Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 15:49

De naam Muis vond ik gewoon leuk :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 15:50

Ik noem Faye ook wel es muisje. <3 Ze lijkt grijs maar is blauw. :+

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:19

Klaar met alles inpakken, de hints erbij gedaan, nou alleen nog de doos zelf netjes inpakken en verzendklaar maken. Ik hoop dat mijn lootje er blij mee gaat zijn, ik vond het in ieder geval superleuk om te bedenken, verzamelen, shoppen en inpakken!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 17:59

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Waarom heb je je kat(ten) zijn of haar naam gegeven en betekent die naam nog iets?

Subvraag: zou je het leuk vinden om iets te krijgen met de naam van de kat(ten) erop?

Kito weet ik eigenlijk niet meer waarom. Ik had dat volgens mij ergens gelezen en vond dat erg leuk klinken. In het swahili betekend het kostbaar geschenk.
Nishi mocht ik de naam kiezen en zij werken bij die fokker met thema’s. Nishi bestekend westen in het Japans en nacht in india. Ik vond het gewoon lekker klinken.
Daarna besloten in het Landen thema te blijven Lanah betekend stralende of gezegen kostbaar kind. Lanah is een Hawaiiaanse naam.
Elani betekend verlichting en is een Afrikaanse naam.

Ik vind het zeker leuk iets met hun naam erop te krijgen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:15

Weekvraag:

Waarom heb je je kat(ten) zijn of haar naam gegeven en betekent die naam nog iets?
Loes en Pip vind ik leuke namen. Geen speciale betekenis. Maar vind korte namen wel fijn werken.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:21

Citaat:
Weekvraag:

Subvraag: zou je het leuk vinden om iets te krijgen met de naam van de kat(ten) erop?

Officieel zou onze eerste kat voor mijn ouders zijn (maar later toch mee genomen toen ik het huis uit ging :+ ). Ik wilde de kat Dobby noemen maar m'n moeder was het daar niet mee eens en toen werd het Ruby. Vond ik verder ook wel een leuke naam, want ze is rood :)

Toen het eerste nestje geboren werd hadden ze nog de 'projectnamen' Ed, Edd en Eddy. Vooral omdat, als ik echt meteen namen voor ze zou bedenken, ik ze niet meer weg zou kunnen doen :o?

We hebben toen Ed en Eddy gehouden en omgedoopt tot Rocket (eigenlijk altijd Rocky nu) en Rex. Eigenlijk wilde ik Rocky, Lucifer noemen }:) Maar ook daar werd ik weer overruled. Dus toen is het eigenlijk begonnen om maar gewoon naar namen met een R te kijken.

Met Raya hadden we dus ook bedacht dat het met een R moest. Toen gewoon een site met namen bekeken tot we haar naam vonden. Die vonden we wel toepasselijk dus dat is m toen geworden.

Daarna met de nieuwste lading kittens was het ook weer lang twijfelen welke we zelf gingen houden. Uiteindelijk voor het 'zwarte' mannetje en de schreeuwlelijk gekozen. De 'zwarte' wilde ik eigenlijk Riven noemen. Maar (ik begin een patroon te herkennen) ik werd overruled en toen werd het Ragnar. Achteraf past die naam ook wel beter. Het is een lekkere dikke gozer geworden :')

Aangezien die andere dus een enorme schreeuwlelijk was wilde ik daar iets mee. Dus toen werd het 'Roary'. Al typ ik het tegenwoordig eigenlijk vaak gewoon als Rory. Maar dat komt dus van dr geschreeuw af. Iets wat ze helaas ook nog niet verleerd is :+

Spullen met namen is altijd leuk. Al is 6 natuurlijk wel veel. Dus eentje mag natuurlijk ook. Ruby is de oppermoeder van huis, dus dat is eventueel een goede als je iets met 1 naam wilt doen. Of gewoon een grote R natuurlijk hahaha

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:58

Citaat:
Weekvraag:

Leuke vraag!

Livia: genoemd naar de kleindochter van Tineke Schouten :D Tineke zong in een van haar vorige shows een liedje voor haar kleindochter, Livia Alaya... ik vind dat zo'n mooie naam... Livia kwam bij ons tegelijk met Buddha (rip), ongeveer 2-3 maanden na het overlijden van onze laatste Noorse boskat... Rodi... Peet wou toen een ragdoll, en ik wou een sphynx. De ragdoll is er toen gekomen (Buddha), maar de sphynx niet.... Livia kwam als cornish rex op ons pad... we hadden afgesproken dat Peet de naam voor de ragdoll mocht verzinnen, en ik de andere naam... en dat werd dus Livia :D

Happy: Peet heeft deze naam verzonnen... vond ie wel leuk klinken :D

King: Peet heeft deze naam verzonnen... vond ie stoer en statig klinken, en het past wel bij een grote zwarte maine coon :D

Prince: deze naam mocht ik verzinnen... we zouden eigenlijk maar 1 kat erbij nemen na het overlijden van Buddha... Peet ging naar de fokker toe, en hij kon kiezen tussen 'die grijze en die zwarte'... het vreemde was dat ie me niet wou vertellen via de telefoon hoe het was gegaan... en uiteindelijk kwam het hoge woord eruit tijdens een wandeling met onze paarden... "ik kan niet kiezen... ik wil ze allebei"... ik vond dat uiteraard geen probleem :D Op voorwaarde dat ik dan de andere naam mocht kiezen :D Ik wou iets dat goed bij King past... dus al snel werd het Prince :D

Tommy: lang verhaal... haha... Tommy lag niet op de planning, maar Peet heeft toen hij Prince & King ging halen altijd gezegd dat hij per se een kitten wou als 1 bepaalde poes daar moeder zou worden... en 1,5 jaar later kregen we een appje van de fokker... de poes was voor de tweede keer moeder geworden... er was nog 1 mannetje beschikbaar, omdat die niet zoveel waarde voor de fok had, dus de bevriende fokkers hadden geen interesse (zn oren staan voor het mooie/de standaard te rechtop)... Ze wist dat wij heel graag een kitten van die poes wilden, dus ze vroeg of wij interesse hadden... Peet moest erover nadenken (een half uur :)) ) om vervolgens met volle overtuiging JA te zeggen :D En zo geschiedde... Tommy kwam bij ons wonen. De naam was nog wel een dingetje... Peet wou liefst een stoere naam... Brutus ofzo... maar dat vond ik echt niet leuk... dat is een beetje de 'goden verzoeken', zeg maar.... en na wat sparren kwam hij met 'Tommy' op de proppen... dat is wel een leuke/schattige naam, en Peet en ik zijn allebei ook wel gek op Tommy Hilfiger... :D de roepnaam heb ik al wat verbasterd naar 'Tom', 'Tomster' of 'Mister T' :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:55

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Waarom:

- Sienna: Heette al zo bij de fokster waar ze woonde dus dat heb ik over genomen

- Cosmo: heette Gompy in het asiel en dat vond ik wel zo verschrikkelijk haha. Toen gewoon op internet gezocht naar "leuke kattennamen", daar een lijstje uit gemaakt en zo Cosmo gekozen

- Nova: Ik was eerder een hond tegen komen die zo heette en toen dacht ik, dat vind ik nou echt een leuke dierennaam (niets ten nadele van mensen die zo heten overigens ;)) dus had bedacht dat als ik ooit weer een poes zou nemen/krijgen dat Nova zou worden, en zo geschiedde

Kimi: Mocht mijn man uitkiezen. Voorwaarde van mij was wel dat het het liefst een naam met twee lettergrepen is ivm lekker roepen en dat het er niet Teveel bovenop zou liggen dat mijn man van de F1 houdt :+

Bowie: Heette in het asiel Frummel. Heel lieve naam, maar ik zag toen al dat Bowie geen Frummel zou blijven en zo blijkt. hij is nu 6 maanden oud en al groter dan Sienna en Kimi. Bowie kwam ineens in ons op en klinkt lekker dus dat is het geworden.

Morris: overgenomen van het asiel

Cadeau met namen altijd welkom en hartstikke leuk maar ik snap ook dat dat met 6 boeven niet zo makkelijk is :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:59

6 namen op 1 ding kan prima. :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:59

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Toen we de dames meekregen merkte vriend op dat ik maar namen voor ze moest verzinnen....
Daisy schoot mij al vrij snel binnen en ook wel bij welke kat. Maar de andere kwam ik niet meteen op.
Omdat beide dames zwart bont zijn bedacht ik mij dat een koeiennaam wel leuk was }:0
Dus gezocht en gekeken wat bij Daisy paste en 2 lettergrepen had (roept beter alleen korten we het meestal af naar 1 lettergreep :+ ). En zo kwam ik op de naam Dora.
Vriend vond het allemaal best toen ik vroeg wat hij er van vond.

Bellatrix schreef:

Op zich wel, maar bij voorkeur dan iets dat ik kan gebruiken voor de katten. Niet noodzakelijk, maar dat vind ik wel zo leuk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:01

Ik lees nou iets over een rosborstel om het kleed/krabpaal van kattenharen te ontdoen. Werkt dat echt? Geen idee of zoiets binnen budget is want daar heb ik nog niet naar gekeken maar dit is wel interessant.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 12:24

Ik gebruik een rubberen hondenborst. Werkt super zal straks als ik thuis ben en het niet vergeet een foto maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:25

Nouja dat is ook prima natuurlijk als het maar werkt. Ik krijg met de stofzuiger niet alles van de krabpaal.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:57

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 13:00

Nooit gedacht dat een rubberen borstel zo goed zou werken. :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 13:02

Bellatrix schreef:
Ik lees nou iets over een rosborstel om het kleed/krabpaal van kattenharen te ontdoen. Werkt dat echt? Geen idee of zoiets binnen budget is want daar heb ik nog niet naar gekeken maar dit is wel interessant.

Ik heb deze voor de krabpaal, stoelen en kussens:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/borstels_kammen/meubelborstels_kledingrollers/479671
De Action had (heeft?) ze ook ook, die waren vergelijkbaar met deze van de Welkoop:
https://www.welkoop.nl/beeztees-anti-haar-borstel-1stuk_1195402
Die is ook handig voor krabpalen om in de kleine hoekjes te komen.

Ik gebruik vaak de borstel om het haar los te maken uit de bekleding en gebruik dan zo'n zuigmondje met van die rode stof om het op te zuigen.
(Bovenstaande zijn ongetwijfeld ook via Temu oid te koop.)

Voor de schoonloopmatten heb ik zoiets, destijds gekocht bij de Blokker. Was een tip van de WMO-dame die bij mijn vader schoonmaakt:
https://www.bol.com/nl/nl/p/leifheit-classic-suprabezem-rubberen-bezem-met-telescoopsteel-80-140-cm-steellengte-35-cm-veegbreedte/9200000042899053/?referrer=socialshare_pdp_www
Dat werkt heel goed, maar mijn robotstofzuiger maakt die matten ook goed schoon.

Ik heb verder geen vloerkleden (meer) in huis ivm vloerverwarming.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 13:11

Die van de Welkoop ziet er handig uit!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:49

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Mijn katjes heten Nuka en Vitani naar de broer en zus uit The Lion King 2.

Dingen met naam zijn altijd leuk!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:51

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Chloe heeft altijd al Chloe geheten en ik vond de naam ontzettend bij haar passen. Classy, deftig maar toch een beetje eigenwijs :D

Eevee heet eigenlijk Eivie maar die is dus omgedoopt naar Eevee, naar de Pokemon :D

Ze mogen zeker weten iets met hun naam krijgen. Alleen maar leuk *\o/*

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:40

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Bij Nova zag ik als eerst de foto en kwam meteen de naam Nova in me op en die is blijven hangen.

betekenis: Een nova (Latijn voor nieuw, meervoud novae of nova's) is een ster die plotseling veel helderder wordt en daarna geleidelijk, over een periode van maanden tot vele jaren, tot haar vroegere helderheid terugkeert.

Maya heb ik lang over getwijfeld die wilde ik eigenlijk Nyx noemen
betekenis: In de Griekse mythologie werd Nyx, de godin van de nacht, vanuit Chaos geboren. Nyx kent veel verschijningsvormen. In haar eerste incarnatie is zij simpelweg het duister, voordat er iets bestond, voordat er iets was om zichtbaar te zijn.

maar vond dat niet echt passen ze is soms vals als de pest maar dat komt vooral uit angst en niet iets anders(gelukkig gaat het ook langzaam wel beter).. dus er was toch een zachtere naam nodig en dat is Maya geworden. En toch blijft Nyx ook nog steeds wat hangen dus ik denk dat er nog een langharige kat bij moet ooit waar deze naam wel bij past :+

Betekenis: De naam Maya heeft verschillende betekenissen en herkomsten. In het Sanskriet betekend het magie of illusie en is het gerelateerd aan de hindoeïstische filosofie. In het Hebreeuws wordt het vaak geassocieerd met water. Daarnaast is er in de Griekse mythologie een maia (de Griekse gingen we voor alleen de schrijfwijze niet) die één van de Pleiaden was en de moeder van Hermes.

Subvraag
Iets met de naam van de dames is ook heel leuk om te krijgen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 19:01

Ik heb even hulp nodig van jullie. Er is nog steeds iemand die niet reageert nu is dat best wel een issue. Nu is er iemand die graag mee wilt doen en die persoon heeft die kan dus niks. Maar er is ook iemand die deze persoon heeft als zijn of haar secret santa (want op lootjes trekken heeft iedereen een lootje getrokken zo te zien)

Nu kan ik 2 dingen doen. Of ik laat het gaan en de persoon die niks krijgt krijgt later het pakket van de persoon die deze afwezige heeft getrokken.

Of ik vraag iedereen om mij een PB te sturen met wie ze hebben getrokken en ga dan die afwezige eruit halen en die 2 mensen koppelen.

Beetje warrig verhaal maar ik hoop dat jullie het snappen. En mee willen denken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:11

Ik snap het ook niet zo goed maar dat laatste lijkt mij anders een oplossing.

Wil je mij Pb'en over wie je het hebt?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 19:18

Ik stuur je zo een pb. Heb die persoon tot zondag de tijd te geven te reageren. Als ze dan niet reageert sluit ik haar uit en kan ze niet meer mee doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:22

Heeft ze helemaal niet gereageerd sinds het trekken van de lootjes?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 19:23

Bellatrix schreef:
Heeft ze helemaal niet gereageerd sinds het trekken van de lootjes?

Niet hier (alleen aangemeld) en niet meer op de lootjestrek pagina. Heb je een pb gestuurd.