Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 15:56

Nala schreef:
Nog een top voor de Ax-man: dit soort grote vierkante gedroogde huidplaten.

[ Afbeelding ]

Ik weet nu hoe ze heten: kophuidplaat en schouderplaat

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:09

Oh ik heb toch zoiets leuks gevonden voor mijn lootje, al zeg ik het zelf :+

Citaat:
Wat is het favoriete speeltje van je hond?

Zhena heeft zo'n mega-irritant piepvarken :Y)

Polly is het meest gek op een octopus met piep aan een elastiek. Zo'n soort trek-speel

Luna2006

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:18

Cody zijn favo speeltje is zijn "nijntje" een simpele knuffel die hij zelf heeft gekozen op de rommelmarkt, sleept hij soms dagen rond en dan begraaft hij nijn weer een hele tijd :+

De chi's spelen niet zo veel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 17:24

Ik stond vandaag bij Intratuin ook met allerlei leuks in mijn handen, maar de doos is al te klein :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 21:03

Hier is het meest nieuwe speeltje meestal favoriet _O- Ze is ook gek om van die dingen die knisperen, en een piep weet ze ook heel goed te vinden. En de lotusbal die bij hoopers gebruikt wordt met een snoepje erin vind ze ook enorm leuk.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 11:35

draaakje schreef:
Hier is het meest nieuwe speeltje meestal favoriet _O- .

Hier ook, hij is altijd zo dankbaar voor nieuw speelgoed :')
Maar over het algemeen houd hij van zachte pluche dingen en van die burrow speeltjes.
Voor buiten zijn ballen aan en touw de aller grootste hit, maar hij houd ook van tugs

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:32

#snuffelsanta week 43 Zondag schreef:
de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

Wat Hoax betreft : ik ben niet bang voor een beetje regen, Hoax ook niet maar als we naar een afspraak moeten of nog een winkel in dat krijgt hij met nat weer een regenjas aan. Op de terug weg hoeft ie niet om en mag hij graag door de gevallen bladeren rollen/schuiven en lekker vies worden. Verder verplicht ik m'n rolstoel en ons zelf als een wandelend kerstboom als het buiten nog of al donker is. Als er gestrooid is wassen we de pootjes bij thuiskomst vanwege het zout

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:25

Verlicht als een kerstboom :') Dat klinkt leuk! :D

de herfst is al lekker bezig en we hebben de eerste storm van het seizoen al weer gehad. :brr: Hoe bereid jij, of hebben jullie, je voorbereid op de herfst en straks winterdagen? Springt je hond graag een berg bladeren in of zet ze geen stap over de drempel naar buiten zonder een jas aan?

Plucky is dol op in plassen springen en op blaadjes jagen, dus die had een topdag met die storm :')
Bij de ochtendwandeling en in de lunchpauze doe ik hem een jas aan als het giet, omdat ik dan geen tijd heb om hem droog te blazen bij thuiskomst. Na werktijd heb ik daar wel tijd voor, dus dan hoeft hij niet per se een jas aan.
Wij hebben een reflecterende lijn en ook een paar lampjes, al zou meer / betere verlichting best handig zijn. Door die dikke vacht valt een lampje aan het tuig nauwelijks op. Ik doe daarom ook een lampje halverwege de lijn.

Ik wist niet dat je de pootjes moest wassen als er gestrooid is, goed om te weten!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:51

VillaNeusjes schreef:

Dj houdt niet van de regen is altijd al zo geweest maar zodra hij buiten is gaat het altijd wel, qua voorbereiding doen wij verder eigenlijk niks bijzonders kijken wel altijd met de kou omdat het toch tussen de kussentjes gaat zitten.

Verder als we naar het bos gaan vind DJ de bladeren geweldig en hij houd heel erg van sneeuw dan komt zijn innerlijke pup naar boven.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:59

Konstantine schreef:
Verlicht als een kerstboom :') Dat klinkt leuk! :D

Ik wist niet dat je de pootjes moest wassen als er gestrooid is, goed om te weten!

Ik rijd met mijn rolstoel op 't fietspad, niet op de stoep. Die staat meestal vol met fatbikes en is te ongelijk en vaak rijd ik sneller dan 6km/h dus dan mag ik weer niet op de stoep. Als er gestrooid wordt dan loopt Hoax dus ook door zou slurrie.
Zout droogt de huid uit en irriteert de huid, zeker als er wondjes zitten en honden likken regelmatig hun poten schoon en zoutvergiftiging is een reëel gevaar wat dat betreft. Voor het ontstaan van een zoutvergiftiging is maar een kleine hoeveelheid zout nodig. Ongeveer 2 gram zout per kilogram lichaamsgewicht van de hond kan al symptomen geven dus na de wandeling maak ik de poten schoon. Hetzij in de badkamer even de douchekop erop, dan neem ik de buik vaak ook mee want omdat we in de slurrie lopen is z'n buik vaak ook vies. Maar als ik niet thuis ben en ik blijf verblijf een tijd binnen dan heb ik altijd babydoekjes of vochtig toiletpapier bij me. Ik ben super zuinig op m'n hulphond, en hij loopt gewoon meer risico en brengt grotere problemen mee bij uitval.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:09

Ja, je hebt Hoax ook gewoon nodig, logisch dat je zuinig op hem bent! :j
Het weer is hier aan de kust niet vaak zodanig erg dat er gestrooid wordt, maar ik zal het zeker onthouden. Die boef lust alles, dus uitgebreid het zout van zijn pootjes likken zie ik hem ook wel voor aan.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:14

Sky maakt de regen en wind niks uit, die loopt nog te paraderen in de stortregen :') ik daarintegen houd er iets minder van, en met zijn lange vacht duurt het mega lang voordat hij een x droog is.
Hij heeft het snel warm dus waar we voor onze vorige hond met hele erge kou wel een jas aan hadden kan Sky prima zonder met zijn lange dikke vacht. Oorsprongelijk komt de Berner natuurlijk uit zwitserland dus daar is het vele malen kouder dan hier in Nederland.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:40

#SNUFFELSANTA week 42
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?
Beide honden hier vinden snuffelmatten erg leuk.
De denkspelletjes doe je Aloy wel een plezier mee, Moira niet zo. Maar die speelt sowieso weinig

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:49

Hier weinig voorbereiding eigenlijk. We hebben wel een regenjas, badjas en waterblazer voor als het nodig is. Marlo laat zich zeker niet tegen houden door de regen dus wij lopen met regen/kou eigenlijk net zoveel als met mooi weer.

Hier zijn de opzichter en ik gisteren bezig geweest met het inpakken van de cadeautjes voor het pakket. Ik geloof wel dat we klaar zijn, nu nog hints. Volgens mij ben ik nog nooit zo vroeg al klaar geweest

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:42

Saar houdt niet van regen en wind, maar sneeuw vindt ze super. Saar draagt vaak een regenjas en als het koud is een jas om haar warm te houden. Saar heeft het snel koud.

Senna vindt alles leuk, regen, hagel, wind, sneeuw, modder. Die draagt wel vaak een regenjas, want met al dat haar is het een flinke klus om die na een regenbui droog te krijgen.

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:41

Hier ook geen voorbereiding, alleen als ze lang moeten wachten op wedstrijden of na jachtdagen, dan doe ik ze een jas of badjas aan. Afhankelijk van hun toestand haha.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:37

Geen voorbereidingen. Ze gaan liever niet naar buiten als het regent in de tuin. Tijdens het wandelen lijkt het ze minder uit te maken.

In geval van sneeuw/zout strooien, maken we na het wandelen de voetjes even schoon in wat water.
Overigens wonen we aan een straat die niet gestrooid wordt en lopen we vanaf daar een klein bosje in dus dat scheelt al een hoop.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:45

Cheytjuh schreef:
#SNUFFELSANTA week 42
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Snuffelspelletjes vind leslie wrg leuk
Amigo moet het nog wat leren

#snuffelsanta week 43 woensdag+1 schreef:

Leslie toch de ballen en knuffels
Amigo begint steeds meer met een bal in zn bek te lopen of af en toe een knuffel maar echt spelwn doet hij niet

Dit weer is echt funest voor de vacht van amigo vooral omdat hij door zn operatie wekenlang niet gewassen kon worden dus snel klutvorming
Morgen mag hij voor het eerst weer gewassen worden

Leslie heeft vwel zoomies en is erg druk en samen met amigo vind ze het heerlijk om op een veld te rennen met de wind rond hun oren en regen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 06:02

#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:

Denkspelletjes niet echt, een snuffelmat of een snackbal (waar de snoepjes uitvallen als je er mee rolt) vinden ze wel leuk.

#snuffelsanta week 43 woensdag+1 schreef:

Fudge: knuffels, de rups (ja die grote) die je al eerder op een van de fotos zag in het topic hier.
Eigenlijk alle knuffels wel.

Ginger: Alles wat nieuw is. En knuffels blijven ook voor haar favoriet om mee rond te sjouwen.

Ginger vindt werkelijk alles prima, regen, sneeuw, storm.
Fudge vindt storm en harde wind wel eng. Past ook wel bij haar vuurwerkangst/angst voor extreme geluiden.

Ik ben verder goed voorbereid qua handdoeken in de auto en bij de achterdeur en badjassen, die zijn echt een uitvinding.
Verder mogen mijn honden gewoon hond zijn en is het prima als ze vies worden of nat. Lekker opdrogen in de keuken en daarna de stofzuiger en de dweil erdoor.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 06:18

Afbeelding

Dit ontzettend schattige kaartje is bij ons (oké bij mijn ma en dan hier) bezorgd. Vind hem echt helemaal leuk! Ben dol op kerstkaartjes, dus deze past helemaal!

Morgen heb ik tijd in mijn agenda geblokt om de weekvragen bij te werken!

Om het goed te maken alvast een foto van Layla tijdens haar eerste bezoek aan een restaurant in België, en dan ook meteen haar eerste echte binnen bezoek (in Canada / US mogen honden nooit binnen in eetgelegenheden).
Ze deed het top en heeft uiteindelijk in de hoek liggen snurken!

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:07

Ik ben compleet knock-out na een dagje kreadoe beurs met Hoax en een vriendin. Erg leuk maar pfoei wat een drukte. Wat ik wel fijn vind is dat Hoax echt niets om drukte en lawaai geeft en ook gewoon lekker naast de rolstoel loopt en geen stap opzij zet voor mensen. Dat zorgt er voor dat mensen niet te dicht in m'n aura komen.

Anyhow. Komt hij weer:

#snuffelsanta week 44 Maandag: schreef:
Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

Ik leef half in m'n slaapkamer, deels omdat ik een gelijkvloerse woning heb en de tuindeur in m'n slaapkamer zit en ik die graag open heb. Hoax ligt nu veel op bed. Zeker nu het koeler wordt maar ligt ook onder mijn bed, bij de deur of in de kennel (met deur open). Hoax heeft 't nog niet echt meegemaakt en kunnen trainen maar mijn vorige assistentiehond en mijn chihuahua maakten mij wakker tijdens nachtmerries. Maar desondanks l8gt ie lekker bij me en vind ik dat heerlijk. Nu het kouder wordt vechten we om de electrische deken

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:11

Ax slaapt waar hij zelf zin in heeft, hij mag ook op de bank en op het bed. Bij mijn ouders ligt hij het liefste op de bank met zijn hoofd op een kussen, de luxepoefel <3 Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:04

Waar slaapt jouw hond snachts? Mag hij mee je bed in of slaapt hij beneden in zijn bench. Of misschien kiest ie liever de bank?

Sky slaapt beneden :j hij durft de trap niet op en ik wil hem eigenlijk ook niet boven hebben, beter voor zijn heupen ook.

Meneer slaapt meestal op de bank, op zijn matje (het dure ortopedische kussen werd niet gewaardeerd, hij vond hem te dik :') dus een dun matje voor meneer, of gewoon op de grond voor de achterdeur, verstopt onder het gordijn :o overdag ligt hij graag in de gang op de mat alles en iedereen buiten in de gaten te houden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:06

Keell94 schreef:

Dj heeft in de woonkamer zijn eigen mand staan waar hij in kan slapen enige is dat hij niet op de bank mag.

In de slaapkamer hebben we voor DJ een kussen liggen met een kleed en daar slaapt hij dan op als wij ook naar bed gaan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:13

Wat fijn dat je mede dankzij Hoax dingen kunt ondernemen, hij lijkt me een hele dappere en lieve hond!

Plucky slaapt in de ren, daar staat zijn mand, maar ik tref hem ook geregeld op de vloer naast de mand, zeker als het warm is.

Als hij volwassen is hopen we zonder ren te kunnen, maar momenteel zit 'ie in de kattenkwaad fase :P