Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 11:22

ooh hilarisch :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 12:02

Bellatrix schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/kattenspeel ... 5MQAvD_BwE

Even de bol.com versie gepakt maar Temu/Shein heeft ze ook. Alleen op FB zag ik vogels die echt een stuk de lucht in vliegen en bij deze betwijfel ik dat...

Ik heb die die vliegt niet maar fladdert wel. Maakt ook geluid als je dat aan zet. Hier krijgt dat ding er aardig van langs als ik die aan zet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 12:11

Bij jou dus wel een succes?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:19

Bellatrix schreef:

Even de bol.com versie gepakt maar Temu/Shein heeft ze ook. Alleen op FB zag ik vogels die echt een stuk de lucht in vliegen en bij deze betwijfel ik dat...

Oh my
Rectificatie van 2 eerdere antwoorden.
Dit moet ik niet in huis hebben, dat gaat mijn huis niet overleven vrees ik.

En ik heb op zich geen probleem met Temu enzo. Maar alleen als het zonder batterijen, stekker, accu, laadsnoer enz is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:22

Bellatrix schreef:

Ik heb geen flauw idee wat Muis hiervan zou vinden. Ze heeft zo'n muisje waar je in kan knijpen en dan piept het, dat vind ze niet zo :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:43

MarlonNaldo schreef:
AnnemiekvM schreef:
Weekvraag:

Welk merk voer hebben jullie voor brokken en welk voor natvoer?
Royal Canin en dan speciaal voor darmen/maag. Anders kan Loes niet poepen.
Natvoer ook van Royal Canin en dan anti haarbal. En Felix natvoer vinden ze heel lekker.

Mijn pakket heb ik al een week af! Was er fanatiek mee aan de slag gegaan. Nu nog een leuke hint bedenken.

Als iemand een stoffig pakket krijgt weten we direct van wie die komt :=

:D _/-\o_ Mooie hint!

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 01:45

Marjo schreef:
Zijn er eigenlijk specifieke dingen die jullie graag willen ontvangen, of uitproberen voor de katten?

Of zijn er misschien dingen die je juist niet in huis wil voor de katten, of dingen waarvan je van te voren Al weet dat ze er niks mee doen?

Ik denk dat mijne voerpuzzels wel leuk vinden als het niet te moeilijk is, iets waar ze op kunnen jagen, bijv. Zo’n vogel zoals bovenstaand al ergens benoemd is maar ik laat me bovenal gewoon graag verrassen :D

Van die crunchy balletjes vinden ze dan weer niet zo leuk en laten ze vaak liggen

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:15

Ik ben vandaag begonnen met inpakken, zo leuk om te doen! Nog niet alles wat ik besteld heb is binnen, hoop dat mijn bestelling in een grote doos komt want de doos die ik gereserveerd had als pakketdoos, lijkt nu te klein.... oepsie!

Zo'n fladdervogel lijkt me hilarisch!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:17

Ik heb mijn doos, hij is een beetje groot uitgevallen maar goed, we doen het ermee. :=
Scheelt dat ik dozen van mijn werk kan meenemen. :D Ook opvulmateriaal.

Ik moet alleen mijn hint nog doen en alles in de doos doen, dan ben ik klaar. :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:18

Weekvraag:

Waarom heb je je kat(ten) zijn of haar naam gegeven en betekent die naam nog iets?

Subvraag: zou je het leuk vinden om iets te krijgen met de naam van de kat(ten) erop?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:19

Waarom heb je je kat(ten) zijn of haar naam gegeven en betekent die naam nog iets?

Subvraag: zou je het leuk vinden om iets te krijgen met de naam van de kat(ten) erop?

Mijn katten zijn vernoemd naar Pokemon O:)
Twee favoriete Pokémon van mij: Eevee en Sylveon

Iets gerelateerd aan hun naam kan best grappig zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:23

Ja, van jou was het makkelijk. :D

Faerytail heet zo omdat ze mijn sprookje is. <3 (ok nu iets minder sinds ze naar mij blaast en mept :+ ) En het 2e deel van haar naam 'tail' is opzettelijk zo gespeld omdat ze zo'n mooie fluffy staart heeft. (ok, Farrah overtreft die nu schandelijk := )

Farrah heet zo omdat ik het een mooie naam vind.

Fayelinn 'Faye' heet ook zo omdat ik het een mooie naam vind.

Ik hou van aparte Engelse namen. En toen ik deze 2 namen had was het voor mij ook wel gelijk duidelijk welke naam bij welk kat ging passen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:28

Poes: Heet officieel Kiwi maar dat roept niet en past niet bij haar. Ze werd vanaf t begin al Poes genoemd hier in huis en daar reageert ze nu dus ook op

Toby: Hij was de grootste van t nest, dus Mega Toby. Ik wilde matchende namen dus alles moest beginnen met een T en eindigen op een Y. Zn broer, die verkocht is, heet Tony (en hij was klein, Tiny Tony)

Tilly: Ja ik zocht nog een meisjesnaam dus weinig keus. Ze wordt vaak Tuut genoemd

Loki: Vond ik altijd al een toffe naam!

Mochi: Vanwege haar kleur vond ik het wel een Mochi, zo cute en fluffy. En ze is heel klein dus een mini Mochi

Iets met namen is altijd tof, maar met 5 katten wel wat lastiger natuurlijk :))

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:34

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

RodeRick is genetisch rood wat bij abessijnen/somalis wel vrij uitzonderlijk is

Ronja heette al zo vanuit de fokker, maar omdat t een noordelijke naam is en Ronja blauw van kleur is en ze in t begin wel een soort ijsprinsesje was, vind ik t heel goed bij haar passen.

Snoot heet eigenlijk Coco, maar ze was zo klein en bruin en pluizig dat we haar snoot zijn gaan noemen (cocosnoot... Zonder coco!)

Pili is een van Snoots kinderen, die allemaal een naam met een P èn een noot hebben. De welbekende Pili noot dus 8-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:20

Bellatrix schreef:
Weekvraag:

Cookie zijn naam paste gewoon bij hem, hij was zo’n koddig dik propje met een wit kinnetje, in een soort van koekjes-kleur :))

Met Cookie zou ook Crumble bij ons komen wonen. Dat is toen helaas niet door gegaan.

We hebben toen een andere kitten uitgezocht, en ik wilde graag een naam in hetzelfde thema. Dat is toen Fudge geworden. Aka Judgie Fudgie :D

Cadeaus met naam erop is welkom hoor!

——

Hier is mijn bestelling bezorgd! De boys hebben al een cadeautje getest :o Ze hebben het zelf uit de doos gesjord en door de kamer gesleept. Dus de buit staat nu buiten bereik. Nu alles inpakken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:21

Was het ook voor hun dan? :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:34

Nee :') :') :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 13:02

_O-

Dat dacht ik al. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 13:14

Citaat:
Weekvraag:

Sil & Loki hadden al namen, dus ik wilde daarbij in de buurt blijven.

Sil heet officieel Daphara's Tempest Tilt, roepnaam Tilly. Nu ken ik een Tilly en dat is echt een heel naar mens, dus die associatie wilde ik niet :') Ik heb haar Sil genoemd :j
Loki heet officieel Okura N'Gomo, en werd Okkie genoemd. Vond ik ook niet leuk, en ik zat toen net de serie Loki te kijken, waar ook een vrouwelijke Loki in voor komt. Dat vond ik wel passen, dus zodoende :)

Iets gepersonaliseerd kan altijd leuk zijn :j . Wel voorkeur om dan gewoon Sil en Loki te gebruiken :D

Also, ik heb de facebookpagina van de cattery gevonden en er staan echt té schattige foto's op <3 :
Sil heeft meerdere nestjes gehad, en Loki heeft zich er steeds mee bemoeit :') https://www.facebook.com/CatterynGomo/

Loki toen ze nog jong was:
Afbeelding

Loki met een kitten van Sil:
Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 13:15

Zo schattig! <3
Vooral die 2e foto!! :+:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 13:20

Onbewust heb ik trouwens een 'regel' voor de poezennamen hier... Er moet een 'i' in zitten. Bij m'n moeder hadden we Nida en later Lily :')

Ik wil nog altijd wel poezen die Ziva en Kensi heten, vind dat hele toffe namen ook

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 13:21

Ja, NCIS namen. :D

Ik vond Nida zo'n mooi poesje!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 13:28

Nida was prachtig ja <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 15:02

Voor de Loki eigenaren hier; Loki is de Germaanse-Noorse god van misleiding en chaos:
https://historiek.net/loki-god-misleiding-chaos-noordse-mythologie/160179/

Citaat:
Weekvraag:

Waarom?
Wij hebben in de familie een beetje de traditie om onze huisdieren namen te geven uit de Noorse/Germaanse mythologie. Inmiddels begint dat lijstje een beetje uitgeput te raken, omdat een naam ook nog een beetje goed te roepen moet zijn. Dus ik heb mijn blikveld wat breder gemaakt.

Betekenis
Taran, een Keltische naam voor een Noorse Boskat. Taran is de Keltische god van de donder. Ik vond dat mooi passen bij zijn mooie grijsblauwe vacht. En het feit dat het ook een donderstraal is :)) .

Na regen (donder :Y) ) komt zonneschijn {:} .
Ravi de Hindoestaanse god van de zon. Om een beetje in het thema van weergoden te blijven en passend bij zijn mooie crèmekleurige vacht. De naam past bij hem. Het is een leuk kereltje die licht en warmte brengt in huis <3.

Subvraag: ik zou het heel tof vinden om iets te krijgen met de namen van mijn belhamels erop! *\o/*

*Mijn robotstofzuiger doet ook mee in de traditie en heet lekker dubbelzinnig Rein :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 15:06

Leuk Roodvos! Ik vind het ook mooie namen. :j