Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad.Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?
Citaat:#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
Citaat:#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
Ineke2 schreef:Ravi slaapt in een bench in de woonkamer. Eerder stond de bench in mijn slaapkamer, maar ik slaap al heel slecht en meneer kan snurken als een volwassen vent die een bos omzaagt
echt briljant. Voor jou minder leuk. Dat dan weer wel. Citaat:#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
)Citaat:#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
) Maar aangezien ik borstvoeding geef en m'n dochter daar ook geregeld ligt is Polly een beetje uit bed verbannen. Soms ligt ze er ineens toch, we slapen beneden aan de woonkamer met de deur meestal open. #snuffelsanta week 41 Zondag schreef:Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?
. Wat volgde was onze beste ronde ooit - binnen 1 minuut hadden we de Q binnen (en later bleken we ook ruim High in Class te zijn, en ook nog best of show - snelste van alle honden die die 3 dagen in die category hadden gestart). Maar een wedstrijd is altijd 2 ronden binnen een category, en ik had me ook voor 2 rondjes opgegeven. Dus 10 minuten later stonden we weer in de ring (want waarom ook niet dacht ik). Ik nog tegen Layla zeggen "sorry meisje, ik had gezegd dat je nooit meer hoefde, maar hierna is het echt klaar". 
#snuffelsanta week 42 Zondag schreef:Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?
#snuffelsanta schreef:Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

#snuffelsanta week 43 Woensdag schreef:Wat is het favoriete speeltje van je hond?

#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad.Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?
. Wij zijn er nogal makkelijk mee. Beide honden vinden regen en modder prima (al zal Layla niet uren in de tuin zitten in de regen, zoals ze wel op andere momenten doet). Beer heeft al jaren dezelfde badjas die hij soms aankrijgt na wandelen in de regen. Layla houdt niet van dingen om en aan haar lijf, dus die likt zich droog (heeft ook een vacht waar het water niet echt in komt). Ik heb wel paw wax liggen mocht het gaan sneeuwen / ze zout gaan strooien, maar dat was meer voor Canada. Beide zijn dol op sneeuw, al heeft Beer dan wel snel last van ijsklompen tussen zijn tenen, maar ook daar deden we niks speciaals voor. We hebben meerdere keren "lange" sneeuwschoen wandelingen gemaakt, met de honden die heerlijk los door de sneeuw mee gingen.

#snuffelsanta week 44 Maandag schreef:Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
Prachtig! #snuffelsanta week44 Woensdag schreef:Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Citaat:Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
overigens heeft ze ook een mandje op onze slaapkamer en springt ze soms op bed om bij het voeteneind te liggen. Vinden we allemaal prima.
VillaNeusjes schreef:Voor de verandering gooi ik er eens iets anders in dan een simpele vraag.#snuffelsanta week44 Woensdag schreef:Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?
. Zo was ze toen ze een jaar oud was denk ik met haar colliebal aan het spelen toen ze deze in de lucht stuiterde en erachter aan sprong. Op afstand zag ik al dat ze dom terecht zou komen dus ik zie haar zo'n beetje in slowmotion naar beneden komen en eenmaal op de grond krijsen krijsen krijsen en voorpoot in de lucht. Ik schrik me natuurlijk halfdood aan de hand van dat geluid dus ik ren naar der toe en til haar direct op om mee naar binnen te nemen. Krijsen de hele 20 meter en eenmaal binnen neergezet op een zachte mand met een deken. Dat kreng stopt met krijsen, kijkt me aan, en gaat dan heeeeeeeel uitvoerig een holletje uitgraven met die pijnlijke poot (want ik had die deken natuurlijk niet goed gelegd
) gaat dan liggen, kijkt me weer 3 tellen aan en begint weer met krijsen en slaat die poot zo naar me toe
Was dus echt niks mee aan de hand
#snuffelsanta week 42 Zondag schreef:Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?
We doen wel af en toe sessies met "freeshapen" waarbij ik vooraf een gedraging uitkies en zij dan door middel van eigen bedachte acties moet "raden" wat ik bedoel. Ik zet bijvoorbeeld een stoel neer en de te raden gedraging is dan bijvoorbeeld "met vier poten op de stoel staan". Vervolgens zeg of doe ik dan helemaal niks maar beloon ik dan elk stukje gedrag (shapen) wat richting dat uiteindelijke doel gaat en door middel van trial and error (problemsolving) weet ze dan uit te vogelen wat ik bedoel. Vind ze ontzettend leuk.
#snuffelsanta schreef:Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

#snuffelsanta week 43 Woensdag schreef:Wat is het favoriete speeltje van je hond?

#snuffelsanta week 44 Maandag schreef:Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?
Nu is onze kat afgelopen september overleden maar alsnog ligt ze het liefst in die bench.#snuffelsanta week 44 Woensdag schreef:Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen.

#snuffelsanta week44 Woensdag schreef:Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Hier zie je goed zijn zachtheid en toch de allertheid.

#snuffelsanta week44 Woensdag schreef:Deel je leukste, mafste, gekste of mooiste foto van je hond met ons en vertel waarom je deze hebt gekozen. Let op. 1 foto per hond, je zult dus echt moeten kiezen!!

Konstantine schreef:Nou, onvergetelijke ervaringen met onze hond zijn binnen hoor![]()
Dinsdag iets (niet eetbaars) van de tafel waar hij nog nooit eerder interesse in had getoond gejat en opgevreten, dus op naar de dierenarts voor een braakprik. Meneer vond het alleen maar heel erg gezellig bij de dierenarts, en toen kreeg hij toen hij eenmaal leeg was ook nog eens een blikje natvoer zodat de misselijkheid zou stoppen, dat was helemaal feest![]()
Vandaag presteerde hij het bij het wandelen om zijn toch echt wel goed passende Y-tuig uit te krijgen door ineens vol in de achteruit te gaan midden op straat
Ik ben meteen weer een boel grijze haren rijker
Naar een foto moet ik nog even op zoek.
Ik vond gisteren wel een filmpje terug van dag 3 bij ons, daar was hij echt een heel schattig waggelend harig propje