg was ook nog eens een blikje natvoer zodat de misselijkheid zou stoppen, dat was helemaal feest *\o/*

Vandaag presteerde hij het bij het wandelen om zijn toch echt wel goed passende Y-tuig uit te krijgen door ineens vol in de achteruit te gaan midden op straat :oo

Ik ben meteen weer een boel grijze haren rijker :=

Naar een foto moet ik nog even op zoek.
Ik vond gisteren wel een filmpje terug van dag 3 bij ons, daar was hij echt een heel schattig waggelend harig propje :')

Nou lekker dan , arme jullie!

@kanjerroos omg die foto is briljant :')

Wat een leuke foto’s komen er voorbij! En ik snap dat een keuze maken tussen de foto’s lastig is, dat vond ik zelf ook behoorlijk lastig en ik stel ze zelf notabene. Het wordt echter erg onoverzichtelijk als sommigen 1 foto delen en een ander 15 :')

We komen al mooi dichterbij. Ik ben momenteel hard op zoek naar een passende doos. Ik zag wel dat de action verhuisdozen in de aanbieding heeft , dus als anderen ook nog een doos zoeken is dat wellicht een optie.

Ik bewaar vaak wel doosjes om zelf spul te versturen maar dat zijn kleine doosjes lol

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 01:45

Wat een heerlijke foto’s weer zeg <3 mijn antwoorden op de vragen komen dit weekend hoor! Al wordt die gekste foto lastig, heb er zoveel :D